meillä on ongelmana miehen "laiskat" siittiöt, eläviä on mutta oikeastaan kaikki liikkumattomia.Ainoana keinona meillä lienee mikroinjektio menetelmä, vaan onko se mahdollista muualla kuin yksityisellä klinikalla?
onko kenelläkään omakohtaista kokemusta em. toimenpiteestä, varsinkin sellaisesta missä lopputulos on onnellinen=vauva? olen jo aika iäkäs (39v) ja pelkään että kohta olen liian vanha jotta raskautta edes suostutan yrittää alulle.
mikroinjektio menetelmä
15
1596
Vastaukset
- saara
Julkisella puolellakin tehdään mikroinjektiohoitoja, mutta niitä tehdään valitettavasti vain alle 38-vuotiaille, joten teidän mahdollisuudeksenne jää vain yksityinen. (Julkisella on myös pitkät jonot, joten vaikka se olisi mahdollista, niin kannattaisi hakeutua yksityiselle, koska sinulla alkaa ikää olemaan.)
Kaikista ICSI hoidoista noin 22 prosenttia (noin 1 viidestä siirretystä alkiosta) johti lapsen syntymään ja noin 28 prosenttia rakauden alkamiseen. Ikäryhmittäin en ole löytänyt tietoja onnistumistodennäkäisyydestä, mutta selvää on, että iän myötä se laskee. Useampaan hoitokierrokseen kannattaa siis varautua.
http://www.stakes.info/files/pdf/Tilastotiedotteet/Tt09_04.pdf- Äidiksi ja Isäksi
Kiitos sinulle vastauksesta ja linkistä.Nyt tiedän kyllä vauvan jäävän haaveeksi(olin kuullut ikärajan julkisella olevan 40v)meillä ei ole varaa niihin kuluihin joita tulee yksityisellä sektorilla, vaikka lopputulos olisi maailman toivotuin ja rakastetuin.
- saara
Äidiksi ja Isäksi kirjoitti:
Kiitos sinulle vastauksesta ja linkistä.Nyt tiedän kyllä vauvan jäävän haaveeksi(olin kuullut ikärajan julkisella olevan 40v)meillä ei ole varaa niihin kuluihin joita tulee yksityisellä sektorilla, vaikka lopputulos olisi maailman toivotuin ja rakastetuin.
Kehoitan kumminkin varmistamaan julkisen puolen ikärajan jostakin varmasta lähteestä, jos olet kuullut, että se olisi 40. Luultavasti kuitenkin siinäkin tapauksessa hoitoon pääseminen on kyseenalaista pitkien jonojen takia.
Sen verran vielä kustannuksista, että jos saatte alkioita pakastimeen, niin PAS-siirrossa kustannukset jäävät paljon varsinaista ICSI:ä halvemmiksi. Mutta valitettavasti ikä vaikuttaa juuri siihen, että hyviä soluja ja alkioita saadaan vähemmän hoitokerralta.
Olen pahoillani, että teidän täytyy luopua toiveistanne. ICSI:ä käytetään yleensä miehestä johtuvassa lapsettomuudessa. Voisitteko harkita luovutetun sperman käyttöä, jos asia on näin (kustannukset ovat siedettävämpiä)?
- Barbie
Eikö teillä ole omaa elämää, kuin sinappikone/kuola-automaatti, oksettaa koko ajatuskin.
- äidiksi ja isäksi
tulee? ehkä sun vanhemmilles olis ollu hyväksi olla lapsettomia, et varmasti ole ilonaihe kenellekään.Mtä tekemistä sulla on muuten edes arvostella muita tällä palstalla, mielenterveys palsta on tällä myös, avaudu siellä. sitä paitsi mulla on elämä ja siihen kuuluu jopa 2 lasta aiemmasta liitosta,tosin tämäkään ei sulle kuulu yhtään.Mitä jos sä hankkisit elämän, sellaisen mihin kuuluu toisten hyväksyminen ja inhimmillisyys.
- Barbie
äidiksi ja isäksi kirjoitti:
tulee? ehkä sun vanhemmilles olis ollu hyväksi olla lapsettomia, et varmasti ole ilonaihe kenellekään.Mtä tekemistä sulla on muuten edes arvostella muita tällä palstalla, mielenterveys palsta on tällä myös, avaudu siellä. sitä paitsi mulla on elämä ja siihen kuuluu jopa 2 lasta aiemmasta liitosta,tosin tämäkään ei sulle kuulu yhtään.Mitä jos sä hankkisit elämän, sellaisen mihin kuuluu toisten hyväksyminen ja inhimmillisyys.
Koeputkesta.
- OOO
Mikro injektio menetelmä, kuullostaa NIIN inhottavalta, ett sun TODELLA PAKKO HALUTA ÄIDIKSI. Luuletsä se lapsi kun se joskus tulee ett sit joskus kiittää sua, kaikesta siitä vaivasta mitä sä oot käyny läpi. Sä uhraat kaikkes sille lapselle joka ikinen päivä ja se lapsi on sulle ykkönen, sä ett saamaan muuta ku paskaa niskaas, ei se sua tuu IKINÄ KIITTÄMÄÄN.
JOTEN MIKSI SÄ HYVÄ IHMINEN KIUSAAT ITTEES! No, siitä vaan jos joku on noin v.tyhmä!- äidiksi ja isäksi
Ilmeisesti sun vanhempien olisi pitänyt olla lapsettomia tai sitten ne ihmettelee tänä päivänäkin kuin jälkeen jääneen olennon ne on onnistunut tuottamaan, ehkä jos olisin varma että lapseni olisi kaltaisesi en haluisi lasta.Mulla on 2 lasta jo, mutta haluan lapsen nykyisen mieheni kanssa, rakkaudesta.
- asenne
Ilmeisesti sun vanhempien olisi pitänyt olla lapsettomia tai sitten ne ihmettelee tänä päivänäkin kuin jälkeen jääneen olennon ne on onnistunut tuottamaan, ehkä jos olisin varma että lapseni olisi kaltaisesi en haluisi lasta.Mulla on 2 lasta jo, mutta haluan lapsen nykyisen mieheni kanssa, rakkaudesta.
Meillä vaimona kanssa sama juttu, hänellä edellisesta avioliitosta lapsia, nyt haluttaisiin oma yhteinen ja rakkaudesta toisiimme ja lapsiin..
ÄLkää ihmiset provosoituko noista kirjoittelijoista.. siitä ne saavat vaan mielihyvän. Onneks sinulla on oikea asenne! :-) - *********
Äidiksi ja ovimatoksi. Sulle se lapsi tulee olemaan tärkein, mutta ei se lapsi tule koskaan arvostamaan tai tajuumaan niitä kommervenkkejä millä se sai alkunsa.
- Poika 17 v
Sattuks sua vittun, kun ne teki sitä mikroinjektiota?
- ihme?
häh häh, voi hel***ti, ett kaikki tyhmät tänne kirjottelee.. mee ja osta poikaseni Aku Ankka!! :-)))))
- Poika -88
ihme? kirjoitti:
häh häh, voi hel***ti, ett kaikki tyhmät tänne kirjottelee.. mee ja osta poikaseni Aku Ankka!! :-)))))
synty munasta, osta vaikka Jallu.
- totta??
Poika -88 kirjoitti:
synty munasta, osta vaikka Jallu.
Vai niin.. sitä en tiennyt. Kylläpä nyt olen viisas, kiitos tiedosta!!!!!1 :-))))))))))
Minä en Jallua tarvitse, rouva on hyvä vaan ja menee itse ostamaan.
Kysyppä lisää mikroinjektiosta, kun tämä nyt menee aiheen vierestä. Vaikka, että sattuuko vehkeeseen, kun luovuttaa spermaa? Tai jotain yhtä älykästä. Varmaan onnistuu sinulta.
- Aiju
itse olen yli 40 ja nuorimmainen alle 5 ja
aion yrittää vielä kerran raskaaksi mikrohedelmöityksellä.
Ei se ole niin kallista kuin luulisi yksityisellä
puolella.Käy kurkkaamassa väestöliiton sivuilla.
Ikä on pään sisällä ja hyväkuntoinen nelikymppinenkin saa kuopuksen ulos kodista reilusti ennen eläkeikää,nuo ikämollaajat taitaa
olla aika lapsen kengissä vielä....
Älä nyt luovuta,ennen kuin otat kunnolla selvää!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊921413Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi1841380Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?761165- 891106
- 82971
- 81965
- 39942
Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa
Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa66885Satonen Kelaan, on paras mies ?
Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v61845Korjaamo Kiesifix
Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/5841