ja mihin suuntaan, kysytään laulussakin.
Muuttuuko, kun vaihtaa nimimerkkiä?
Voiko ihminen esiintyä, esittäytyä kahtena, tai jopa useampana kirjoittajana vaihtaen roolia kuin kameleontti väriä? Vai vaihtaako se väriä?
Tyylistään Lyyyli tunnetaan, tai ainakin täällä niin uskotaan, mutta luuloohan ei ole tiedon väärttii.
Nyt selvisikin miksi joku luulee tuntevansa kaikki kirjoittajat, vaikka kirjoittaisivat huutomerkeillä suoraan katajapensaasta.
Hänellä on monta nikkiä itsellään ja hän muuntautuu tilanteen mukaan. Kuka, sitähän minä en sanonut!
Mustiinkaan pukeutuneella ei aina ole suruaika, vaikka niin luullaan.
Muuttuuko ihminen, vai luuleeko muuttuvansa?Tapansa voi muuttaa, persoonallisuus säilyy ellei sairaus muuta koko henkistä elämää, vie muistin.
Muuttuuko ihminen
94
506
Vastaukset
- 1+11
Paljonhan täällä itselle vastaillaan kehuja ja puolusteluja kirjoittaen. Mistä näitä uusia kirjoittajia muka jatkuvasti tulisi ja miten heti osuisivat paikalle tietäen tilanteen. Se on täysin läpinäkyvää ja selaisen filungin käyttäjät jo tunnetaan eikä heitä enää pidetä rehellisinä missään sanomisisssaan.
Tuo monen vakinikin samanaikainen käyttö kertoo jo luonnehäiriöstä, mutta onhan niitä tunnustettukin.
Varmaan joku tunnettu nikki tuo aloittajakin, mutta ei ole halua alkaa arvailla. - Valitettava..sti
Olen seurannut samaa koko täällä kirjoittelemisen ajan, nyt varsinkin on tilanne selvästi rajumpi.
Katkeroituminen vai liika miettiminen jakaa mielen ja sitten vaan tekoihin.
Olen tyytyväinen että tästä nyt keskustellaan.
Nimen omaan tuo tunteminen ja tietäminen vain kirjoituksista on niin varma merkki epätietoisuudesta ettei siihen ole mitään lisättävää.
Voi olla opittu tapa istua koneella aamusta iltaan, liikunnat ja harrastukset vain niistä kirjoittelua.
Kyllä nämä ihmiset muuttuu monesti vain pahempaan suuntaan. - uusi on uusi
Joku jo pläjäytti vanhan viestiketjun pramille.
Pitääkö 2007 puheet tänään, onko kaikki kuten silloin, uusi ei tiedä, mutta lukekaa ketju jossa puhutaan läsnäolemisesta ja ajattelusta !
Siellä se jutun juju!
Kuten raamatussa:" He eivät tiedä mitä he tekevät!"- itse jj pläjäytti
samat aiheet toistuu aika ajoin, ei se mikään mielenosoitus ole.
Silloin koko palsta keskusteli, myös kahvipirttiläiset muitten kanssa.
Nyt on selvät ryhmittymät.
- tottukaa siihen,
ihminen muuttuu ajan myötä,
huono luonne korostuu mitä vanhemmaksi elämme,- Todella huomattu!!
Se on kyllä huomattu jo vuosien ajan,,
tuolla toisessa ketjussa (vaikka eri nikki) sanoi joidenkin muistuttavan toisiaan ja edelleenkin vain niinko korostuu vaan sama asia, paitsi että ei kyllä se Matalamimmi kuulu siihen joukkoon, eli se Seku tai nyt An Lis. Todella huomattu!! kirjoitti:
Se on kyllä huomattu jo vuosien ajan,,
tuolla toisessa ketjussa (vaikka eri nikki) sanoi joidenkin muistuttavan toisiaan ja edelleenkin vain niinko korostuu vaan sama asia, paitsi että ei kyllä se Matalamimmi kuulu siihen joukkoon, eli se Seku tai nyt An Lis.Olen nyt anlis3, enkä ole muuttunut vaikka olen joutunut muuttamaan nimimerkkiäni. Tämän viimeisen rekisteröityminen oli työn ja tuskan takana, sillä en harrasta kovinkaan paljon rekkautumista, enkä nikun vaihtoakaan.
Seku olin vuosia sitten, mutta kuten joku totesikin, että meikäläisellä saattaa olla huonontunut muisti, niin yhdyn arveluun, sillä en muistanut Sekun salasanaa vuosien kuluttua.
Vanhoja ketjuja voi vetää esiin, mutta sama ihminen minä olen kuin ennenkin. Jos unohdan jotain palstoille kirjoitettua, niin syy on yksiselitteisesti ja ennenkaikkea, että alitajuinen torjuntamekanismi toimii. Olen sulkenut muistilokeroistani pois turhat asiat. Eiväthän ne kuolemattomia viisauksia ole kenenkään ajatukset pitkän aikaa sitten esitettyinä
Ovatko jolliekin? Ehkä sellaiselle joka haluaa katsella niitä yhä uudelleen. Eivätkö tämän päivän höpinät enää riitä?
Minun mielestäni mentäisiin eteenpäin tätä päivää. Askel voi hidastua, mutta ajatus saattaa seurata vileä virkeänä.- salasanan saa
anlis3 kirjoitti:
Olen nyt anlis3, enkä ole muuttunut vaikka olen joutunut muuttamaan nimimerkkiäni. Tämän viimeisen rekisteröityminen oli työn ja tuskan takana, sillä en harrasta kovinkaan paljon rekkautumista, enkä nikun vaihtoakaan.
Seku olin vuosia sitten, mutta kuten joku totesikin, että meikäläisellä saattaa olla huonontunut muisti, niin yhdyn arveluun, sillä en muistanut Sekun salasanaa vuosien kuluttua.
Vanhoja ketjuja voi vetää esiin, mutta sama ihminen minä olen kuin ennenkin. Jos unohdan jotain palstoille kirjoitettua, niin syy on yksiselitteisesti ja ennenkaikkea, että alitajuinen torjuntamekanismi toimii. Olen sulkenut muistilokeroistani pois turhat asiat. Eiväthän ne kuolemattomia viisauksia ole kenenkään ajatukset pitkän aikaa sitten esitettyinä
Ovatko jolliekin? Ehkä sellaiselle joka haluaa katsella niitä yhä uudelleen. Eivätkö tämän päivän höpinät enää riitä?
Minun mielestäni mentäisiin eteenpäin tätä päivää. Askel voi hidastua, mutta ajatus saattaa seurata vileä virkeänä.pyydettäessä. Päätä jo mikä Nikki olet
. Tuota tärkeilyä luettu monta päivää. - ämmit
salasanan saa kirjoitti:
pyydettäessä. Päätä jo mikä Nikki olet
. Tuota tärkeilyä luettu monta päivää.Juoruämmä on.
Ruokolahden eukot eivät touhunneet netissä kun keskenään jupisivat.
Anlis3 on pirullisimpia ämmiä näillä palstoilla.
Itse seurailee ja kuvittelee oevansa kovinkin tärkeä tärkeilyineen - nikkeilyineen.
- kaisu-liisa
Onnekseni minua ei kiinnosta, kirjoittaako joku puskasta tai puskan takana, yhdellä tai monella nikillä.
Mitä se minua viisastuttaa, pohtia olematonta asiaa.
Maailmassa on ihan oikeitakin ongelmia.
Nissä riittää miettimistä. Naurattaa, kun joku tolkkaa jokaiselle, että toisella on sata nikkiä.
Ihmetellä saa, naurattaa. Nauru pidentää ikää, elän varmaan 1000 vuotiaaksi. - luzz1
Niinpä juuri ja ne maailman ongelmatkin ratkotaan täällä, vaikka muutosta tuskin koskaan huomaamme, edes omassa itsessämme, samaa jorinaa ja katkeroitumista päivä päivältä enemmän.
Eikö tämä k-l ollut kuin matamimimmin varjo kulki vanavedessä toisteli kerrottua, en ny tole ollut viikkoon joten tämä huomiointi on vanhempaa.
Ei kehumista!- kaisu-liisa
Sen kus etsit Laajalla haulla kirjoitukseni, minä en niitä häpeä.
Lue, et luule! - kaisu-liisa on
kaisu-liisa kirjoitti:
Sen kus etsit Laajalla haulla kirjoitukseni, minä en niitä häpeä.
Lue, et luule!kirjoittanut kiinnostavasti ja rauhaisasti, oivalluksiakin.
Ei mitään pahaa sanottavaa ole, - enkä sanoisi vaikka olisikin.
jokainen saa olla oma itsensä, kunhan ei kimppuun hyökkää kuten nuo pari kolme nimettyä kovanaamaa.
Tietenkin herttaisesta naisesta kuten k-l miehetkin ja kaikki enemmän pitävät.
- joku meistä---------
aivan sama kirjottaako joku puskasta vai nikillä,
ASIAHAN se on joka kiinostaa
haluaako vastata vai hyppääkö asian yli,
kaikki komentit ei yksinkertasesti kiinosta.
suvaitsevuutta porukkaan,,, - hevat
Kyllä olisi ihanaa,jos voisi muuttua miä halusin noidaksi jo silloin nuorena
olisin halunnut olla monessa työpaikassa. Toiveet ei vaan toteudu,mutta kyllä
vanhemmiten monet ova kärttyisempiä ,kuin nuorena..Synähän voi olla kivut ja vaivat ,sekä yksinäisyys. Mutta vanhempana olisisi tärkeää olla paljon seurassa,niin ei ajatukset samaa ympyrää pyörisi,tai lukea paljon.
näin heta aatteli...- Olet Heta harvinaise
oikeassa tuossa viimeisessä viestissäsi!
- joku meistä,,,
heta on palstan " helmi "
ilman hetaa palsta olisi kuiva kuin erämaa. - ....................
Palstan kolme sotilaan vaimoa ovat kuin kolmoset.
- ?????///\\\?????????
Kolme sotilaan vaimoa?????? HöH
- ------------------
Seku Lorena ja Susmorsian sotamiesten mimmejä
- Pekkokohan?
------------------ kirjoitti:
Kas kummaa?
Luokolahlen jelloniksi minäkin näitä ensin luulin.
Onneksi "auttamaton Pekka" oli jo aikoinaan kanssani yhtä epäileväinen.
Pekko sentään on aikamies poika vai olisiko poikamies vielä? - kaksi vain
------------------ kirjoitti:
Lorena nyt sentäs on fiksumpi, ei hyökkää kenenkään kimppuun,, astetta ylempänä ihmisyydessä.
- uno, due
Onpa sotilaalla hyvä palkka että kolme vaimoa, lajigteltuna.... on yks vihitty ja molemmille jaloille oma vaimo, yks puuttuu!
;-D- kaksi tyytärtä
Nuorella miehellä kolme vanhaa vaimoa, jos täällä kirjoittavat?
Eikö sotilashenkilöillä ole alhainen eläkeikä. Ainakin ennen menivät uuteen hommaan, kun armeijasta jäivät eläkkeelle. kaksi tyytärtä kirjoitti:
Nuorella miehellä kolme vanhaa vaimoa, jos täällä kirjoittavat?
Eikö sotilashenkilöillä ole alhainen eläkeikä. Ainakin ennen menivät uuteen hommaan, kun armeijasta jäivät eläkkeelle.Nyt elät jossain vanhassa mormooniyhteisössä:) Ei meidän maassamme voi olla ainakaan virallista moniavioisuutta, ei edes sotilailla, eikä papeilla,ei liioin minkään ammatin harjoittajilla.
Epvirallista, salavuoteiluksi aikoinaan mainituta saattaa esiintyä.
Voin sanoa kokemuksesta, että ainakin henkistä virkeyttä evp. sotilailla löytyy, sekä fyysistäkin hyvää kuntoa, sillä se oli jo ammattiin pääsyn edellytys.- kaksi tyytärtä
anlis3 kirjoitti:
Nyt elät jossain vanhassa mormooniyhteisössä:) Ei meidän maassamme voi olla ainakaan virallista moniavioisuutta, ei edes sotilailla, eikä papeilla,ei liioin minkään ammatin harjoittajilla.
Epvirallista, salavuoteiluksi aikoinaan mainituta saattaa esiintyä.
Voin sanoa kokemuksesta, että ainakin henkistä virkeyttä evp. sotilailla löytyy, sekä fyysistäkin hyvää kuntoa, sillä se oli jo ammattiin pääsyn edellytys.Sitä kas, on joillakin, huumorintajua, oletkos kuullut?
- naamiotta minuna.
Muuttuuko siis nimeä vaihtamalla.
Taatusti ihminen itse ei muutu.
Hän vain muuttaa tapansa, tuntemattomana on helppo sanoa mitä mieleen ailahtaa.
Perusluonnehan meillä kaikilla on olemassa, se on ja pysyy, mutta hallitsemalla omaa käytöstänsä, miettimällä tarkemmin sanomisensa ja tekemisensä kukin antaa itsestänsä kuvan joka useimpia kanssakulkijoitakin miellyttää.
Kaikki eivät voi tykätä kaikista, niin on ihmismieli suunniteltu.
Kun menettää itsehillinnän, kun oikein haluaa olla ilkeä ja paha, silloin on kiva piiloutua toiseen naamioon, jos ei halua omana itsenään riidellä ja tapella.
Täällä se onnistuu vaihtamalla nimeä!
Sitten onkin jo luulijoiden armeija perässä. Oliko naamio liian ohut, oliko siinä reikiä, vai ampuiko luulija ohi, siitäkin voisi keskustella, koska olen huomannut luulijan olleen useimmiten väärässä.
Kun on saanut hampaisiinsa jonkin sitkeän palan joka siellä kaiken aikaa hierrättää hampailla, ei voi olla puuttumatta sellaisen palan ( esimerkkinikkejä olisi ) jokaiseen mielipiteeseen. Hänet on nujerrettava. Hänet on saatava häpeämään ja häpeään. Hänet on saatava täältä pois "häiritsemästä".
Kun palstan tila on tämän kaltaista sanasotaa ja arvausleikkiä, voi olla tilanteesta vain surullinen.
Joukko ei tarvitse monta siveyspoliisia kun joukko on hajallaan.
Joukko on juuri sellainen joksi enemmistö sen luo, eli antaako häiritsijöiden hääriä joukossa ja sekoittaa asiat ja asianajajat.
Kun loukkauksia ja asiattomuutta ilmenee ei ole mitään järkeä lähteä mukaan, ei täällä edes puolustelemaan itseään, koska hankaluus vain muuttuu härskimmäksi ja iskut "kovemmiksi".
Pyytäkää yhä enemmän poistoja ylläpidolta.
Jos oma tilinne on puhdas, ylläpito kyllä tekee poiston pyynnöstä, mutta jos se omakin IP on tahrittu liioilla syyttelyillä muita kohtaan, niin silloin katsotaan kumpikin riitelijä osalliseksi kapinaan.
Niin kuin haluat itseäsi kohdeltavan, niin kohtele muita.
Ole läsnä siinä mitä teet. (lainaus toisesta ketjusta) Älä toimi niin kiihdyksissää ettet myöhemmin muista mitä tulikaan sanottua, millainen pilkkakirves heitettyä.
HUOM: Eriävä mielipide ei missään asiassa ole riidan haastamista, vaan keskusteluun vastaamista omalla mielipiteellä.
Sellaisen eron kun täälläkin kaikki oppisivat tunnustamaan, niin ei tarvittaisi niitä uusia nimiä ja naamareita. - kyllä ihminen muuttu
u vanhetessaan ----
muuttuu ihminen monellakin tapaa, ulkonäkö kutistuu, rypistyy, lihoo tai laihtuu,
--- vanhemmuuten muuttuu luonne kätysämmäksi johtuu siitä kun kunto huononee eikä enään jaksa asioita samoin kuin ennen,
puhetaito hiipuu joillaki kokonaan pois,
hahmotushäiriöt lisääntyy, joka aiheuttaa suuttumusta itseensä ,
jokut alkaa syyttämään ja syyllistämään ympärillä olevia auttajiaan, koska todellisuudessa eivät enään hallitse näkemäänsa, kaikki alkaa olla hukassa,- sanoinko pahasti
Miksei sais elää sillä periaatteella,
että niinkuin on päiväs, niin on myös voimas?
Siinä ei nikit merkitse mitään, tärkein on näkökulma ja mitä mieltä on asiasta.
Kenekään saappaita ei tarvitse nuolla eikä olla lokasanko.
Paitsi että nykymaailma, jos lie ennenkin, on välillä tosi karsea -- eikö niistäkin jokainen sais purkaa tuntojaan?
Joka ihmisessä on ainakin1-2 milj. särmää.
- Atolfia
Ennenkuin lähden tuonne seinän taakse pehkuihin, sanon vastaukseni tuohon aloittajan kysymykseen hyvin yksinkertaisesti.
Ihmisen perusluonne ei muutu mihinkään, vaikka hän hurahtaisi uskoon.
Tapojansa voi muuttaakin, vaikka sekin on melko vaikeaa.
"Tottumus on toinen luonto".
Hyvää Yötä!- vai hurahtaisi
uskoon.Yleensä se on myönteinen muutos ihmisessä.
- aan lis3
vai hurahtaisi kirjoitti:
Milloin hurahtaa mihinkin. Olen harrastanut elämäni aikana hyvin monenlaisia asioita. Nt viimeisen kahdenkymmenen vuoden aikana sanon usein, että harrastukset muuttuvat, mutta puutarhanhoito on tullut jäädäkdeen.
Uskoon "hurahtaminen" on muuttava voima. Juopot raitistuvat, epärehelliset eivät valehtele ja varasta, siveettömistä tulee siveellisiä, nalkuttavat vaimot muuttuvat säyseimmiksi.
Mitään noista paheista tai synneistä ei tarvitse omata, sillä kyllä Jumalan Henki näyttää siivosyntisellekin, että hän tarvitsee armon välttyäkseen viimeisellä tuomiolla iankaikkiselta kadotukselta.
Atolfia sanoi, että peruluonne ei muutu. Olen samaa mieltä, mutta särmät pehmenevät. Jos kaikki muuttuisimme kokonaan, emme olisi enää yksilöitä, vaan samassa muotissa, aivan kuin kloonattuina. - anlis ek
aan lis3 kirjoitti:
Milloin hurahtaa mihinkin. Olen harrastanut elämäni aikana hyvin monenlaisia asioita. Nt viimeisen kahdenkymmenen vuoden aikana sanon usein, että harrastukset muuttuvat, mutta puutarhanhoito on tullut jäädäkdeen.
Uskoon "hurahtaminen" on muuttava voima. Juopot raitistuvat, epärehelliset eivät valehtele ja varasta, siveettömistä tulee siveellisiä, nalkuttavat vaimot muuttuvat säyseimmiksi.
Mitään noista paheista tai synneistä ei tarvitse omata, sillä kyllä Jumalan Henki näyttää siivosyntisellekin, että hän tarvitsee armon välttyäkseen viimeisellä tuomiolla iankaikkiselta kadotukselta.
Atolfia sanoi, että peruluonne ei muutu. Olen samaa mieltä, mutta särmät pehmenevät. Jos kaikki muuttuisimme kokonaan, emme olisi enää yksilöitä, vaan samassa muotissa, aivan kuin kloonattuina.Anlis kolmonen siis kirjoitti tuon edellisen, ei mikään aanlis
- riittäis jo
anlis ek kirjoitti:
Anlis kolmonen siis kirjoitti tuon edellisen, ei mikään aanlis
tuo nikeillä tärkeily, yks ja sama montako aata.
- anlia3
riittäis jo kirjoitti:
tuo nikeillä tärkeily, yks ja sama montako aata.
Kunhan nyt yritin oikaista kirjoitusvirhettäni. Toisaalta jos niitä alkaa oikoa niin ei muuta ehdi tekemäänkään.. Onkohan tämän koneen näppäimistö jotenkin muuttunut tempukkaaksi,-*nauraa*
- meilläki oli
anlia3 kirjoitti:
Kunhan nyt yritin oikaista kirjoitusvirhettäni. Toisaalta jos niitä alkaa oikoa niin ei muuta ehdi tekemäänkään.. Onkohan tämän koneen näppäimistö jotenkin muuttunut tempukkaaksi,-*nauraa*
kerran anlian rämä vai oliko se nyt anglia.
- Uskoontuloko?
vai hurahtaisi kirjoitti:
No ei ole, vallanhimoinen vain muuttaa taktiikkaansa.
- sanomattakin selviää
Kyllä ne särmät tahtoo ikääntyessä terävöityä, ei pehmentyä.
Kontrolloiko ihminen kaiken aikaa tekemisiään, pitääkö mielessä ettei omista kaikkea, eikä muita voi muuttaa, siinäpä se ymmärryksen voima kysytäänkin.
En muutu, mutta tilanteen mukaan voin muuttaa suhtautumistani nuihin ihmisiiin.
Joskus paukautan päin naamaa, joskus kiroan itsekseni, joskus olen kuin en olisi mitään kuullutkaan.
Täällä on paras olla välittämättä kaikesta lukemastaan, vaikka joku heittääkin ne tiskivedet päin naamaa.
Otetaan puhdas liina ja kuivataan, kaatuu se saavi joskus sanojankin kohdalla.
Kyllä, kyllä, kiukuttaa nuo tekosiveät jotka ovat olevinaan muita parempia.
Pitääkö tuohonkin jotain sanoa lisää? Ei, koska olen minä ja hillitsen itseni.- an lis3
Ei mitään lisättävää, muuta kuin muisto vuosien takaa, liittyy tuohon sinun "pitäisikö tuohonkin jotain sanoa lisää?"
Nimittäin kysyin uuteen työpaikkaan mennessäni muutaman päivän kuluttua työtoveriltani eräästä henkilöstä, joka oli mielestäni vähintään "outo".
Työkaveri vastasi:"Parasta kun ei sano mitään".
Vastaus oli täysin tyhjentävä ja tuki omaa mielipidettäni.
- ite ...
Tämä anlsi vai annasliisa sillä on niin monta nikkiä ettei mitään rajaa
varmaan muistikatkoksia yhtä monta ;-)))- täyskö tusina
ite...lisään tuohon edellä olevaan lauseeseesi; ....ja ottaa osaa joka juttuun ja on mielipide joka viestiin.
Onhan meitä joka junaan, joku jää junastakin, eikä hänkään ole yksin. - || * ||
täyskö tusina kirjoitti:
ite...lisään tuohon edellä olevaan lauseeseesi; ....ja ottaa osaa joka juttuun ja on mielipide joka viestiin.
Onhan meitä joka junaan, joku jää junastakin, eikä hänkään ole yksin.Paljon asiallisempaa ja tietävämpää hän kirjoittaa, kuin keskimäärin tällä palstalla.
Onko vika, jos osaa ja tietää, jopa ilmaista ymmärrettävästi itseään?
Valitetaan, että palsta on hiljainen, sitten valitetaan, jos joku kirjoittaa.
Päättäkää jo, mikä täällä on pahin virhe ihmiselle?
Vai onko kaikkein kauhein synti kirjoittaa tunnistettavalla nimimerkillä? - rusinatta paras
täyskö tusina kirjoitti:
Onhan meitä joka junaan, joku jää junastakin, eikä hänkään ole yksin.Kolmetoista tusinaan
menee noita uskovaisia.
Olihan Jaakobillakin kaksitoista poikaa - tyttäristä ei taida "pirukaan" ottaa selvää.
Sama on tuon rpärehellisen Anlis3 ym. nikkeilyn määrä ja epäilen etteivät yhteen rusinapussiinkaan sovi.
Tässä yhteydessä otan sittenkin esille, miten pahuus voi muuttaa ihmisen puskanikkiä käytettäessä, jos ihminen ei ole henkisesti terve.
Minulle ainakin jäivät ikuisesti mieleen tämän ´jonkun´ palstailkeijän palstasekoittajan sanat tuon naapurini kuollessa. Enhän tarkalleen muista sitäkään kirjoitusta, koska en koskaan ole muistiin kirjoittanut hänen ilkeilyjään ja useimmiten ollut vastaamatta mitään.
Kun siis silloin kerroin hätääntyneenä ja avuttoman suruissani naapurini kuolleen ja että kävin pari kertaa soittamassa hänen ovikelloaan, kun häntä ei ollut näkynyt.Sitten ajattelin hänen olevan mökillään, josta hän oli kertonut. Häneltä jäi kaksi aikuista poikaa ja vielä elossa oleva dementoitunut isä. Lieneekö mennyt pari viikkoa, kun vihdoin pojat olivat tulleet katsomaan isäänsä, kun häntä ei ollut löytynyt mökiltäkään.
Niin - siis tämä palstamme kirjoittaja, tuntuu itse pahuudelta - sanoi siinä viestissä, sen minulle osoittaen, että " naapuri tappoi itsensä ( ei tappanut, vaan sai aivoinfarktin ja kaatui pahasti, se selvisi tänään) kun susmorsian häiritsi häntä ja rimputteli ovikelloa. Ja että ilmeisesti aiheutti myös jonkun toisenkin miehen kuoleman." Onko tällainen enää täyspäisen ihmisen hommia.
Kammottavaa tosiaan, että palstallamme on tällainen hirviö, sanon suoraan. Voi muuttua näin pahaksi nikkejä vaihtaessaan. Kaikki muut hänen räävittömyytensä olen onneksi unohtanut, mutta en tätä. Siksipä puhuin jopa poliisitutkimukesta jossain vaiheessa. Vihjata, melkeinpä sanoa, että olisin syypää joittenkin ihmisten kuolemaan.
Se kolahti tosi pahasti, koska ainahan olen ihmisiä vaikeuksissaan yrittänyt auttaa ja liikaakin luottanut ihmisen perinnäiseen hyvyyteen.
Kerroin nyt tämän kuitenkin, koska tällainenhan on ihan mieletöntä, varsinkin tällaisessa virtuaalikanssakäymisessä - tuntemattomiahan olemme toisillemme, vaikka minä rekattuna otan tietynlaisen riskin puhuessani avomielisesti. Se kuuluu minun luonteeseeni ja minulla on oikeus olla rekattu nikki kirjoittaessani, tavallisiin höyrypäiden nimittelyihin ja ilkeyksiin onkin silloin varauduttava, mutta palstallamme ilmenneet eivät enää ole tavallisia.
Liekö minkäänlaisia katumisajatuksiakaan tällaisella moninikillä.
En menneitä koskaan kaivele esille, tämä on toista luokkaa kuin ns. pikku nälvimiset. Senkin viestiketjun on varmaan poistattunut, en todellakaan etsimään rupea.
Toivottavasti ymmärrätte, kun näin pitkän selostuksen tänne kirjoitin, tai sitten ette....kirjoitin joka tapauksessa.- *Kukkahame*
ns. pikkunälvimiset ??
Kun sitä pikku nälvimistä tuli varmasti kahden vuoden ajan joka päivä oli minullakin joskus mittari täysi, itse vastaili ja väitteli eri nikeillä ja kukkahametta syytteli.
Rivoa alanpään juttuja ja anustapin tarjontaa, lie sitten ollut ollut järjissään?
Helpottaa että jonkun toisenkin sappi keittää. Anteeks mutta pakko sanoa.
Tyynnyttelelyt minulle tarkoitettuja kirjoittajien taholta, no joku osaa sanoa vastaan ja se on hyvä asia. Täytyypä vielä sanoa, että hyökkääjä oli valmiina lukemaan....siinäpä tuli pisteet.
- Katleija
Kun sinä nyt saat olla rauhassa olemme me susmorsiamen kanssa saaneet osamme tuosta. Olihan sinisirkkukin kohteena kanssasi.
Siitä on apua että tekee ylläpidolle ilmoitukset asiattomista viesteistä. Ihan äskettäin olivat "ne kaksi" palstalaista, kuten ko henkilö aina kirjoittaa, muka sotkeneet puskanikeillä ketjuja. Katleija oli muka siirtänyt jonkun viestin jostain johonkin. Silloin en ollu viestiäkään pariin päivään kirjoittanut mihinkään ja aina vaan nimeni tuli esille siellä täällä ilkeilijän toimesta.
Tein niistä perättömistä jutusta ilmoituksen ylläpidolle, rauhallisempaa on nyt ollut.
Ylläpito on ennenkin auttanut vaientamaan syyttelijän.
Jossainhan sen rajan täytyy olla täällä julkisella keskustelupalstalla. Monta kertaa on tullut yritettyä lopettaa koko palstakirjoittelu, mutta ei se ole vielä onnistunut. Täällä on kuitenkin mukavia tutuiksi tulleita kirjoittajia ja joukossa tekee mieli olla. - *Kukkahame*
Kyllä pyysin monesti poistoa ja perustelin, vaan siinä palstalla pysyivät, turha oli yrittää tehdä uutta pyyntöä kun ilmoitettiin että pyyntö on jo lähetetty!
Näiden mukavien ja asiallisten takia tänne mielellään tuleekin, ja tulen vastin. No ei varmasti lopeteta, ja ottaahan ´se nikki´ uusia häirintäänsä, jotka vähänkin omintakeista tekstiä kirjoittavat. Hän kun ei itse sellaiseen pysty.
Tapanani on sulkee kone näihin aikoihin, joten huomiseen....- Savelan Santeri
Susmorsian, Kukkahame, Katleija ja taitaa olla Ullamirjamikin nimimerkki joiden tekstien perään täällä ilmestyy heti vähättelevä, tai suorastaan vihainen vastaus.
Parilla sanalla puskasta, se on nopea tapa viskata "kirveellä", ei tarvitse paljon sanomisiaan miettiä ja myöhemmin voi sanoa ettei muista mitä kirjoitti!
Tytöt, uskon ettei tuota sontaa ole heittämässä vain yksi, tai sitten hän istuu alvariinsa koneella ja päivystää kuin porttivahti.
Tiedään ettei ole helpoa aina oohittaa noita solvauksia, mutta se olisi yksi tehokkaimmista tavoista saada syyttäjä hiljaiseksi kun ei kukaan sano sanaakaan puolustuksekseen.
Olin aikoinaan enemmän mukana, sain sontaa ja savea, enkä edes viitsinyt alkaa puolustuspuheita kirjoittamaan, mutta havaitsin hyväksi tavaksi pyytää poistoa, vaikka Bilmanin aika oli aikaa jolloin hän itse ilkeili ja teki kaikkensa saadakseen muutamat kirjoittajat pois ramilta.
Käyn täällä satunnaisesti, joskus aikani kuluksimjoistain ketjuista lueskelen, mutta sama on tahti askelten kuin aiemminkin, joku haluaa riitaa vaikka tikusta tehden.
Tuttavani sanoi usein, että asiahan on kärpäsenpaskan kokoinen ja noin suuri juttu siitä tehtiin. Täällä näkyy olevan mukana henkilö jolle mikään asia ei ole liian pieni, eikä häänen mielikseen osaa kukaan olla.
Vai, onko oikein kartelli koossa?
Kirjoittakaa tytötkin, meitä lukijoita on monta ja me osaamme antaa arvon kaikille kirjoittajille joiden viestissä on asiaa ja elämän makua.
Kaikkiahan täällä ei vainota, mutta joku vainoaa joitakin. - *Kukkahame*
Laitanpa mielipiteitäni tähän kun Savelan Sangeri niin sopuisasti nostatti kirjoittamisen halua.
Selvää tuo on ollut ettei tällä häiriköllä ole tämän päivän tasolla elämä, ei isompaa tietoa juuri mistään, ainoana ilkeästi kirjoitetut huomautukset, eikä ole kysymys vaan milloin meistä joku on kirjoittanut vastauksia.
Jo nämä eletyt ikävuodet antavat normaalisti hyvään keskusteluun aihetta, on tapahtumia ja mielipiteitä kaikilta aloilta kokemuksista puhumattakaan.
Keskustelupalstat kuten muutkin seuranhakupalstat ovat vapaasti käytettävissä, ja ryhmiä mielin määrin jokaiselle jotakin.
Siltä kuitenkin tuntuu että tämä on mielenkiintoisin ja monipuolisin lukuisten kirjoittajien kautta, aiheita riittää ja samanikäisten parissa on sitä jotain.
Tämä on aivan päivänpolttava aihe, keskustelua asiasta ei ole juuri ollut, saahan omia tuntemuksia ainakin jakaa muiden kanssa.
Toivon sopua ja paljon mukavia keskustelijoita.- *Kukkahame*
Anteeksi Santeri!
Suomenkielen maisteri jo edesmennyt Anu Kaipainen painotti että nimet henkilöiden ja paikannimet on aina kirjoitettava oikein No miten sen nyt ottaa?
Puolustus; Poikkeus vahvistaa säännön. (hätävalhe)
- Katleija
Kiitos Savelan Santeri, enää ei tunnu siltä että on yksin tuon asian kanssa. Olen samaa mieltä että pitäisi olla noteeraamatta. Näin voittopuolisesti olen tehnytkin.
Kai se on yritys häätää pois palstalta, mutta yhdyn susmorsiamen toteamukseen "no ei varmasti lopeteta". - susmorsian ek.
Ei ole tarkoitukseni jankata samaa asiaa moneen kertaan, joten nyt riittää taas edes tämä edellä oleva muistutukseni siitä, miten hivutustaktiikkaa ovelasti käyttää kyseessä oleva pahuuden lähettiläs. On tosi epämiellyttävää, kun silloin tällöin joutuu näin vahvoin sanoin asian esille ottamaan,pirullisuuden, joka ei näy muuttuvan. Että saisin asian täällä loppuunkäsitellyksi......tällä erää, puhdistaaksemme palstaa, on oltava aktiivinen nyt ja laitettava ylläpidolle heti vastenmieliset ovelat huomautukset. Vastenmielistähän se on, että viitsisi ja jaksaisi näin tehdä, mutta ei enää riitä, että vain ohittaa ilkeydet.
Olen sanonut sanottavani ja näin voin ainakin omalta kohdaltani aloittaa taas ns. puhtaalta pöydältä. Niitten mielestä, jotka eivät tähän pyöritykseen ole joutuneet, tämä on pieni asia. Mutta vastattava on epäoikeudenmukaisuudesta ja suoranaisesta ilkeydestä. Nyt en käsittele asiaa taas täällä enempää, ja pudotan ajatuksistani tämän terrorisointia harrastavan olennon....vai mikä lie.
On näköjään poistettu eilen illalla tietyt repliikit, joista hyvinkin selvästi kävi ilmi terroristin ´henkilöllisyys´ enkä tee enää sitä virhettä, että sen äänen julistaisin, tehkää omat johtopäätöksenne, jos haluatte. - isoomummo
Dementiaa, vaimosi on kadottamassa tämän hetken, hän muistaa kyllä vanhoja tapahtumia. Yritä nyt pitää häntä silmällä, koska hän ei muista mitä juuri on tekemässä tai tehnyt.
Niin kävi naapuri pariskunnan, mies joutui omaishoitajaksi ja vaimo muuttui käveleväksi, ilmeettömäksi, mutta erittäin äkkipikaiseksi.
Samoin kävi isoäitini. Hän karkaili ja oli vihainen jos hänet tavoitti karkumatkalla ja yritti saada kotiinpäin palaamaan.
Ihminen muuttuu sairauden kautta. Kontrollikyky omasta käytöksestä katoaa.
Dementoitunut kysyy ruokapöydästä noustuaan, milloin me syödään.
Se on ainakin merkki dementian alkamisesta.- an lis 3
Olin Matamimmimmi, ennen kuin joku alkoi kirjoittaa samaa nimimerkkiä käyttäen.
Jätin nikin hänelle suosiolla ja otin nimimerkikseni siskoni nimen, tämän millä nyt kirjoitan.
Tätäkin hän on käyttänyt. Mutta ollessani yhteydessä ylläpitoon, minulle luvattiin, että häirikön henkilöllisyydestä otetaan selvä ja jos hän on ennenkin palstoilla tehnyt kiusaa ja häiriköinyt, niin hänet yritetään "vaientaa"
- No voi
An lis 3
sinullahan on rekisteröity nimimerkki anlis, jonka olet rekisteröinyt 11.7, miksi et sillä kirjaudu ja kirjoita. Sitä ei voi kukaan toinen käyttää. Noita muunnoksia kuten on tuo An lis 3 voi tehdä kuka vaan ja kirjoittaa niillä.
Onkohan sinulla vaikeuksia kirjautumisen kanssa, kun et käytä rekattua nikkiäsi.- No voi
Niin onko tuo rekattu anlis sinun rekkaamasi an lis 3? Tuli semmoinenkin mieleen tässä kun lueskelen noita nikki kummastelujasi.
- 1 011
Eikös lupaukset tehty siksi että niitä ei toteuteta?
- Kysynpä vaan.
Ellei käytä rekisterityä nimimerkkiänsä, siis rekisteröidy joka kerta kun suomi24 palstoille kirjoittaa, samahan se silloin on kuka sitä nimimerkkiä hallitsee. Koska kuka tahansa voi käyttää anlis nikkiä, lisätä siihen - tai * tai ? yms. eikä ylläpitokaan voi siitä ketään syyttää, koska sellaista nimimerkkiä ei kukaan ole rekisteröinyt, eli se on ihan vapaasti käytettävissä.
Kohteliasta olisi muiden kirjoittajien pidättäytyä käyttämästä samaa nimimerkkiä, vaikka sitten niitä pilkkuja pisteitä lisäisikin.
Miksi rekisteröit nimimerkin, ellet sitä sitten käytä?
Onko tarkoitus se, että kun ei rekkaa, voi mielialan mukaan laittaa palstalle mitä mileen juolahtaa, vaikka ilkeääkin ja nikkihän muuttuu kun kerran ei ole rakkautuneena kirjoittamassa.
Ilkeilykin on helpompaa kun ei rekkaa! sehän täällä on yleistä, pari sanaa ja lauseenpätkä nikiksi.- tradenomi
Rekkautuminen ja kirjautuminen ovat eri asioita.
Pikkusen tarkkuutta ettei sotketa entistä enemmän asioita. Noh, eihän ihmisen perusluonne muutu, jos ei sairautta ota lukkun. Ei uusi leninki anna muuta kuin uutta puhyia, jos se pukee. Toki nainen sen tietää. Luonnettaan kasvattaa jokainen meistä, joka oppii vielä erehdyksistään, niitä kun joskus teemme epähuomiossa kaikki.
Silti ei pidä unohtaa mitä kultakin on ilmennyt nikkien vaihdosta huolimatta, olkoon se sittenpantu unohduksen piikkiin, joka onkin se kaikkein humaanisin tapa, enkä puhu nyt "Ruuneperin paskottelemisesta."
Tuollaiset voi laittaa tempperamentin tilille, ja olen ensimmäinen myöntämään, ettei R:peri ole mikään helppo tapaus! Kovat otteet vaatii tuokin vanha jäärä, ettei häiritsisi toisten uskonnonrauhaa, mikä ei ole oikein.
Ei meillä kellään ole oikeutta ruokkia mielipiteillämme, niin uskonnonvastaista kuin uskonnon tuputtamistakaan.
Kuitenkin olen mielihyvällä seurannut "an lisin" maltillista tapaa kohdella R:periäkin, mikä osoittaa jo kypsyyttä ihmisessä.
Pienet sekoilemiset noissa rekkauksissa, ei ole kellekkään vieraita, joskus ollut tosi hankalaa, pääasia on ettei joku tahallaan sekoita pakkaa, omimalla toisen nikin vain omaksi huvikseen. Onhan sekin ollut kestettävä - huumorilla.
Loppu hyvin, kaikki hyvin, uusia haasteita kohti vaan siskot ja veljet.- Savelan Santeri
sini-sirkku kirjoitti:
Noh, eihän ihmisen perusluonne muutu, jos ei sairautta ota lukkun. Ei uusi leninki anna muuta kuin uutta puhyia, jos se pukee. Toki nainen sen tietää. Luonnettaan kasvattaa jokainen meistä, joka oppii vielä erehdyksistään, niitä kun joskus teemme epähuomiossa kaikki.
Silti ei pidä unohtaa mitä kultakin on ilmennyt nikkien vaihdosta huolimatta, olkoon se sittenpantu unohduksen piikkiin, joka onkin se kaikkein humaanisin tapa, enkä puhu nyt "Ruuneperin paskottelemisesta."
Tuollaiset voi laittaa tempperamentin tilille, ja olen ensimmäinen myöntämään, ettei R:peri ole mikään helppo tapaus! Kovat otteet vaatii tuokin vanha jäärä, ettei häiritsisi toisten uskonnonrauhaa, mikä ei ole oikein.
Ei meillä kellään ole oikeutta ruokkia mielipiteillämme, niin uskonnonvastaista kuin uskonnon tuputtamistakaan.
Kuitenkin olen mielihyvällä seurannut "an lisin" maltillista tapaa kohdella R:periäkin, mikä osoittaa jo kypsyyttä ihmisessä.
Pienet sekoilemiset noissa rekkauksissa, ei ole kellekkään vieraita, joskus ollut tosi hankalaa, pääasia on ettei joku tahallaan sekoita pakkaa, omimalla toisen nikin vain omaksi huvikseen. Onhan sekin ollut kestettävä - huumorilla.
Loppu hyvin, kaikki hyvin, uusia haasteita kohti vaan siskot ja veljet.Kuinka jonkun mielipide voi olla tuputtamista, tai rauhan häiritsemistä?
Sanon mielipide. Koska, jos Ruuneperi kirjoittaa oman mielipiteensä, eihän se tarkoita, että sinun on muutettava omaa mielipidettäsi.
Sinä kirjoitat tauteusta, tarkoittaako se, että meidän kaikkien on pidettäävä samoista taiteen suunnista ja atiteilijoista kuin Sinäkin?
Eli, samaan tähtää Ruuneperikin, oikeuteen olla sitä mieltä minkä hän sanoo, muokkaamatta Sinua tai minua oman mielipiteensä taakse.
Uskonrauhan rikkomista?
Missä sitä on ilmennyt?
Räsäsen mielipiteet ovat vaikuttaneet monen muunkin mielipiteisiin ja aiempiin käsityksiin uskonnosta, uskon vapaudesta ja oikeudesta tunnustaa uskonsa, tai olla ottamatta kantaa tunnustuksiin.
Räsänen ei ole kirkko, mutta hänen mielipiteensä esim. abortin vertaamisesta murhaan, saa monet kauhistumaan.
Kuinka moni abortin tehnyt nainen saa omantunnon tuskia, syyttää itseään lapsenmurhasta? kun ministeri on sen niin julistanut kirkon oppien *mukaan*.
Räsäsen puheella ja selityksillä on todella selittämisen maku.
Jos minä sanon kuin Ruuneperi, etten sulata Räsäsen lausuntoja, onko se mielipiteiden muokkausta, onko se pakottamista ajattelemaan kuin minä ajattelen.
Ruuneperi on palstan kantava voima, olet sinä sinisirkku mitä mieltä tahansa.
Ikä ei tee kenestäkään hölmöä, sen lausunnon antajan pitää olla itse muiden yläpuolella muidenkin kuin itsensä mielestä, eli et, sinä, enkä minä voi antaa diagnoosia jonkun hölmöydestä, tai muusta sairaudesta.
Ruuneperi seisoo mielipiteidensä takana, sen olen oppinut näitä palstoja seuratessani. Jos hän on kova ja tiukka, sitä taitavat olla kaikki jotka sanovat vain oman mielipiteensä muuttamatta sitä joka lausunnossa, tai vaatimatta, että muutkin niin ajattelisivat kuin *minä/sinä/hän/me* sen sanomme.
Anna arvo toisillekin ja niin osoitat olevasi kelvollinen yhteisöön. Siinä ohjenuora meille kaikille.
Lopettetaan viittaaminen muihin, puhutaan ja kerrotaan oma kantamme.
En toista ruuneprin tai muiden sanomia, puhun ja kirjoitan oman mielipiteeni sinisirkun viestin pohjalta, siiihen viitaten Savelan Santeri kirjoitti:
Kuinka jonkun mielipide voi olla tuputtamista, tai rauhan häiritsemistä?
Sanon mielipide. Koska, jos Ruuneperi kirjoittaa oman mielipiteensä, eihän se tarkoita, että sinun on muutettava omaa mielipidettäsi.
Sinä kirjoitat tauteusta, tarkoittaako se, että meidän kaikkien on pidettäävä samoista taiteen suunnista ja atiteilijoista kuin Sinäkin?
Eli, samaan tähtää Ruuneperikin, oikeuteen olla sitä mieltä minkä hän sanoo, muokkaamatta Sinua tai minua oman mielipiteensä taakse.
Uskonrauhan rikkomista?
Missä sitä on ilmennyt?
Räsäsen mielipiteet ovat vaikuttaneet monen muunkin mielipiteisiin ja aiempiin käsityksiin uskonnosta, uskon vapaudesta ja oikeudesta tunnustaa uskonsa, tai olla ottamatta kantaa tunnustuksiin.
Räsänen ei ole kirkko, mutta hänen mielipiteensä esim. abortin vertaamisesta murhaan, saa monet kauhistumaan.
Kuinka moni abortin tehnyt nainen saa omantunnon tuskia, syyttää itseään lapsenmurhasta? kun ministeri on sen niin julistanut kirkon oppien *mukaan*.
Jos minä sanon kuin Ruuneperi, etten sulata Räsäsen lausuntoja, onko se mielipiteiden muokkausta, onko se pakottamista ajattelemaan kuin minä ajattelen.
Ikä ei tee kenestäkään hölmöä, sen lausunnon antajan pitää olla itse muiden yläpuolella muidenkin kuin itsensä mielestä, eli et, sinä, enkä minä voi antaa diagnoosia jonkun hölmöydestä, tai muusta sairaudesta.
Ruuneperi seisoo mielipiteidensä takana, sen olen oppinut näitä palstoja seuratessani. Jos hän on kova ja tiukka, sitä taitavat olla kaikki jotka sanovat vain oman mielipiteensä muuttamatta sitä joka lausunnossa, tai vaatimatta, että muutkin niin ajattelisivat kuin *minä/sinä/hän/me* sen sanomme.
Anna arvo toisillekin ja niin osoitat olevasi kelvollinen yhteisöön. Siinä ohjenuora meille kaikille.
En toista ruuneprin tai muiden sanomia, puhun ja kirjoitan oman mielipiteeni sinisirkun viestin pohjalta, siiihen viitatenEn ole Savelan Santerille osoittanut kommenttiani, vaan anlis3 sai aikaan mielipiteeni, jossa tiede/kontra uskonto kulminoitui!
- lukutaitoa
sini-sirkku kirjoitti:
En ole Savelan Santerille osoittanut kommenttiani, vaan anlis3 sai aikaan mielipiteeni, jossa tiede/kontra uskonto kulminoitui!
mutta, huomaa, santeri vastasi sinulle!
lukutaitoa kirjoitti:
mutta, huomaa, santeri vastasi sinulle!
Luinhan toki, paljon hyvää ja ajateltavaa, jota voin kunnioittaakin oli siinäkin:) Arvonanto kanssaihmisille on ihan oikea periaate,- minullakin.
Kaikkea en tietenkään voinut siinä hyväksyä, kun en ketään hölmöksi ole sanonut sentään, saati edes ajatellut.- haloo ss
sini-sirkku kirjoitti:
Luinhan toki, paljon hyvää ja ajateltavaa, jota voin kunnioittaakin oli siinäkin:) Arvonanto kanssaihmisille on ihan oikea periaate,- minullakin.
Kaikkea en tietenkään voinut siinä hyväksyä, kun en ketään hölmöksi ole sanonut sentään, saati edes ajatellut.olet kuin holhoava kanaemo Ruunen suhteen, milloin selittelet ja puolustelet hänen sanomisiaan, milloin säälittelet ja tukistelet kuin pikkupoikaa .
- faktaa on
Savelan Santeri kirjoitti:
Kuinka jonkun mielipide voi olla tuputtamista, tai rauhan häiritsemistä?
Uskonrauhan rikkomista?
Missä sitä on ilmennyt?
En toista ruuneprin tai muiden sanomia, puhun ja kirjoitan oman mielipiteeni sinisirkun viestin pohjalta, siiihen viitatenRuuneperin tunnen jo aikojen alusta ja tuo vuodatus ei pidä yhtä hänen omien puheenvuorojensa kanssa alkuunkaan.
Tuo SITOUMUS on eräs osoitusomien "sitoutumistensa" rikkomisesta törkeästi.
Kun luet enemmän niin luulet vähemmän!
- tai voi laittaa
vaikka Savelan Santerin taikka Santran sukupuolikin vapaa
- kukahan minnäi
Ihan totta, oikeassa olet, vapaita nimiä on vaikka kuinka.
- An Lis3
Sini-Sirkku, sanoit kivasti, ettet ole ketään nimittänyt tyhmäksi,etkä edes ajatellut. Minäkään en ole vielä sanonut, mutta joissakin tapauksissa ajatellut, että ompa taliaivo(en sinusta)
Joku ajattelee minusta samoin, mutta kun jää ajatuksen asteelle, niin haitannooko tuo mittää.
Haukuskelu kyllä loukkaa, vaikka ei näkisi puskiksen naamaakaan. Mielikuva kyllä syntyy luihusta, pahantahtoisesta raukasta, joka pelkää "näyttäytyä". - omalta osaltani hyvä
Hyvin ovat mielipiteet tukeneet aloitusta.
Kukaan ei tykkää kaksoispersoonallisuuksista. Ihmetykseni on, kuinka palstalla voikaan olla mitään epäsopua jos kaikki ovat rehellisyyden ja oikeamielisyyden puolustajia.
Hyvä, jos muuttumista tapahtuu hyvään suuntaan, palstan ja kirjoittajien osalla.- enkä hauku
Olen miettinyt ton nimimerkkijutskan silleen
että kun maapallo on perusmuodoltaan 27suuntainen tahokas, aektrosektri,
jossa kussakin pinnalla ainakin miljoona särmää,
niin miksei minussakin vaikka välillä olen luru lutikka, metsälude.
Kun mun mielestä se on tosi kaunis elävä,
vaikka haisee ja maistuu pahalta kaikessa litteydessään ja latteudessaan.
Mun pieneen päähän ei tosin mahdu kaikkein uljain ja hienoin viisaus,
mutta muuten perusrehellinen, aito hölmöläinen välillä.
- Mariliina
Yksinkertainen vastaus selvään kysymykseen. Tuskin ihmisen perusluonne miksikään muuttuu, mutta matkan varrella viisastuu. Elämä opettaa hiljaa kulkemaan ja miettimään sanomisiaan. Ei ota enää ikäihmisenä niin kärkkäästi kiinni asioihin, vaan antaa mennä asioitten omalla painollaan.
Näin selviää kaikkein parhaiten riitasoinnuista ihmisten kanssa.En viittinyt selata vanhan ketjun kaikkia viestejä. Oliko jossain viestissä otettu kantaa siihen tosiasiaan, että kaikilla ihmisillä on 3-kerroksinen aivorakenne.
Jos aivojen ylärakennetta kehitetään esim. opiskelun yhteydessä, kyllähän se tulee näkymään myös käyttäytymisessä.
Vanhan kansanihmiset sanoivat tästä ilmiöstä omin sanoin; joka härillä kyntää, se häristä myös puhuu.
- Hei!
Kapteeni, sinun viesteistäsi löytyy joskus aina kultajyvä.
Hyvää jatkoa sinulle!
En yleensä avaa vanhoja, nostettuja ketjuja, en tätäkään lue, mutta halusin vilkaista KUKA nostaa näitä. (hajupojan lisäksi).
Joku kertoi edellisellä kerralla toisestakin nostajasta.- nostetta99
Katleija ainakin kertoi nostavansa
nostetta99 kirjoitti:
Katleija ainakin kertoi nostavansa
Lopetappas nyt tuo näivertämisesi. Tästä viestistänikö aloit kehitellä juonitteluasi. Muuta en tämän jälkeen sano tämä riittäköön.
"katleija
3.9.2014 09:21
nim:lle Riittää vanhojen luk
Minua vissiin tarkoitit vanhan Kommuuni-ketjun nostamisesta. Harvoinpa olen tuohon tekoon syyllistynyt. Täällä palstalla kun keskusteltiin tuosta hauskasta suunnitelmasta jota v 2010 tehtiin iloisella leikkimielellä niin ajattelin ilahduttaa ullamirjamia ja susmorsianta, he kun muistelivat tuota.
Ei minulla ole kiinnostusta aiheesta aloitusta tehdä niinkuin ehdotit. Epäilen että en edes taitaisi mieleistäsi aloitusta edes tehdä.
ps. ruuneperiä voimme kiittää, hän yrittää aloituksia sentään tehdä ja SkillaN puolestaa tarjoaa Kahvipirtissään näpyttelytilaa. Kiitos muillekin aloitteiden tekijöille."katleija kirjoitti:
Lopetappas nyt tuo näivertämisesi. Tästä viestistänikö aloit kehitellä juonitteluasi. Muuta en tämän jälkeen sano tämä riittäköön.
"katleija
Minua vissiin tarkoitit vanhan Kommuuni-ketjun nostamisesta. Harvoinpa olen tuohon tekoon syyllistynyt. Täällä palstalla kun keskusteltiin tuosta hauskasta suunnitelmasta jota v 2010 tehtiin iloisella leikkimielellä niin ajattelin ilahduttaa ullamirjamia ja susmorsianta, he kun muistelivat tuota.
Ei minulla ole kiinnostusta aiheesta aloitusta tehdä niinkuin ehdotit. Epäilen että en edes taitaisi mieleistäsi aloitusta edes tehdä.
ps. ruuneperiä voimme kiittää, hän yrittää aloituksia sentään tehdä ja SkillaN puolestaa tarjoaa Kahvipirtissään näpyttelytilaa. Kiitos muillekin aloitteiden tekijöille."Mitenkäs se Martti Servo Napanderiensa kanssa nätisti sanonutkin eräässä biisissään; eiköhän kiitetä siitäkin riihelää.
- Ei pitäisi noin!
katleija kirjoitti:
"katleija
ps. ruuneperiä voimme kiittää, hän yrittää aloituksia sentään tehdä ja SkillaN puolestaa tarjoaa Kahvipirtissään näpyttelytilaa. Kiitos muillekin aloitteiden tekijöille."Ei pitäisi noin kirjoittaa Katleija!! Mikä näillä vanhojen viestien nostelijoilla on?
- susmorsian ek.
Kylläpä Arvon Frau on taas toimeliaalla tuulella, on sulla päähänpinttymiä kerrakseen ja miten kierosti etenet kohteeseesi. Minkähän nautinnon saat tuostakin Katleijan perässä juoksemisesta. Meille muile tuotti iloista mieltä ja hauskuutta se Kommuuni-ketju, en muistanutkaan, miten hauska se on, oikea helmi. En tarvitse vastaustasi, Gnädige Frau!
- Ei o vielä vastannut
susmorsian ek. kirjoitti:
Kylläpä Arvon Frau on taas toimeliaalla tuulella, on sulla päähänpinttymiä kerrakseen ja miten kierosti etenet kohteeseesi. Minkähän nautinnon saat tuostakin Katleijan perässä juoksemisesta. Meille muile tuotti iloista mieltä ja hauskuutta se Kommuuni-ketju, en muistanutkaan, miten hauska se on, oikea helmi. En tarvitse vastaustasi, Gnädige Frau!
minä olen ollut kirjeevaihossa monta vuotta yhen frouvan kansa
vaan ei se ol vielä vastannut. - Ei ole vastannut
Ei o vielä vastannut kirjoitti:
minä olen ollut kirjeevaihossa monta vuotta yhen frouvan kansa
vaan ei se ol vielä vastannut.Ei vielä ensimmäistäkään kertaa
- ei lääkitystä
Hajun tauti leviää - - - -
- jangsteri
Muuntautumiskykyisiä olmme, varsinkin nuorina, entä nyt?
- K y l l ä !
Kyllä ihminen voi muuttua jos itse sitä kovasti tahtoo ja työskentelee asian eteen. Palstojen nimimerkkien kanssa asialla ei ole mitään tekemistä.
Voi kun en vaan muuttuisi koskaan -- kosta plen vanha rusina ..
Laitanko taas sen nuaruuerenkuvani tänne -
No en taida sentään -- joku vois olla kare ja keksiä vaikka mitä . Minä
olen sisältäpäin ihan sama ullapulla kun sillon ennen
Joku vois vaikka huutaa perääni että Ullaaa joka oli ennen mullaaa . Tai sitten Laulaa sitä kansanlaulua kuinka uuninpankolla oli kivaa kuppari ullan kanssa -
Pikkusen vaan kevennystä ,älkää olko niiin tosikkoja .. niin vihdymme paremmin vastaisuudessakin- toistemme seurassa.
Ja Kiitos taas katleija -- Oli se kiva se pitkä ketju se --Kommuuni ketju .
Tehkää paremmaks --tässä on tilaa -- Aloitus ei tarvitse olla kunmmonenkaan --ne kirjoituksen antaa sisällön.ullamirjami kirjoitti:
Voi kun en vaan muuttuisi koskaan -- kosta plen vanha rusina ..
Laitanko taas sen nuaruuerenkuvani tänne -
No en taida sentään -- joku vois olla kare ja keksiä vaikka mitä . Minä
olen sisältäpäin ihan sama ullapulla kun sillon ennen
Joku vois vaikka huutaa perääni että Ullaaa joka oli ennen mullaaa . Tai sitten Laulaa sitä kansanlaulua kuinka uuninpankolla oli kivaa kuppari ullan kanssa -
Pikkusen vaan kevennystä ,älkää olko niiin tosikkoja .. niin vihdymme paremmin vastaisuudessakin- toistemme seurassa.
Ja Kiitos taas katleija -- Oli se kiva se pitkä ketju se --Kommuuni ketju .
Tehkää paremmaks --tässä on tilaa -- Aloitus ei tarvitse olla kunmmonenkaan --ne kirjoituksen antaa sisällön.Tattista vaa um kiittämisest :))
Mää muistan et sää saikki kehuja siit sun nuaruuren kuvastas. Nykysin mää laitan ittestänvaa kukkakuvan tai jonku muu. Nyy mull on tommone itetehty lyijykynäpiirustus. On hiukka hillitymmän värinen kun se orkidea. Siit mäi sainki joskus huamautukse, et se on liian räikiä.
Meil tulee lämmin päivä tänään, toivottavast sinne lahren taaksekin. On mukava sit mennä lenkil sun ja Jerry Cottonin. Taitaa sittenki olla pelkkä Jerry.katleija kirjoitti:
Tattista vaa um kiittämisest :))
Mää muistan et sää saikki kehuja siit sun nuaruuren kuvastas. Nykysin mää laitan ittestänvaa kukkakuvan tai jonku muu. Nyy mull on tommone itetehty lyijykynäpiirustus. On hiukka hillitymmän värinen kun se orkidea. Siit mäi sainki joskus huamautukse, et se on liian räikiä.
Meil tulee lämmin päivä tänään, toivottavast sinne lahren taaksekin. On mukava sit mennä lenkil sun ja Jerry Cottonin. Taitaa sittenki olla pelkkä Jerry.Sain eilen tytäreltä muovipussillisen omenoita -- maistuu ihanalle enkä raskitsis niistä laittaa hilloa . mutta kun on eka ompot ja hillo täytyy saada --laitan aamupuuroon sitä ja se omatekemä on ainakin mitä tietää syövänsa- Ostan kaupasta sittenkun on oikein halpoja omenat ja teen lisää- On purkit jo valmiina -
Minulla on sellanen Ristikkorauta ,kun sillä painaa tulee pieniä lohkoja ja keskustasta siemenkotelopois - On tosi kätevä -
Tein viimevuonna omena sosetta (hilloo) kuorineen ja kun ne pikkusen oli pehmenneet ,laitoin kaikki tehosekottimella --ja sitten taas pikkunen kiehutus - ---Umpioin ne purkit , säilyy tavallisessa kaapissa jossa on ulos suoraan tuuletusluukku --ja hyvin säilyy.ullamirjami kirjoitti:
Sain eilen tytäreltä muovipussillisen omenoita -- maistuu ihanalle enkä raskitsis niistä laittaa hilloa . mutta kun on eka ompot ja hillo täytyy saada --laitan aamupuuroon sitä ja se omatekemä on ainakin mitä tietää syövänsa- Ostan kaupasta sittenkun on oikein halpoja omenat ja teen lisää- On purkit jo valmiina -
Minulla on sellanen Ristikkorauta ,kun sillä painaa tulee pieniä lohkoja ja keskustasta siemenkotelopois - On tosi kätevä -
Tein viimevuonna omena sosetta (hilloo) kuorineen ja kun ne pikkusen oli pehmenneet ,laitoin kaikki tehosekottimella --ja sitten taas pikkunen kiehutus - ---Umpioin ne purkit , säilyy tavallisessa kaapissa jossa on ulos suoraan tuuletusluukku --ja hyvin säilyy.P.S --niin se pääasia jäi Tv:stä tuli aamulla että kiroilemisella saa helpotettua tilannetta . Ja -- sanoi että jos vanhempana alkaa kiroileen --on ehkä aihetta -. Olen samaamieltä -- kun sanotaan että Muistisairaat tulee ilkeiksi -- nehän ovat itsekseen monasti kauhuissaan kun ei muista -- ja tajuaa mikä on edessä -- ei ole ih me vaikka kirooileekin --jos se hetkeks helpottaa -- eikä satuta ketään --
- jjoutava
Vuonna 2006 tai niillä main tein aloituksen, "Muuttuuko ihminen ja mihin suuntaan". tekstissä jatkui, täällä kirjoittaessaan. Ei siinä mitään mutta siitä ketjusta jäi hyvä mieli kun tuli mukavia kirjoituksia. Onhan tämäkin hyvä, ei sen puoleen, mutta hyvä laulun nimi on monikäyttöinen.
- Toiselta
Kaappauksia harrastavat eräät.
- kysely
Mihkä tämä ketju häipy?
- terve ihminen muuttu
ja kehittyy ijänmyötä, parempaan tai hunomapaan suuntaan,
http://www.youtube.com/watch?v=Tmy6G222LuI
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv252416- 1132021
- 1131657
Syitä välttelyyn
En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?421513Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.91457Miksi kaivattunne
ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo901055Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b016120996Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt87945Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu
Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu15939Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno35937