Hei,
minulla on mitä ilmeisimmin aurallinen migreeni jännityspäänsärkyä. Estolääkkeeksi neurologi määräsi minulle lääkkeen nimeltään Noritren. Neurologilla kävin muutama päivä sitten... Lääkitystä en ole vielä aloittanut, alla kertomieni syiden vuoksi.
Minulla on ollut myös epileptisen tyyppistä oireilua (mm. tajunnankatkoksia, silmien räpsymistä, poissaolevuutta, säpsymistä). Neurologi ei kuitenkaan varsinaisesti epäillyt epilepsiaa, vaan arveli noidenkin oireiden johtuvan migreenistä. Olen kuitenkin (varmuuden vuoksi) menossa EEG-tutkimukseen tämän kuun lopussa.
Tarkoitukseni oli aloittaa tuo lääkitys (Noritren) jo muutama päivä sitten. Lääkkeen pakkausselostuksessa kuitenkin käskettiin olla erityisen varovainen, jos on epilepsia. Epilepsiatutkimukset ovat vielä kesken ja nyt mietin uskallanko lääkettä edes käyttää.
Toinen asia, joka minua mietityttää tuon lääkkeen käytössä. Voiko se vaikuttaa EEG-tulokseen? Voiko käydä niin, ettei mahdollinen epilepsia näy EEG:ssä tuon lääkkeen käytön takia.
Minulla on soittoaika lääkärilleni vasta syyskuun loppupuolella. Silloin saan vasta kuulla EEG-tulokset ja pitäisi myös voida kertoa käyttökokemuksistani lääkkeen suhteen. Nyt tässä mietinkin mitä tehdä... Pitääkö yrittää saada aikaisempi soittoaika, mennä jollekin muulle lääkärille tms.?
Tiedän kyllä, että minun pitäisi kysyä neuvoa lääkäriltä, eikä täältä. Mutta ajattelin kuitenkin, että josko jollakulla olisi omakohtaista kokemusta asiasta. Toisaalta pitäisi varmaankin voida luottaa lääkärin ammattitaitoon. Jos hän kerran on lääkkeen minulle määrännyt, sen pitäisi varmaankin olla turvallinen eikä haittaa EEG:tä.
Noritren, migreeni ja epilepsiatutkimukset
dolomiitti
0
1721
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.
Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol4761723Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis3781487Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden
Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe641338Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa
Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H151299- 100895
JM lukkoliike
Mihin helvetin kuuseen te olette tällä kertaa siirtäneet Lukkoliikkeenne? Sen kerran kun ensimmäisen ja viimesen kerran19856- 46777
Miten kesäsi meni?
Oletko tyytyväinen siihen? Oliko kaivattusi mielessäsi? Lähennyitkö vai etäännyitkö hänen kanssaan?65736Helena Ahti-Hallberg uudessa elämäntilanteessa - Paljastaa eläkehaaveestaan Espanjassa: "Mä.."
Oi, kuulostaa ihanalta eläkepäivillä! Helena Ahti-Hallberg on ostanut kakkoskodin Espanjasta ja hänellä on puolisonsa ka7722Pankin avajaiset
Osuuspankin uuden toimitilan viralliset avajaiset vetävät väkeä. Kyllä oli outo nauhan leikkaus, kun leikkaajat pyllisti15701