Duna??

vastatkaapliiz

Moikka!
Elikkäs kyselisin olisiko tässä kyseisessä linkissä oleva hamsterinhäkki sopiva myös gerbiileille?
= http://www.mustijamirri.fi/tuote/ferplast-hamsterinhäkki-duna-fun-55-x-47-x-37-5-cm/030160/
Tuo näyttää erittäin kivalta, mutta siinä. on paljon muoviosia...:/ Haluaisin kuitenkin dunan jossa olisi tasoja ja tuossa niitä olisi mutta kaikki on muovia.

10

145

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Asiantuntija :)

      Periaatteessa käy kyllä, mutta olisin varovainen ettei gerbiili syö itseään tuosta läpi. Lasinen terraario tai akvaario voisi toimia paremmin, mutta toki moni käyttää noita myös gerbiilien asuntona.

    • mävainjostain

      No on tuo ainakin parempi kuin häkki...

      • vastatkaapliiz

        lisää vastauksia kiitos :)


    • Sedä

      Duna on gerbiileille aika huono.
      a) se on muovia, ja ne syövät siitä herkästi itsensä läpi tai nielevät muovinsiruja ja kuolevat

      b) dunaan mahtuu vähemmän purua kuin terraarioon, koska sitä voi laittaa vain pohjaan, ei nostettavaan kansi-osaan. Etenkin linkin terra on huono koska välissä on kalteria => purua mahtuu vielä vähemmän ja se potkitaan ulos.

      Suosittelen tasollista lasiterraariota, niitäkin löytyy :)

      • vastatkaapliiz

        Okeei. :) No niinhän mä voisinkin ottaa terran jos oisi tasollisia mutta itse en tunnu löytävän niitä mistään...


      • Sedä
        vastatkaapliiz kirjoitti:

        Okeei. :) No niinhän mä voisinkin ottaa terran jos oisi tasollisia mutta itse en tunnu löytävän niitä mistään...

        Mä oon ainakin (Itiksen) faunattaressa nähnyt. Valmiin tason sijaanhan voi myös nikkaroida puusta vähän niinkuin ison mökin joka toimii tasona.


    • GerbuGerbu

      Moi! :)

      Joo, oon samaa mieltä kuin sedä. :) Ei kannata ostaa dunaa gerbiileille. Tai no kyllähän niitä siinä voi pitää, mutta ei kannata. Syyt sedä jo kertoikin.

      Kannattaa netistä katsoa niitä terroja. :)

      • vastatkaapliiz

        Kiitos vastauksista! (:


    • 14.vvvv

      Minun mielestäni duna on ihan ok, omat gerbiilini asuivat aina dunassa ja hyvin tuntuivat siinä elävän, eivät jyrsineet itseään ikinä ulos. Dunassa on mielestäni vain se huono puoli, että jos pidät gerbiilejä makuuhuoneessa niin gerbut voivat yöllä alkaa mekastaa ja dunasta kuuluu aika kova ääni kun se on muovia.

      Olen samaa mieltä kuin enemmistö, että gerbiileille sopisi lasiterraario parhaiten, mahtuu enemmän sitä purua ja ei kuulu niin kova ääni jos gerbiilit raapivat sen seiniä tai jotain vastaavaa.
      Molemmat ovat hyviä vaihtoehtoja, mutta suosittelisin lasiterraariota kuitenkin enemmän.

    • Gerbuiikka

      Lasinen terraario on paras. Gerbiili ei tarvitse tasoja, kun sillä on paljon purua ja muuta tekemistä siellä esim. oksia, piilopaikkoja, jyrsittävää.

      Minulla oli tuollainen keskikoinen duna ja gerbiilit viihtyivät siinä ihan kivasti, eivätkä järsineet sitä. Mutta siinä ei ollut noita tasoja tai muita muovijuttuja, nehän olis kyllä jyrsitty. Hankin jossain vaiheessa suuren dunan, jotta niillä olis tilaa temmeltää. Myöhemmin huomasin, että ne olivat jyrsineet pohjaan reiän = ne olivat saaneet kiinni jostain ulokkeellisista osista, joita joidenkin dunien pohjassa on. Onneksi ne olivat niin kilttejä, etteivät karanneet.

      Tämän jälkeen hankin lasiterraarion, jonka toin 5 tunnin ajomatkan päästä, kun lähempää en löytänyt tarpeeksi suurta. Mutta se kannatti ja se terraario on vieläkin minulla tallessa, vaikka minulla ei ole enää pikkujyrsijöitä. Uskon kuitenkin, että sille on vielä joskus käyttöä :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      445
      4778
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1702
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      93
      1438
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1339
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      22
      1296
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      50
      1171
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1065
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      980
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      865
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      839
    Aihe