Välittäjien töykeys ja laiska asenne

pöööööö

Soitin äskettäin erääseen kiinteistövälitys firmaan. Iso maanlaajuinen ketju.

Kerroin että haluan myydä mökkini. Kerroin perustietoja ja olin asiallinen ja ystävällinen.
Puhelimen toisessa päässä oli nainen, vanhalta kurpalta kuulostava kiukkuinen ja tylsistynyt ämmä. Sain käsityksen, että hänen mielestään mökkini on käytännössä arvoton eikä myyntiä kannata edes ajatella, häntä ei ainakaan kiinnosta.
Kuulosti väsyneeltä ja todellakin ei kiinnostuneelta, vaikka kyseessä arvokas hyvä hieno mökki.

Olisi varmaan ollut samanlainen vaikka olisin ollut kimi räikkönen ja halunnut myydä karhusaaren merenranta taloni.

Sovin epäröiden arviokäynnin, mutta heti perään otin toiseen pienempään firmaan yhteyttä. Puhelimeen vastasi asiallisen kuuloinen ja oloinen nuori herrasmies, joka otti heti asiakseen myydä mökkini.
Omistautui heti ja oli kiinnostunut.
Sovin herran kanssa tapaamisen, ja heti perään soitin ensimmäisen yrityksen harpulle että unohda koko juttu, löysin toisen välittäjän.

Miksi olettaisin että ensimmäinen harppu saa mitään myytyä jos hän oli minuakin kohtaan niin surkea? Itse ainakin asioisin niin myyjänä kuin ostajana mielummin jälkimmäisen herran kanssa.

Olen itseasiassa törmännyt useita kertoja erittäin töykeisiin, laiskanoloisiin ja katkeralta vaikuttaviin harppuihin..
Jatkossakin aion samantien toivottaa vain hyvää jatkoa, jos joudun tuollaisten kanssa tekemisiin ja samantien marssia paremman palvelun piiriin.

Miksi ihmeessä asiakkaan tulisi olla ainoa mukava ja ystävällinen osapuoli??
Perinteinen asetelma lienee vaihtunut.
Itse toivon ystävällisenä ja mukavana saavani samanlaista palvelua takaisin.

6

152

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • valita saa

      Kyllä myyjä voi valita myytävänsä. Jos tietää, että joku kohde on vaikea myydä - ei ole kysyntää ja sitten jos vielä omistaja on sitä mieltä, että kyseessä on "arvokas, hyvä hieno mökki" , ei ehkä tee mieli alkaa tekemään turhaa työtä. Asiakas haluaa jotain utopista hintaa ja välittäjä jo tietää ettei tule kauppoja.

      Meillä täällä kaupungissa on ykityinen välittäjä joka myy kaiken mitä myytäväksi ottaa nopeasti ja hyvään hintaan. Eli jos hän ottaa myyntiin asunnon, tietää että kaupaksi menee. Kaikkea hän ei ota. Koitan itse saada tämän omani hänelle mutta ensin teen vähän maalaus- ym. remppaa ja sitten kutsun katsomaan että vieläkö jotain pitäisi tehdä.

      • pöööööö

        Arvasin hieman että jotakin tämäntyyppistä tulee...

        En ollut liiemmin edes kertonut mökistäni. En missään vaiheessa ehtinyt kehumaan mökkiäni. Sanoin jopa, että ei tuo nyt kummoinen ole mutta haluaisin myydä pois.

        Hinnasta en sanonut muuta kuin, että toivon välittäjän tulevan katsomaan ja tekemään arvion, itselläni ei käsitystä.

        Olin itse hieman rennolla "jos nyt vain eroon pääsisi kun ei ole enää käyttöä" asenteella, ja välittäjä tuntui taas olevan "oli sinulla mitä tahansa, minua väsyttää eikä kiinnosta, enkä kuitenkaan saisi mitään myytyä, oletko nyt varma että haluat edes yrittää myydä" asenne.


        Tiedän kyllä että käsityksesi on se että luulet minun huutaneen innoissani puhelimeen että haluan ainakin 3 miljoonaa luksushuvilastani, jalasmökistä keskellä pohjois-savon metsää 10m2 tontilla....... Näin se ei kuitenkaan mennyt.

        Kyllä asiakasta täytyisi kuitenkin palvella asiallisesti ja ystävällisesti, ja omistautua asiakkaalle.
        Tiedätkös, jos haluaa kieltäytyä, sen voi tehdä ystävällisesti ja asiallisesti. Asiakkaalle voi jopa haistatella eikä asiakas huomaa mitään, jos sen tekee tarpeeksi asiallisesti ja ystävällisesti.
        Voit vaikka "ryöstää" pankin ilman että virkailijat tajuaa mikäli olet tarpeeksi asiallinen ja ystävällinen, ja osaat pyytää rahat tarpeeksi kohteliaasti.


