Vuokralainen luvattomilla ilmastoineilla.

Jaska_48

Meillä on vanhan hallin yhteydessä luvallinen "talonmiehen" asunto.

Sitä olen vuokraillut, pääosin hyvinkin onnistuneesti, koska kyseinen asunto on hyvinkin "vilkkaassa" paikassa, valvovan silmän aivan alla.

Nyt ollaan oltu pitemmässä pitkään suunnitellussa kesäseisokissa, kaikki lomilla iloisesti.

Mutta nyt asiaan, näppärä vuokralainen on käynyt napsauttamassa ilmastoinnin päälle tekniikka huoneesta, jonne hänellä ei ole mitään asiaa. Asuntoa ei ole vuokrattu ilmastoituna, vaikka siinnä sellainen onkin tuotannon ollessa käynnissä.

100 kw ilmastointikone on ollut päällä vähän toistakuukkautta ja jäähdyttänyt koko hallin ja tuon asunnon. Sähköä on mennyt hyvinkin huomattavan summan verran. Onneksi taloautomaatiosta näkee kulutetun energian.

- Miten laskutan käytetyn sähkön tuolta veijarilta?
- Jos huomenna ei löydy yhteistä säveltä, onko raastupa ainoa keino?
- Olisiko sovelias syy suoraan vuokrasopimuksen purkuun ?

En katsele hetkeäkään tuota veijaria, jos ei käytettyjä sähköjä maksa.

Asunnossa ei varmasti ole enää ilmastointia tästä lähtien, saa huoltojengi kun tulee duuniin laittaa / laitattaa ventiilit jolla asunnosta saa ilmastoinnin poispäältä.

Minultakin aina rauhalliselta mieheltä saa otsasuonet pullottamaan tollainen piittaamattomuus.

1

208

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asunnonvälittäjä

      Vuokrasopimusta tehtäessä on tärkeää sopia asioista tarpeeksi yksiselitteisesti ja kattavaksi. Tällöin on mahdollista riitatilanteessa helpompi osoittaa mitä kenelläkin oli oikeus ja velvollisuus tehdä ja mitä ei. Paras on tietysti jos tilanne saadaan sovituksi. Mutta jos riitelemään aletaan niin kannattaa ensin miettiä ovatko omat väittämät sellaisia tosiasioita jotka menestyvät myös oikeudessa. Viimeistään siellä kun vastapuolen lakimies tulee esittämään täysin erillaisen mielipiteen. Esimerkiksi onko sovittu riittävän selvästi ettei asuntoa ole vuokrattu ilmastoituna vaikka siinä sellainen onkin. Lähtökohtaisesti vuokralainen voi olettaa että jos asunnossa erillaisia vekottimia on niin niitä saa myös käyttää ellei toisin ole sovittu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      70
      2072
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      167
      1599
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      155
      1547
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1348
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1290
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      286
      1158
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      133
      1044
    8. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1022
    9. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1003
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      54
      872
    Aihe