Olen purrut pelkästään ruuan nielaisematta sitä alas

Onko tämä ongelma?

Kuoleeko kun puree vain aamupalat,ja ruuat.Mutta ei nielaise ruokaa alas mahalaukkuun.Olen itse tehnyt tätä jo yli kolme kuukautta.En uskalla nielä mutta puren ruuas kokonaan nielaisematta sitä alas mahalaukkuun.

21

316

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kuoleeko?

      Kuoleeko?

    • järki käteen

      No, mitä luulet, kuoleeko ihminen, jos on kokonaan syömättä?

      Kyllä, kuolee. Ei mikään elollinen organismi elä ravinnotta.

    • Onko kyseessä

      Elänkö sitten pelkällä tiputuksella.

      • Onko näin vai ei ole

        Elänkö sitten pelkällä tiputuksella. Jota saa vain sairaalassa.


    • Onko tämä totta

      Pelkillä sosekeitoilla ei siis elä pelkästää niinkö on tosiaan.Ja jos puree ruuan kokonaan ei eiä pitkään.Miksi en uskalla nielä ruokaa ruuan pureskelemisen jälkeen.

      • Mistä on kysymys

        Onko se sama asia,kun puree ruuan kokonaan nielemättä sitä lainkaan.Onko se sama asia kun on se,että ei syö ruokaa ollenkaaan.


    • järki käteen

      Kyllä, jos pureskelet ruoan ja sitten syljet sen pois, nielemättä sitä lainkaan, se on sama kuin jos olisit kokonaan syömättä. Et saa ruoasta ravintoaineita tai energiaa, jos et niele sitä. Sosekeitot ovat ihan hyvää ruokaa, kun ne nielee, mutta muutakin ravintoa ihminen tarvitsee.

      Kerrohan ongelmastasi jollekin läheiselle ihmiselle tai varaa aika suoraan lääkärille.

    • Riitääkö nämä

      Riittääkö jugurtit ja sosekeitto ja hedelmät.

      • ysöttösösösösö

        perjaatteessa voi riittääkkin, se että ihminen pysyy jollakin hengissä ei tarkoita sitä että se voisi hyvin.
        Vitamiinien ja hivenaineiden puutoksia tulee tuolla menolla ihan varmasti.
        Minulla on kanssa ongelmia syömisen kanssa ja sen takia tukkä on ohentunut yli puolella.. :S
        Aina väsyttää, on kylmä nukun 12h yöunet ja päiväunet, tunti tai kaksi vielä siihen päälle.
        Olen kalpea, masentunut.. Mutta näillä mennään.
        Kun ei ole muuta keinoa vahingoittaa itseään niin se kohdistuu sitte syömiseen.
        Näin ei saisi kenenkää menetellä ja apua tarvitsisin, samoin kuin aloittaja, mutta kynnys sen hakemiseen on melkoinen..


      • Minkälaista apua
        ysöttösösösösö kirjoitti:

        perjaatteessa voi riittääkkin, se että ihminen pysyy jollakin hengissä ei tarkoita sitä että se voisi hyvin.
        Vitamiinien ja hivenaineiden puutoksia tulee tuolla menolla ihan varmasti.
        Minulla on kanssa ongelmia syömisen kanssa ja sen takia tukkä on ohentunut yli puolella.. :S
        Aina väsyttää, on kylmä nukun 12h yöunet ja päiväunet, tunti tai kaksi vielä siihen päälle.
        Olen kalpea, masentunut.. Mutta näillä mennään.
        Kun ei ole muuta keinoa vahingoittaa itseään niin se kohdistuu sitte syömiseen.
        Näin ei saisi kenenkää menetellä ja apua tarvitsisin, samoin kuin aloittaja, mutta kynnys sen hakemiseen on melkoinen..

        Millaista apua tähän tarvitaan.


    • Miten on oikeasti

      Onko se aivan sama asia sylkeä ruoka pois.Kun se että pureskelen ruuan kokonaan?

    • järki käteen

      Ystävä, se, että pureskelet ruoan ja sitten syljet sen pois on aivan eri asia kuin jos pureskelet ruoan ja nielet sen. Se ei ole sama asia. Ruoan nieleminen on välttämätöntä. Pelkkä pureskelu ei auta. Jos et pysty syömään, mene lääkärille ja kerro ongelmastasi läheisillesi.

      Jugurtti, sosekeitto ja hedelmät on hyvä alku. Ne pitää niellä, syödä kunnolla. Ei vain pureskella ja sylkeä pois. Ruokavalion pitäisi olla kuitenkin monipuolisempi. Lääkäri voi neuvoa ja antaa sinulle ajan ravitsemusterapeutille.

    • Näin pitää toimia

      En sylkäise ruokaa pois.Mutta puren sen vain.Sitten se pitää vielä nielä.

    • Miten se pitää nielä

      Paljonko yhdestä suu palasta pitää nielä,että siitä saa energiaa.

      • kannipaali33

        suun palset eivät ole hyvää ruokaa, kokeile vaikka etuselkää mielummin


    • Miten pitää nielä

      Missä vaiheessa ruoka pitää nielä.

      • kannipaali33

        Sitten kun on puruskeltu kokonaan.


    • Miten ruoka pitää

      Miten paljon ruokaa pitää nielä kerralla.Että siitä saa eneriaa.Ja onko esim yhden herkkusienen nieleminen kerralla liikaa.

      • kannipaali33

        Yhden herkkusienen nieleminen on liikaa.


    • Ruokaan voi tukehtua

      Ja ruokaakin voi tukehtua,jos se tarttuu kurkkuun.

    • Joudun syömään ruuan

      Pysytyn nielemään vain pieniä paljoja ruuasta kerralla.Eli joudun syömään pidenmän ajan ruokaa.Kun yleensä syödään ruokaa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8564
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2595
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      124
      2313
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1966
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1704
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1519
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1472
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1409
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      13
      1203
    Aihe