Ei pankkniverkkotunnuksia

uppo-nalle3

Eipä ole missään vaiheessa tullut pankkiverkkotunnuksia hankittua eikä varmaan koskaan tule hankittua edes. Pankissa kätevästi laskut hoituvat.

Oikein jäin miettimään nyt että mahtaakohan jostain viellä tänä päivänä saada vippiä vaikka ei verkkotunnuksia ole? Monista sivuslta olen vippiä meinannut hakea, mutta on siihen stopannut, kun verkkopankkitunnuksilla täytyy tunnistautua ja ei itsellä niitä ole edes

76

2951

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • marcin gortat

      jos vaikka sieltä pankista hakisit lainaa ja mikä niissä verkkotunnuksissa pelottaa tosi kätevät nykyään

      • niinpäniin

        **Pankissa kätevästi laskut hoituvat.**

        Niin hoituvat järjettömillä 5-10 euron palvelumaksuilla per lasku. Yksin niiden takia pitäisi jokaisen hankkia verkkopankkitunnukset, ja hoitaa laskujensa maksu ja muutkin pankkiasiat verkossa!


      • maalta­
        niinpäniin kirjoitti:

        **Pankissa kätevästi laskut hoituvat.**

        Niin hoituvat järjettömillä 5-10 euron palvelumaksuilla per lasku. Yksin niiden takia pitäisi jokaisen hankkia verkkopankkitunnukset, ja hoitaa laskujensa maksu ja muutkin pankkiasiat verkossa!

        Ei minun pankissa mene palvelumaksuja kun täällä maalla ei ole tapana maksaa tyhjästä. On tosin verkkotunnekset minulla ja ihan kätevät ne kyllä on.


      • 7+3
        maalta­ kirjoitti:

        Ei minun pankissa mene palvelumaksuja kun täällä maalla ei ole tapana maksaa tyhjästä. On tosin verkkotunnekset minulla ja ihan kätevät ne kyllä on.

        Oletkohan ihan ajan tasalla? Itsekin asun maalla mutta täällä pankki vie kaikesta mistä vain voi.


      • maalla ja ilmassa
        niinpäniin kirjoitti:

        **Pankissa kätevästi laskut hoituvat.**

        Niin hoituvat järjettömillä 5-10 euron palvelumaksuilla per lasku. Yksin niiden takia pitäisi jokaisen hankkia verkkopankkitunnukset, ja hoitaa laskujensa maksu ja muutkin pankkiasiat verkossa!

        Ei kaikissa pankeissa mitään maksua mene laskun maksamisesta muuta kuin netissä. Omat laskut maksan pankkisiirtokuorella ilman mitään palvelumaksua. Verkkopankia olen käyttänyt vain joskus tilinsiirtoon ja verkkokauppa ostoston maksamiseen.


      • saksql
        niinpäniin kirjoitti:

        **Pankissa kätevästi laskut hoituvat.**

        Niin hoituvat järjettömillä 5-10 euron palvelumaksuilla per lasku. Yksin niiden takia pitäisi jokaisen hankkia verkkopankkitunnukset, ja hoitaa laskujensa maksu ja muutkin pankkiasiat verkossa!

        Oma pankkini veloittaa 7 € per tapahtuma eivätkä nenäänsä nyrpistelemättä silloinkaan niitä mielellään nakuttele, vaikka sanoisi ettei palvelumaksu haittaa. Muistan tapauksen viime vuodelta, kun olin 87-vuotiaan mummoni kuskina pankkireissulla ja yli parikymppiä meni hänellä kuluihin. Mummo on todellakin old school. Vielä säästökirjan kanssa rahatkin käydään nostamassa. Pankkikortti saati sitten luotto tai electron ei tulisi kysymykseenkään. Epäilen ap:n olevan täysi provo. Kätevästi laskut eivät missään pankkiryhmässä hoidu konttorin kautta.


      • kjfjqwefg
        7+3 kirjoitti:

        Oletkohan ihan ajan tasalla? Itsekin asun maalla mutta täällä pankki vie kaikesta mistä vain voi.

        "pankki vie kaikesta mistä vain voi."

        Se vie myös siitä, että hoidat heidän hommansa netissä itse ilmaiseksi.
        Sitävarten ne nettiä haluaa, että saisi antaa työntekijöille hatkat. Asiakkaat silti maksavat, vaikka tekevät itse kaiken työn.


      • asssssssssssssssssss
        maalla ja ilmassa kirjoitti:

        Ei kaikissa pankeissa mitään maksua mene laskun maksamisesta muuta kuin netissä. Omat laskut maksan pankkisiirtokuorella ilman mitään palvelumaksua. Verkkopankia olen käyttänyt vain joskus tilinsiirtoon ja verkkokauppa ostoston maksamiseen.

        Eiköhän nämä maksusiirtokuorihommat lopu kun EU yhtenäistää maksamisia. Vanhanaikainen suoraveloitus on loppumassa ja sille on tehty joku vastaava systeemi. Mutta esim. Nordea veloittaa tässä uudemmassa e-laskun automaattimaksussa tiedotus-tekstiviestistäkin. Siksi jätin sen ottamatta. Minulla on vain tietyt yllätyksettömät laskut automaattimaksatuksessa. Rahaa on riittävästi tilillä jotta ei mene saldo miinukselle. Tietysti täytyy silloin tällöin verkkopankkiakin käyttää, katsella mitä tilitapahtumia on ollut.


      • Eurokin on valuutta
        niinpäniin kirjoitti:

        **Pankissa kätevästi laskut hoituvat.**

        Niin hoituvat järjettömillä 5-10 euron palvelumaksuilla per lasku. Yksin niiden takia pitäisi jokaisen hankkia verkkopankkitunnukset, ja hoitaa laskujensa maksu ja muutkin pankkiasiat verkossa!

        "Niin hoituvat järjettömillä 5-10 euron palvelumaksuilla per lasku."

