Ohutsuoliavanne

kiira77

Hei minulle tulossa kyseinen avanne väliaikaisena ja haluaisinkin tietää että miten tuon kanssa pystyy elämään? Olen stressannut asiaa kauan. Olen vasta menossa juttelemaan avannehoitajan kanssa joten kaikki tieto olisi tervetullutta.

4

926

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hevat

Kerron sinulle,minun tyttäreni appiukolla oli 30v avanne ja hyvin pärjäsi pitkään pystyi aivan itse asiansa hoitelemaan. Hän eli 96v.eikä ollut laitoksessa.
      TYTTÄRENI PERHE ASUI 200M PÄÄSSÄ HÄNESTÄ ,KÄVI AUTTELEMASSA,
      hän oli 5v leskenä...

HALUSIN SINULLE kertoa ,jos se helpottaisi ajatuksiasi.

• kiira77

Kiitos vastauksesta. Ensi tiistaina olisi leikkaus. Eikö muilla ole kokemuksia?

• sättänä

Minulla oli avanne puolivuotta. Olihan se melkoinen järkytys, kun heräsin teho-osastolla hengitystuubi kurkussa ja tajusin mahalleni tapahtuneen jotain outoa. Siitä ei ollut helppo nousta.
        Avanteeseen jouduttiin, koska tilanne oli niin kriittinen paksusuolen puhjettua, oli muhinut jokusen päivän eli henkikulta oli katkolla.
        Kyllä minä ensimmäiset päivät salaa vessassa itkin, ei ollut helppoa sopeutua tilanteeseen. Miehenikin oli sitä mieltä, etten ole enään hyväksyttävä, siihen loppui meidän liitto. Olin sairaalassa äitienpäivänkin, mutta puoliskolla ei ollut aikaa edes yhtä lasta tuoda, kun matkaa oli liikaa ja piti olla kyläläisten äitienpäiväjuhlassa puhetta pitämässä. Ainoa asia, mikä sai minut siitä ylös oli lopulta ne seitsemän lasta.
        Olihan se rankkaa opetella laittamaan ne pussit ja huoltamaan sitä avannetta, mutta loppujen lopuksi aika helppoa, kun muisti huolehtia tuuletuksesta. Joskus tuntui ärsytttävältä ne äänet, varsinkin kun olit kaupassa tai muualla yleisessä paikassa. Helpotti, kun oppi oman suolen toiminnan niin ei tarvinnut koko ajan jännittää. Se suihke rasva on sitten parasta, oli kyse pussin sulamisesta avanteen ympärille tai ihoärsytyksestä.
        Loppujen lopuksi puolivuotta meni äkkiä, jopa niin äkkiä, että yritin siirtää korjausleikkausta, mutta siihen ei tilanteesta johtuen suostuttu.
        Yritimme vielä puoliskon kanssa melkein vuoden, mutta sitten annoin periksi ja hain eroa. En ymmärrä vieläkään, mitä väärää hän näki siinä tilanteessa, koska avanne oli ollut ainoa vaihtoehto muuten olisi ruumishuone ollut seuraava kohtaamispaikka. Joskus olen heikkona hetkenä ajatellut hänen toivoneen minun kuolemaa, ehkä siksi hän käyttäytyi niin kuin käyttäytyi.
        Näitten muistojen takia tämä avanne on ehkä minulle sellainen rankka-asia., vaikka se kyllä pelasti minun hengen.
        Toivottavasti se tuo sinulle avun, mutta muista puhua asiasta reilusti avannehoitajan kanssa. Muistan osastolta nuoren naisen, joka kärsi todella pahasta suolenärtymisestä, joka leikattiin samalla, ja hän oli iloinen. Hänen iloaan oli todella piristävä katsella, hänen elämäänsä avanne toi vapauden vessasta ja hänen miehensä tuki häntä koko ajan, että hiukan erilainen tilanne kuin minulla. Tsemmpiä!!

• kiira77

Kiitos vastauksestasi. Aika rankkaa on sulla ollut. Avannehoitajan luona kävin ja kaikki on nyt selvää ja olen jo tottunut ajatukseen vaikka se ihan varmasti tuntuu ja näyttää hurjalta ekoina päivinä. Mies oli siellä mukana ja lupasi autella avanteen kanssa tarvittaessa. Itsellä suolessa n 20 cm märkäpesäke joka oireillut kuumeena ja tulehdusarvojen nousuna. Siksi tämä leikkaus tulossa. Toivottavasti kaikki menee hyvin,pelottaa. Huomenna vielä käynti alustavasti sairaalassa,saan tietää moneltako leikkaus ti on ja käyn labrassa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      66
      3402
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      46
      3222
    3. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      127
      2850
    4. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      46
      2579
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1973
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1860
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1646
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      87
      1525
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1340
    10. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      39
      1321
    Aihe