milloin abilify vaikuttaa?

tukea tarvitseva

Olen syönyt 15 mg abilifya nyt 3 päivää ja olo on aivan hirveä. Univaikeuksia, levottomuutta, keskittymiskyvyn ongelmia, turtuneisuutta ja hirveää masennusta (johtuu varmaan vain itsestäni eikä lääkkeestä) . Halusin vain kysyä että onko täällä muita abilifyn käyttäjiä ja milloin teillä alkoi auttamaan ja poistamaan masennusta? ja menivätkö sivuoireet milloin ohi? :(

20

3639

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • myöskin käyttäjä

      Kyllä se muutamassa viikossa tasaantuu...

    • Minä myöskin käyttäj

      Minäkin käytin abilifya muutaman viikon ja mulla kans oli kauhian levoton olo ei pystyny olemaan paikollaan ollenkaan se oli haittapuoli, mutta ne hyvät puolet tuli kans muutaman käyttöpäivän jälkeen olin kauhian touhukas leipoin ja siivosin koko ajanja sain laittettua kaikki paperi-asiat järjestykseen koko ajan jakso tehä jotain. Sitten lääkäri kuitenki sanoi, että nyt menee liian lujaa ja annosta pienenettiin nyt otan lääkettä vain kaks kertaa viikossa 15mg ja se vielä puoliksi ja nyt hyvä. Mulla annos oli siis alussa liian iso, Voi myös aiheuttaa ummetusta ainaki aluksi. Kaiken kaikkiaan hyvä lääke.

    • sininensusi

      Moi,

      sain lääkäriltä viime kesänä myös kyseistä valmistetta, ja sivuvaikutukset oli järkyt. En siis kauaa syönyt sitä, ehkä 5 päivää, mutta siinä ajassa jo helpotti pahimmista masennus ja ahdistuneisuus oireista. Mutta sivuvaikutuksien takia en todellakaan olisi syönyt pidempään.

      Kun heräsin aamulla huippasi niin paljon etten pystynyt kävelemään tai nousta pystyyn. Lisäksi paikoillaan pysyminen oli mahdottomuus, koko ajan piti liikkua jotenkin. Ihan tosi ikävä tunne...!

      Tsemppiä paljon, toivon että sulla menee sivuoireet ohi, ja ennen kaikkea auttaa masennukseen! En kyllä itse suosittele pitkäaikaista lääkkeiden käyttöä, että heti kun itse pääsin pahimmasta masennuksesta, niin aloin tekemään muita hoitokeinoja (keskustelu, liikunta, hyvä uni, ystävät ym.)

    • yfibmoz

      Itse masennusta ei valitettavasti poista mikään lääke sen enempää kuin placebokaan, mutta tunteettomampaan mielentilaan kylläkin joudut/pääset ainetta käyttämällä. Oheinen video kertoo asian paremmin kuin itse osaan selittää. Sininensusi kertoikin jo pitkän listan noita hyviä ja tehokkaita hoitokeinoja masennukseen. Tsemppiä kuitenkin jatkoon mihin ikinä päädytkin. http://www.youtube.com/watch?v=W4Xb29geVwE

      • tukea tarvitseva

        Kiitos kaikille vastauksista ja tuesta! 4. Päivä abilifya ja vieläkin hirveän levoton olo mutta masennus onneksi katosi! Lääkärini suunnitteli että käytän abilifya kunnes saan lamotrigiinin nostettua vaikuttavaan annokseen, joten sitä en tule luultavasti sen kauempaa syömään... Saa nähdä miten lamictal auttaa


      • tukea tarvitseva
        tukea tarvitseva kirjoitti:

        Kiitos kaikille vastauksista ja tuesta! 4. Päivä abilifya ja vieläkin hirveän levoton olo mutta masennus onneksi katosi! Lääkärini suunnitteli että käytän abilifya kunnes saan lamotrigiinin nostettua vaikuttavaan annokseen, joten sitä en tule luultavasti sen kauempaa syömään... Saa nähdä miten lamictal auttaa

        Niin ja vielä että 2 vuotta olen yrittänyt pärjätä noilla luonnollisilla hoitokeinoilla mutta kun ei auta niin ei auta. Lääkkeisiin päädyn hyvillä mielin että apua on olemassa.


      • käänne
        tukea tarvitseva kirjoitti:

        Kiitos kaikille vastauksista ja tuesta! 4. Päivä abilifya ja vieläkin hirveän levoton olo mutta masennus onneksi katosi! Lääkärini suunnitteli että käytän abilifya kunnes saan lamotrigiinin nostettua vaikuttavaan annokseen, joten sitä en tule luultavasti sen kauempaa syömään... Saa nähdä miten lamictal auttaa

        Löisin tässä vaiheessa jo vetoa, että psykiatrisi mieli tulee yllättäen muuttumaan ja saatkin suosituksen pysyä neuroleptilla jatkossakin, määrittelemättömän pitkän ajan (lue: loppuelämäsi).


      • näin o näppylät
        käänne kirjoitti:

        Löisin tässä vaiheessa jo vetoa, että psykiatrisi mieli tulee yllättäen muuttumaan ja saatkin suosituksen pysyä neuroleptilla jatkossakin, määrittelemättömän pitkän ajan (lue: loppuelämäsi).

        Loppuelämän jos on mieli tasapainossa syön mielelläni lääkkeeni.


    • ihan paskaa

      Aloititko suoraan 15mg:lla? Mulle pistettiin ekaksi viikoksi 5mg ja sitten nostetaan 10:een mg:aan. Olen nyt ottanut kaksi päivää 5mg:aa. Masentaa ja darramainen olo. En kyllä jatka kauempaa, jos ei olo parane. Aamuisinkin olen tosi tokkurassa. Lisänä menee Lito ja deprakine, joka tullaan lopettamaan.

    • ihan paskaa

      Miten menee "tukea tarvitseva"? Onko aloitus oireet vähentyneet ja auttaako lääke?
      Mäulla menossa kolmas päivä ja tänä aamuna en ollut enää niin tokkurassa. Päätä särkee jonkin verran.

      • tukea tarvitseva

        joo aloitin kanssa 5mg,10 ja lopuksi 15 minkä alussa tuon viestin kirjoitinkin koska silloin sivuoireet oikein iskivät. Söin 2 viikkoa 15mg, levottomuus ei tasoittunut kokonaan eikä mielikään mielestäni yhtään. Soitin psykiatrilleni ja abilify lopetettiin ja nyt nopeampaa tahtia menossa lamictal. Toivottavasti sinulla auttaa ja sivuoireet katoavat!


      • ihan paskaa
        tukea tarvitseva kirjoitti:

        joo aloitin kanssa 5mg,10 ja lopuksi 15 minkä alussa tuon viestin kirjoitinkin koska silloin sivuoireet oikein iskivät. Söin 2 viikkoa 15mg, levottomuus ei tasoittunut kokonaan eikä mielikään mielestäni yhtään. Soitin psykiatrilleni ja abilify lopetettiin ja nyt nopeampaa tahtia menossa lamictal. Toivottavasti sinulla auttaa ja sivuoireet katoavat!

        Mulla on nyt 10mg ja hyvin tuntuu auttavan. Mieliala on hyvä. Lääke tuntuu aktivoivan minua. Masennusta ei mulla ole enää pahemmin.


      • tukea tarvitseva
        ihan paskaa kirjoitti:

        Mulla on nyt 10mg ja hyvin tuntuu auttavan. Mieliala on hyvä. Lääke tuntuu aktivoivan minua. Masennusta ei mulla ole enää pahemmin.

        Wautsi, kateellinen. Toivottavasti tuo pysyy! :)


      • ihan paskaa
        tukea tarvitseva kirjoitti:

        Wautsi, kateellinen. Toivottavasti tuo pysyy! :)

        No ei auttanut kauaa. Annos on nyt 15 mg ja eipä tunnu auttavan. Halluihin jonkin verran mutta olot vaihtelee ihan hirveestä sellaseen levottomaan.


    • heikki781

      Abilifysta ei ole tieteellistä näyttöä että se toimii. Yksi ainut tutkimus jonka valmistaja laati ja se on todettu huijaukseksi.
      Älkää syökö sitä. Se on todella kallista veronmaksajille ja sen toimivuudesta ei ole minkäänlaista näyttöä.

      http://blogs.psychcentral.com/bipolar/2011/05/abilify-aripiprazole-maintenance-bipolar-disorder/

      Joten sellaista. Kannattaa todellakin tarkistaa tutkimuksia lääkkeistä joita meille tyrkytetään. Todellisuus on että monet tekevät niillä rahaa piittaamatta seurauksista. Suomi on niin pieni maa joten meillä seurataan mitä USA tekee.... käypähoito jne.

      • A belief

        Toisaalta eipä ole apua mistään muistakaan mielialalääkkeistä, joten miksei suoraan tarttuisi todellisiin ongelmiinsa ja jättäisi huumaavat aineet narkkareille!


    • abilify_is_not_cure
    • tulevaisuuden_lupaus

      Aripipratsolin on huhuttu vaikuttavan 2210.

    • Innostunut_olo

      Abilify ei osoittautunutkaan täysin tehokkaaksi kaikissa tapauksissa, mutta uusi injektio Abilify Maintena antaa paljon tasaisemman olon. Sen tehosta on tullut paljon uusia tutkimuksia!

    • Anonyymi

      No siis tuota.... Itae en menisi ylipäätään luottamaan lekureihin, kun ne nyt tahtoo tehä meistä zombeja. Abilify on ketiapiinin jälkeen viimeinen mitä nyt kannattaa edes syyä. Itse en usko näihin lääke hömpötyksiin, ne on vaarallisia juuri noiden sivuoireiden kaa ja pitkässä kuusessa tappavia. Ite lopetin myös 5 päivän päästä huomatessani läåkkeen vi**umaisuuden. Enkä usko ollenkaa näihin sauraus hommii. Olen ollut perusterve ikäni, mites nyt yhtäkkii yksi skitzi homma voi tulla puskista, tai joku pibolaarisuus(sori en ossaa kirjottaa sitä ees) ainut mihin uskom on tavallinen kirurgia.

      Yhteenveto:hanki max. Keskustelu apua ei lääkkeitä. Kannattaa tapella viimeiseen asti siitä asiasta, jos haluat vielä olla toimiva ihmisyksilö. Minun kohdalla hävisin taistelu, ole sinä viisaampi äläkä missään nimessä päädy pöpilään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 154
      4493
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      116
      4095
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      25
      2740
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1901
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1764
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1659
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      21
      1653
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      92
      1590
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1563
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1521
    Aihe