Jos kasvuiässä on si-nivel mennyt paikoiltaan, voiko sitä enää aikuisena saattaa paikoillensa? Olisiko niin, että kasvuiässä paikoiltaan ollut si-nivel on pysyvästi muuttanut kehon rakenteita?
SI-nivel?
34
3415
Vastaukset
- tarinani.
Hyviä kysymyksiä, joihin kukaan ei tiedä vastauksia.
Saattaapi olla, että vino lantio aiheuttaa kasvun kompensoitumista, jolloin ranka jää pysyvästi ihan kieroon.
Tai sitten se on mm. D-vitamiinin puutos ainoastaan.
http://personal.inet.fi/koti/remeli/D3.htm- hohhoijaa
Ai että si-nivelen virheasento on liian vähäisen D-vitamiinin saanniin syytä? I don't think so.
- tarinani.
hohhoijaa kirjoitti:
Ai että si-nivelen virheasento on liian vähäisen D-vitamiinin saanniin syytä? I don't think so.
EI. Vaan mm. D-vitamiinin puute aiheuttaa huonoa ryhtiä.
Si-nivel menee virheasentoon mm. synnytyksessä sekä onnettomuuksissa, jolloin lantioon kohdistuu kova isku.
- Kovia kokenut
Mikset mene kiropraktikolle? Minulla on S1 nivel mennyt useamman kerran lukkoon ja on murtunut myös, Jos S1 nivel on lukossa niin se aihauttaa ainakin minulla selkärangan vääristymän ja huomattavan pituuseron jalkoihin. Tämä aiheuttaa kipua kävellessä että istuessa erittäin huomattavasti.
Samoin suoliluun kummaltakin puolelta pitää lihakset saada auki. S1 nivel lukko aiheuttaa minulla myös niin kovan kivun selkääni että autolla ajo on myös mahdotonta.
Minulla ei S1 nivellukko tule kerralla kuntoon vaan menee uudelleen lukkoon jos kannan mitään raskaampaa. - tietää.
SI-nivelen lukko tai virheasento ei aiheuta jalkojen pituuseroa. Lihaskipua ja nivelkipuakin voi aiheuttaa.
- joopa_joo_uskoo_ken_
Jokos teillä höpöhöpö sedillä on röntgenkuvia siitä si-nivelen virheasennosta?
ps. S1 ei ole nivel vaan "nikama". Ristiluussa ei muuten ole niveliä nikamien välillä vaan koko paketti on yhtä kokonaisuutta, että se s1 nivellukoista :D - tietää.
SI-nivelen virheasento EI näy röntgenkuvassa.
Osaava esim. kiropraktikko analysoi sen omilla tutkimuksillaan.- joopa_joo_uskoo_ken_
Ei tietenkään näy, kuten ei joulupukki, jumala tai pääsiäispupukaan.
- fysiikkaa vaan
joopa_joo_uskoo_ken_ kirjoitti:
Ei tietenkään näy, kuten ei joulupukki, jumala tai pääsiäispupukaan.
Nivelet ei näy röntgenissä.
Si-nivel liikkuu 2-4mm, joten vaatii tarkan magneetin, jotta näkyy.
- joopa_joo_uskoo_ken_
Eli meinaat, että se on suoliluun ja ristiluun väli joka liikkuu eikä suoliluu ja ristiluu toisiinsa nähden?
- fysiikkaa vaan
En meinaa yhtään mitään.
Käy ammattilaisen kanssa keskustelemassa näistä asioista, jos oikeasti olet kiinnostunut.
Vai onko tarkoituksesi vain vänkätä vänkäämisen ilosta, vaikka ei asia edes oikeesti kiinnosta? - joopa_joo_uskoo_ken_
fysiikkaa vaan kirjoitti:
En meinaa yhtään mitään.
Käy ammattilaisen kanssa keskustelemassa näistä asioista, jos oikeasti olet kiinnostunut.
Vai onko tarkoituksesi vain vänkätä vänkäämisen ilosta, vaikka ei asia edes oikeesti kiinnosta?Valitse toinen
- ammattilainen
- Si-vaiva vouhkaajat
Voisitko perustella vähän tarkemmin, että miksi kyseisen nivelen liikettä ei näkisi röntgenillä. Luuthan siinä kuitenkin liikkuu suhteessa toisiinsa . Ja luut näkyy röntgenissä.
