kaaleet

Burano Bakro

Milloin nyään romani tyttö laittaa romani hameen päälleen. Miksi totuus, ei kelpaa ?
Tuleeko romani tytöstä heti aikuinen , kun saa laittaa perinne hameen päälleen ?
Olen seurannut, jo yli 60 vuotta tätä meinikiä.Hyvin paljon on romaneita, jotka tekee väkisin tyttö lapsista aikuisia, tämä ei ole valetta, vaan täysin totta. Yleensä romani hameen saisi pukia täysi ikäisenä (mutta tämä ei pitä paikaansa). Nyt kun 14-16vuotias on romani hame päällä, niin sen pitäisi olla aikuinen ? Lapsesta tehdään vanhempien suostumuksella aikuinen,ällöttävää !! Nyt saa saa siis ottaa miehen itselleen, jopa 10vuotta vanhemman miehen. tämä ei ole mitään valetta, vaan totista totta.
vanhemmat miksi teet lapsillenne karhunpalveluksen ?Tätä on jatkunut vuosi kymmeniä, kokemusta on. Tätä oli pakko tuota esiin, vaikka ei se minulle kuulu, eikä minun kuuluis puhua tästä mutta on tosi ällöttävää. Olen vuosien varrella nähnyt ja kuullut paljon, ja on omaakin kokemusta (olen nyt pitkästi yli60 v

Tämä hän on rikos suomen peruslakia vastaan

45

11042

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei liian aikaisin...

      Täs olis kyl tärkiä keskusteluaihe, kaaleet!

    • Lasten parhaaksi

      Nämä asiathan ovat romaneille tabuja ja hävettäviä asioita. Eri-ikäiset romanit eivät perinteisten tapojen mukaan voi näistä keskustella keskenään, esimerkiksi vanhemmat ja lapset. Ennen vanhaan valtaväestöllä on ollut samoin. Mielestäni näin nimettömänä netissä näistä pitäisi ainakin voida rakentavasti keskustella - lasten ja nuorten parhaaksi.



      Näin lukee Väestöliiton sivuilla:

      Suojaikäraja on 16 vuotta

      Termiä suojaikäraja ei löydy lakikirjasta, vaan se on yleisesti käytössä oleva termi, jolla kuvataan sitä, miksi tietynlainen seksuaalinen käyttäytyminen tietyissä tilanteissa alaikäisten henkilöiden kanssa on lain vastaista.
      "Rikoslain 20. luku §6
      Lapsen seksuaalinen hyväksikäyttö
      Joka
      1) on sukupuoliyhteydessä kuuttatoista vuotta nuoremman lapsen kanssa,
      2) koskettelemalla tai muulla tavoin tekee kuuttatoista vuotta nuoremmalle lapselle seksuaalisen teon, joka on omiaan vahingoittamaan hänen kehitystään, tai
      3) saa hänet ryhtymään 2 kohdassa tarkoitettuun tekoon,
      on tuomittava lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä vankeuteen enintään neljäksi vuodeksi.
      Lapsen seksuaalisena hyväksikäyttönä ei kuitenkaan pidetä 1 momentissa tarkoitettua tekoa, jos osapuolten iässä tai henkisessä ja ruumiillisessa kypsyydessä ei ole suurta eroa.
      Lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä tuomitaan myös se, joka menettelee 1 momentissa tarkoitetulla tavalla kuusitoista mutta ei kahdeksantoista vuotta täyttäneen lapsen kanssa, jos tekijä on lapsen vanhempi tai vanhempaan rinnastettavassa asemassa lapseen nähden sekä asuu lapsen kanssa samassa taloudessa."
      Rikoslain 20. luvun 6 §:lla tarkoitetaan, ettei kukaan saa ryhtyä seksuaaliseen suhteeseen tai tekoon alle 16-vuotiaan lapsen kanssa. Poikkeuksena tästä ovat iältään tai henkiseltä ja fyysiseltä kehitykseltään lähellä toisiaan olevien nuorten väliset seksisuhteet, silloin kun kyseessä on molemminpuolinen suostumus. Toinen ikäraja on 18 vuotta. Tämä suojaa nuorta perheensisäisessä ja luottamussuhteessa (esimerkiksi opettaja, valmentaja) lapsen seksuaalisessa hyväksikäyttö tapauksessa.
      Aikuisten velvollisuus on aina selvittää mistä seurustelu- tai seksisuhteessa on kyse, jos osapuolten ikäero tai kehitystasot ovat toisistaan poikkeavat tai jos, tilanteeseen liittyy muuta seksuaaliseen hyväksikäyttöön viittaavaa.
      Seksiin ei pidä kiirehtiä
      Seksi voi pahimmillaan olla pelkkää suorittamista ilman positiivisia tai jaettuja hyvän olon tunteita, mutta rakasteluun liittyy aina voimakkaita positiivisia läheisyyden, rakkauden ja halun tunteita. Kaiken toiminnan pitäisi lähteä tunteista. Hyvä seksi ei ole hetkellinen elämys, vaan siihen kuuluu myös se, että hyväksymme kumppanimme ja tekemisemme.
      Tärkeintä on, että seksi on kivaa ja tuntuu hyvältä. Jos se ei siltä tunnu, tai jonkin epäilyttää ja pelottaa, silloin ei ole valmis seksiin eikä siihen pidä ryhtyä. Seksiä tulee aina itse haluta, ja täytyy olla varmuus siitä, että myös kumppani haluaa. Seksiin ei pidä kiirehtiä, vaan omalle seksuaaliselle kehittymiselle pitää antaa aikaa.

