Kohta se taas alkaa

alanvaihtoon

Voi v***u, P*****e!

26

404

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kolmen isä

      Niin alkaa se v.mainen kirjojen päällystäminen.

    • open pomo, KTJ

      Sitä ollaan äikänopettajia? V. ttu kirjoitetaan pienellä ja Perkele isolla alkukirjaimella.

    • Belle Kermanne

      Eikö sirkus kiinnosta vai?

    • pilvi-ope

      Eikö olekin ihanaa päästä taas leikkimään lumikki ja seitsemän kääpiötä leikkiä varsinkin näitten kääpiöitten menninkäisälyisille vanhemmille, jotka joka ilmeestä ja tavusta tekevät valituksen koulutoimistoon, hallinto-oikeuteen tai suoli24:een? Muistakaa ottaa huumoria mukaan viimeisiltä lomapäiviltä, koska esimieshän ei tetä tue millään tavalla vaan teidän pitää tukea häntä, jotta koulun imago säilyisi seuraavaan vuosikertomukseen asti suurin piirtein samanlaisena. Älkää tehkö korhosia.

    • aineenopettaja

      kannattaisko vaihtaa, jos on jo kypsä ennen kuin on alkanutkaan. itse odotan innolla koulunalkua ja uusia oppilaita! =) aikaa on onneksi vielä 3vkoa tehdä valmisteluja...

    • ahistaa - apuva

      Nyt iski ahistus ja morkkis. Ensi viikon perästä pitää aloittaa taas se v-mäinen...OPPILAISSA ei ole mitään vikaa, mutta ne ns. työkaverit. Ei prkl. Revi siitä innovaatioita.

      • kyjmthnrbgevf

        Vaihda hyvä ihminen työpaikkaa, jos vain kollegoista on viihtyminen kiinni. Minä olen aina tullut toimeen pahimpienkin k-pääkollegoiden kanssa, on vaan yhtä kyr.ä heille takaisin. Kusip.ä kersoille kun ei voi tehdä samoin, niin niiden kans joskus alkaa ahdistaa.


    • yhteistoiminnallinen

      Sano vaan leveästi hymyillen ekana työpäivänä sille vihaamallesi kollegallesi että h a i s t a v i t t u. Ja katso miltä sen naama näyttää sen jälkeen.

    • koviakokenutope

      Taidan noudattaa neuvoasi. Jo pari viikkoa olen nähnyt painajaisia siitä ensimmäisestä päivästä (suunnittelupäivä), jolloin pitää kuunnella ja katsella niiden narsistien "esitelmiä". Onneksi työpsykologi tulee pitämään esitelmää työhyvinvoinnista, vaikka tiedän, että sellainen ei muuta heidän toimintaansa millään tavalla.

    • joskus näinkin

      Minäpä lähden ensimmäistä kertaa kuuteen vuoteen mielelläni töihin. Hä? Hulluko? Miksi? No, ensimmäistä kertaa sitten vuoden 2007 minulle on tulossa luokka, jossa ei (ainakaan vielä...) ole yhtään käytöshäiriöistä, väkivaltaista tai kovin pahasti mieleltään järkkynyttä lasta

      • elämä on laina

        Kyllä luokan tai ryhmän kanssa toimeen tulee, mutta ne työkaverit ja se työyhteisö. Kun siellä ei olisi niitä pyrkyreitä, hanurin nuolijoita ja narsisteja, niin kysymyksessä olisi "elämäni paras työpaikka"


      • ja siitä se ilo laan

        Tai sitten joudut työpaikkakiusatuksi...


      • esy esympi
        elämä on laina kirjoitti:

        Kyllä luokan tai ryhmän kanssa toimeen tulee, mutta ne työkaverit ja se työyhteisö. Kun siellä ei olisi niitä pyrkyreitä, hanurin nuolijoita ja narsisteja, niin kysymyksessä olisi "elämäni paras työpaikka"

        Joo, tuleehan sitä luokan kanssa toimeen, jos on edes sellainen jotakuinkin keskivertoluokka. Mut sitten kun luokassa on 2 tyyppiä, joiden kanssa operoidessa tärkeintä on pitää sakset kaukana heistä, jotta ne eivät ole naapurin silmässä -oppimisella ei niinkään väliä ja em.lisäksi vielä 3-5 sellaista, jotka eivät kyllä ole väkivaltaisia, mutta eivät muuten vain kykene keskittymään viittä minuuttia kauempaa, niin silloin alan vaihto käy mielessä.

