Ostin kesäkuun alussa punaisen kerratun petunian amppelissa. Kukka on kyllä upea, mutta osa nupuista ruskehtuu ja kuihtuu heti alkuunsa. Onkohan joku tautí, kun paikka on suojaisa, aurinkoinen ja vettä ja ravinteitakin olen antanut?
Kerratun petunian nuput kuihtuvat
4
1982
Vastaukset
- Pioni
Ruukusta löytyy syy useimmiten. Puhdas uusi multa voi pelastaa ja saat sen kukkimaan syksyyn asti.
Minulla on kalpea vaaleanpunnainen kerrottu amppelipetunia ja se tarvitsee tosi paljon vettä. Vaihdoin kaupan mullat ( oli liikaa perliittiä, laiha kasvualusta ) ja lisälannoitin. Kukoistaa nyt. - paljon vodaa
Petuniat vaatii paljon vettä ja ravinnetta sopivasti.
60 cm laatikkoon, jossa 3 petuniaa annan 2Xpäivässä ainakin litran vettä. - Vodaa lissää
Kuumana päivänä pari litraa vettä ei riitä mihinkään.
Mullassa on tuskin vika. Vettä vaan reilusti ja ravinnetta tarpeeksi. Yhden kesän kukka ei mullasta ole niin kranttu.
Joskus saa huonoja taimiakin. - pupu ja käpy
se on ominaisuus , se kukkanuppujen osittainen nahistuminen, varsinkin kerrattukukkaisissa.Mulla siniviolettisia jokunen kpl ja kaikissa on sama vika.Muuten kyllä voivat hyvin. Vain 2 on kaikista kuollut nahistustautiin joka on ollut jo taimitarhalta tullessa mukana.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005217810- 2322712
- 262591
- 1631969
- 1151810
24h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?61626Kansallismieliset järjestöt muistelivat Tammisunnuntaita eri puolilla maata
Ugissa muisteltu kunnolla. 🔥 https://www.kansalainen.fi/kansallismieliset-jarjestot-muistelivat-tammisunnuntaita-eri-p21376- 761203
Nyt mielipiteitä kehiin?
Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu621188IS: Paljastus - Tästä syystä Marika jätti Diilin kesken -Tilittää: "Jäi vähän karvas maku, koska..."
Diilissä lähti yllättäen yksi kisaaja. Voi harmi, leikki loppui liian varhain… Diilissä Jaajo Linnonmaa etsii vetäjää Ka41165