      http://www.vaestoliitto.fi/nuoret/seksi/suojaikaraja/

    • minun mielipide

      lapset kehittyy eri lailla. toisista tulee enempi aikuisia ja nuorina. en väitä että olisi hyvä asija tämä. mutta ite olen laittanut hameet jo 16 vuotijaana en lähtenyt aikoihin miehen matkaan en ole vielläkään lähtenyt nauraaa. täällä olisi tulkaa hakemaan nauraa. kaaleissa on tapu ei puhuta häpijän asioista ehkä olisi jo aika puhuakki ei tietystikkään vanahemmat lapsilleen vaan joku ketä on sukulaisija kuten täti tytölle ja setä pojalle taikka serkut. minun mielipide.

    • hameiden salaisuus

      Lainaus Romanittaren blogista:

      "Yleensä romaniasuun pukeudutaan alle 20-vuotiaana, mutta kaikki riippuu siitä, miten naishenkilö itse ajattelee ja toimii elämässään. Jos hän haluaa seurustella julkisesti tai asua saman katon alla miehen kanssa, on puvun käytön aloittaminen silloin lähes ehdotonta. Samanlainen tekijä on raskaus tai neitsyyden menetys. Periaatteessa seksiä harrastanut tyttö ei saisi enää kuljeskella ilman perinteistä romanivaatetusta, joten moni aloittaa puvun käyttämisen jo aiemmin. Jälkimmäiseksi mainittu asia on fakta, vaikkei siitä juuri puhutakaan."

    • Tapojen seuraustako?

      Tämäkin liittyy tavallaan aiheeseen, Romanittaren blogista lainattua tekstiä:

      "Kun romaninuori lopettaa yhtäkkiä koulun

      Esimerkki 1. Romanipoika oli kahdeksannella luokalla, ja koulu sujui vaihtelevalla menestyksellä. Yllättäen poika ei tullut kouluun reiluun kahteen viikkoon, jolloin opettaja otti yhteyttä pojan vanhempiin ja sai kuulla näiltä, että poika on ”ottanut akan” ja muuttanut tämän kanssa yhteiseen kotiin. Opettajaa tämä tyrmistytti, syystäkin.

      Esimerkki 2. Romanityttö kävi yhdeksättä luokkaa ja oli koulussa päivittäin. Yhtäkkiä tyttö jäi pois koulusta, eikä kouluun otettu minkäänlaista yhteyttä asian johdosta. Opettaja oli huolissaan, ja otti yhteyttä kotiväkeen. Kotoa kerrottiin, että tyttö on karannut yhdessä seurustelukumppaninsa kanssa, eikä todennäköisesti enää palaisi kouluun. Myöhemmin tyttö otti yhteyttä opettajaan kertoakseen suunnilleen samat asiat kuin vanhempansakin, mutta aikoi suorittaa keskenjääneet opintonsa myöhemmin.

      Joskus romaninuoret hyppäävät varsinaiseen aikuisuuteen aivan liian nopeasti, jolloin yksi ikävimmistä seurauksista on se, että koulunkäynti keskeytyy ja lopahtaa kokonaan.

      Tähän yksi suurimmista syistä on se, etteivät nuoret voi seurustella julkisesti, vaan kaiken on tapahduttava salaa. Seurustelusuhteen julkistamisesta olen eräässä aiemmassa kirjoituksessani kertonut enemmän, mutta lyhyesti sanottuna seurustelusuhteen julkistaminen tapahtuu siten, että nuoret karkaavat joksikin aikaa toiselle paikkakunnalle odottamaan, että saavat vanhemmiltaan siunauksen. Kun yhdessäolo on hyväksytty, voivat nuoret palata takaisin lähtöpaikkaansa ja muuttaa yhteiseen kotiin.

      Useimmat nuoret ajattelevat ennen seurustelusuhteensa julkistamista, että koulua voi kyllä käydä myöhemminkin. Kuitenkaan se ei monessa tapauksessa onnistu.

      Yhteiselämän aloittaminen jo itsessään on suuri askel ja muutos. Miehelle tämä on tietysti helpompaa, mutta naisen vastuu ja työmäärä kotona lisääntyvät entisestään. Usein nuorten elämänrytmi on myös epäsäännöllinen, joka ei tietenkään helpota koulunkäyntiä tai sen aloittamista. Opiskelun jatkaminen tai opintojen loppuunsaattaminen on hankalaa myös silloin, jos kumppani ei tunnu ymmärtävän asian merkitystä alkuunkaan.

      Ei ole myöskään lainkaan epätyypillistä, että viimeistään vuoden verran saman katon alla asuneelle parille on tulossa perheenlisäystä. Tämäkin on tietysti yksi niistä opintojen järjestymistä hankaloittavista asioista."

      "Nuoruuteen liittyvien asioiden erilaisuus suhteessa valtaväestöön näkyy nimenomaan seurustelusuhteita ajatellen. Seurustelusuhteet ja koulu voi tuntua äkkiseltään ajatellen helpolta yhtälöltä. Silti monta kertaa osoittautuu, että kyseinen kaava on kaikkea muuta kuin helppo. Jos nuoret eivät jaksa enää salata seurusteluaan ja haluavat seurustella ”vapaasti”, heidän on karattava eli lähdettävä reissuun. Tämä vaikuttaa opiskeluunkin.

      Vaikka nuoret saattavat suunnitella jatkavansa opintojaan kaikesta huolimatta, liittyy yhteiselon aloittamiseen monia asioita, jotka yleensä aiheuttavat sen, että opinnot keskeytyvät ja lopahtavat kokonaan. Nuoret vanhemmat eivät ole romaniyhteisössä ollenkaan harvinaisia, ja raskaus itsessään voi vaikuttaa siihen, että opintoja ei sitten enää jatketa."

      TOISAALTA, TIEDÄN KYLLÄ PALJON KAALEEN NUORIA, JOTKA OVAT KOULUNSA KUNNIALLA KÄYNEET. AINA ON MAHDOLLISTA OPISKELLA AIKUISENAKIN, KUTEN MONET OVAT TEHNEET. EI OLE KUITENKAAN HYVÄ HYPÄTÄ AIKUISTEN MAAILMAAN LIIAN AIKAISIN JA SUORAAN SANOTTUNA HANKKIA LAPSINA LAPSIA!!! VANHEMPIEN PITÄSI KATSOA NYKYISTÄ ENEMMÄN LASTENSA PERÄÄN, NIIN KAALEIDEN KUIN KAAJEIDENKIN.

      ...ja anteeksi tämä hävettävien ilmaisujen käyttö...

    • e vaa2

      ei sinun väitteesi pidä paikkaansa, monet nuoret tytöt jopa 14 vuotiaat laittavat hameet kun haluavat olla aikuisija ja mitä siihen aikuisuuteen kuuluu en kerro tässä mutta sinun itsesi pitäisi tietää kun olet kerta 60 vuotta seuraillut tätä romanielämää, sinulle on aika vääristynyt seuranta ja luulo, ja missä sanotaan että romanihameen saa pukea VAIN täysi-ikäisenäja jos 14 vuotias laitaa päälleen hameen ei hänen tarvitse olla aikuinen kunhan osaa käyttäytyä soveliaasti kantaessaan hamettaja jos sinun kohdallasi on käynyt niin että 10 vuotta vanhemman miehen kanssa on menty yhteen niin sehän on kahden kauppa ja kolmanelle korvapuusti ketkään vanhemmat eivät laita lastaan miehelle saati sit 10 vuotta vanhalle.jos sinun henkilökohtaisessa elämässä sinulle on niin tehty anettu vanhelle miehelle niin olen pahoillani sinun elämästäsi Jumala sinua siunatkoon

      • Yksihurja

        A hyvi sie kirjoitit nuor tyttö valittee kumpaa se noudatta hame vai housut mut se VoIP vaihtaaksesi sit ku tullee se oikoa mie s on se kumpi vaan . Mie oon sitä mieltä et kunnioittaa pitt ää perinteitä mutta pitää olla myös vapaus valita.


      • pelko on aseeni

        tuo kirjoitus oli sinulle "e vaa2"


      • Anonyymi

        Täällä kaikki valkolaiset puhuu niistä asioista mitä Suomen Romanit muka tekee 😭😭te olette ihan vainoharhaisia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä kaikki valkolaiset puhuu niistä asioista mitä Suomen Romanit muka tekee 😭😭te olette ihan vainoharhaisia

        Tarvii vain vähän mediaa seurata, niin näkee mitä romanit tekee...


    • Linna and Kreivi

      Miten käy yksilön sivistäminen nyky Suomessa.

    • kentauriusss2

      En hyväksy liian nuorten avioa,mutta ikäerosta voi olla montaa mieltä.

      Mulla ja mun miehellä on ikäeroa aikalailla.
      Olen 51 ja mies 76.

      Meillä on aina mennyt tosi hyvin.
      Tavattiin kun olin yli kolmenkymmenen.

      Ollaan oltu yhdessä vuodesta 1986.
      ja hyvin ollaan viihdytty.

      Mies taitaa olla paremmassa fyysisessä kunnossa kuin minä,vaikka kaksi sydänkohtausta onkin käynyt läpi.
      Mutta eletään yhdessä eteenpäin ja meillä on aina hauskaa juttua toisillemme.

      Ja hommat sujuu ilman neuvotteluja.
      Kumpikin tietää tehtävänsä.

    • rankanojuulii

      Mun isä on kaaleita puoliks tiijän se ei oo paljoo mutta ite oon siis varttikaaleita oon oppinu kaaleen tavoille muo ei voi sanoa valkolaiseks monet luulee muo kokonaiseks kaaleeks.en esitä kokonaista haluan vaa jatkaa kuultturiani olen ylpee en lauhki mut siitä mitä olen ongelma on se että vanhempani ei hyväksy asijaa koska äiti ja isä on siis eronnu ja äiti joutu kaaleittenkans huonoo seuraa ja isä on narkki ja asun siis sijaisperhees täällä hyväksytää romani kulttuuri ja käytän tummia hameita soveliaita mutta iha esim h&m ostan.. ja kaaleet varmaa aattelette että oon huonoku en asu kotona mutta pienen opin kaaleen tavoille ja sijaisperhe ymmärtää etten esim laita ruokakasseja lattialle ja vahemaat ei hyväksys jos aikuisena seurustelisin kaaleen kaa tiijän ettei se nui vaa tuu oikee kaaleepoika mut veljet ki on kaaleita ja ei rasisteja mut ne suojelee muo liikaa ja tuntuu et mun pitäs ottaa kaajee mies ja elää kute kaajee vaik oon oppinu kaaleen tavoille. Liikun paljon kaaleitten kans ja oon17 v tuntuu et aina pitäis miellyttää toisia tai suku perässä kaikki rankan vihasia

      • Anonyymi

        kuule, et välitä muitten mielipiteistä. asun kans sijaisperheessä koska mun vanhin sairastu ku olin pienni vielä, ja isä lähti muualle. nää kaajeet täälä ei hyväksy eettä pidän kaaleitten vaatteita mutta mä oon nii kauvan jo menny muitten mielien mukaan nii en enä aijo kuunnela mitö niillä on sanomisia mun vaateiden pukemista vasta. pitäkä kaaleet puolenne, ette mee kaajeiitten vietäväksi.


    • juhisTT

      Miksi täältä ei löydy ainuttakaan asiaa missä ei puhuttaisi lapsiin sekaantumisesta,insestistä jne??

    • miesmaailmalta

      miksi kaaleet on menny iha talopojaks ei enää o minkää laista ihmis ymmärystä ja vanhan miehet ja akkat tällaisessa juoruvat ihimisten asijoista ja puhuvat muista kaaleista paskaa ja korostaa ommaa laitellaa ilimiii kuvia ja videoita se o iha ymmärtävää jos on joku iniho jätkä tehny lapsill jotai tai vastavaa mutta ku laitetaa esimerkiks nuorte naiste kuvia netille yleisesti ja pietää rumaa turpaa ei tollane o mistää kotosi se hä o jo häpeää ku ne jotka laittaaa ylös niitt' ja tuo ilmii ne hä o jo hävittömiä kaaleet on nykyää pahempi kun valkolaiset ja sitte leikki jeerot ankaraa mustalaista mustalaiset ei ossaaa nykyää mittää muutaku puhua toine toisesta paskaa tuolla facebookissakin nuoret ees takasi soittaa suuta toine toiselle ei hän tollane o mistää kotosi ja kaikkista pahein on kaikki vanhat ihimiset joka on mukautunu nyky aikaan pitäkää mustilaiset enemän yhteettä ja auttaka toine toista ennemi niinkuin oli joskus 60 70 luvulla kaaleet oliku yhtä isoa sakkia keskenää oli sitte tuttu tai vieres mutta kyllä sitä sana vaihteli ja yösii tarjoiltiin kaaleet on niin mahatavia nykyää



      mustalais tytött laittaaa yleensä siinä 16 /17 ikäisenä kammppeet sitt hä o ain joitaki jotka laittaaa aikasemmi tai myöhemmin jotku laittaa ku lähtee miehen matkaa jotku vain mökillä ja ovat muutama vuos viel kotosalla se riippuu ihimisestä toiseen minkä laiset aatokset on ja silleee

    • OrimattilanLeiffi

      Kyllähän mie laitoin hammeen jo heti ala asteen jälkeen 18 vuotiaana. Aatelin että hankin enne kunno koulutuksen ku laitan hammeen.

    • Aikuinenna

      En ymmärrä miksi puolimustalainen saa laittaa isot hameet päälle ne häpäisee meidän kulttuurin pitäis tietää ekana käytös tavatkin ja sitten vasta laittaa ne tantut voi hyvänen aika mihin tää maailma on menossa

    • Tyty88

      En usko että aloittaja valehtelee. Mutta ihmiskohtaloita on erilaisia. Ymmärrän kyllä mitä hän tarkoittaa asialla, vaikka ehkä vähän veikeästi selitetty. Useammitenhan kukaan vanhin ei halua että ala-ikäiset lapset menisi suhteisiin.

      Mutta useat kaaleet (romanit) tekee ns sen virheen, että antaa lapsien laittaa pikkuhameet ja jakut ja pojille suorat housut ja muita ns aikuisten tapoja ja vaatimuksia. Kuten että ei saa mennä vessaan jos vanhemmat on kotona tai joku muu vanha ihminen. Eikä voi yöskään käydä suihkussa näiden ollessa kotona. Sitte se että laitetaan lapsia vahtimaan liiakseenkin muiden pikkusisaruksia ja hoitamaan huushollia ja pitää muistaa joka ikinen sääntö. Toki voi auttaa toloudenhoidossa ja lapsienkin, mutta liika on liikaa.

      Ennenpää antaisi lapsille luvan laittaa vasta täysikäisenä ne vaatteet, ja antaisi lapsien olla lapsia. Uskon, että tää vaatteiden laitto edesauttaa sitä nuorten lasten aikuistumista. ja nämä kaikenlaiset säännöt joita heti melko pienestä pitäen heidän pitää noudattaa. Jos he laittaisi vaatteet vasta täysikäisenä (jos haluaa vaatteet laittaa) ja saisi käydä vessassa ja suihkussa vaikka vanhemmat olisikin kotona, ja toki kotitöissä ja sisarusten hoidossa voi auttaa mutta ei liikaa. Uskon, että semmoiset lapset pysyisi kauemmin lapsina.

      Sitte usea itkee sitä kun lapset lähtee liian aikaisin kotoota. Eikä tajua että ovat itse sen aiheuttaneet, suurimmaksi osaksi. Sen mä kyllä ymmärrä n, että lapsilta on seurustelu kielletty. En itsekään antaisi lapsien seurustella. Muutenkn seurustellessa nuoret oppii aikuisuuteen, ja kohta onkin sitten jo pullat uunissa. Tuli vaan mieleen kun joidenkin mielestä se on outoa jos ei anna lasten seurustella.

      Kaikkea hyvää teille kaikille :) t Tyttö 88

    • Anonyymi

      Ett kai sinäkän lähe ulos ilma vaatetta kylille alasti?? Oli toikin kysymys sullta. Tai ootko joku nutisti. No ei se kauan etene ennen kun poliisit hakee sut alasti kylältä. Muuten hyvä tuuletusta keväö

    • Anonyymi

      Miten wc:ssä ei saa käydä jos kotona on vanhempia? Eihän lapset yksin ole kotona. Naapurinkin mennään kakalle vai talon taakse? On hankalaa, luonnollinen asia.

    • Anonyymi

      Onko misä töisä tämä halla?

    • Anonyymi

      Olet jo lapsena seurannut moista touhua, jäikö leikit väliin tuon takia?

    • Anonyymi

      Pakko ottaa, jotta saa ukon itselleen. Ja kaikki käy, kun tarjontaa ei juuri ole.

    • Anonyymi

      Täällä niin hämmästellän että eihän nyt toki aikuiset miehet mitään pikkutyttöjä. Kyllä se on ihan tiedossa oleva tosiasia että 25-40 vuotiaat naimisissa olevat romanimiehet ainakin valkolaisten 14-15 vuotiaita tyttöjä jahtaa joten liian nuorten perään ovat.

      • Anonyymi

        Hyi.., muistan kun kouluaikoina pelkäsin kun yhdestä talosta lähti mustalaismies monta kertaa seuraanmaan. Joskus kävellen, joskus autolla ja vaaati tapaamista illemmalla. Tietenkään en suostunut, olin vasta 14v. Kerran otti käsineet pantiksi että antaa ne takaisin jos tulen illalla tiettyyn tuenhaaraan. Olipa kiva kävellä pakkasessa kotiin paljain käsin enkä uskaltanut kotona kertoa että mustalainen vei lapaset koulumatkalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyi.., muistan kun kouluaikoina pelkäsin kun yhdestä talosta lähti mustalaismies monta kertaa seuraanmaan. Joskus kävellen, joskus autolla ja vaaati tapaamista illemmalla. Tietenkään en suostunut, olin vasta 14v. Kerran otti käsineet pantiksi että antaa ne takaisin jos tulen illalla tiettyyn tuenhaaraan. Olipa kiva kävellä pakkasessa kotiin paljain käsin enkä uskaltanut kotona kertoa että mustalainen vei lapaset koulumatkalla.

        Mies oli varmaan suunnilleen kolmekymppinen.


    • Anonyymi

      Mitä ihmettä nämä jutut on olevinaan jostain häpeästä ja tabuista ja asioista joista ei puhuta kun ollaan niin siveellisiä ? Facebookissa tuntemattomat romanimiehet laittelee Mesessä viestejä ja kirjoittelee seksijuttuja. Sitten kun tyypin profiilia katsoo niin seinä on täynnä Raamatunlauseita ja hengellistä musiikkia ja hepulla on usein vielä emäntäkin .