        Ja kyl noiden mainittujen oireilevien kanssakin vielä pärjäisi, jos saisi olla heidän kanssaan pienryhmässä, mutta kun sinne luokkaan on vielä tupattu ne 20 ns. normaalia lastakin, joilla tosin viidellä on lukivaikeuksia, ja tätä suurta enemmistöäkin pitäisi huomioida välillä, niin joskus- toki vain joskus- meinaa aika loppua ja saattaa käydä niin, että se ns. normaali lapsi on kärsinyt. Toki hän kärsii välitunnilla, kun nämä 2 saksiveijaria pistävät kiusaamisvaihteen pykälään, mutta tärkeintähän on intergraatio, ettei kellään (= erityisoppilaalla) tule paha mieli.


    • huonoja käytöstapoja

      Mitä nämä opettajat ovat, jos tälläistä tekstiä kimpoilee täällä palstalla? Luulin että olisivat sivistyneitä ja hyväkäytöksisiä. Mihin kansakuntamme joutuukaan... Opettajat ovat hirviöitä, opetettavat ovat hirviöitä, rehtori on hirviö...
      Eli samanlaista paskaa näyttää olevan kansankynttilöidenkin parissa kuin tavan duunareiden...

    • tuli just kapakista

      Tuunarille; Etkö älyä. Tämä palsta toimii open työnohjauskanavana ja toisaalta jossakin opellakin on oikeus purkaa paineensa ja kiukkunsa. Luokassa, opetustilanteessa tai työpaikalla sitä ei voi tehdä. Kotonakaan ei voi omia lapsia, nuoira tai puolisoa sättiä. Niin, että täällä on hyvä purkaa kiukkunsa ja kirjoittaa sooooopaaaa.

      • just menen baariin

        Ehei, nyt erehdyit. Tämän palstan tarkoitushan on se, että täällä päästään toukokuussa kuittalemaan opettajien lomista, ja vaatimaan heille palkatonta kesälomaa ja elokuussa kuittalemaan, että kaikki loppuu aikanaan ;)

        Lisäksi tämä toimii loistavana kanavana huoltajille valittaa, kun oma lapsi sai koulussa rangaistuksen, kun vain ihan pikkasen löi Villeä ja vain ihan pikkasen nimitteli Maijaa hutsuksi


    • loma senkun jatkuu

      just tulin baarista: tällä palstalla saa myös kuittailla siitä, että voi olla se paljon puhuttu "haamuope", jota ryhmää minä edustan.

    • oppilaat ok

      Ei helkkari. Heräsin taasen painajaiseen. Miksi pitää olla niin mätä työyhteisö?

      • pesääää

        vaihda työpaikkaa, jos koet nykyisen olevan niiin märkäpesä.


      • kj6nh5b4gvf

        Tiedän kyl läheisten kokemuksesta, että mätä työyhteisö voi olla yhtä shittiä, mut siltikin olen sitä mieltä, että k-pää luokka on pahempi. Työkavereita ei tarvitse nähdä kovinkaan paljon päivän mittaan, mut oppilaita kyllä.


      • KP:lle terveisiä
        kj6nh5b4gvf kirjoitti:

        Tiedän kyl läheisten kokemuksesta, että mätä työyhteisö voi olla yhtä shittiä, mut siltikin olen sitä mieltä, että k-pää luokka on pahempi. Työkavereita ei tarvitse nähdä kovinkaan paljon päivän mittaan, mut oppilaita kyllä.

        Jos "työkaverin" toiminta menee niin pitkälle, että hän häiritsee opetustuntien pitämistä ja muuta työhön liittyvää toimintaa, niin k-pää luokkakaan ei ole mitään sen rinnalla. Ymmärrän toki, että tapauskohtaisista tapauksista on kysymys.


    • kuula h

      Kyllä vitutuskäyrän kulmakerroin on....

      Mitä kannattaisi tehdä, ettei tarvitsisi palata siihen mätäpesään? Olen hautonut jopa itsaria.

    • mistä johtuu?

      V i*t*u joo, kohta se taas alkaa. Tykkään opetustyöstä, mutta valitettavasti minunkin työyhteisö on hanurista. Vaikuttaa sille, että en ole ainoa.

    • pysäytä aika

      Voi .....! Käyrä on tikkusuoraan pystyssä juuri nyt.

    • Mukavaa opetustyötä

      Lopetin opetustyön aikoinaan muutama vuosi valmistumisen jälkeen ja aloin yrittäjäksi. Myin yritykseni 51-vuotiaana ja nyt teen ope-tuurauksia pari kuukautta vuodessa ajan kuluksi.
      Ihan kivaa, suosittelen samaa muillekin. Jatkuvaa opetustyötä en tekisi enää mistään hinnasta mutta tuuraukset on ihan kivoja..

      • neuvoja pliis

        minkähän alan firma se on? oletko nyt miljonääri? minä olen just nu 51, mutta silti taistelen opettajana.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1595
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      172
      1263
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      104
      1090
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      1037
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      86
      930
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      68
      861
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      44
      858
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      61
      779
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      753
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      748
    Aihe