En vänkää vänkäämisen ilosta. Ihmettelen vaan sitä epäloogisuuden määrää mikä tälläkin palstalla pesii. Heitellään kaikenmaailman puskaradiovinkkejä, "ammattilaisten" kertomuksia ja väitteitä, joita ei sit kuitenkaan loppupelissä pystytä perustelemaan millään järkevällä päättelyketjulla. - fysiikkaa vaan
joopa_joo_uskoo_ken_ kirjoitti:
Valitse toinen
- ammattilainen
- Si-vaiva vouhkaajat
Voisitko perustella vähän tarkemmin, että miksi kyseisen nivelen liikettä ei näkisi röntgenillä. Luuthan siinä kuitenkin liikkuu suhteessa toisiinsa . Ja luut näkyy röntgenissä.
En vänkää vänkäämisen ilosta. Ihmettelen vaan sitä epäloogisuuden määrää mikä tälläkin palstalla pesii. Heitellään kaikenmaailman puskaradiovinkkejä, "ammattilaisten" kertomuksia ja väitteitä, joita ei sit kuitenkaan loppupelissä pystytä perustelemaan millään järkevällä päättelyketjulla."Voisitko perustella vähän tarkemmin, että miksi kyseisen nivelen liikettä ei näkisi röntgenillä."
No minun kuvissa ei näkynyt.
En tiedä, kenen kuvissa näkyy vai ei näy.
Kuka sen kertoisi ja näyttäisi.
En tiedä.
- Tarkk.Si kanssa
Si nivel/suoliluu ei näy röntgen kuvissa aina. Itsellä oli lonkka vinossa 13 vuotta, kun lääkärit eivät havainneet. Vinouden aiheutti aikanaan työtapaturma, lonkan päälle putosi raskas esine putoamisen yhteydessä. Sen niminen Fysiatri kuin Jussi Timgren on spesiali Si nivelen liittyvissä ongelmissa. Havaitsi nopeasti testien jälkeen vinouden. Yksi näkyvimpiä havaintoja on jos menet selälleen makamaan ja nostat jalat yhteen ylös ja hivenen kipristät varpaita, jolloin toinen ihminen katsoo onko kantapäät samassa tasossa. Itse pystyin havaitsemaan että kantapäissä oli 1-2,5cm ero. Minulla aiheutti sen että lonkassa on kehittynyt kulumaa, niin paljon että lähiaikana on edessä leikkaus ja lonkkaproteesin asennus.
- Omaa kokemusta
Röntgenkuvassa näkyy, jos Si-nivel ei ole omassa "kolossaan". Pitää olla vaan oikeasta kulmasta otettu kuva.
Sen voi saada sanotaanko nyt vaikka "paikoilleen" siten, että makaa vatsallaan jämäkällä alustalla. Sitten toinen laittaa kämmenensä häntäluun päälle (eli kämmensyrjän lähelle häntäluun päätä ja sormet selkärangan suuntaan) ja tekee kevyen tasaisen painalluksen. Voimaa ei tarvitse paljoakaan käyttää. Napsauksen kuulee ja tuntee jos liike on tehnyt tehtävänsä. Kivutkin hellittävät saman tien.
Tämä opetettiin minulle hierojakoulussa -94, ja sitä niksiä olen käyttänyt todella useasti, vaikka en sitä ammatikseni enää tee.
Mutta. Saattaa olla, ettei Si-nivel olekaan pois paikaltaan, vaan menee juuri painalluksessa virheasentoon.
Eräs tuttavani oli kärsinyt kovista selkäkivuista pari vuotta joihin ei ollut järkevää selitystä. Kerran hän oli kännissä kaatunut persiilleen ja kipu oli häipynyt saman tien. Eli niinkin se voi asettua paikoilleen.
Koulutetut kiropraktikot, naprapaatit, osteopaatit, fysioterapeutit ja hierojat- heidän tieto taitojaan pitää käyttää hyväksi. Monet lääkäritkin ovat aivan pihalla tässä Si-nivel asiassa.- SSN
Hei teille kaikille! Olen vuonna 70 syntynyt mummeroinen..