    • valita saa

      No et tiennyt käsitystäni ihan oikein ja nuo olivat omat sanasi "myyjä ei ollut kiinnostunut vaikka kyseessä on arvokas hyvä hieno mökki". Vaikket ääneen sitä sanonutkaan, ehkä hän luki käsityksesi rivien välistä. Myyjä, joka ei ollut kiinnostunut olikin yhtäkkiä vanha kurppa ja harppu ja se, joka oli kiinnostunut oli herrasmies. Eikö ollutkin sinulle onni, että asuntosi ottaa myyntiin näistä kahdesta vaihtoedosta juuri se herrasmies?

      Pointtini vaan se, että he tekevät aika monta tuntia töitä valmistaessaan kohdetta myyntiin ja jos välittäjän tiedossa on jo, että sitä ei myydä esim. 4 kuukaudessa (yleinen myyntisopimus), ja jos kohde on vielä kaukana, välittäjä voi jo arvella tekevänsä paljon (turhaa) ilmaista työtä.

      Jokainen yrittäjä voi valita asiakkaansa eikä siitä kannata vetää hernettä nenään.

      • Tähän voisi vielä lisätä sen, että ensimmäinen "kurppa" varmaan tiesi että se on äärettömän vaikea myytävä, lisäksi pienellä palkkiolla.

        Tämä toinen taas on juuri alalle tullut vihernokka joka ottaa myyntiin mitä mitä tahansa, hinnalla millä hyvänsä. Vihernokka ei tosin myy mökkiäsi, koska ylihintaa on helposti 50 %, mutta sehän ei aloittajaa haittaa kunhan hintapyyntö on kova......

        Jos haluat ammattilaisen myymään jossain korvessa olevan kuivanmaan mökkisi, niin ensin uskot hänen hintanäkemystä, ja sen jälkeen lupaat tuplapalkkion. Alkaa muuten kauppa käymään.


      • aloittaja....
        Välittäjä_LKV kirjoitti:

        Tähän voisi vielä lisätä sen, että ensimmäinen "kurppa" varmaan tiesi että se on äärettömän vaikea myytävä, lisäksi pienellä palkkiolla.

        Tämä toinen taas on juuri alalle tullut vihernokka joka ottaa myyntiin mitä mitä tahansa, hinnalla millä hyvänsä. Vihernokka ei tosin myy mökkiäsi, koska ylihintaa on helposti 50 %, mutta sehän ei aloittajaa haittaa kunhan hintapyyntö on kova......

        Jos haluat ammattilaisen myymään jossain korvessa olevan kuivanmaan mökkisi, niin ensin uskot hänen hintanäkemystä, ja sen jälkeen lupaat tuplapalkkion. Alkaa muuten kauppa käymään.

        Noh, nyt ei ollut kyse varsinaisesti ollenkaan mökistä eikä kiinteistönvälityksestä yleensä, vaan naisen KÄYTÖKSESTÄ.

        Kuten totesin, kieltäytyä voi kohteliaasti.
        Itsestään voi antaa hyvän kuvan. Mitä jos haluaisin ensivuonna myydä 500.000 euron omakotitalon, ottaisinkohan häneen enää yhteyttä?

        Kyse on asiakaspalvelutyöstä, ja asiakaspalvelijan pitäisi olla mukavampi, reippaampi ja ystävällisempi. Möi sitten taloja, mökkejä, autoja tai vaikka linnunpönttöjä....!!


      • aloittaja.... kirjoitti:

        Noh, nyt ei ollut kyse varsinaisesti ollenkaan mökistä eikä kiinteistönvälityksestä yleensä, vaan naisen KÄYTÖKSESTÄ.

        Kuten totesin, kieltäytyä voi kohteliaasti.
        Itsestään voi antaa hyvän kuvan. Mitä jos haluaisin ensivuonna myydä 500.000 euron omakotitalon, ottaisinkohan häneen enää yhteyttä?

        Kyse on asiakaspalvelutyöstä, ja asiakaspalvelijan pitäisi olla mukavampi, reippaampi ja ystävällisempi. Möi sitten taloja, mökkejä, autoja tai vaikka linnunpönttöjä....!!

        Tuosta olen kyllä ihan samaa mieltä kanssasi!!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8316
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2529
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2253
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1929
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1654
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1489
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe