Word netistä

kkk

auttakaa mistä voi ladata ilmaiseksi word suomen kielellä Kiitoksia paljon etukäteen

13

666

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • € tiskiin

      Laillisesti et mistään.

      • kkk

        kiitos, minulla on Word7, siinä ei ole klieliasun ja oikeinkirjoituksen tarkistusta suomen kielellä, voisinko ladata sen ja mistä, valitettavasti en löytänyt netistä


    • € tiskiin

      Ainakin tuolta http://office.microsoft.com/fi-fi/language-packs/?LpArch=x86
      Kopio sivulta:
      "Tarkistustyökalu
      Voit ladata ilmaisen tarkistustyökalun, johon kuuluu oikeinkirjoituksen tarkistus ja kielestä riippuen myös lisätyökaluja, kuten kieliopin tarkistus, synonyymisanasto ja tavutuksen tarkistus."

      Sorry, mutta en tiedä, mikä on Word7 :( Mulla on Office 2013

      • Ohvisiaali

    • kkk

      Kiitoksia, kokeilen, minulla on Office 2007, jossa on Word, mutta ei ole sen ohjelman.

      • Ohvisiaali

        Sinulla ei ole ohjelman *mitä*?

        Suomenkielisen Word 2007:n mukana tulee (hyvä) suomen oikoluku. Jos olet ostanut muunkielisen Wordin, eipä taida olla muuta vaihtoehtoa kuin ostaa uusin Word ja siihen suomen kielen tuki:

        ”Miten voin hankkia yksittäisiä Office-kielipaketteja?
        Voit ostaa kielipaketin siirtymällä Officen kieliasetukset -sivulle, valitsemalla haluamasi kielen, valitsemalla Osta nyt ja noudattamalla sitten näkyviin tulevia ohjeita. Huomaa, että yksittäisiä kielipaketteja ei voi hankkia volyymikäyttöoikeusohjelmilla. Kielipaketteja on saatavilla vain nykyiseen Office-versioon.”

        http://office.microsoft.com/fi-fi/language-packs/office-2013-kielipaketit-usein-kysyttyja-kysymyksia-FX102897395.aspx


    • pohdiskelua1

      Kuten edellä todettiin, kielenvaihto- mahdollisuus liittyy tiettyyn Officeversioon, eikä versiokorotuksia ilmaiseksi nykäistä.

      Jos maksaa ladan, ei saa mersua.

      Tottakai pitää maksaa asioista.

      Jos olisin rakentanut eri tasoisia tuotteita eri tarpeen ihimisille, minäkin rahastaisin tason nostosta tai lisävarusteista yms.

      • EKI 5

        Ostin keväällä Home & Student 2013, jossa siis Word. Kyllä sapettaa kun siinä ei ole kielioppi virheitä näyttävää vihreää aaltoviivaa kuten oli esimerkiksi Word 2007 ja 2010.
        Löytyykö se mistään koneen syöveteistä, tai onko se ladattavissa jostakin. Nyt joutuu olemaan kieliopin kanssa tarkkana kun virhettä ei heti huomaa, jos ollenkaan. Tämä nykyinen ohjelma ei edes merkkaa, vaikka jättäisi järjestään pilkut pois, tai hutkisi niitä sinne tänne. Kyllä oli entisillä kirjoitusohjelmilla mukava kirjottaa kun kielioppivirhe tuli heti huomattua ja heti myös korjattua.
        Kuka voisi neuvoa onko muuta konstia kun ostaa uusi kirjoitusohjelma. Kirjoitan paljon, joten asia on minulle tärkeä. Kiitän hyvistä neuvoistanne.


      • EKI 5 kirjoitti:

        Ostin keväällä Home & Student 2013, jossa siis Word. Kyllä sapettaa kun siinä ei ole kielioppi virheitä näyttävää vihreää aaltoviivaa kuten oli esimerkiksi Word 2007 ja 2010.
        Löytyykö se mistään koneen syöveteistä, tai onko se ladattavissa jostakin. Nyt joutuu olemaan kieliopin kanssa tarkkana kun virhettä ei heti huomaa, jos ollenkaan. Tämä nykyinen ohjelma ei edes merkkaa, vaikka jättäisi järjestään pilkut pois, tai hutkisi niitä sinne tänne. Kyllä oli entisillä kirjoitusohjelmilla mukava kirjottaa kun kielioppivirhe tuli heti huomattua ja heti myös korjattua.
        Kuka voisi neuvoa onko muuta konstia kun ostaa uusi kirjoitusohjelma. Kirjoitan paljon, joten asia on minulle tärkeä. Kiitän hyvistä neuvoistanne.

        Aika outoa, ettei siinä olisi.
        Oletko hakenut Wordin ohje -sivulta 'kieliasun tarkistus' tai 'oikeinkirjoitus' ?

        Eipä minulla ole tuosta versiosta kokemusta, mutta joudun ehkä itsekin sen ostamaan ellen löydä jostain kadoksissa olevaa 2010 levyä tunnuksineen.


      • tattiaivo kirjoitti:

        Aika outoa, ettei siinä olisi.
        Oletko hakenut Wordin ohje -sivulta 'kieliasun tarkistus' tai 'oikeinkirjoitus' ?

        Eipä minulla ole tuosta versiosta kokemusta, mutta joudun ehkä itsekin sen ostamaan ellen löydä jostain kadoksissa olevaa 2010 levyä tunnuksineen.

        Kyllä tuossa on kyse nimenomaan Wordin asetuksista. Ei Word ilmoita virheistä, jos sitä on kielletty ilmoittamasta. Tarkistusasetuksissa on myös kohta, joka määrää tarkastaako Word myös kieliopin. Huom. kyseiset asetukset ovat kielikohtaisia, joten ennen niiden säätämistä kannattaa tarkistaa, että tekstin kieli on asetettu suomeksi.

        Esimerkiksi englanninkielisessä Word 2013:ssa toimitaan näin: kieleksi Finnish ja sitten File → Options → Proofing, ja sitten tarkistetaan, että kohdan ”When correcting spelling and grammar in Word” kaikki kohdat on ruksittu, erityisesti ”Check grammar with spelling”. Samalla kannattaa valita valikoista ”Writing Style” oman tekstin luonnetta ja omia tavoitteita vastaava vaihtoehto. Yleensä kannattaa valita ”Tiukka”. Ja sitten OK.


    • EKI 5

      Kiitos neuvoista. Olen kokeillut kaikki neuvot ja saamani linkit tältä palstalta ja muuvaltakin. Otin myös yhteyttä verkkokauppaan, josta ostin keväällä tuon Word 2013 ja kysyin samaa asiaa. Sieltä tuli viesti ja linkki, mutta minulla oli jo toimittu sen mukaan, eli ei auttanut sekään. Samoin otin yhteyttä kahteen täkäläiseen asennuksia tekevään liikkeeseen, mutta sielläkin oltiin "äimän käkenä" kun sanoin tarkoittavani settaista kirjoitusohjelmaa, joka merkkaa myös KIELIOPPIVIRHEET AALTOVIIVALLA. Word 2007 sana-, pilkku tai muu kielioppivirhe merkkaantui vihreällä aaltoviivalla, jolloin sen huomasi ja oli heti helppo korjata. Tämä uusi ohjelma kyllä esittelee synonyymejä ja tarjoaa kömpelöjä sanoja, merkkaa jopa oikeinkirjoituksen virheet punaisella aaltoviivalla, mutta ENTISEN KALTAINEN KUNNOLLINEN KIELIOPPIVIRHEIDEN näyttää olevan "kiven alla - jos sielläkään". Kuka tietää sen?


    • EKI 5

      Ei löydy kaikkien neuvojenkaan mukaan, vaikka minua paremmin hallitseva kaveri haki tuota KUNNOLLISTA KIRJOITUSOHJELMAA. Isot kirjaimet ja tavutuksen tämä ohjelma näyttää kyllä ymmärtävän, sekä kysymällä esittelee verbejä ja synonyynejä, mutta esim. pilkuista ei näytä ymmärtävän mitään. Saisikohan tähän 2013 ohjelmaan jonkin lisäjutun, jolla asia korjaantuisi, vai onkohan hankittava vanha kunnon kirjoitusohjelma?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1204
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1036
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      967
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      870
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      714
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      670
    Aihe