Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Kiinteistönvälittäjän työ

tuleva välittäjä?

Hei! Olen kiinnostunut kv:n työstä. Tällä hetkellä rahoitusalalla kokopäivätyössä, mietin, olisiko mahdollista jossain firmassa kokeilla ensin osa-aikaisena?
Sitten mietin mm. kuinka paljon minun tulee tietää taloteknisistä asioista, jotta osaan vastata kysymyksiin.
Mitkä ovat ns. minimit, joita tulee ottaa huomioon kun oon kiinteistönvälittäjänä?
Esim. soitto isännöitsijälle ennen 1. näyttöä muut taustatiedot, sitten ostaja-kandien yhteystietojen poimiminen ja tarpeen kartoitus ja sitten näytön jälkeen kontaktointi myyjiin, että miten on mennyt. Ja tietty kontaktit ostajakandeihin jotka olivat näytössä. Mutta mitä muuta?
Kiitos jo etukäteen vastauksista!

18

6997

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hyhhyh1

      Hommaa ensin kv luvat ja tutkinto. Ilman niitä et saa toimia.

      • ItseLKVolen

        Saa toimia kv-liikkeessä. Siellä pitää olla tietty määrä tutkinnon suorittaneita, kaikkien ei tartte olla.

        Ja liity myynnin ja markkinoinnin ammattilaiset mma:n jäseneksi. Moni kiinteistönvälittäjä siellä jäsenenä. Saat oikeusapua tarvittaessa. Ja oikeaa tietoa kysyessä... :-)


    • ap...

      Niin, toimia kai saa mutta aina parempi kun lukee tuon tutkinnon. se oli ikäänkuin tarkoituskin. Ensin haluaisin kuitenkin tutustua alaan ja kuulla kokemuksia, näin ensi alkuun.

    • realismia heti...

      alkuun. Kiinteistönvälittäjän työtä ei voi tehdä osa-aikaisesti. Siinä on oltava täysillä mukana. Koulutuksen saat kyllä työnantajalta. Valitettavasti alalle pääsee ilman tutkintoja.

      • ap....

        okei, okei... no jos oletuksena on se että henkilö on pirun kova tekemään töitä, kontaktoi kaikki mahdolliset näytöissä käyneet ja muutenkin koittaa saada aktiivisesti myytävää, onko mahdollista että pääsee perus kk-ansioille, tyyliin 2000€/kk? Eli haen tällä sitä, että haluaisin todella vaihtaa alaa mutta jännittää niin pirusti tuo vaihto ja turvallisen kuukausipalkan jättäminen. Tiedän kuitenkin olevani tosi kova tekemään työtä, ja tulen ihmisten kanssa hyvin toimeen.


      • keppi vai porkkana
        ap.... kirjoitti:

        okei, okei... no jos oletuksena on se että henkilö on pirun kova tekemään töitä, kontaktoi kaikki mahdolliset näytöissä käyneet ja muutenkin koittaa saada aktiivisesti myytävää, onko mahdollista että pääsee perus kk-ansioille, tyyliin 2000€/kk? Eli haen tällä sitä, että haluaisin todella vaihtaa alaa mutta jännittää niin pirusti tuo vaihto ja turvallisen kuukausipalkan jättäminen. Tiedän kuitenkin olevani tosi kova tekemään työtä, ja tulen ihmisten kanssa hyvin toimeen.

        Kysy itseltäsi, pelottaako enemmän mahdollisuus jäädä jonakin kuukautena ilman palkkaa (harvinaista) vai motivoiko ajatus, että saat joskus esim. 8.000€/kk. Tuohon 2.000€/kk pääsee aika helposti normaalijärjellä ja ahkeruudella :)


      • ap...
        keppi vai porkkana kirjoitti:

        Kysy itseltäsi, pelottaako enemmän mahdollisuus jäädä jonakin kuukautena ilman palkkaa (harvinaista) vai motivoiko ajatus, että saat joskus esim. 8.000€/kk. Tuohon 2.000€/kk pääsee aika helposti normaalijärjellä ja ahkeruudella :)

        Kyllä, se realiteetti on olemassa että joskus jää ilman palkkaa. Toisaalta, säästeliäisyydellä siitäkin päästään kun kaikkea ei laita heti sileäksi. En tiedä, uskallanko edes haaveilla mistään kahdeksan tonnin palkasta, mutta kolmekin olisi aika juhlaa mulla. Kiitos vastauksesta ja kyllä tuo työnä vaikuttaa sellaiselta joka kiehtoo eniten. Juuri se ihmisten kanssa oleminen yhdistettynä toimistotyöhön.
        Voikohan muuten tuon lkv-tutkinnon suorittaa työn ohessa, sitten aikanaan?


      • LKV LeivätönKapeaVirka
        ap... kirjoitti:

        Kyllä, se realiteetti on olemassa että joskus jää ilman palkkaa. Toisaalta, säästeliäisyydellä siitäkin päästään kun kaikkea ei laita heti sileäksi. En tiedä, uskallanko edes haaveilla mistään kahdeksan tonnin palkasta, mutta kolmekin olisi aika juhlaa mulla. Kiitos vastauksesta ja kyllä tuo työnä vaikuttaa sellaiselta joka kiehtoo eniten. Juuri se ihmisten kanssa oleminen yhdistettynä toimistotyöhön.
        Voikohan muuten tuon lkv-tutkinnon suorittaa työn ohessa, sitten aikanaan?

        Tällä markkinatilanteella pidä ihmeessä vaki duunisi ja säännöllinen palkka. Kiinteistönvälittäjänä tai myyntineuvottelijana ei leipää saa tai etenkään levän päälle mitään muuta kuin ylähuulen. Väkeä tulee ja menee ja palkkajärjestelmiä uudistellaan aina vain huonompaan suuntaan.


    • JouhMan

      Juuh!

      Pikkasen oot pihalla mutta se on ymmärettävää kun et alalla ole toiminut. Into ja asenne tuntuisi ainakin olevan kohdallaa ja se on jo puoliruokaa se.

      Koulutuksen saat firmalta ja sen mukaan valitse firma. Siellä missä parhaiten koulutetaan ja perehdytetään niin siellä sinulla on parhaat mahdollisuudet. Yleensä firma maksaa sinun ammattitutkinnon ja sinne ilmottaudut heti kun aloitat, sekä LKV:n aikanaan.

      Huolehdit että salkussasi on keskustan kaksioita ja yksiöitä jotka kiertää hyvin. Et ota yhtää ylihintaista ankkuria painamaan. Etkä ota kaukaa kohteita, niihin tuhraat alussa liikaa aikaa ilman takuuta korvaksesta. Et puhu KOSKAAN paskaa asiakkaalle ja et lupaa sellaista mitä et VARMASTI pysty pitämään.

      Ja heti alusta asti ymmärrä että olet ennenkaikkea uusasiakashankkija ja toimit kuin yrittäjä...kulut kuriin prk!

      Parin tonnin tuloihin pääset kolmantena kuukautena ja siitä sitten on suunta vain ylöspäin. Asenne ratkaisee. Paljon duunia ihmisten parissa hyvinkin joustavin työajoin.

      Vastaan mielelläni lisää jos kysymyksiä herää...

      • MTH69

        Kerrotko millä keinoilla asiakkaita hankitaan ja miltä näyttää asuntokaupan
        lähitulevaisuus?


    • alalle lähtevä

      Se todellakin kiinnostaa, että millähän firmalla sen parhaan koulutuksen ja perehdytyksen saisi, kaikki kun rekrytointi-ilmoituksissa kehuvat omaansa...

      • Totta vai tarua

        Kiinteistökuningatar Kaisan omaan akatemiaan....


    • Hanki myytävää

      Kyse on puhelinmyynnistä. Työ on soitella ja yrittää saada kohteita myytäväksi.

    • Laiskapete

      Onko välittäjän työ millaista verrattuna puhelinmyyjän hommiin?

      • Minä välitän

        Kyllä se on aika lailla erilaista on kuin puhelinmyyjän työ:) Vaikka toki, puhelin on yksi tärkeimmistä työkaluista ja sillä aktiivisesti asioita hoidellaan mutta kentällä tehdään lopulta tulos. Itse en harrasta yksityisille myyjille soittelua, vaan hankin kontaktit esittelyistä. Kunnioitus niille, jotka haluavat kotinsa itse myydä. Aktiivinen pitää olla esittelyissä ja kun yhteystietoja saa asiakkaita pitää tuolloin hyvin palvella ja yhteyttä järkevästi pitää.. Vaikeus ja haastavuus on siinä, että ensin hankit myytävän kohteen kentältä (ei vielä palkkaa..) ja yrität kohteen vielä myydäkin. Myytäviä kohteita pitää olla koko ajan useita ja usein myyntiajat voi olla 2-6kk siitä. Kovaa duunia ja paljon pitää tietää asioista. Palkka vaihtelee hyvinkin rajusti. Mutta tärkeintä on se, että tekee täydellä sydämellä ja haluaa palvella asiakkaita ja selvittää vastaantulevia asioita.


    • Jethro

      Vaikea ala juuri nyt kun kauppa ei enää käy. Jyvät erottuvat akanoista välittäjissä juuri nyt, pelkillä puheilla ei enää selviä. Kuka tuottaa asiakkaalleen oikeaa arvoa ja kuka ei?

    • Jjktttkkkiii

      Olin 2kk välittäjänä ja se riitti. Hyvät puolet: vapaat työajat. Se oli siinä.

      Huonot puolet: Kiinteistömaailma LKV jossa olin, ei ollut työhönperehdytystä, eikä opastusta. Kukaan ei halunnut auttaa, yhteisöllisyyttä ei ollut, outoa kyräilyä ja salailua oli. Omistajat oli outoja kyräileviä luimistelijoita.
      Työntekijävaihtuvuus ko. puljussa: viidestä rivivälittäjästä neljä irtisanotui, irtisanoutumisprosentti 80%! Huh huh! Itse hävyin helpottuneena.

      Itse työ on Aku Ankka- lehden myymiseen rinnastettavaa puhelinkaupustelua, eli tympäisevää pelleilyä. "Työ"vkon pituus oli 70 h. Palkka surkea. Epätoivoinen ala epätoivoisille ihmisille.

    • LKV

      Paljon työtä ja huonot palkat. Esimerkiksi automyynnissäkin tienaa paljon paremmin. Välttäisin kyllä kokonaan tämän alan.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      94
      2485
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2173
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      83
      1829
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1621
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1586
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1565
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1528
    8. 60
      1396
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      89
      1319
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1254
    Aihe