Seromex

pelokas

Onko kukaan vaihtanu toisesta ssri lääkkestä seromexii?Oliko hurjaa?Entä hyödyt?
Tehooko paniikkihäiriöön?

28

217

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pelokas

Eikö kellään oo kokemuksia.Minulla menny olo vielä huonommaksi:(

• ph.vuosik.

Olen vaihtanut Seromex-valmisteesta (fluoksetiinista) Cipralexiin, minulle vaihto sopi hyvin.
        Aikoinaan siirryin Zoloftista Seromexiin, ei mitään sivuv.

Kelle tehoaa, kelle ei, yksi sopii yhdelle, toinen toiselle.

Millaista terapiaa saat?

• pelokas
        ph.vuosik. kirjoitti:

Olen vaihtanut Seromex-valmisteesta (fluoksetiinista) Cipralexiin, minulle vaihto sopi hyvin.
        Aikoinaan siirryin Zoloftista Seromexiin, ei mitään sivuv.

Kelle tehoaa, kelle ei, yksi sopii yhdelle, toinen toiselle.

Millaista terapiaa saat?

no täl hetkel en käy terapiassa.....pitäs kyl taas alottaa.miule lääkevaihokset on ollu vaikeita koska tarkkailen itseäni.nyt lopetetaan voxra kun se lisää molempien lääkkeiden haittoja sen takii on varmaa "ylilääkitty"olotila.....

millaista terapiaa sinä saat?

• Response expectancy
        pelokas kirjoitti:

no täl hetkel en käy terapiassa.....pitäs kyl taas alottaa.miule lääkevaihokset on ollu vaikeita koska tarkkailen itseäni.nyt lopetetaan voxra kun se lisää molempien lääkkeiden haittoja sen takii on varmaa "ylilääkitty"olotila.....

millaista terapiaa sinä saat?

Lääkevaihdosten onnistuminen/toimivuus taitaa olla pitkälti myytti. Onnistuminen pohjaa mitä ilmeisimmin vahvaan placebo-vaikutukseen. Kerrottakoon esimerkkinä, että eräässä tutkimuksessa kohderyhmän jäsenille annettiin tilalle uutta lääkettä, mikäli hän valitti ettei käytössä ollut valmiste sopinut tai auttanut. Viidennen vaihdon ja kuudennen lääkkeen kohdalla jo yli 90% kohderyhmästä oli löytänyt itselleen sopivan lääkkeen. Todellisuudessa henkilöille oli kuitenkin annettu 'uutena' lääkkeenä aina samaa valmistetta.

• 10+

Allekirjoitan Voxran poisjättämisen. Fluoksetiinia ei kannata jättää jos kärsii paniikinomaisista tuntemuksista tai voimakkaasta ahdistuneisuudesta, joihin esim. OCD-häiriökin perustuu. Fluoksetiinista todella harvinaisia vaikeat sivuvaikutukset tai vieroitusoireet, mikäli pitää lopetuttaa esim. alkavan parkinsonismin vuoksi, jolloin Efexor voi sopia paremmin. Syömishäiriöihin soveltuu myös.

t.Aspergerinfon ylläpito

• pelokas

kiitos tuesta:) 10 tuleeko voxrasta vierotuksii? Mikä on OCD.joo minulle on tullu paniikihärö takas jo silloin kuin söin sertlaliinii.

• 10+

Minulle ei tullut, tosin söin sitä vain 3 vko ja lopetin itsenäisesti koska siitä tuli vain pahempi olo. OCD kuuluu neurologian piiriin eli aivojen erilainen tapa käsitellä asioita joka tuottaa aspergeriuden lailla joskus kärsimystä yhteiskunnallisella tasolla jossa ihmiset ajattelevat vain omaa hyvinvointiaan. Toiv. ymmärsit kirjoituksestani jotain. Voimia ja jaksamista!

• pelokas

Ymmärrän todella hyvin:)pojallani on asperger piirteet ja ihan pelottaa hänen tulevaisuus......koska hän ajattelee hyvin syvällisesti ja on herkkä ja minulla on paska masennus ja paniikki geeni.minä oon kuullu et just siin oireyhtymäs on dopamiini koholla eikä sitä sais sinne lisää buukata.voimia ja jaksamista myös sinulle:))

• LKT36

• 3+9
        LKT36 kirjoitti:

OCD kuuluu kylläkin psyykepuolen ongelmiin, on yhtä kuin pakko-oireinen häiriö ja on ICD-luokituksessa tosiaankin psyykepuolen luokituksessa.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Pakko-oireinen_häiriö

OCD on neurologinen ongelma. Antamassasi linkissä on väärää tietoa. Minut ocd on invalidisoinut lähes täysin ja psykiatrit ovat sitä mieltä, ettei psyykessäni ole mitään vikaa.

• al.25 v
        3+9 kirjoitti:

OCD on neurologinen ongelma. Antamassasi linkissä on väärää tietoa. Minut ocd on invalidisoinut lähes täysin ja psykiatrit ovat sitä mieltä, ettei psyykessäni ole mitään vikaa.

OCD on kylläkin tautiluokituksessa psyykesairauksien kohdalla. Voit ihan googlaamallakin itse selvittää asian.

• 16+5
        al.25 v kirjoitti:

OCD on kylläkin tautiluokituksessa psyykesairauksien kohdalla. Voit ihan googlaamallakin itse selvittää asian.

Ihanko googlettamalla. Olen ollut 30 psykiatrian ammattilaisen kanssa tekemisissä ja tälläkin hetkellä pääkaupunkiseudun johtavan psykon, jonka mielestä ocd on neurologinen oireyhtymä. Opetin tämän aikoinani mm. Leo von Konovin suvulle.

• pelokas

Onko kellekkään tullut seromexista alussa unelias "höpsö"olo?Otatteko sen aamulla vai illalla?

• ykrryjrewjy

Älä ota ollenkaan, jos haluat välttyä aivovauriolta. SSRI:t ovat neurotoksiineja. Valinta on tietysti jokaisen oma.

• kisu

No ei ne mitää aivovaurioita tee!!!!

• Basic Chemistry

Häh? Totta kai tekevät. Mistä luulet neurotoksiini nimen johtuvan? Siitä, että aine on terveyttä edistävä?

• ASperger.
        Basic Chemistry kirjoitti:

Häh? Totta kai tekevät. Mistä luulet neurotoksiini nimen johtuvan? Siitä, että aine on terveyttä edistävä?

Paskaa. ESim. fluoksetiini on syömishäiriöihin ja pakko-oireisuuteen ainut toimiva lääke oikein annosteltuna.

• t. Ylläpito
        ASperger. kirjoitti:

Paskaa. ESim. fluoksetiini on syömishäiriöihin ja pakko-oireisuuteen ainut toimiva lääke oikein annosteltuna.

Juu, ASperger on oikeassa kuten nimimerkit 16 5 ja 3 9. Muuta paskanjauhantaa ei kannata uskoa.

• 4+6
        t. Ylläpito kirjoitti:

Juu, ASperger on oikeassa kuten nimimerkit 16 5 ja 3 9. Muuta paskanjauhantaa ei kannata uskoa.

10 kuuluu samaan oikeassa olevaan porukkaan.

terv. Aspergerinfon Ylläpito

• pelokas

Te jotka käytätte seromexii otatteko sen aamul vai illalla?Minulla nyt viides päivä ja vielä uneliaisuutta, mutta silti en meinaa saada unta?Maanantaina olisi nosto 40mg.Olen huomannu jotai apujakin ei ahdista ja ajatukset ei pätki, mutta vointi sahaa ees sun taas.......kuulukahan se asiaan?

• pelokas

......Millä lailla teillä oireilee pakkoireinen häiriö.Minusta tuntuu että minulla on lievä sellainen ;koska lääkitysten alussa saan agressiivisia ajatuksia, omko muilla pahentunu alussa se oireyhtymä? Oon erittäin kiltti ihminen ja on tosi kamalaa kun yht äkkiä tulee "pahoja ajatuksia" yleensä lääkitystä jatkaessa ne katoo.....pakko toimintoja minulla ei ole paitsi että joskus tulen trkastamaan onko kahvinkeitin päällä:(

Kertokaa ihmeessä!

• prosax

Agressiivisuus, itsetuhoisuus, ärsyyntyneisyys, impulsiivisuus... kaikki ovat klassisia SSRI-aineiden käytön oireita. Erityisen ilmeisenä tämä tulee esiin käyttöä aloitettaessa, annostusta muuttamalla ylös tai alas sekä lopetettaessa. Kerroit itsekin, että olet luonteeltasi kiltti ilman ainekäyttöä, joten fluoksetiinin vaikutus lienee nyt helppo huomata. Osa oireista katoaa ja ilmaantuu taas uudelleen ja sama oireiden vuoristorata toistuu käytön jatkuessa. On yleistä, että potilas luulee 'oireyhtymän' tai 'mielisairauden' pahentuneen, vaikka kyseessä on mitä ilmeisimmin aivoille vahingollisen aineen vaikutus.

• pelokas

No minun on pakko käyttää lääkkeitä, koska vika on aivokemioissa, jos olen ilman lääkkeitä ajatus ei kule ja en pysty toimimaan ja masennus syvenee.En tiedä sitten niiden turvallisuudesta......mutta ajattelen asian niin että diabeetikotkin tarvitsevat joka päiväisen pistoksensa.ja minun niin moni ystävä on parantunu syvästä masennuksesta ihan lääkityksellä! minusta masennus enemmänkin tekee aivovaurioisen olon....

• 10+13

En tiedä kuka puoskari sinulle on kertonut, että aivokemioissasi on jotain vikaa, mutta potilaiden tahaton (tai tahallinenkin) harhaanjohtaminen psykiatrien toimesta on erittäin yleistä. 'Mielialalääkkeet' aiheuttavat jokaisen ihmisen aivoihin epäluonnollisia kemiallisia häiriötiloja, jotka voivat pidemmän päälle johtaa pysyviin aivojen toimintahäiriöihin.

Koska olet saanut tällä keskustelupalstalla hyvinkin vastakkaisia näkemyksiä ja vinkkejä, suosittelisin, että lähdet itse rohkeasti selvittämään asioita kirjallisuuden ja tutkimustiedon kautta. Viittasit näkemykseen, että SSRI-aineet masentuneelle ovat kuin insuliini diabeetikolle. Tämäkin lienee psykiatrisi kertomaa hömppää. Mikäli englannin kielen taitosi riittää, kehotan tutustumaan tähän ja muihin modernin psykiatrian myytteihin Joanna Moncrieff:n silmiäavaavan kirjan The Myth Of The Chemical Cure:n avulla. Kirja muuttaa lukijansa näkemykset masennuksen hoidosta. Samalla saat tietää miksi millaisen avun ystäväsi ovat näistä aineista todellisuudessa saaneet. Tätä enempää en voi auttaa. Loput on sinun itse selvitettävä ja tulevaisuutesi omista päätöksistäsi kiinni. Jokainen tietenkin saa päättää omasta elämästään, mutta on kohtuullista, että tiedät mihin junaan astut.

• tuloksia_quibeck

Mistä tiedät pelokas, että vika masennukseesi on aivokemioissa? Kerroppa aivokemioittesi tulokset meille, niin katsotaan, viittaavatko arvot masennukseen. Pitää olla alle raja- arvon ennenkuin puhutaan masennuksesta. Odotetaan pitoisuusvastauksiasi.

• parantunut lääkityks

Miksi tänne palstoille ilmestyy aina pelottelijoita?!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• lääkket ei auta

Eivät nuo olleet pelottelua, vaan totta.

Minäkin ennen niin iloinen ja tasapainoinen ihminen päädyin masennusääkkeiden käyttäjästä neuroleptien jälkeen lähes työkyvyttömäksi, kun luotin psykiatreihin.

Nyt potilaskertomukseni täynnä diagnooseja ja työelämästä voin enää vain haaveilla.

• 1111.111

Siksi, koska ovat unohtaneet ottaa lääkkeensä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen

Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu
      Kajaani
      80
      1926
    2. Olet nuorempi nainen aivan ihana

Tykkään susta ihan valtavasti ❤️❤️
      Ikävä
      59
      1778
    3. Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä

Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu
      Maailman menoa
      362
      1672
    4. Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha

Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.
      Maailman menoa
      169
      1453
    5. Mitä vastaisit

Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle
      Ikävä
      68
      1334
    6. Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa

Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo
      Ikävä
      110
      1330
    7. Rakastan ja ikävöin sinua

Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä
      Ikävä
      70
      1263
    8. Vihjeketju naisille

Kirjoita tähän vihjeesi kaivatullesi.
      Ikävä
      64
      1208
    9. Kuljettajasi oy konkurssi?!

Tuliko ahnehdittua liikaa,menikö tämä kuljettajasi oy taksit siis konkurssiin?
      Iisalmi
      14
      1093
    10. KIIKKUSTUOLI

Aloitetaan taas uudella alustalla, nuo pitkiksi venyneet ovat hankalia etsiä uusia viestejä, joskus vastauksia tulee sin
      80 plus
      100
      1087
    Aihe