Ala-asteella todettu huono ryhti, pihtikintut ja ässäselkä eli skolioosi. Parikymppisenä minulla oli issias särkyä ja kaksi kovaa selkätulehdusta, joita lääkittiin ja toivottiin, että fysioterapia korjaa kaiken..Korjasi kaiken vuoteen 2004. Silloin tuli pahat issias-säryt, jotka johti huonosta lihaskunnosta ja siitä että lihakset jumissa. Joten lääkitys kipulääke ja relaksant ja ylläri pylläri fysioterapiaa..tämän issias-säryn kanssa kävin säännöllisesti lääkärissä monen vuoden ajan ja aina ohjeet olivat samat.Vuonna 2009 sain käteni helvetin kipeäksi tekemättä mitään. Sain ajan työterveyslääkärille kuukauden päähän. Päivää ennen tohtorille menoa koirani riuhtaisi hihnassa niin kovasti, että kuului tosi kova pamahdus ja niin kova kipu, etten ole sellaista kokenut. Lääkäri epäili kädessä hermopinnettä, joka myös todenettu hermoratatutkimuksissa, koko ajan sanoin, että myös olkapää kipeä. Ei kuulu hermopinteeseen vika korvien välissä ottaisitko psyykelääkettä..en ottanut. Eli ala-sekä kipeä ja oikea käsi kipeä olkapäästä sormiin asti. Sen lisäksi rupesi vaivaamaan oikea lonkka, polvi, nilkka, varpaat, silloin todettiin kihti vaikka arvot eivät olleet kauhean paljon koholla...no kun tein ohjeiden mukaiset ruokavalion muutokset, rupesi alasekä ääntämään ja kipuilemaan niin kovasti, että laittoivat lopulta röntgeniin, ja tämäkin vain siksi, että ilmoitin irtisanoutuneen, koska en voi olla enään töissäkun en kärsi mitään liikkeitä enää tehdä. Tk.n fyssari epäili selässä pullistumaa ja jumppaohjeita tein puolen vuoden ajan. Sitten tulivat ortopedin lausunnot ..välilevyn rappeuma ja fasetti nivelet tosi kuluneet ja selkä oikealta puolelta jäykistynyt eli niveltynyt sakrumiin, sitten jumpattiin lisää ja otettiin uusia jumppaliikkeitä lisää kehiin. Nämä paikat kipuili vielä tällöin vuorotellen ja valitin aina tk.ssa sitä paikkaa, joka kipein, vaikka kaikki kipulivat. Sitten sain olkapään ultra vastauksen ahdas olkapää..no nyt kolme viikkoa sitten alkoi näiden lisäksi tosi jumalaton yläselkäkipu..ja tiedän jos on fasettilukkoja, että minkälainen on sellainen kipu. Tämä oli sellainen kipu, että en saanut viimeisinä öinä nukuttua ollenkaan, kun en kärsinyt olla pitkällään sängyssä kun koski niin kovasti. En myöskään pystynyt hengittämään pitkälläni vaan happi loppui!!Minun oli pakko nousta istumaan, että henki kulki..Taas tk ja ohjeet samat. Kävin fyssarin luona ja viimeinen yö oli niin helvettiä, että en soisi sitä kenellekkään. Minulla koski ylä ja alaselkään ja kaikkialle niveliin oikealta puolelta, viimeisenä yönä heräsi siihen, että vasen olkapää muljahti pois paikoiltaan. Tuskaa oli koko yö. Kun aamu koitti menin nettiin ja rupesin etsimään yläselkäkivun aiheuttajaa..Olin varma et minulla keuhkosyöpä koska kipu keuhkojen kohdalla. Ja koko selässä v.mäinen kipu. Ja törmäsin SI-niveliin ja oireet täsmäs niit hyvin, että tilasin ajan paljon parjatulle Jouko Holmalle.Kaikki kivut hävisi hoidon jälkeen, mutta kaikki paikathan olivat pois paikoiltaan..Nyt on kipuja, mutta ne on toisenlaisia kipuja ne on oikeasti lihaskipuja kun paikat on siellä missä kuuluukin olla.Minulta löytyy röntgen kuva vuoden takaa, jossa lantio vinossa ja oikea lonkka ylempänä ja vasen jalka 2 cm lyhyempi, kengässä ollut koroke noin kaksi vuotta.. Jos haluatte voin mennä uudestaan röntgeniin ja tiedän, että jalkani ovat saman mittaiset ja lantioni on suorassa. Minulla Si on pysynyt paikoillaan luultavasti siksi, että selkäkipujen vuoksi olen säännöllisesti tehnyt lantionpohjalihas liikkeitä..Haluan julkisesti kiittää Jouko Holmaa, joka poisti kymmenen vuoden kivut ja joka todisti se asian, etten ole hullu ja tarvitse psyykelääkkeitä,minulla on ollut oikeasti kipuja, vaikka kaikki lääkärit ovat sitä epäilleet. Ja vielä viimeinen kommentti..Minulla todettu 7 vuotta sitten astma kun en jaksa puhaltaa ja henki ei oikein kulje..Puhallan palleani kipeäksi nyt kun henki kulkee.. Minulla myös todettu kihti ja kusen kirkkaampaa kusta kuin ennen vaikken juo sitä kahta litraa per päivä..Minusta lääkäreillä olisi oppimista joistain elämän perusasioista..ihan vaikka ihmisen anatomiasta. Vast edes kun kipuilen en välttämättä juokse lääkäriin vaan mietin olisiko joku näistä vaihtoehto hoidoista se parempi ja edullisempi, sillä jos olen fyysisesti kipeä en tarvitse mielialaan vaikuttavia lääkkeitä!! Kaikille hyvää jatkoa toivottaen
- Voi voi
Oletpa sinä hankala potilas!
