Hei minulle tulossa kyseinen avanne väliaikaisena ja haluaisinkin tietää että miten tuon kanssa pystyy elämään? Olen stressannut asiaa kauan. Olen vasta menossa juttelemaan avannehoitajan kanssa joten kaikki tieto olisi tervetullutta.
Ohutsuoliavanne
4
904
Vastaukset
- hevat
Kerron sinulle,minun tyttäreni appiukolla oli 30v avanne ja hyvin pärjäsi pitkään pystyi aivan itse asiansa hoitelemaan. Hän eli 96v.eikä ollut laitoksessa.
TYTTÄRENI PERHE ASUI 200M PÄÄSSÄ HÄNESTÄ ,KÄVI AUTTELEMASSA,
hän oli 5v leskenä...
HALUSIN SINULLE kertoa ,jos se helpottaisi ajatuksiasi. - kiira77
Kiitos vastauksesta. Ensi tiistaina olisi leikkaus. Eikö muilla ole kokemuksia?
- sättänä
Minulla oli avanne puolivuotta. Olihan se melkoinen järkytys, kun heräsin teho-osastolla hengitystuubi kurkussa ja tajusin mahalleni tapahtuneen jotain outoa. Siitä ei ollut helppo nousta.
Avanteeseen jouduttiin, koska tilanne oli niin kriittinen paksusuolen puhjettua, oli muhinut jokusen päivän eli henkikulta oli katkolla.
Kyllä minä ensimmäiset päivät salaa vessassa itkin, ei ollut helppoa sopeutua tilanteeseen. Miehenikin oli sitä mieltä, etten ole enään hyväksyttävä, siihen loppui meidän liitto. Olin sairaalassa äitienpäivänkin, mutta puoliskolla ei ollut aikaa edes yhtä lasta tuoda, kun matkaa oli liikaa ja piti olla kyläläisten äitienpäiväjuhlassa puhetta pitämässä. Ainoa asia, mikä sai minut siitä ylös oli lopulta ne seitsemän lasta.
Olihan se rankkaa opetella laittamaan ne pussit ja huoltamaan sitä avannetta, mutta loppujen lopuksi aika helppoa, kun muisti huolehtia tuuletuksesta. Joskus tuntui ärsytttävältä ne äänet, varsinkin kun olit kaupassa tai muualla yleisessä paikassa. Helpotti, kun oppi oman suolen toiminnan niin ei tarvinnut koko ajan jännittää. Se suihke rasva on sitten parasta, oli kyse pussin sulamisesta avanteen ympärille tai ihoärsytyksestä.
Loppujen lopuksi puolivuotta meni äkkiä, jopa niin äkkiä, että yritin siirtää korjausleikkausta, mutta siihen ei tilanteesta johtuen suostuttu.
Yritimme vielä puoliskon kanssa melkein vuoden, mutta sitten annoin periksi ja hain eroa. En ymmärrä vieläkään, mitä väärää hän näki siinä tilanteessa, koska avanne oli ollut ainoa vaihtoehto muuten olisi ruumishuone ollut seuraava kohtaamispaikka. Joskus olen heikkona hetkenä ajatellut hänen toivoneen minun kuolemaa, ehkä siksi hän käyttäytyi niin kuin käyttäytyi.
Näitten muistojen takia tämä avanne on ehkä minulle sellainen rankka-asia., vaikka se kyllä pelasti minun hengen.
Toivottavasti se tuo sinulle avun, mutta muista puhua asiasta reilusti avannehoitajan kanssa. Muistan osastolta nuoren naisen, joka kärsi todella pahasta suolenärtymisestä, joka leikattiin samalla, ja hän oli iloinen. Hänen iloaan oli todella piristävä katsella, hänen elämäänsä avanne toi vapauden vessasta ja hänen miehensä tuki häntä koko ajan, että hiukan erilainen tilanne kuin minulla. Tsemmpiä!!
- kiira77
Kiitos vastauksestasi. Aika rankkaa on sulla ollut. Avannehoitajan luona kävin ja kaikki on nyt selvää ja olen jo tottunut ajatukseen vaikka se ihan varmasti tuntuu ja näyttää hurjalta ekoina päivinä. Mies oli siellä mukana ja lupasi autella avanteen kanssa tarvittaessa. Itsellä suolessa n 20 cm märkäpesäke joka oireillut kuumeena ja tulehdusarvojen nousuna. Siksi tämä leikkaus tulossa. Toivottavasti kaikki menee hyvin,pelottaa. Huomenna vielä käynti alustavasti sairaalassa,saan tietää moneltako leikkaus ti on ja käyn labrassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e1745623Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä442643- 1562232
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla161759- 821384
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne301376Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1621327Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o241301Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!
Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https321233Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista
Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.108988