Lääkkeen tehosta ja lisälyönneistä

goodbyelife

Osaako kukaan sanoa mikä vaivaa, kun jokainen lääke mitä olen kokeillut lisälyönteihin lakkaa toimimasta tietyn ajan jälkeen? On kokeiltu albetolia, tenoblockis, bisoprololia, metoprololia, losartaania, propraalia... Kaikki menettävät tehonsa hyvän alun jälkeen. Olen kokeillut myös magneesiumia, kaliumia, omega3:a... En edes käytä mitään lisäreitä aktivoivia aineita. Mikään ei auta. Olen tosi väsynyt lisäreihin, harkinnut jopa itsemurhaa, lääkärit vain toitottavat hyvälaatuisuudesta...Onko tähän mitään apua?

3

88

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minä kyllä kiinnittäisin huomiota ruokavalioon, joka sellaisenaan lienee huono vastaus, mutta liioilla hiilihydraateilla voi olla yhteyttä myös sydämen rytmiin.
      Ruokavaliolla voidaan vaikuttaa ylipainoon, verenpainoon ja sydänblakkien muodostumiseen. Margariinit, kevyttuotteet ym keinoaineet voivat vaikuttaa haitallisesti ja voi pidetään nykyään lähet välttämättömänä.

      Lääkkeet eivät ehkä ole oikea keino ongelman poistamiseen, mutta olen itse maalikko sydämentahdistimeni kanssa, eli kammiovärinät yllätti 8 vuotta sitten.

    • Kapa_40

      Kuulostaa tuolta kuuluisalta 'psykologiselta vaikutukselta'. Itsellä kokemusta siitä myös että jos kokeilee jotain uutta ravinnetta tai muuta josta kerrotaan olevan apua lisälyöntisyyteen, niin aluksi se tuntuu auttavat. En usko että oikeasti auttaa alussakaan, vaan ainoastaan tilanne hieman muuttuu tilapäisesti tuolla 'korvien välissä':) Kuitenkin suurimmalla osalla 'vika' lienee itse sydämessä/siihen liittyvässä hermostossa, vaikkei siis varsinaista fyysistä sydänvikaa olekaan. Ja siihenpä tuskin mitään lääkkeitä on, varsinaisia rytmihäiriölääkkeitä ei lisälyöntisyyteen kuulemma määrätä, koska periaatteessa lisälyönnit ovat terveessä sydämessä aina vaarattomia ja rytmihäiriölääkkeet puolestaan voivat lisätä riskiä saada vaarallisia rytmihäiriöitä.
      Paras apu lienee se jos lisärit voisi vaan unohtaa, mutta se onkin helpommin sanottu kuin tehty. Paljonko aloittajalla on lisälyöntejä vuorokaudessa, onko esim. holterissa niitä tutkittu?

    • 5+9

      Taitaa olla vika sydämen toiminnassa jota ei lääkkeillä korjata. Itellä on muljahtelua ja tiheälyöntisyyttä aika-ajoin. Kova fyysinen rasitus tuntuu pahalta. Myös stressi aiheuttaa takykardiaa.
      Olen petrannut syömisten kanssa ja lopettanut tupakoinnin. Taitaa vaan olla heikko sydän kyseessä. Todennäkösesti kuolen sydänkohtaukseen ellen syöpään sitä ennen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5115
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3217
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1837
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1810
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1665
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1511
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1365
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1286
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1267
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1267
    Aihe