- 123456
Kysyisin nyt SNS -nimimerkiltä kauanko se si-nivel on pysynyt paikallaan ja se kiinnostaisi,olivatko kivut pitemmän vai lyhyemmän jalan puolella.
Kävin itse holman oppipojan luona ja jalat on pysyneet samanmittaisina.Mutta aikaa ei ole vielä kauaa. Itselläni kivut on kokonaan toisella puolella missä nivelen hakauma oli ja pitempi jalka.
Mielelläni kuulisin kokemuksia näistä muutamasta tämän alan kansanparantajasta- SSN
Minulla vasta 4 viikkoa takana, mutta kertakaikkisen suht kivutonta aikaa. Kaikki kivut olivat pidemmän jalan puolella. Mutta nyt on tuntemuksia toisella puolen. Oletan niiden olevan asennon muutoksesta johtuvia pieniä ohimeneviä tuntemuksia. Minulla si ollut luultavastikkin syntymästä lähtien pois paikaltaan ja siitä johtuu, että lihakset ovat kipeytyneet niin paljon nyt asennon vaihdoksesta. Oloni on kuitenkin niin ihanan paljon parempi. Toivon, että pysyykin paikallaan, mutta varmahan ei voi olla.
Minun vastaanottoni Holmalla ei kestänyt kauan, ei koskenut yhtään ja mielestäni hintakin oli kohtuullinen. Ainoa asia, että Lahti liian kaukana jos useammin täytyisi käydä.
Tämä on minun ensimmäinen kokemus kansan parantajasta ja hyvä olikin. En sano sitä, että kaikki vaivat paranee, mutta ainakin tamä tyttö on parempi kuin aikoihin.
- kappalejaot
Alla pikainen korjaus kirjoittajan rakentamaan aivan tuskaisen luettavaan pötköön. Milloinkohan kirjoittajat opettelisivat tekemään aivan perus-kappalejaot...
- ->
SSN - 3.11.2013 05:09
Hei teille kaikille! Olen vuonna 70 syntynyt mummeroinen..
Ala-asteella todettu huono ryhti, pihtikintut ja ässäselkä eli skolioosi.
Parikymppisenä minulla oli issias särkyä ja kaksi kovaa selkätulehdusta, joita lääkittiin ja toivottiin, että fysioterapia korjaa kaiken..Korjasi kaiken vuoteen 2004. Silloin tuli pahat issias-säryt, jotka johti huonosta lihaskunnosta ja siitä että lihakset jumissa. Joten lääkitys kipulääke ja relaksant ja ylläri pylläri fysioterapiaa..tämän issias-säryn kanssa kävin säännöllisesti lääkärissä monen vuoden ajan ja aina ohjeet olivat samat.
Vuonna 2009 sain käteni helvetin kipeäksi tekemättä mitään. Sain ajan työterveyslääkärille kuukauden päähän. Päivää ennen tohtorille menoa koirani riuhtaisi hihnassa niin kovasti, että kuului tosi kova pamahdus ja niin kova kipu, etten ole sellaista kokenut. Lääkäri epäili kädessä hermopinnettä, joka myös todenettu hermoratatutkimuksissa, koko ajan sanoin, että myös olkapää kipeä. Ei kuulu hermopinteeseen vika korvien välissä ottaisitko psyykelääkettä..en ottanut.
Eli ala-sekä kipeä ja oikea käsi kipeä olkapäästä sormiin asti. Sen lisäksi rupesi vaivaamaan oikea lonkka, polvi, nilkka, varpaat, silloin todettiin kihti vaikka arvot eivät olleet kauhean paljon koholla...no kun tein ohjeiden mukaiset ruokavalion muutokset, rupesi alasekä ääntämään ja kipuilemaan niin kovasti, että laittoivat lopulta röntgeniin, ja tämäkin vain siksi, että ilmoitin irtisanoutuneen, koska en voi olla enään töissäkun en kärsi mitään liikkeitä enää tehdä.
Tk.n fyssari epäili selässä pullistumaa ja jumppaohjeita tein puolen vuoden ajan. Sitten tulivat ortopedin lausunnot ..välilevyn rappeuma ja fasetti nivelet tosi kuluneet ja selkä oikealta puolelta jäykistynyt eli niveltynyt sakrumiin, sitten jumpattiin lisää ja otettiin uusia jumppaliikkeitä lisää kehiin. Nämä paikat kipuili vielä tällöin vuorotellen ja valitin aina tk.ssa sitä paikkaa, joka kipein, vaikka kaikki kipulivat.
Sitten sain olkapään ultra vastauksen ahdas olkapää..no nyt kolme viikkoa sitten alkoi näiden lisäksi tosi jumalaton yläselkäkipu..ja tiedän jos on fasettilukkoja, että minkälainen on sellainen kipu. Tämä oli sellainen kipu, että en saanut viimeisinä öinä nukuttua ollenkaan, kun en kärsinyt olla pitkällään sängyssä kun koski niin kovasti. En myöskään pystynyt hengittämään pitkälläni vaan happi loppui!!Minun oli pakko nousta istumaan, että henki kulki..Taas tk ja ohjeet samat. Kävin fyssarin luona ja viimeinen yö oli niin helvettiä, että en soisi sitä kenellekkään.
Minulla koski ylä ja alaselkään ja kaikkialle niveliin oikealta puolelta, viimeisenä yönä heräsi siihen, että vasen olkapää muljahti pois paikoiltaan. Tuskaa oli koko yö. Kun aamu koitti menin nettiin ja rupesin etsimään yläselkäkivun aiheuttajaa..Olin varma et minulla keuhkosyöpä koska kipu keuhkojen kohdalla. Ja koko selässä v.mäinen kipu.
Ja törmäsin SI-niveliin ja oireet täsmäs niit hyvin, että tilasin ajan paljon parjatulle Jouko Holmalle.Kaikki kivut hävisi hoidon jälkeen, mutta kaikki paikathan olivat pois paikoiltaan..Nyt on kipuja, mutta ne on toisenlaisia kipuja ne on oikeasti lihaskipuja kun paikat on siellä missä kuuluukin olla.
Minulta löytyy röntgen kuva vuoden takaa, jossa lantio vinossa ja oikea lonkka ylempänä ja vasen jalka 2 cm lyhyempi, kengässä ollut koroke noin kaksi vuotta.. Jos haluatte voin mennä uudestaan röntgeniin ja tiedän, että jalkani ovat saman mittaiset ja lantioni on suorassa.
Minulla Si on pysynyt paikoillaan luultavasti siksi, että selkäkipujen vuoksi olen säännöllisesti tehnyt lantionpohjalihas liikkeitä..Haluan julkisesti kiittää Jouko Holmaa, joka poisti kymmenen vuoden kivut ja joka todisti se asian, etten ole hullu ja tarvitse psyykelääkkeitä,minulla on ollut oikeasti kipuja, vaikka kaikki lääkärit ovat sitä epäilleet.
Ja vielä viimeinen kommentti..Minulla todettu 7 vuotta sitten astma kun en jaksa puhaltaa ja henki ei oikein kulje..Puhallan palleani kipeäksi nyt kun henki kulkee.. Minulla myös todettu kihti ja kusen kirkkaampaa kusta kuin ennen vaikken juo sitä kahta litraa per päivä..
Minusta lääkäreillä olisi oppimista joistain elämän perusasioista..ihan vaikka ihmisen anatomiasta. Vast edes kun kipuilen en välttämättä juokse lääkäriin vaan mietin olisiko joku näistä vaihtoehto hoidoista se parempi ja edullisempi, sillä jos olen fyysisesti kipeä en tarvitse mielialaan vaikuttavia lääkkeitä!! Kaikille hyvää jatkoa toivottaen - 123456
itselläni on vasta 2 viikkoa takana. On se kyllä ihmeellinen juttu,että ihminen suoristuu monen kymmenen vuoden jälkeen. Oikea suoliluu on ollut hakautuneena eteenpäin ainakin 23 vuotta.Silloin jo lantion vinouden näkee kuvista ja oikea jalka menee silloin näennäisesti pitemmäksi.Tämänyhtälön voi tarkistaa Timgrenin sivuilta,jos ei muuten usko.
Koputetaan puuta.Toivottavasti pysyykin paikallaan.
Itselläni on sama,että kivut ovat myöskin oikealla puolella,mutta ei vasempikaan kivuton ole. Siellä todettiinkin lievä hermovaurio kesällä.Kun lihastasapaino on nyt ihan eri,onhan se luonnollista,että tulee kaikenlaisia kiristyksiä. Uskoisin parempaan päin oltavan menossa. Kivut ovat kuitenkin nyt paremminkin alaselässä,eikä niinkään enään jalassa.
Mutta sattui se nivelen painaminen paikoilleen.Mustelmat on vasta juuri parantuneet. Miten Jouko ne laittoi. Yht.äkkisesti nopeasti,vai hitaasti painaen? SSN tätä kysyn. Ja antoiko uutta aikaa. Minulle sanottiin,ota yhteyttä,jos tarve vaatii.- SSN
Erittäin nopeasti painamalla SI:n.Muut nivelet vain pyöräyttämällä. Mikään ei sattunut, ennenkuin jälkikäteen seuraavana päivänä. Minulle ei jäänyt mustelmia. Jouko sanoi, että kolmen viikon päästä pitäisi tulla näyttämään. Arveli, ettei SI pysy ekalla laittamisella. On ihme kyllä pysynyt, mutta olen jumpannut kauan lantionpohjalihaksia, jospa se taika piilisi siinä.
Toivottavasti sinunkin kohdalla menisi hyvin!
- 123456
aloitin jumppaamisen heti sieltä tultuani,kun sain ohjeita mukaan. Mutta ei ne sovi. Ainakaan ne venytykset. Kipeytyy lisää. Ennen tätä en ole jumpannut,joten lihakset varmaan aika huonossa kunnossa.
Mustelmat saattoi tulla siksikin,kun on niitä lisäävä lääkitys.On tullut itsekseenkin.
Yksi asia kiinnostaa vielä,jos jaksat vastata. Mitenkäs lonkat.Oliko niissä vikaa? Itselläni oikeni jalkaterät suoraan.Ennen oli sivullepäin,kun käveli.Mutta yhtenä aamuna ne oli niinkuin ennenkin. Mutta ei se vaikuttanut jalkojen pituuseroon mitään.
epäilen,kyllä noiden lonkkien pysymistä kenelläkään,jos ne on elämänsä olleet vähän väärässä asennossa kerran- SSN
Ns. pidemmän jalan reiden päällä on edelleen kipua joskus. Oletan, että lonkkanivel on sen verran jo kulunut. No eli kun tänään heräsin on alaselkä jonkin verran kipeä, se on aina ylös noustessa kipeä, mutta vertyy n.puolen tunnin sisällä. Tätä en sitten illalla muista, jos päivä muuten kivuton.
Minulla lonkat ovat pysyneet, mutta olkapäät eivät. Jotenkin en osaa vielä niin rennosti olla vään jäpistelen ne itse pois paikoiltaan. Saan ne kyllä itse takaisin.
Eli mulla oli kumpikin lonkka pois paikoiltaan. Kipua oli enemmän oikeassa jalassa ja jalka lähti toisinaan pois alta. Samoin nillka tuntui , että se jotenkin rimpulan oloinen. Jalkaterissä selvät virheasennot. Nämä ovat korjautuneet, huomaan omissa kengissäni, että ovat kuin jonkun toisen kengät.
Lyhyemmän jalan puolella ei mulla ollut juurikaan tuntemuksia kuin joskus varvas ja nilkkajomotusta. Käsittelyn jälkeen seuraavana päivänä kummassakin lonkassa sivuilla kipeät kohdat. Lonkat olivat kipeät pari viikkoa.
Holma antoi vai kaksi liikettä..Suorin jaloin käsiä pumppaamalla käsiä lattiaan. Ja seisten kädet ristiin selän taa ja venytyksiä.
Olen sitä mieltä, että kannattaa venytellä, kunhan liikkeet ovat oikeat. Sen lisäksi kävelyä epätasaisella maalla, uiminen on hyvä. Itse en voikuin kahesti kuussa käydä uimassa, mutta huomaan et se tekee hyvää. Ja netistä olen tehnyt kuntohoitaja Timo Maarasen muutamia liikkeitä, jotka tuntuvat sopivan minulle. Minulla tuntuu pahin asia tällä hetkellä, että lihakset tuntuvat menevän tosi helposti jumiin, joten mun on jumpattava, etten mene taas kasaan. Timo Maarasen sivuilta löytyy paljon asiaa..Vinkki vinkki!!
- 123456
kaikki on kahlattu läpi.moneen kertaan :-)
Kun ajattelee lonkan anatomiaa,niin siellä on lonkkapallon päässä ligamentti,jolla se on kiinni lantiossa. Jos se lonkka vääntyy vähän väärään asentoon,niin ligamentti täytyy silloin olla löysä,venynyt. eihän se maalaisjärjen mukaan voi silloin siellä pysyä. (löysä ligamentti)Ainakaan,jos on paha notkoselkä, niinkuin minulla,joka painaa ne takaisin väärään asentoon.
Uskon tämän olevan jollain lailla perinnöllinen ominaisuus,koska kahdella lapsellani on samanlaiset ja yksi,joka on tullut isäänsä,niin jalkaterät suorat.
Mulla tosiaan hermot ärtyy noista venytyksistä. Taukoa on pidettävä.
Mukava,jos täällä syntyisi aiheesta asiallista keskustelua- 123456
jatkan vielä,mitkä asiat on nyt erilailla kuin ennen. Saan sormenpäät suorana lattiaan ja istuen jalat suorana lattialla sormet varpaisiin.
Sitten lyhyemmällä puolella oli aamuisin tunne kuin jokin kiristäisi lantiota selällään kun heräsi ja ojensi jalkaa suoraksi. Kiristys on hävinnyt ja oikealta puolelta oli aina kireämpi kun selällään makasi ja venytti jalkaa vinoittain toisen päälle.Sekin hävivi.
Lonkissa ei ole nivelrikkoa - SSN
123456 kirjoitti:
jatkan vielä,mitkä asiat on nyt erilailla kuin ennen. Saan sormenpäät suorana lattiaan ja istuen jalat suorana lattialla sormet varpaisiin.
Sitten lyhyemmällä puolella oli aamuisin tunne kuin jokin kiristäisi lantiota selällään kun heräsi ja ojensi jalkaa suoraksi. Kiristys on hävinnyt ja oikealta puolelta oli aina kireämpi kun selällään makasi ja venytti jalkaa vinoittain toisen päälle.Sekin hävivi.
Lonkissa ei ole nivelrikkoaMinä saan kämmenet lattiaan. Ja istuen jaloista kiinni. Minullakin oli lyhyemmän puolen kiristystä, mutta se on mennyt ohitse. Jotain vikaa kuitenkin oikeassa lonkassa on edelleen. Jalka tuntuu edelleen lähtevän alta se ei niin kauheasti satu, mut se on jotenkin voimattoman oloinen toisinaan ei koko ajan.
Jos vain harrastat esim sitä kävelyä ja kenties uimista. Lihaskuntoa sekin tuo. Kaikki liikkeet ei mullekkaan käy.
Jos oisin minäkin aikaisemmin tajunnut ruveta itse etsimään vikaa...Voisi olla helpompaa tästä kuntoutuminen.
Minua ihmetyttää miksei niitä SI-niveliä ole multa koskaan tutkittu, vaikka selkä oireillut jo yli 20 vuotta. Ortopedin lausunossa mulla SI-nivelet siistit ja avoimet??Mitähän sekin tarkoittaa??
Asiallista keskustelua voi oottaa vaan niiltä jotka ovat päätyneet samaan ratkaisuun, kuin me. Muuthan ovat sitä mieltä, että olemme kuvitelleet tämän asian ja ettei SI-nivelet voi olla väärässä asennossa.
- 123456
mullakin lukee kesällä otetussa röntgenlausunnossa,että si-nivelet normaalit. Mutta näkeehän tuosta kuvasa Sokea Reettakin,että toinen nivelväli on aivan eri näköinen kuin toinen. Eihän ne voi kuvautua samallalailla,jos toinen on hakautunut eri asentoon.
siistit (ei tulehdusmuutoksia, siis näyttää normaalilta) - kissan viiksi
kyllä nuo huijausvideot tuolta yotubesta pitäisi ottaa pois. koskien holman menetelmää. Muka ms-tautikin paranee ja fibromyalgia
- "Huijausvideot"
Kerrot huijausvideoiksi niitä joissa entiset potilaat, sittemmin asiakkaat, saavat viimeinkin kauan kaipaamamansa avun kipuihinsa ja vaivoihinsa, ja ovat jopa tyytyväisiä saamaansa apuun! Se on sinun mielestäsi huijausta?