        Maksupalvelua käyttämällä pääsee huomattavasti halvemmalla. Ks. hintavertailu http://www.taloussanomat.fi/porssi/2013/07/09/ajattelit-sitten-maksaa-laskun-pulita-viisi-euroa/20139379/170


      • Helposti+ilmaiseksi
        kjfjqwefg kirjoitti:

        "pankki vie kaikesta mistä vain voi."

        Se vie myös siitä, että hoidat heidän hommansa netissä itse ilmaiseksi.
        Sitävarten ne nettiä haluaa, että saisi antaa työntekijöille hatkat. Asiakkaat silti maksavat, vaikka tekevät itse kaiken työn.

        Kun valitsee oikean pankin, verkkopankkikaan ei maksa mitään. Sen vuoksi lähdin entisestä Postipankista kun palveluhinnat nousi koko ajan.

        Eipä tuossa paljon omaa aikaa kulu kun maksaa laskun netissä. Yhteys pankkiin auki, naputtelen tunnusluvut ja klikkaan nökösen maksettavaan laskuun. Lopuksi hyväksyn tunnusluvulla ja ulos pankista. Ei mennyt edes paria minuuttia.


      • aina maksat
        niinpäniin kirjoitti:

        **Pankissa kätevästi laskut hoituvat.**

        Niin hoituvat järjettömillä 5-10 euron palvelumaksuilla per lasku. Yksin niiden takia pitäisi jokaisen hankkia verkkopankkitunnukset, ja hoitaa laskujensa maksu ja muutkin pankkiasiat verkossa!

        Tulee niistä maksumuistutuksistakin kustannuksia, kun suoraveloitukset lopettavat välillä jostakin syystä laskujen maksamisen. Näin ainakin Osuuspankissa.
        Olen ajatellut itsekin alkaa maksaa laskut tiskillä, kun mikään muu ei näytä auttavan.


      • asssssssssssssssssss kirjoitti:

        Eiköhän nämä maksusiirtokuorihommat lopu kun EU yhtenäistää maksamisia. Vanhanaikainen suoraveloitus on loppumassa ja sille on tehty joku vastaava systeemi. Mutta esim. Nordea veloittaa tässä uudemmassa e-laskun automaattimaksussa tiedotus-tekstiviestistäkin. Siksi jätin sen ottamatta. Minulla on vain tietyt yllätyksettömät laskut automaattimaksatuksessa. Rahaa on riittävästi tilillä jotta ei mene saldo miinukselle. Tietysti täytyy silloin tällöin verkkopankkiakin käyttää, katsella mitä tilitapahtumia on ollut.

        Maksukuorilla ei ole mitään tekemistä suoraveloituksen kanssa. Maksukuori on vain tapa lähettää lasku pankkiin. Se on täysin SEPA-yhteensopiva.


      • olen tasalla kiitos vain
        7+3 kirjoitti:

        Oletkohan ihan ajan tasalla? Itsekin asun maalla mutta täällä pankki vie kaikesta mistä vain voi.

        Utajärven OP. Ei ole mennyt palvelumaksuja kassalla asioinnista ikinä. Vaihdoin tilit sinne kun oulussa joka risaukselta perittiin euro poikineen.


      • vaihtoon vaan
        kjfjqwefg kirjoitti:

        "pankki vie kaikesta mistä vain voi."

        Se vie myös siitä, että hoidat heidän hommansa netissä itse ilmaiseksi.
        Sitävarten ne nettiä haluaa, että saisi antaa työntekijöille hatkat. Asiakkaat silti maksavat, vaikka tekevät itse kaiken työn.

        "Se vie myös siitä, että hoidat heidän hommansa netissä itse ilmaiseksi."

        Juuri sen vuoksi vaihdoin Handelsbankenista S-pankkiin. Sillä ei ole mitään palvelumaksuja verkkopankissa.


    • VerkkoPankkiVerkko

      Miksi ihmeessä pakoilet niitä verkkopankkitunnuksia? Niillä voit tarkistaa esimerkiksi työeläkeotteen, kelakorvausten käsittelyn/ maksutilanteen, e-reseptit. Niiden tavallisten pankkiasioiden lisäksi, voit täyttää lainahakemuksia verkossa, käyttää netpostia ja tarkistaa vaikka Mandatumista eläkevakuutuksen saldon.

      • muoviraha

        Niih,pian kai kirkon kolehtihaavitkin vaativat minulta tunnusluvun.


      • Voi ol?
        muoviraha kirjoitti:

        Niih,pian kai kirkon kolehtihaavitkin vaativat minulta tunnusluvun.

        eikös paremp,ku käteinen minkä jokainen pystyy viemää?jos on turhaa rahnoo yleensäki älä lahjoita rikkaal kirkol vaa katso ketä autat!


    • vippari

      eläkevakuutuksen saldon haha sulla mitään oo kyllä verkkotunnukset on vippaamisessa ja pikku betseissä parhaimmillaan ja toki laskujen maksuissa sillon kun niitä jaksaa maksaa

    • tunnuksia riittämiin

      Ei verkkopankkitunnuksia välttämättä tarvitse mutta helpompaa ja halvempaa laskujen hoitaminen on. Tosin jos laskuja ei ole paljon ei varmaan hirveän kalliiksi tule.
      Nykyään kaikki asiat pitää hoitaa tunnuksilla siten tunnukset on melkeimpä pakko hankkia ja siihenhän se menee että tietokoneen kautta itse kukin hoitaa asiat.

      • viivakoodissa

        -----------............. Jaaha että näin .. Minulla on ollu Pankkitunnukset jo 3 vuotta ja 2 si laskua oon maksanu kotona ........ On jotenkin niin paljon kätevämpää Kun tuppaa viivakoodin lukijaan niin sieltä tulee samantien paperi kuitti .......... Kotona liimaan sen laskuun ja mappiin helppoa ja nopeaa eikä oo minun syy jos tiedot on väärät Tähän asti on olleet aina oikeat Kaikissa suuremmissa kaupoissa on maksuautomaatit .. Kauppareissulla hoituu


      • Mihi tarvitaa?
        viivakoodissa kirjoitti:

        -----------............. Jaaha että näin .. Minulla on ollu Pankkitunnukset jo 3 vuotta ja 2 si laskua oon maksanu kotona ........ On jotenkin niin paljon kätevämpää Kun tuppaa viivakoodin lukijaan niin sieltä tulee samantien paperi kuitti .......... Kotona liimaan sen laskuun ja mappiin helppoa ja nopeaa eikä oo minun syy jos tiedot on väärät Tähän asti on olleet aina oikeat Kaikissa suuremmissa kaupoissa on maksuautomaatit .. Kauppareissulla hoituu

        kännyssäki olemas,mut ku laittaa ne kk laskut panki muistiin nii mihi tarvitaa jotain viivaa,sen tiedä et jotku vetää tuot!


      • Pääsee helpommalla
        viivakoodissa kirjoitti:

        -----------............. Jaaha että näin .. Minulla on ollu Pankkitunnukset jo 3 vuotta ja 2 si laskua oon maksanu kotona ........ On jotenkin niin paljon kätevämpää Kun tuppaa viivakoodin lukijaan niin sieltä tulee samantien paperi kuitti .......... Kotona liimaan sen laskuun ja mappiin helppoa ja nopeaa eikä oo minun syy jos tiedot on väärät Tähän asti on olleet aina oikeat Kaikissa suuremmissa kaupoissa on maksuautomaatit .. Kauppareissulla hoituu

        Maksuautomaatteja vähennetään jatkuvasti ja ne tulevat ilmeisesti poistumaan tulevina vuosina kokonaan. Eikä se maksuautomaatin käyttö ole ilmaista. Ainakin Nordealla jokainen maksaminen maksaa 0,75 euroa, kuitin saa ilmaiseksi vain jos maksat laskun heti. Mutta jos lasku maksetaan eräpäivänä (kuten viivakoodimaksussa tapahtuu) kuitti maksaa lisäksi euron. Eipä ole ilmaista kuten yleensä varkkopankissa.

        Vielä helpommin maksaminen onnistuu kun ottaa kaikki laskut e-laskuina ja antaa luvan maksaa ne eräpäivänä. Ei tarvitse tehdä yhtään mitään, ei mennä edes sille maksuautomaatille. Jos haluat laskut mappiin, ne voi tulostaa pankkitunnuksilla verkkopankista eikä joudu maksamaan paperilaskusta ylimääräistä. Eikä niitä laskuja tarvitse edes tulostaa, tiliotteen tulostus riittää (säästyy tiliotemaksukin) ja se riittää tositteeksi.

        Omaan tietokoneeseen saa viivakoodilukijankin jos joku lasku tulee vielä paperisena. Niistäkin osan voi ottaa netpostissa ja maksaa sieltä suoraan hiiren klikkauksella (netpostihan on perustettuna sinullekin valmiiksi kunhan aktivoit sen).


      • LaiskurillePataan
        Mihi tarvitaa? kirjoitti:

        kännyssäki olemas,mut ku laittaa ne kk laskut panki muistiin nii mihi tarvitaa jotain viivaa,sen tiedä et jotku vetää tuot!

        Asian vierestä, mutta kyllä toi "Mihi tarvitaa" on laiskuuden huippu!

        Ei kukaan voi kirjoittaa noin lyhennellen,laiskasti ja epäselvästi asiasta.

        Ihme että kaveri on ollut kello 8.06 ?!?

        Laitetaan 1000 euroa vetoa että tuo Spede ei ole koskaan käynyt lukiota eikä käynyt armeijaa...

        "...et jotku vetää tuot"..... ;) HEH


    • verggobangi

      Mikäs siinä jos tykkää ravata konttorissa laskujen takia ja maksaa palvelumaksut siihen päälle... Itse olen maksanut jo vuosikaudet kaikki laskut nettipankissa ja en ikänään luovu siitä. Ei erillisiä maksuja laskuja maksettaessa, tiliotteet säilyy siellä tallessa ja niitä voi selailla koska vain, sijoitukset, lainat jne. voi hoitaa sitä kautta... Kätevää ja nopeaa, plain and simple.

      • bonukset pannaan

        miksi ihmeessä siellä verkkopankissa puuhailet?suoraveloitus on keksitty jo 1980-luvulla ja se muuttumassa suoramaksuksi.kyllä ne kulut joutuu maksamaan tavalla tai toisella joko pakettimaksuissa tai nollakorkoisilla tileillä.

        kätevämpää ja nopeampaa ja yksinkertaisempaa


      • verggobangi
        bonukset pannaan kirjoitti:

        miksi ihmeessä siellä verkkopankissa puuhailet?suoraveloitus on keksitty jo 1980-luvulla ja se muuttumassa suoramaksuksi.kyllä ne kulut joutuu maksamaan tavalla tai toisella joko pakettimaksuissa tai nollakorkoisilla tileillä.

        kätevämpää ja nopeampaa ja yksinkertaisempaa

        Kuten sanottua, ravaa toki siellä konttorissa vaikka tuomiopäivään asti. Älä missään nimessä siirry verkkopankkiin äläkä hommaa edes luottokorttia vaan hae kaikkia ostoksia varten aina käteistä konttorista ja maksa sillä.

        Kätevämpää ja nopeampaa ja yksinkertaisempaa.


    • eikö kännykkääkään?

      Voihan sitä uhitella "minä poika teen niinkuin haluan". Teet itsestäsi narrin.

    • Uppo-nalle on provo

      Älkää nyt kaikkiin provoihin vastatko, kaveri kirjoittaa netisää, muttei muka hankkinut verkkopankkitunnuksia. Hah, sanon minä.

    • on meitä muitakin

      En ole hankkinut minäkään ,en ole minkään pankin asiakas kun eurot tuli niin kaikki tilit otin tyhjäksi ja lopetin ne,käteistä on sitten paikassa x riittävästi ja osa arvometallina.Koska ei tarvitse tehdä töitä niin en tee pankkitilillä yhtään mitään.

      • Mihi uskot

        pankiha ei ole vieny kenenkää rahoja! vai onko?pimeät yön valolt suojatut ei kuulu piiriin!


    • saanen nauraa

      Tekekee aloituksia nettiin, mutta vierastaa verkkopankkia? Jopa nettiä vierastavat vanhukset osaavat käyttää suoraveloitusta ja maksupalvelua ja suoramaksua firmoihin. Ei kukaan ole niin avuton, että menee pankkitiskille maksamaan laskuja 8 euron kappalehintaan.

      • Mihi uskot

        hyvä et naurat nii minäki!se kuulema pidentää ikää,mikä ei kyl kiinnost!mitä itse asiaan tulee uskon täysin et joku vierastaa ,eikö nuo suorat ja muut lopettettu?helppoo on maksaa netis,mut se turvallisuus?niinpä moni vanhempi ihminen ei ole oppinu sinun eläämääsi nulikka!


    • minzu2

      Itse olen maksanu jo monta vuotta kaikki laskuni netin kautta, niin ja tilannut vaatteita, kun mun "vaatekauppa" josta tilaan on vaan netissä...ja sit maksanu siinä tilatessa tuotteet nettipankin kautta. Mä kun en pahemmin viihdy tuolla vaatekaupoissa, niin saa ainakin katella kaikessa rauhassa kotonaan, eikä tarvii menettää hermojaan. Kelan hakemukset sunmuut menee paljon helpommin ja nopeammin netin kautta, ei tarvii jonotella tunkasessa toimistossa.

    • Sumpsan Sulttaani

      Olen käyttänyt noin 20 vuotta pääte/nettipalvelua ja 100% tyytyväinen. 65v jo ikää

    • op-omistajajäsen

      Kaksi syytä miksi en mene pankkiin asioita hoitamaan.

      1. Jos konttori on auki tiskipalvelulla 10-13, ja kahdesta palvelupisteestä on vain toinen käytössä ja jonossa on vähintään 4 asiakasta ennen minua tai minun jälkeen.

      2. Laskun maksu käsipalvelulla maksaa yli 5e/kpl, siitä saa vapautuksen, jos on yli 5000e säännöllinen asiointi. On vielä tuohon summaan matkaa, eikä siitä säännöllisyydestä ole mitää takuuta sittenkään.

    • paras ratkaisu

      Tulevaisuudessa sukanvarsi on kaikista sujuvin ratkaisu pankit on hinnoiteleet itsensä ulos markkinoilta Kortti kun katoaa sitten tulee aika kova härdelli Käteisen käyttö ehkäisee turhia ostoksia ja velkaantumista Jos pankki kriisi tulee ne sosialisoi säästäjien tilit

      • Mammona kahlitsee

        Entä jos varkaat vie sen sukan? Menetät kaiken. Mieluummin joku euro palvelumaksuja kun täyttää sukkaa varkaille ja mitä merkitystä jollain 4 euron maksulla on


      • Pakko mikä pakko

        Vain harvassa paikassa pystyy enää maksamaan laskun käteisellä suoraan palvelun myyneelle. Pankki pistää aina näppinsä väliin ja vielä suuremmilla summilla jos pidät rahat sukanvarressa.


    • op-omistjajäsen

      Luin tuon ap. viesti ja tajusin ongelman ja syyn.

      Ihminen on todennäkösesti alle tai piikusen yli 20v, ja hän ei saa verkkotunnuksia ja tietää sen ettei pitkään aikaan niitä vielä tule saamaan. Syy on hoitamattomat ja huonosti hoidetut asiat. Ei siis säännöllinen ja pysyvä riittävän iso talletus, joka antaa maksuttoman tiskipalvelun, tai kuorimaksun.

      Sumsan sulttaani. Verkkomaksut tuli vuonna 1996 kesällä. Op-avasi ensimmäisenä tuolloin mobiiliverkkopankin. Siinä lähetettiin palvelupyyntö op-verlkkopalveluun, ja saatiin esitäytetty lomake tekstiviestinä, joka sitten täytettiin ja lähetettiin takaisin op-palveluun. Tämän jälkeen käyttäjä sai takaisin viestin joka sisälsi joko maksun hyväkstnnän tai korjaus pyynnön. Viesti maksoi 0,40mk

      Puolta edullisemmalla hinnalla sai tilitapahtumat.

      Varsinainen verkkopankki, jota käytetiin nettiselaimell,niin yuli kait pikkusen myöhemmin. Olisko ollut myös 1996? Itse käytin selain versioita syksyllä 1997.

      Olin pankin ensimmäisiä verkkopankkiasioikkat, ja olin päälle 20v ikäinen.

      Enkä kyllä puhu yhtää samalla äänellä kuin ketjun ap. joka taitaa olla aika lusmu!

    • iFransisco

      Ainakin näin perheellisen ihmisen näkökulmasta verkkopankki on ihan ehdoton. Minulla kuten myös lapsillani on kullakin kaksi tiliä: käyttötili ja säästötili. Käyttötiliin on pankkikortti/Visa Electron. Verkkopankin kautta on helppoa tehdä esim. toistuvia maksuja esim. omat lapseni saavat säästötililleen joka kuukausi automaattisesti minulta 10-20 euroa, joka on tarkoitettu sitten myöhemmin isompia ostoksia varten (esim. mopo).

      Asuntovelkaakin on ja nettipankista näkee tarkasti lainan tilanteen (korkotasot, lainan saldon, erääntymispäivät jne). Jos haluan tehdä ylimääräisen lyhennyksen, niin sekin hoituu nettipankin kautta.

      Matkoja ja isompia ostoksia varten on Visa-kortti ja sen saldo näkyy myös nettipankissa.

      Ostokset verkkokaupasta on myös kätevä tehdä. Esimerkiksi konsertteihin liput saa varattua nettisivujen kautta ja varaus on voimassa, kun maksun tekee välittömästi nettipankin kautta.

      Normaalit laskut esim. sähkö- ja puhelinlaskut menevät kaikki e-laskuna automaattisesti tililtäni. Tiliotteet tallennan sähköisessä muodossa muistitikulle ja varmistus menee ulkoiselle kovalevylle (jossa tietysti myös esim. digikuvista varmuuskopiot). Usein toistuvat maksut esim. yhtiövastike on myös helppo hoitaa, koska kerran vuodessa syötän sen tiedot tietokonelle ja se menee sen jälkeen automaattisesti.

      Nettipankkia ei tule pelätä, kunhan pitää huolen, että omalla tietokoneella on ajantasalla oleva virusturva, ei liiku epäilyttävillä nettisivuilla eikä klikkaa auki ei-toivottuja sähköposteja. Tietenkin nettipankin salasanoista yms. täytyy pitää huoli. Itse en käytä nettipankkia muuta kuin kotikoneella. Hupikäyttöä varten taloudessa on toinen tietokone.

      Nettipankkitunnukset olisi niiden viimeisten asioiden joukossa, joista luopuisin. Ilman niitä laskujen maksu veisi paljon enemmän aikaa. Työssäkäyvänä ja perheellisenä ajansäästökeinot ovat kullanarvoisia.

      • krist3

        Minä taas käytän eri selainta pankki-asiointiin kuin huvi sellaiseen.

        Kysynkin, onko tuo yhtä hyvä, kuin tuo sinun systeemi?


    • huono juttu oli

      Buah hah hah.... ja lehmät ne lentää!

      Naapurin kiltti serkkupoika kirjoitti jutun sun puolesta nettiin?

      Et käytä muka verkkopankkia, mutta tietokone ja nettiyhteys on kotona ja aktiivisessa käytössä?

      Vaadimme parempia provoja! \o/

    • Toi juttu ei ole ihan yksoikonen, ja tuohon pankkien toimintaan olis saatava kiireesti jokin laki, jolla suojataan ne ihmiset, jotka eivät jostainsyystä käytä nettipankkia. Syitä voi olla paljon. Mutta jo esim. vanhemmat ihmiset syrjäseudulla. Vanhukset eivät enään opi välttämättä käyttämään nettiä. Lisäksi on seutuja joissa netti ei toimi. jne. jne. Silti pankit ajavat sumeilematta toimintansa nettiin ja kaupunkeihin. Onneksi on nyt suunniteltu muitakin laskunmaksumahdollisuuksia. R-kioski, S-kaupat jne. jne. Mutta toivon todella ettei, varsinkin syrjäseudun vanhuksia jätetä oman onnensa nojaan. Pankit tuntuu sen tekevän, mutta toivottavasti joku muu instassi ymmärtää keksiä tuohon ongelmaan ratkaisun.

      • Mistä saataisiin laki jolla suojeltaisiin pankkeja jotta he voisi veloittaa näiltä muutamilta syrjäytyjiltä esim. 50-100€/päivä pankkitilin ylläpitomaksua? Näillä sitten kustannetaan ne konttorit eri puolille suomea ettei muiden tarvisi maksaa.

        Minusta tuossa ei ole järkeä. 50€/tunti matkakorvaukset saa jo tukihenkilön auttamaan sen tietokoneen kanssa. Tulisi paljon halvemmaksi kuin pankkikonttoreiden kiinteistö- ja henkilöstökulut ja tuotakaan ei tarvisi joka kuukausi.

        Tai sitten vaan helpottaa sitä tietotekniikan käyttöä muilla tavoilla. Sekin maksaa tietysti kun ostetaan helpommat laitteet.

        Netin kyllä saa toimimaan missä vaan, jos ei muuten niin vetämällä vähän kaapelia. Sekin muuten maksaa.

        Valtiolla voi sitten olla intressejä pitää väkeä maaseudullakin, että jotain kuluja saadaan tuettua. Siitä en sitten osaa sanoa, onko juuri vanhusten ylläpitäminen korvessa kannattavaa. Eipä sitäkään kukaan estä jos on varaa maksaa elämisen kulut.


    • Mitäs meinaat tehdä sitten kun konttorit ajetaan alas?

    • mh 66

      Minun äitini on 70 vuotias ja käyttää internetiä pelkästään laskujen maksuun. Tietokonekin hänellä on pelaamiseen soveltuva teholäppäri, niin että laskujen maksu onnistuu sujuvasti. Tunnen yhden äitini ikäisen naisen, joka sanoi ettei heillä ole ole tietokonetta ollenkaan ja eikä ikinä tulekaan - hän lisäsi. Laskut käy kuulema maksamassa pankissa. Jonkinlainen periaatejuttu, luulen.

      Laiskana ihmisenä koen laskujen maksamisen nettipankissakin vaivalloisena. Joutuuhan siinä näpyttelemään melko kauan pitkiä numerosarjoja (viitenumeron vähintään). Siksi olen pyytänyt kaikilta laskuttajilta joilta on mahdollista saada e-laskun. Nyt suurin kynnys on avata nettipankki. Lähes joka päivä joku lasku sinnekin ilmestyy.

      Pankissa asiointia vältän viimeiseen asti, koska se on tehty mahdollisimman hankalaksi. En ymmärrä kuinka jotkut jaksavat vapaaehtoisesti jonottaa pankkipalveluja. Kotipankissani on tiskille tyypillisesti yli 30 minuutin jono. Onneksi on harvoin tilanteita, jolloin joutuu pakostakin asioimaan pankissa.

    • pypsypmeritanordea

      Olen viimeisen 10 vuoden aikana käynyt pankkikonttorissa tasan kaksi kertaa, ei ole tarvinnut. Ja niilläkin kerroilla jouduin jonottamaan lähes puoli tuntia. Ei kiitos! Pankkiautomaatilta nostan ehkä kerran vuodessa pari kymppiä. Jos ostan jotain esim torilta jossa kortti ei käy. Käteistä on siis todella harvoin pussissa. Ja hyvin pärjään.
      Ja olen siis tosi pieni tuloinen eläkeläinen, tulot alle 1000€/kk

    • mummelixi

      Olen 64v.ja käyttänyt verkkopankkia 20v, pois en antaisi pelkkiä hyviä kokemuksia.Kannattaa kokeilla.

    • tiesitte varmaan

      S-pankissa ei mene mitään palvelumaksuja korteista ja nettipankin käytöstä.

      • Tiesin!

        Siksi siirryin sinne. Kun vielä ostaa kortilla mahdollisimman paljon S-ketjun kaupoista, saa siitä 0,5% hyvitystä, mukava potti kuukausittain.


      • 15+3
        Tiesin! kirjoitti:

        Siksi siirryin sinne. Kun vielä ostaa kortilla mahdollisimman paljon S-ketjun kaupoista, saa siitä 0,5% hyvitystä, mukava potti kuukausittain.

        Jäsenenä minä saan ne bonukset kuitenkin, vaikka en ostoja kortilla maksakaan.


    • lkfjwifjgweigiowe

      Olen nyt 38v ja jotkut laskuistani olen laittanut suoraveloitukseen n. 10 vuotta sitten, toisia olen maksellut verkkopankissa.

      Ennen verkkopankkiaikaa oli jotain maksuautomaatteja kauppojen ja pankkien auloissa joita tuli käytettyä, ne oli niin helppokäyttöisiä että varmasti jokainen mummokin osaisi niitä käyttää. Kone luki maksun tiedot viivakoodilla, sen lisäksi muistaakseni piti pankkikortti ja tunnusluku syöttää koneeseen sekä painaa pari nappia että lasku hyväksyttiin.

      Nyt ei taida enää olla näitä maksuautomaatteja käytössä, olisi varmasti hyvä vanhemmalle väelle jolla ei ole tietoa eikä ehkä oppimiskykyä jatkuvasti uudistuvien varsinaisten tietokoneiden käyttöön ja ylläpitoon, luulen että tietoturvan ylläpito vaatii sellaista tietotaitoa jota monella mökin mummolla / papalla ei ehkä ole, varsinkin jos ruudulle tulee englanninkielisiä kehotuksia niin kielitaitokin voi tulla esteeksi.

      Esim. vaihto Windows 7:sta Kasiin on kohtalaisen radikaali uudistus, käynnistä painike puuttuu, uusi aloitusnäyttö on täysin erilainen kuin ennen, jne. Siinä voi olla vanhemmalla väellä oppimista jo ihan peruskäytössä.

      Itse olen n. 10v aikana käynyt pankkikonttorissa vain tyhjentämässä keräilemiäni pikkukolikoita automaattiin ja tilille sekä pankin kutsumana ns. päivitystapaamisissa jossa on halunneet katsoa onko palvelupaketit ajantasalla ja koettaneet kaupata asuntolainoja ja eläkevakuutuksia.

      Olin aika myöhään liikkeellä aikoinaan pankkikortin ottamisessa, otin sen vasta armeijan aikana alkuvuodesta 1995 ja verkkopankkitunnuksia kokeilin vuonna 2001 ensimmäistä kertaa, säännölliseen käyttöön otin vasta vähän myöhemmin kun kotikone ja nettiyhteys oli niin epäkäytännöllisen hitaita silloin (56k puhelinmodeemi, voi v*ttu mikä viritys).

      Verkkopankki on kyllä kätevä, voi maksaa laskuja, ostella verkkokaupoista tavaraa ja maksaa joko kortilla vai verkkomaksuna, tarkastella tilitapahtumia, siirrellä rahoja omien tilien välillä esim. käyttötililtä säästötilille tai toiseen pankkiin, tehdä toistuvia maksuja esim. yhden pankin tililtä toisen pankin tilille, esim. minulla on kuukausittain toistuva automaattinen siirto Danskebankista S-pankkiin jolla makselen S-ryhmän kassalla sirukortilla ruokaostoksia, jne.

      Otin S-etukortinkin (sirullinen Visa maksukortti) viime vuoden lopulla ja samalla kertaa heti alkuunsa myös verkkopankkitunnukset.

      Nyt jos suoraveloitus lopetetaan ja tilalle tulee laskut jotka saapuu verkkopankkiin ja niitä pitäisi käydä tarkastelemassa silloin tällöin maksaakseen ne, tämä kuulostaa hieman epäilyttävältä kun tähän mennessä jos ei laskuja ole ollut vähään aikaan niin ei ole ollut mitään syytä käydä verkkopankissa, on voinut vierähtää yli kuukausikin edellisestä käynnistä.

      Toivottavasti voisi edes käyttää jotain sähköpostitiedotetta saapuneista laskuista, muuten pahoin pelkään että joku lasku ennemmin tai myöhemmin jää maksamatta sen vuoksi ettei ole huomannut sen saapumista.

      Suoraveloitus on toiminut hyvin, miksi h3lvetissä hyvin toimiva systeemi pitää romuttaa?! V1tuttaa suoraan sanoen!
      Laskut eivät ole mikään mukava asia ja niihin ei huvita käyttää aikaa ja vaivaa yhtään enempää kuin on pakko, suoraveloitus on ollut helppo. Nytkö pitäisi alkaa näkemään oikein vaivaa laskujen maksamiseksi, 8aatana!

      • "Nyt ei taida enää olla näitä maksuautomaatteja käytössä, olisi varmasti hyvä vanhemmalle väelle jolla ei ole tietoa eikä ehkä oppimiskykyä jatkuvasti uudistuvien varsinaisten tietokoneiden käyttöön ja ylläpitoon, luulen että tietoturvan ylläpito vaatii sellaista tietotaitoa jota monella mökin mummolla / papalla ei ehkä ole, varsinkin jos ruudulle tulee englanninkielisiä kehotuksia niin kielitaitokin voi tulla esteeksi."

        Saa niitä helpompiakin tietokonejärjestelmiä hankittua. Ja myös pitkäikäisiä ja konservatiivisemmin muutoksia tekeviä ettei kokoajan tule muutoksia. Markkinataloudessa kun ollaan niin saa ihan vapaasti äänestää omilla rahoillaan millaisen haluaa.

        "Esim. vaihto Windows 7:sta Kasiin on kohtalaisen radikaali uudistus, käynnistä painike puuttuu, uusi aloitusnäyttö on täysin erilainen kuin ennen, jne. Siinä voi olla vanhemmalla väellä oppimista jo ihan peruskäytössä."

        Ei kukaan pakota käyttämään tätä.


      • ikineito..
        M-Kar kirjoitti:

        "Nyt ei taida enää olla näitä maksuautomaatteja käytössä, olisi varmasti hyvä vanhemmalle väelle jolla ei ole tietoa eikä ehkä oppimiskykyä jatkuvasti uudistuvien varsinaisten tietokoneiden käyttöön ja ylläpitoon, luulen että tietoturvan ylläpito vaatii sellaista tietotaitoa jota monella mökin mummolla / papalla ei ehkä ole, varsinkin jos ruudulle tulee englanninkielisiä kehotuksia niin kielitaitokin voi tulla esteeksi."

        Saa niitä helpompiakin tietokonejärjestelmiä hankittua. Ja myös pitkäikäisiä ja konservatiivisemmin muutoksia tekeviä ettei kokoajan tule muutoksia. Markkinataloudessa kun ollaan niin saa ihan vapaasti äänestää omilla rahoillaan millaisen haluaa.

        "Esim. vaihto Windows 7:sta Kasiin on kohtalaisen radikaali uudistus, käynnistä painike puuttuu, uusi aloitusnäyttö on täysin erilainen kuin ennen, jne. Siinä voi olla vanhemmalla väellä oppimista jo ihan peruskäytössä."

        Ei kukaan pakota käyttämään tätä.

        Nordean maksuautomaatillako laskunmaksu maksaa 0.75,- ? Verkkopankkitunnukset ja visa-electron kortti 4.50,- kk.


      • Ainoa pankki

        "esim. minulla on kuukausittain toistuva automaattinen siirto Danskebankista S-pankkiin jolla makselen S-ryhmän kassalla sirukortilla ruokaostoksia, jne."

        Noin toimin minäkin aiemmin kunnes älysin että mitä turhaa maksaa maksuja toiseen pankkiin ja lopetin Sampo-Pankin tilin ja käytän vain S-Pankkia. Hoidan kaikki pankkiasiani siellä ja mm. eläke tulee sinne suoraan. Maksamalla kortilla S-kaupoissa, saan bonusta ja maksutapaetuna puoli prosenttia tililleni.

        "Toivottavasti voisi edes käyttää jotain sähköpostitiedotetta saapuneista laskuista, muuten pahoin pelkään että joku lasku ennemmin tai myöhemmin jää maksamatta sen vuoksi ettei ole huomannut sen saapumista."

        E-laskulle voi ottaa kaikki laskut joilla vain se on tarjolla. Myös Netposti on käytettävissä S-Pankissa. Kun pankkiin tulee e-lasku joka pitää hyväksyä tai postia (lasku tai joku muu kirje) siitä tulee sähköpostiviesti veloituksetta.

        "Suoraveloitus on toiminut hyvin, miksi h3lvetissä hyvin toimiva systeemi pitää romuttaa?!"

        Suoraveloituksen nimi vaan vaihtuu suoralaskuksi, toimii samalla tavalla.


      • Käsi ojossa
        ikineito.. kirjoitti:

        Nordean maksuautomaatillako laskunmaksu maksaa 0.75,- ? Verkkopankkitunnukset ja visa-electron kortti 4.50,- kk.

        Ainakin Nordean hinnastossa maksuautomaatin käyttömaksuksi ilmoitetaan 0,75 euroa laskulta. Jos eräpäivä on myöhemmin, kuitti maksaa lisäksi euron (maksamalla lasku heti, kuitista ei veloiteta).

        S-Pankki ei veloita mitään verkkopankkitunnuksista eikä korteista ja rahaa voi nostaa S-kauppojen kassalta veloituksetta (mainio asia kun automaatit katoaa).


    • op-omistajajäsen

      Nordean roskapankki oyj taitaa olla ainua jolla on enää maksuautomaatteja. OP ja Sampo pankki aikanaan piti yhteiskäyttöautomaatteja, mitkä poistui jo kauan aikaa sitten. Äärimmässä tapauksessa maksuautomaatin korvaa pari vuotta sitten tulleet kosketusnäyttöpuhelimet, joita valtaosa uusista puhelimista on.

      Mutta kyllä täytyy sanoa, että e-maksu on kaikkein helpoin. Itselläni melkee kaikki maksut on jo e-maksuja. Ainosastaan Vuokra ja neljä lehtimaksua on vanhan ajan paperimaksuja.

      ap. ongelmahan taisi olla, ettei tarvi pankkitunnuksia, kun ei saa niitä. Miten muuten tätä keskustelua käytäisiin muuten pikavippiosassa.

    • acabssssssssssssss

      Mää ainakin tarviin ne tunnukset netissä pelaamiseen!!

      Jotain huvia pitää olla, NIH!!

    • Miten hoidat asiat osake ja rahastoijoitusten kanssa?

    • pypsypmeritanordea

      Niin vielä noista laskujen maksamisesta. Kun netpostista kuuli ekoja kertoja ajatteli että aivan älytöntä että joku muu avaisi minun postini, ei ikinä. No uteliaisuuttani kävin katsomassa että minkälainen se on, ja nyt on sitten niin että lähes kaikki laskuni tulee sinne. Muutama firma ei ole tehnyt sen kanssa sopimusta, harmi. Postiluukusta ei tule kuin satunnaisesti laskuja, on jäänyt pois niiden arkistointi ym. Jollekkin vanhemmalle ihmiselle, ja nuoremmallekkin, kun olen sitä kehunut, ovat sanoneet että ei ikinä, mitäs jos kone menee rikki, ja tiedot häviävät. Pitää sitten selittää että eihän ne minun koneelle tallennu, vaan sinne verkkoon.
      Se on minun juttuni, jonka olen kokenut hyväksi : )

    • merihuisku

      75 VUOTIAS 30V KÄYTTÄNY VERKOSSA asiat on helppoa,aikaa ei mene eikä bensaa... Pajosta jäät vaille poika raukka.

      • op-osku

        Et todellakaan ole voinut hoitaa asioita 30v verkossa. Netti on ollut nykymuodossaan reilusti alle 30v ja verkkopankit alle 20v

        Olihan ne telneti yhteydet,mutta ne oli kait tod. harvalla


    • näinpä minulla

      Seurailin tätä keskustelua, ja välillä nauratti. Tosiaan pankki veloittaa nykyään kaikesta. Itse haluaisin hoitaa asioita kotoa käsin, netin kautta, mutta minä en voi. Tai en saa. Minulla näet edunvalvoja, joka valvoo elämääni. Ja hän on estänyt minulta pankki tunnukseni. Haluaisin vaihtaa pankkia, mutta sekään ei käy. Nordea kallis pankki. Mutta edunvalvoja hoitaa asiat sitä kautta.

      • toisten asioita hoit

        Et usko mille tuntuu joskus, kun hoitaa jonkun toisen ihmisen asioita. Et usko mille tuntuu, kun ei ole ketään kenen kanssa jutella mistään... kyllä sitä neuvoa tarvitsisi ja joskus jopa edunvalvontaa. Ja arvaa moniko pikavippaaja olisi pelastunut, jos olisi ollut sama tilanne kuin sinulla.

        Ja olen yksityinen ihminen, enkä tee asioita mitää palkiota vastaan


    • ..................

      Eikä kannata! Windows on ainakin ihan perseestä. Itse suosin juuri sentakia juuri linuxia tai macintoshia.

    • Virva Hatuunen

      Pne pankki ittellesi pystyyn ja hae sieltä pikavippiä

    • Kummaa on

      En voi käsittää miksi joku, joka kykenee kirjoittamaan nettiin keskustelupalstalle, ei kykene käyttämään verkkopankkia. Pelkäätkö jotain tietoturvajuttuja, vai mistä kiikastaa? Aivan turhaan pelkäät. Verkkopankki helpottaa tosi paljon elämää ja on turvallista. Itse olen käynyt viimeksi oikeassa pankissa yli 3 vuotta sitten ja sitä edellisestä kerrasta on jotain 8 vuotta. Kaikki muu on hoitunut verkkopankissa kotona tai töissä istuen.

    • n35v.

      Ei oo mullakaan verkkopankkijuttuja, vaikka on nettiyhteys.
      Vastustan sitä, että kaikki hoidetaan netissä, eikä oikeassa elämässä.
      Paljon kivempi käydä pankissa hoitamassa asiat kuin kotona koneella.
      Tiedän että olen poikkeustapaus. Mut oon tämmönen hipahtava tyyppi.

      • huihaihain

        Vaikka pankissa olis kuin kiva ihminen hoitamassa asioita, niin sosiaaliset suhteet ja arkieöämä tai tämän pankki-ihmisen yksityinen elämä on aivan eri asia.

        Otetaas esimerkki. Jos näkee jonkun kivan ihmsen pankissa tiskin takana, ja se tulee sitten vastaan streetviewissä, niin ei se välttämättä edes tunne tai halua moikata.

        Yksi asia pankki-ihmisille. Ne näkee kyllä potenttiaalisen kumppanin rahat ja tavat hoitaa sioita siinä palvelutilanteessa. Varmaa joku pankki-ihminen pystyy urkintajutuista välittämättä myös suojaamaan läheisiään pellepilluttomiltakin joille raha on kuin hiki otsalla


      • Sinulla ilmeisesti on paljon aikaa ja rahaa ,jotta viitsit käydä makselemassa laskuja kassalla. Minä en elämän aikana ikinä maksanut laskuja kassalla.luksi maksoin kuoressa, kun se tuli maksulliseksi siirryin automaattiin ja sitten nettimaksamiseen.


    • tietosuoja?

      Käykää immeiset

      rukiista.blogspot.fi - ja sieltä juttu "kanta-asiakaskorteista" Selventää jotain siitä, mitä mieltä mä olen verkkopankkitunnuksista.

      Ittelläni on ollu verkkopankkitunnukset vasta muutaman vuoden, ja ikää 30 v.

    • tietosuoja*

      Tietosuoja

      Anteeks, siis kohdasta "yksityisyys"
      Verkkopankkitunnukset on yks asia, joka on osaltaan lisännyt "hakkerivaaraa".

    • jaskaaaaa

      tietokoneelle saa muuten selliasen viivakoodin lukijan, niin kuin kassoilla on. jollon verkkopankissa ei tartte edes näpytellä viitenumeroita ja muita.

      • naksutanaksnaks

        Virtuaaliviivakoodi on tosi kätevä, senkun kopioit ja liität. Siinä pitää vaan tarkistaa eräpäivä, jos maksaa muuna päivänä kuin laskussa on. Niinkuin kait aika moni tekee. Ainakin minä. Maksan pari kertaa kuussa isomman satsin.


    • looooooolx

      verkkopankki on kätevä laskujen maksussa, tilisiirroissa kun olet kavereille velkaa ja sitten vielä kelan paperit voi täyttää sähköisesti. Verkkopankin kautta voi myös maksaa joitakin netistä tilattuja tuotteita, jolloin ei tartte maksaa laskusta erikseen eikä välttis postiennakko maksua.

    • verkkopankkitunnus

      Ensin paikallinen konttori rupesi pitämään kassaa auki 3 tuntia päivässä, sitten kassapalvelut loppui kokonaan. Vähän ajan kuluttua suljettiin koko konttori ja viikko siitä eteenpäin, niin maksuautomaatti oli viety pois.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1671
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1351
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1305
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1299
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1297
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      6
      1277
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1254
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1230
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1180
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1163
    Aihe