Hei minulle tulossa kyseinen avanne väliaikaisena ja haluaisinkin tietää että miten tuon kanssa pystyy elämään? Olen stressannut asiaa kauan. Olen vasta menossa juttelemaan avannehoitajan kanssa joten kaikki tieto olisi tervetullutta.
Ohutsuoliavanne
4
883
Vastaukset
- hevat
Kerron sinulle,minun tyttäreni appiukolla oli 30v avanne ja hyvin pärjäsi pitkään pystyi aivan itse asiansa hoitelemaan. Hän eli 96v.eikä ollut laitoksessa.
TYTTÄRENI PERHE ASUI 200M PÄÄSSÄ HÄNESTÄ ,KÄVI AUTTELEMASSA,
hän oli 5v leskenä...
HALUSIN SINULLE kertoa ,jos se helpottaisi ajatuksiasi. - kiira77
Kiitos vastauksesta. Ensi tiistaina olisi leikkaus. Eikö muilla ole kokemuksia?
- sättänä
Minulla oli avanne puolivuotta. Olihan se melkoinen järkytys, kun heräsin teho-osastolla hengitystuubi kurkussa ja tajusin mahalleni tapahtuneen jotain outoa. Siitä ei ollut helppo nousta.
Avanteeseen jouduttiin, koska tilanne oli niin kriittinen paksusuolen puhjettua, oli muhinut jokusen päivän eli henkikulta oli katkolla.
Kyllä minä ensimmäiset päivät salaa vessassa itkin, ei ollut helppoa sopeutua tilanteeseen. Miehenikin oli sitä mieltä, etten ole enään hyväksyttävä, siihen loppui meidän liitto. Olin sairaalassa äitienpäivänkin, mutta puoliskolla ei ollut aikaa edes yhtä lasta tuoda, kun matkaa oli liikaa ja piti olla kyläläisten äitienpäiväjuhlassa puhetta pitämässä. Ainoa asia, mikä sai minut siitä ylös oli lopulta ne seitsemän lasta.
Olihan se rankkaa opetella laittamaan ne pussit ja huoltamaan sitä avannetta, mutta loppujen lopuksi aika helppoa, kun muisti huolehtia tuuletuksesta. Joskus tuntui ärsytttävältä ne äänet, varsinkin kun olit kaupassa tai muualla yleisessä paikassa. Helpotti, kun oppi oman suolen toiminnan niin ei tarvinnut koko ajan jännittää. Se suihke rasva on sitten parasta, oli kyse pussin sulamisesta avanteen ympärille tai ihoärsytyksestä.
Loppujen lopuksi puolivuotta meni äkkiä, jopa niin äkkiä, että yritin siirtää korjausleikkausta, mutta siihen ei tilanteesta johtuen suostuttu.
Yritimme vielä puoliskon kanssa melkein vuoden, mutta sitten annoin periksi ja hain eroa. En ymmärrä vieläkään, mitä väärää hän näki siinä tilanteessa, koska avanne oli ollut ainoa vaihtoehto muuten olisi ruumishuone ollut seuraava kohtaamispaikka. Joskus olen heikkona hetkenä ajatellut hänen toivoneen minun kuolemaa, ehkä siksi hän käyttäytyi niin kuin käyttäytyi.
Näitten muistojen takia tämä avanne on ehkä minulle sellainen rankka-asia., vaikka se kyllä pelasti minun hengen.
Toivottavasti se tuo sinulle avun, mutta muista puhua asiasta reilusti avannehoitajan kanssa. Muistan osastolta nuoren naisen, joka kärsi todella pahasta suolenärtymisestä, joka leikattiin samalla, ja hän oli iloinen. Hänen iloaan oli todella piristävä katsella, hänen elämäänsä avanne toi vapauden vessasta ja hänen miehensä tuki häntä koko ajan, että hiukan erilainen tilanne kuin minulla. Tsemmpiä!!
- kiira77
Kiitos vastauksestasi. Aika rankkaa on sulla ollut. Avannehoitajan luona kävin ja kaikki on nyt selvää ja olen jo tottunut ajatukseen vaikka se ihan varmasti tuntuu ja näyttää hurjalta ekoina päivinä. Mies oli siellä mukana ja lupasi autella avanteen kanssa tarvittaessa. Itsellä suolessa n 20 cm märkäpesäke joka oireillut kuumeena ja tulehdusarvojen nousuna. Siksi tämä leikkaus tulossa. Toivottavasti kaikki menee hyvin,pelottaa. Huomenna vielä käynti alustavasti sairaalassa,saan tietää moneltako leikkaus ti on ja käyn labrassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊921423Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi1841390Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?761165- 901115
- 81975
- 82971
- 39942
Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa
Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa66885Satonen Kelaan, on paras mies ?
Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v68866Korjaamo Kiesifix
Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/5841