Aikaisemmat, jopa vuosienkin tuloksettomiksi osoittautuneet tutkimukset ja hoidot potilaana ovat siis sitä hyvää hoitoa? - kissan viiksi
Kaikille asioille nyt vain ei saa mitään.ei lääketiede,eikä vaihtoehto.
Eräällä evankelistalla oli parantumismainokset netissä vielä vaikka potilas oli kuollut muka parantuneeseen sairauteen. Leski joutui ottamaan lakimiehen,ennenkuin ne hävisi sieltä - Toinen saa toinen ei
> Kaikille asioille nyt vain ei saa mitään.ei lääketiede,eikä vaihtoehto....
Jos kaikille asioille ei saa mitään, mutta joillekin asioille toinen saa vaikka toinen ei saanutkaan! Mistähän sekin johtuu? - kissan viiksi
lievennän nyt sen verran,että ei se kaikki nyt ihan huijausta ole,vaan se kun niistä saa käsityksen,että kaikki parani. simsalabim. ja tulkoon esille,jos joltain on ms-tauti parantunut oikeasti lopullisesti tällä konstilla.
Mutta nyt hiljenen - Nivelvaivanen
Vois kertoo omasta kokemuksesta si-nivelestä. Mulla oli pitkään lonkka vinossa esim huomasi kun kyykkyyn menit toinen kannikka oli alempana ja selällään makuultaan toisella puolella enemmän väliä kun toisella. Kävin naprapaatilla joka totesi että alin selkänikama työntyy mulla napaa kohti ja myös si-nivel viturallaan jumalaton fasetti siellä nikamassa. Jossain vaiheessa en pystynyt kävelemään ja kivut oli oikeessa lonkassa sekä suurimmaksi osaksi ristiselässä koko oikea puoli selästä pumpissa koko ajan kun taas vasen ihan löysä. Antoi vinkkejä mitä parantaa normielämässä ja korosti että jos sulla olisi syvät lihakset hyvässä kunnossa nikama ei pääsisi karkaamaan minnekkään (syvät selkä&vatsalihakset). Eli lihasheikkoutta. Itse siis roteva ja paljon reenaileva kaveri. Perusteet jäi rakentamatta aikoinaan ja nyt se pohja ei enää kestäkkään niitä nostoja mitä muu lihaksisto jaksaa. Reenatkaa hyvät ihmiset syviä lihaksia niistä löytyy linkkejä netistä, siis ja kun olet laittanut nikamat kohdilleen ensiksi hierojalla käykää tai rullatkaa käsittelyn jälkee kroppa täysin auki jotta nikamat ei palaa vanhaa tietä takaisin sinne missä tottuneet olemaan. Tsemppiä vaivasille :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 784409
Purra on kantanut vastuuta täyden kympin arvoisesti
Luottoluokituksen lasku, ennätysvelat ja ennätystyöttömyys siitä muutamana esimerkkinä. Jatkakoon hän hyvin aloittamaans1164127BOIKOTOIN - Ei mitään Suomi.fi postilaatikoita käyttöön
Ainakaan minulle! Vai että pitäisi alkaa siellä käyädä katselemassa tammikuusta 2026 siis periaatteessa päivittäin että1683082Surullista
Että menetit sen naisen , tosi surullista ja vielä oman tyhmyyden takia ,ymmärrän että se on masentavaa582557Muuttunut käytös
Onko kaivattusi käytös muuttunut? Tiedätkö mistä se johtuu? Haluatko kertoa, mitä tapahtui?672407- 1432290
Lasse Lehtonen vaatii persuja pyytämään anteeksi aasialaisilta
Persut ova romahduttaneet Suomen maakuvan parissa päivässä negatiiviseksi rasismillaan ja se alkaa vaikuttamaan jo Suome562149Väkeä oli liikkeellä
Nyt leijutaan pilvissä. Kun eläinpuistossa oli porukkaa 😆😆 Olihan siellä kun ilmaiseksi pääsivät. Eiköhän se juuri sik422107- 522022
Kummallista
Oletteko koskaan ihastuneet ihmiseen, joka ei ulkonäöltään vastaa ollenkaan ihannettanne?561772