Kokemusta sivuoireista!!!!

Voiko lääkkeet aiheuttaa muistiin pahoja muutoksia,entä onko kellään menneet "jalat alta"?Siis kävely melkeimpä mahdotonta?
5133
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 5

Vanhimmat

Neuroleptit ainaki voi vaikuttaa muistiin.

Äänestä

Niitä tuossa juuri on vaihdettu...

Äänestä

Kyllä mulla vaikutti, menetin lähimuistini. Lopputuloksena oli, että olen sairaseläkkeellä.
Mahdoton tehdä töitä , kun ei edes muista mitä on eilen tehnyt :(

Äänestä

Etsihän tietoa neurolepteistä ja ymmärrät sen jälkeen miksi niin useat ovat todellakin päätyneet ennenaikaiselle eläkkeelle..

ja vielä kehtaa psykiatrit sanoa ettei lääkkeet tee tuota kaikkea vaan sairauden pahentuminen.

Minä menetin elämästäni kaksi pitkää vuotta, elin paksun peiton alla, muisti meni, tunteet katsoi, toimintakyky 0, ajatukset mielisairaita, lihoin, nukuin, tuli tahattomia liikkeitä, voimat katosi, looginen päättely ja ajattelukyky hävis, mietin ja suunnittelin itsemurhaa hereillä oloajat jne

Vierotin itseni neurolepteistä 1,5 kuukaudessa ja jo kuukauden jälkeen huomasin olossani muutoksen.

Nyt olen ollut pari vuotta ilman lääkkeitä, olen töissä ja elämä rullaa. Toki neuroleptit tekivät tehtävänsä -> en tunne enää elämän olevan lahja ja elämä tuntuu raskaalta ja turhalta. Sinnittelen täällä sen vuoksi, koska minulla on lapset enkä halua itsemurhallani tuhota heidän tulevaisuuttaan.

Koska selviän ilman lääkkeitä ja käyn töissä koen ettei minulla parhaillaan ole hätää. Elämäni aikana olen käynyt baarissa 6 kertaa ja tuohon määrää myös nauttimani alkoholimäärätkin mahtuvat.

Luonteeltani olin (ja olen?) aika topakka tapaus, varmaankin neuroleptien ja kokemani psykoottisen masennuksen jälkeen minusta on tullut nynny ja nössö jonka yli voimmakkaat ihmiset kävelevät surutta. Toisaalta en osaa enää hermostua, en masentua, en suuttua, en osaa ja jaksa märehtiä asioita joille en voi mitään, sillä olen tajunnut ettei murehtiminen auta mitään.

Loppusilauksen parantumiselleni sai muutto toiselle paikkakunnalle pois kaikenlaisten mielenterveyspalveluiden läheltä. Aloitin ns alusta. Lisäksi halusin antaa puolisolleni ja lapsilleni mahdollisuuden elää ilman mielisairaan ihmisen läheisyyttä rauhassa ilman minua. Perheeni luona käy viikonloppuisin ja hyvin he pärjäävät.

Äänestä
  • Kamalaa kuultavaa. Upeaa, että olet pystynyt nousemaan noinkin hyvin psykiatrian sinulle kaivamasta kuopasta. Psykiatrien tietämys haittavaikutuksista on niin huonoa, että joskus tuntuu heidän valehtelevan tahallaan. 'Sairauden pahentuminen' on klassinen diagnosointivirhe läpi psykiatrisen kentän. Vain harvassa ovat ne psykiatrit, jotka tietävät ja tunnistavat itse lääkityksen aiheuttaman tilan pahentumisen ja osaavat toimia oikein, lääkitystä vähentäen tai poistaen. Voimia sinulle jatkoon!


    "We don’t have an epidemic of mental illness, we have an epidemic of psychiatry."

    Thomas S. Szasz , M.D

    Äänestä

Kommentoi aloitusta


epätoivoinen kirjoitti:

Voiko lääkkeet aiheuttaa muistiin pahoja muutoksia,entä onko kellään menneet "jalat alta"?Siis kävely melkeimpä mahdotonta?

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu