Toista lasta odottelemme ja tämmöinen niinkin turhanpäiväinen asia kuin vaatetus pyörii mielessä :D
Meillä venähti esikoisen kohdalla sairaalareissu 11 päivän mittaiseksi. Jotenkin alkoi tympiä niiden samojen epäkäytännöllisten potkareiden ja kietaisupaidan pukeminen ja jatkuva riisuminen jo parin päivän kohdalla. Käsittämättömän epäkäytännölliset vaatteet! Henkselipotkarit kun riisut ja puet niin aina pitää vauvaa käännellä ja väännellä, että saa selän takaa henkselit. Paita nousi korviin housujen alla kun vähänkin nosti. Koko vauva oli yksi mytty niiden ruttanoiden vaatteiden alla.
Minusta ihan pienen kanssa (esikoinen 2,4kg) oli sitten kotona huomattavasti nopeampaa ja näppärämpää kun käytti kietaisubodya ja väljiä housuja/puolipotkareita, ei tarvinnut koko vetelää vauvaa nostella ja käännellä housuja laittaessa.
Saako sairaalassa käyttää omia vaatteita vauvalla? Katsotaanko sitä jotenkin kummaksuen tai pahasti? Turhamaisuuttani en siis kysele, vaan minusta ne omat vaatteet vain osoittautuivat kokemuksen myötä meidän kohdalla helpommiksi :)
Saako vauvalla pitää sairaalassa omia vaatteita?
6
2090
Vastaukset
- Tottakai saa
Eihän siellä kukaan kiellä pitämästä omia vaatteita itsellään tai vauvalla. Yleensä se alku vain on kovin sottaista niin säästyy paljolta pyykiltä kun käyttää sairaalan vaatteita. Meillä ainakin sairaalassa on ollut käytössä bodyja ja puolipotkareitakin, siellähän on varasto mistä voi käydä mieleisiään vaatteita hakemassa.
- ...
Ei kietaisupaitojen ja potkuhousujen pukeminen ole vaikeaa tai epäkäytännöllistä. Vauvan hellä kääntely ei vahingoita vauvaa - päinvastoin. Kietaisupaitoja oli meillä käytössä kotonakin, koska aivan pienen vauvan pään yli ei ole suotavaa vetää paitoja. Pieni ei osaa sulkea heti silmiään ja lapsi voi saada esimerkiksi vaatepölystä silmätulehduksen. Jos vaatteet on ruttanana vastasyntyneen päällä, syy on vain pukijan hienomotoriikkassa. Pyydä, että lastenhoitajat antavat sinulle vinkkejä pukemiseen.
- Eihän..
se vaikeaa olekaan, mutta lähinnä varmaan nyt oli ideana se, miten epäkäytännöllisiä paidat yleensäkin vauvalla ovat, kun vertaa bodyyn. Ja helpompihan ne puolipotkaritkin on vain vetää vauvan vyötärölle asti kun laittaa vauvalle olkapäille kiinnittyvät potkuhousut.
- ap ap ap
Ap vastaa...
Siis kai minä nyt hyvänen aika osaan vauvan pukea =D. Kysymys olikin nyt siitä, että ne sairaalavaatteet ainakin miellä päin olivat valtavia säkkejä vauvan päällä. Kietaisupaita nyt anteeksi vain minun mielestäni on kyllä aika epäkäytännöllinen verrattuna kietaisubodyyn. kun paita päällä olevaa vauvaa nostaa, nousee paita helposti kainaloihin rutuksi. ihan sama onko sopivan kokoinen vai liian iso paita. Ja kun se on siellä potkareiden sisällä niin ärsyttävää koukkia sitä sieltä suoraksi. kun kaiken tuon voi välttää sopivan kokoisen kietaisubodyn kanssa, se kun ei nouse mihinkään vaikka miten kantaisi ja nostelisi lasta kun on haaroista kiinni. Ei meillä ollut bodyja vaatetarjonnassa, siksi kyselin.
Ja kyllähän se selvää on, että puolipotkarit on nopeammat ja näppärämmät kuin henkseliversioiset. Mihin niitä henkseleitä tarvitaan jos on sopivan kokoiset housut tai puolipotkarit? Ne voi vain vetäistä pois, ei tarvitse alkaa ujuttamaan mitään henkseleitä ja nappeja väkertämään.
Eikä tietenkään vauva siitä kärsi, että varovasti käsitellään ja nostellaan. Mutta miksi pitäisi kun sen voi ihan tuosta noin vain käytännöllisempien vaatteiden kanssa kokonaan välttää? Itsellekin kivempaa kun vaipan vaihdot sujuvat nopeammin.
Kiitos niille, jotka vastasivat siihen mitä kysyttiin. otan siis mukaan omat puhtaat ja sopivan kokoiset vaatteet, reilun kasan 44-56-kokoisia ja sellaisia mitkä koen itse käytännöllisiksi ja kivoiksi.
- h43asdg
Varmasti saat, kunhan huolehdit itse pesusta ja siitä, että ne päätyy takaisin myös sinne sinun huomiisi. Nimittäin jos vaikka hoitaja vaihtaa vaatteet, ei ole sata varmaa, että hän muistaa ne laittaa talteen ja pesulastahan niitä ei löydä enää kukaan :D
Itse en sairaalassa jaksanut moisia miettiä, mutta tietysti jos toista viikkoa on, käy monenlaista mielessä. - Mamah
Saa viedä. Meillä esikko oli vain ensimmäisen yön sairaalan kaameissa rytkyissä ( suurin osa oli rikki ja ihmeen kokoisia). Aamulla puettiinkin omia vaatteita. Ei kukaan katsonut mitenkään ihmeellisesti :) olen tyytyväinen että otin varuiksi vaatteita mukaan. Ei niitä ollutkaan paljoa mukana mutta viikonloppu oltiikin sairaalassa niin hyvin riitti kun ei puklannut ja vaippa ei falskannut :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Korjaa toki jos...
Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä293245- 1201289
Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu101215- 581001
- 71998
Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa
Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu181958olet kaiken rakkauden arvoinen
Olisinpa kertonut kuinka rakastuin sinuun. Kuinka hyvältä tunnuit siinä lähelläni, kunpa en olisi väistänyt vastapäätyy26937Olisi kiva
Tietää, mitä oikein ajattelet minusta tai meistä? Mitä meidän välillä on? Salattua tykkäämistä, halua, himoa? Onhan tämä38901Mikä koirarotu muistuttaa kaivattuasi eniten?
Koirien piirteet muistuttavat usein ihmisten ja omistajiensa piirteitä.66880Oot mun koko maailma
Ei ole koskaan ollut ketään, joka olisi niin täydellinen minulle kuin sinä mies ❤️ Ikävöin sua🥹76807