Noritren, migreeni ja epilepsiatutkimukset

dolomiitti

Hei,

minulla on mitä ilmeisimmin aurallinen migreeni jännityspäänsärkyä. Estolääkkeeksi neurologi määräsi minulle lääkkeen nimeltään Noritren. Neurologilla kävin muutama päivä sitten... Lääkitystä en ole vielä aloittanut, alla kertomieni syiden vuoksi.

Minulla on ollut myös epileptisen tyyppistä oireilua (mm. tajunnankatkoksia, silmien räpsymistä, poissaolevuutta, säpsymistä). Neurologi ei kuitenkaan varsinaisesti epäillyt epilepsiaa, vaan arveli noidenkin oireiden johtuvan migreenistä. Olen kuitenkin (varmuuden vuoksi) menossa EEG-tutkimukseen tämän kuun lopussa.

Tarkoitukseni oli aloittaa tuo lääkitys (Noritren) jo muutama päivä sitten. Lääkkeen pakkausselostuksessa kuitenkin käskettiin olla erityisen varovainen, jos on epilepsia. Epilepsiatutkimukset ovat vielä kesken ja nyt mietin uskallanko lääkettä edes käyttää.

Toinen asia, joka minua mietityttää tuon lääkkeen käytössä. Voiko se vaikuttaa EEG-tulokseen? Voiko käydä niin, ettei mahdollinen epilepsia näy EEG:ssä tuon lääkkeen käytön takia.

Minulla on soittoaika lääkärilleni vasta syyskuun loppupuolella. Silloin saan vasta kuulla EEG-tulokset ja pitäisi myös voida kertoa käyttökokemuksistani lääkkeen suhteen. Nyt tässä mietinkin mitä tehdä... Pitääkö yrittää saada aikaisempi soittoaika, mennä jollekin muulle lääkärille tms.?

Tiedän kyllä, että minun pitäisi kysyä neuvoa lääkäriltä, eikä täältä. Mutta ajattelin kuitenkin, että josko jollakulla olisi omakohtaista kokemusta asiasta. Toisaalta pitäisi varmaankin voida luottaa lääkärin ammattitaitoon. Jos hän kerran on lääkkeen minulle määrännyt, sen pitäisi varmaankin olla turvallinen eikä haittaa EEG:tä.

0

1701

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
        Ikävä
        27
        3673
      2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
        Ikävä
        41
        2509
      3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
        Mikkeli
        37
        2382
      4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
        Ikävä
        7
        2117
      5. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
        Ikävä
        38
        1599
      6. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
        Ikävä
        43
        1582
      7. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
        Ikävä
        15
        1522
      8. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
        Ikävä
        131
        1365
      9. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
        Maailman menoa
        283
        1351
      10. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
        Ikävä
        45
        1305
      Aihe