Via Baltikum

Autolla Puolaan

Ajattelin ajaa Viron, Latvian ja Liettuan kautta Puolaan.

Minkälaista on autoilla Puolassa?
Ajan yksin reitin, olen nainen, mitä olisi hyvä tietää.

Onko telttaitlu turvallista Puolassa?
Missä yöpyä?

8

248

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Wilkki W

      Hei
      Olen lomaillut Puolassa lähes joka kesä vuodesta -87 lähtien enkä edelleenkään ymmärrä miksi ihmisiä aina pelotellaan juuri Puolan liikenteeen vaarallisuudella ja teiden huonolla kunnolla. Myönnettäköön että vauhdit olivat kovia ennen mutta eivät enää nykyään. Ainoa ero mielestäni on liikenteen määrässä sillä autoja ja varsinkin raskasta liikennettä Puolassa riittää, onhan Puolassa 40 miljoonaa asukasta ja helvetinmoinen transitoliikenne.

      Itse käytän paljon juuri niitä kapeita ja kelvottomiksi haukuttuja pikkuteitä jotka kulkevat joka ainoan taajaman läpi. Matkanteko on aika hidasta mutta mihinkäs lomalaisella niin kiire on. En ole kokenut Puolan tiestön kuntoa ongelmaksi enää vuosiin.

      Me olemme resunneet vuosikausia ympäri Puolaa ja mielestämme puolalaiset ovat ystävällistä ja avuliasta kansaa ja ikinä emme ole tunteneet oloamme turvattomaksi.
      Toki nykyään joka paikassa missä on paljon turisteja on myös taskuvarkaita ja huijareita. Mutta niinhän se on nykyään Helsingissäkin.

      Me käytämme Puolassa paljon yksityismajoitusta, siellä missä puolalaiset itse lomailevat on yleensä tarjolla myös halpaa yks.majoitusta.
      Esim. Augustowissa huoneen saa helposti alle 20 euron.
      Jos näät portinpielessä taikka talon seinässä lukevan: Noclegi tai wolne pokoje niin rohkeasti vaan kysymään.
      En tiedä olenko minä liian varovainen mutta en jätä koskaan autoa yöksi kadun varteen vaan aina joko pihalle tai vartioidulle parkkipaikalle.

      Hyvää ja turvallista matkaa

    • baltitravel

      1. via baltica hyvässä kunnossa

      2. bensa-asemia ja ruokapaikkoja löytyy

      3. varo rekkoja ja kaahareita...

      4. noudata nopeusrajoituksia


      5. hanki autoliitosta hyvä matkaopas

      • teiden ritari

        Hyviä majoituspaikkoja löytyy baltiassa nettisivulta

        www.traveller.lv

        www.booking.com antaa mysös edullisimmat tarjoukset

        Puolan Masuriasta löytyy myös edullisia majoituksia...

        ps. pari vinkkiä....

        hanki autoosi ratti/tankolukko jos ei ole

        ota kopiot kaikista asiapapereista (passi, ajokortti, rek.ote) ja tallenna vaikka pdf tiesosatona emailiisi, tarkista autosi varkausvakuutus


      • sama5
        teiden ritari kirjoitti:

        Hyviä majoituspaikkoja löytyy baltiassa nettisivulta

        www.traveller.lv

        www.booking.com antaa mysös edullisimmat tarjoukset

        Puolan Masuriasta löytyy myös edullisia majoituksia...

        ps. pari vinkkiä....

        hanki autoosi ratti/tankolukko jos ei ole

        ota kopiot kaikista asiapapereista (passi, ajokortti, rek.ote) ja tallenna vaikka pdf tiesosatona emailiisi, tarkista autosi varkausvakuutus

        korjaus; ota kopiot kaikista asiapapereista (passi, ajokortti, rek.ote) ja tallenna vaikka pdf tiedostona emailiisi, tarkista autosi varkausvakuutus sen voimassaolo


    • Ihana maa

      No miten meni? Tuliko mitään yllätyksiä?

      • Ihmettelijä

        Ilmeisesti ryöstetty. ei näet enää ole vastaamassa keskuudessamme. parempi välttää matkustelua kriisialueille. life is...


      • ????
        Ihmettelijä kirjoitti:

        Ilmeisesti ryöstetty. ei näet enää ole vastaamassa keskuudessamme. parempi välttää matkustelua kriisialueille. life is...

        Mikä kriisialue?


      • Paitsi että
        ???? kirjoitti:

        Mikä kriisialue?

        Otitko ihan oikeasti tuon ihmettelijän tosissasi?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1305
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1217
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1155
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1070
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      57
      877
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      75
      751
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      682
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      681
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      362
      669
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      656
    Aihe