      • Anonyymi

        Tekopyhä teeskentely on tosi ällöttävää ! Ja kun nämä pitää muita ihmisiä niin tyhminä ja itseään niin ylivertaisina että kuvittelevat että täydestä menee. Voi mennäkin hyväuskoisiin helluntalaismummoihin joita voi lumota koskettavilla todistuksilla ja lauluilla mutta muut kyllä näkevät pinnan alle. Ensin ylistetään Herraa ja sitten laitetaan tuhmia viestejä vieraille naisille Facebookissa. Siis tavallisille naisille aloittamalla vaikka että ootpas nätti, ranskalaistyyppinen ja muutama suht asiallinen viesti tulee kunnes siellä hepo pillastuu ja alkaa mennä jutut navan alle. En ole edes laskenut miten monta olen estänyt. Monta niitä on. Asiallisesti ei voi kirjoitella vaan saattaa jopa ensin puhua uskonasioista ja sitten kysellä yhtä-äkkiä että koskas oot viimmeksi nainut. Todella kummallisen kuvan antavat itsestään. Ei ole romaninaisilla helppoa tuollaisten miesten puolisona.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tekopyhä teeskentely on tosi ällöttävää ! Ja kun nämä pitää muita ihmisiä niin tyhminä ja itseään niin ylivertaisina että kuvittelevat että täydestä menee. Voi mennäkin hyväuskoisiin helluntalaismummoihin joita voi lumota koskettavilla todistuksilla ja lauluilla mutta muut kyllä näkevät pinnan alle. Ensin ylistetään Herraa ja sitten laitetaan tuhmia viestejä vieraille naisille Facebookissa. Siis tavallisille naisille aloittamalla vaikka että ootpas nätti, ranskalaistyyppinen ja muutama suht asiallinen viesti tulee kunnes siellä hepo pillastuu ja alkaa mennä jutut navan alle. En ole edes laskenut miten monta olen estänyt. Monta niitä on. Asiallisesti ei voi kirjoitella vaan saattaa jopa ensin puhua uskonasioista ja sitten kysellä yhtä-äkkiä että koskas oot viimmeksi nainut. Todella kummallisen kuvan antavat itsestään. Ei ole romaninaisilla helppoa tuollaisten miesten puolisona.

        Mutta romanimiehet vanhenee nopsaan. 50-60v on jo pulleita harmaapäitä joista ei ole enää naisile vaaraa ja keuhkotkin niin tupakalla pilattu että ei ne jaksa edes perässä juosta.


    • Anonyymi

      Niin ne perinteet menee että pojasta tehdään oikea jeeno kun serkut ottaa ensimmäisen kerran mukaan volvoajelulle. Moni häpee jälkikäteen sitä reissua mutta kaikilla oikeilla jeenoilla se on edessä

      • Anonyymi

        Mitä siinä on häpiää ko pääseepi jeenojen sakkeihin? Vai onko ne serkut juuleja? Se oisi kauhiaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä siinä on häpiää ko pääseepi jeenojen sakkeihin? Vai onko ne serkut juuleja? Se oisi kauhiaa!

        Tarkotako sie että viaton nuori poika lähtis illalla juulien kans ajeleen? Voi kamala! On teillä rankat jutut


    • Anonyymi

      Suomessa jokainen saa valita mitä pukee. Ei tarvitse romanien hameita pukea eikä muslimien huiveja eikä kaapuja. Jos joku noihin pakottaa niin voi haastaa oikeuteen.

      • Anonyymi

        MISTÄ SAA TILATA JATSARI KENGÄT?
        KIITOS ETUKÄTEEN!⚘


    • Anonyymi

      Hoi. Minkä ikäinen jeeno voi pukea röijyn?

      • Anonyymi

        Vaikka heti


    • Anonyymi

      Laittaa aamulla heti herättyään!

    • Anonyymi

      Meilläpäin jeenolle hommaillaan ensimmäiset rinsaluukulliset pahvipöksyt sen jälkeen kun hää on ensimmäisen kerran käynyt koinulla suvun vanhempien jeenojen kans

    Ketjusta on poistettu 69 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8386
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2555
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1936
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1674
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe