Varasijalla okl:n

Pieni_jännittäjä

Täällä jännitetään kovasti vielä miten tänä vuonna käy varasijojen kanssa. Itse olen Ouluun varalla sijalla 6. Nyt neljäs hakukerta. Halu päästä opiskelemaan on enemmän kuin suuri. Tuskallista vain odottaa. Oulun kirjeessä sanottiin, että varasijapaikkoja aletaan käsittelemään Vasta viikolla 31. Onko täällä muita varasijoilla olevia joilla meinaa jännitys pursuta yli äyräiden?

18

367

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • varasijalla

      Täällä on. Pääsin varasijalle 3 ja nyt vaan yritän kärsivällisesti odottaa että miten tässä käy. Hain siis Helsingin yliopistoon kasvatustiedettä opiskelemaan. Sain tässä pari päivää sitten uutta tietoa, että yksi on tähän mennessä perunut paikkansa. Vielä kahden pitäisi perua niin pääsisin itsekin varasijalta. Soittavat kuulemma heti jos paikkoja vapautuu. Viime vuonna pääsi peräti 6 varasijoilla olevaa sisään tuonne.

      • pieni_jännittäjä

        Ahdistaa sekin, että jos tieto tulisi viimeisenä jonotuspäivänä ja pääsisin silloin irtisanomaan itseni niin opiskelu kerkeäisi alkaa jo ennen kuin irtisanomisaikani loppuu. Työpaikka tuskin joustaa mutta joustaako yliopisto? Onko kellään kokemuksia tällaisesta tilanteesta?


      • näin se menee
        pieni_jännittäjä kirjoitti:

        Ahdistaa sekin, että jos tieto tulisi viimeisenä jonotuspäivänä ja pääsisin silloin irtisanomaan itseni niin opiskelu kerkeäisi alkaa jo ennen kuin irtisanomisaikani loppuu. Työpaikka tuskin joustaa mutta joustaako yliopisto? Onko kellään kokemuksia tällaisesta tilanteesta?

        joustaa helposti, ei hätää. "pahimmillaan" joudut uutena opiskelijana itse ottamaan selvää käytännön asioista miten esim tentteihin ilmoittautuminen hoituu


      • varasijalla

        Sainpas juuri soiton yliopistolta että pääsen varasijalta sisään! :-) on todella mahtava ja helpottunut tunne juuri nyt. Toivottavasti teille muillekin käy yhtä hyvin tuon varasijan kanssa. Vaatii vaan kärsivällisyyttä odottaa.


    • hannde1

      Täällä on myös yksi Oulun okl:n varasijalla oleva.. Tosi inhottavaa tämä odottelu kun ei voi oikein mitään suunnitella. Mulla on sama juttu töiden kanssa, jospa ne joustaisi jos yliopistolta näytettäisiin vihreää valoa....

      • pieni_jännittäjä

        Monesko varasija sulla on ouluun? Mietin et onkohan oulusta soitettu kellekkään et onko päässy. Tuntuu epäreilulta kun oulun kirjees oli laitettu et käsittely alkaa viikolla 31 kun muista yliopistoista soitellaan sitä mukaan ku paikat aukeaa varasijoita. Onneks tän viikon jälkeen pitäs alkaa selviämään. Toivottavasti :)


      • Oulun opiskelija
        pieni_jännittäjä kirjoitti:

        Monesko varasija sulla on ouluun? Mietin et onkohan oulusta soitettu kellekkään et onko päässy. Tuntuu epäreilulta kun oulun kirjees oli laitettu et käsittely alkaa viikolla 31 kun muista yliopistoista soitellaan sitä mukaan ku paikat aukeaa varasijoita. Onneks tän viikon jälkeen pitäs alkaa selviämään. Toivottavasti :)

        Käsittely alkaa varmaan sen takia vasta viikolla 31, että kasvatustieteiden puolen henkilökunta on kesälomalla heinäkuun.


    • my life as a-k
    • Opettajaksi jäin

      Huomenna viimeiset mietinnät päätetään, mutta varasijoilla pyörivien on odotettava 13.8. saakka. Tämä jonotussysteemi antaa siimaa joillekin aloille pohtia valintojaan, mutta odottajan aika on pitkä. Ouluun on päässyt aika myöhäiseltäkin varasijalta. Viime vuonna pääsi 12. varasijalta Oulun luokanopettajakoulutukseen, Mutta vuodet eivät ole veljeksiä.

      Ajoissa pitäisi valinnoistaan varmojen ilmoittaa aikeistaa, koska jossakin odotetaan kieli pitkällä.

      Itse pääsin Vaasan kauppakorkeaan 40 vuotta sitten tosi myöhäiseltä varasijalta 3.9., jolloin opiskelut ovlivat juuri alkaneet. Mutta sinne pääsikin silloin suoraan papereilla. Olin kovapäinen ja pidin työni vielä koko viikon ajan. Menin vasta viikon päästä Vaasaan ja hyvin ehdin mukaan.

      On se harmin paikka, kun ihmiset ottavat paikan vastaan ja sitten lokakuussa lähtevät pois: ei tää ollutkaan mun jutska. Enää ei kuitenkaan täydennellä tietyn päivän jälkeen, vaikka vapaita paikkoja käytännössä jää. Alalla kuin alalla.

    • hannnde1

      Kannattaakohan tässä hätäillä ja yrittää soittaa yliopistoon vai odotella rauhassa jos litke putoaisi luukusta..

      • pieni_jännittäjö

        Jos viimeinen opiskelupaikan vastaanottopäivä on ollut eilen niin en usko että vielä kannattaa hätäillä. Lisäksi jos kasvatustieteen porukka on lomalla koko heinäkuun niin kuin aikisemmonaikisemmin joku mainitsi niin he palaisivat töihin vasta torstaina. Ja jos ne on palannut eilen lomilta niin posti kuljettaa kirjeitä jokatapauksessa pari päivää. Lisäksi kirjeet lähetetään ensin niille jotka ovat ekoilla varasijapaikoilla ja sitten jos he hylkäävät paikat niin seuraaville jne.


    • hannnde1

      Aivan :) todella hermoja rastavaa odottaa!

    • shds3

      Viimeinen opiskelupaikan vastaanottopäivä on ollut tänään itseasiassa,30.7, eikä eilen.

      Mut hei, tsemiä ootteluun muillekin!

      • pieni_jännittäjä

        Aa itse muistan lukeneeni että 29.7 on ollut viimeinen päivä, mutta voi se olla että muistin väärin :) eipä se ole enää niin päivänpäälle onneksi kun jokatapsusessa eletään niitä aikoja et kohta alkaa selviämään asiat suuntaan tai toiseen.


      • pieni_jännittäjä
        pieni_jännittäjä kirjoitti:

        Aa itse muistan lukeneeni että 29.7 on ollut viimeinen päivä, mutta voi se olla että muistin väärin :) eipä se ole enää niin päivänpäälle onneksi kun jokatapsusessa eletään niitä aikoja et kohta alkaa selviämään asiat suuntaan tai toiseen.

        Sain eilen positiivisia uutisia yliopistohaku.fi:stä, eli sisällä ollaan. Kirje ei ole vielä saapunut, joten painotteisuus ja muut käytännönasiat on vielä pimennossa. Kirje varmaan tulee ensiviikon alkupuolella. Nyt mulla ei ole kuitenkaan väliä, että mille lo-linjalle menen. Pääasia että olen sisällä ja ikionnellinen :)

        Kannatti hakea tänä vuonna vaikka keväällä vähän mietin, että onko tässä enää mitään järkeä kun neljättä kertaa hain. Nyt sanon, että on järkeä. Kaikille muillekkin kannustuksena, joille ei tänä vuonna oo paikka auennut niin kannattaa sinnikkäästi vaan hakea aina uudestaan, jos oikeasti haluaa tätä. Kyllä se kova työ palkitaan jossain vaiheessa.

        Onnea kaikille sisään päässeille ja tsemppiä niille odotukseen, jotka vielä jonottavat varasijapaikkoja.


    • hannnde1

      Ihanaa, onnittelut sinulle :) Pääsitkö todella 6. varasijalta Oulun luokanopettajakoulutukseen?

      • pieni_jännittäjä

        Näin pääs käymään :) Otin jo paikan vastaankin. Vaikka toki pieni jännitys kun kirje ei vielä kerennyt tulla postissa, mutta eiköhän tuohon yliopistohaku.fi voi luottaa kun siellä pysty tosiaan paikankin vastaanottamaankin. Oon kyllä kieltämättä ihan täpinöissäni.


    • hannnde1

      Täytyy itsekin pitää vielä pientä toivon kipinää yllä :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      386
      3911
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      216
      1935
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      67
      1444
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      152
      1305
    5. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      971
    6. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      60
      950
    7. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      903
    8. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      117
      900
    9. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      51
      868
    10. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      859
    Aihe