Olis harkinnassa hommata ajoon 190 dieselmersu. Kaverini asuu Saksassa ja lupas sieltä etsiä oikeasti vähän ajetun ja hyväkuntoisen yksilön. Varsinkin hyviä 2 litran dieseleitä vois vielä löytyä vanhemmilta ja pitkä-aikaisilta omistajilta. Isompi 2,5 dieselikin kiinnostas mutta hyväkuntoiset autot rupeaa olemaan hakusessa. Olis siis muutama kysymys tälläisestä 190 ( w201) 2.0 diesel mesestä. Polttoaineen kulutus manuaali/ automaatti vaihteisena? Oliko manuaali aina 4-vaihteinen? Oliko 5-vaihteinen lisävaruste vai oliko se vakiona jossain tietyssä vuosimalissa? Ajo-ominaisuudet kesällä/talvella? Talvella lämmin? Dieselveron ja perusveron suuruus? Mistä kori ruostuu ekana? Tätä mersua ei kait keretty maalata tehtaalla vielä "vesiväreillä"? Viimeinen vuosimalli -92 tai-93? Osien hinnat on kohtuu halpoja ja saatavuus hyvä. Huoltaminen ja korjaaminen taitaa onnistua jopa kotioloissa vai mitä? Eihän 190 mese mikään tila-auto ole, mutta eiköhän siihen 185 cm pitkä ukkeli mahdu ajamaan? Kerro myös kaikki muut plussat ja miinukset mitä kyseisestä autosta tiedät.
KIITOS ETUKÄTEEN ASIALLISISTA KOMMENTEISTA!!!
MB 190 diesel kysymyksiä
4
1379
Vastaukset
- mese....
On se vanha auto joten voi ruostua joka paikasta jo.
Kaksi olen omistanut 200d koneella,toinen 4 vaihteinen ja toinen 5 vaihteinen.
ja suosittelen tilan takia 124 koria joita minullakkin on ollut 8 kpl,185 senttisellä voi tulla ahtaanpaikan kammo koska itse olen 172 cm.
viisivaihteinen oli ainakin tuossa 1986 mallissa ,en muista varmaksi oliko tuonti auto saattoi ollakkin.
Polttoainetta manuaalina menee molemmissa 6 litran kantveissa jopa ylikin talvella voi mennä lähelle 7l jos pitää paljon tyhjäkäynillä ennen ajoa.
Muista että kyseessä on vanha auto jota ei arvosteta yleensä suomessa enään pätkän vertaa.siis 190 stä.
124 on vieläkin arvossaan.
Itsellä onkin vito pihamalla 2001 mallia 112 eli tehokkain sen aikainen,teholla en paljoo juuri nyt tee, kun piti käydä vetämässä emäntä tienpäältä oli sammunut keskelle tietä edc valo palaa.
pahinta tässä on kun on lomakausi meneillään korjaamoissa ja auto seisoo pihassa.
itse en paljoa maksaisi 190d ei missään tapauksessa montaa satasta enempää suomen kivissäkään,tosin jos saat todella vähän ajetun,toivottavasti on mersun asiantuntija mukana,150000km ajettu näyttää samalta äkkipojan silmiin kuin 400000km ylittänyt mersu. - PeltsiW124
kokemusta on vain W124 korista, mutta samat koneet on ja 190:ssä hiukan pienempi kori. Jos ruosteettoman löydät niin siinä on autoa pitkäksi aikaa. Tekniikka on halpaa ja purkaamot täynnä käytettyjä osia.
Kulutus oli aikaisemmassa manuaalivaihteisessa W124 -88 oli keskimäärin 6.3litraa noin 100tkm matkalta. 190 pitäis mennä vähemmällä.
Itse pystyy korjaamaan aika pitkälle ja siinä säästää pitkän pennin. Öljynvaihtokin helppoa kun ei tarvitse monttua tai nosturia. Imurilla imaiseen tikunreiästä öljyt ja suodatinkin vaihtuu yläkautta. Ainoa kerran kun korjaamolla on pitänyt käydä oli silloin kun vaihdatin alapallonivelet. Ne on prässäämällä kiinni ja itse hankala vaihtaa jos ei ole kunnon työkalua siihen. Korjaamolla oli siirrettävä prässi ja sillä se oli nopea homma.
W124:ssa tuli viides vaihde 200D:hen vuonna -93 sitä ennen nelivaihteinen. 250D oli alusta asti viisivaihteinen. Oliskohan 190 samanlailla, en ole varma.
Huonoja puolia tuossa 200D koneessa on tehonpuute, mutta silläkin pärjää kun tottuu. Siitä saa pumppua säätämällä 250D:n veroisen ja paremmankin. Kulutus jopa hiukan putoaa ja vielä menee katsastuksesta läpi kun säädön tekee asiantunteva dieselpaja. - W- 201
Yksilöitä vanhat autot.
Ihan tapauskohtaisia. Periaatteessa pikkumersu on vain pienennetty painos w-124:stä, lähes täysin samaa tekniikkaa, kori pienenpi, mutta samaa laatua.
Vanhaa autoa kun on ostamassa, siinä omat juttunsa. Tärkein on, myyjän sanaan ei kannata luottaa pätkääkään. Matkamittari voi olla minkä tahansa auton matkamittari ja ulkonäkö pettää aina. Ton ikäisissä autoissa, merkistä riippumatta, on heikot kohtansa ja omat vikansa. Jokaisessa joko samat, tai omansa.
Ostaisit uuden, ne toimii hyvin sen muutaman vuoden, sitten tuleekin korjaamo tutuksi paikaksi, etenkin sun kaltaisella tyypillä, joka ei ole oikein perillä autoista muutenkaan ilmeisemmin. Pitää osata käyttää jakoavainta, meisseliä, kaikenlaisia työkaluja ja lisäksi tajuta autotekniikasta muutakin kuin lähimmän huuhaa nettipalstan osoite, missä utelee typeryyksiä.- raatoja
..ja jos aikaa ei ole korjaamiseen niin pihamaalla makaa kohta puoltusinaa raatoja ja siinä vasta rahaa palaakin , kun aina hankit pätkällä uuden kotteron jolla pääset sen kaks vuotta eteenpään.. kokemusta on joo
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata892648Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f2041682- 1161610
Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!
Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois411471Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla
Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v641232Juhannusterveiset kaivatulle
Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻761015- 56979
- 67881
- 45877
- 61835