Apua tarvittaisiin.

Ihan keltanokka-äiti

Renault Laguna alkoi oikuttelemaan, kai.
Viime vkonloppuna autoon olin unohtanut valot päälle muutamaksi tunniksi. Kokeilin autoa käyntiin, eikä lähtenyt, hyvin vähän pyöritti. Enempää en sitten yrittänytkään startata. Kun viimein sain naapurin kiinni ja sovimme, että hän hakee käynnistyskaapelit ja antaa apuvirtaa, odotellessani sitten kävin kokeilemassa autoa käyntiin ja kas kummaa, se hörähti käyntiin ihan moitteettomasti, MUTTA, kun lähdin sitten ajeluttamaan kärryä, kierrokset oli tosi korkealla paikallaan ollessa, ihan kuin olisin kaasua painanut. Noh, ongelma meni ohi, MUTTA, tuon tapauksen jälkeen tyhjäkäynti on jotenkin mielestäni korkeilla kierroksilla (1000) ja kun ajan ja pysähdyn esim liikennevaloihin, kierrokset putoavat aika hitaasti sinne tuhanteen. Olen nyt antanut auton käydä tuossa pihassa ja jotenkin tuo tyhjäkäynti on sellainen hmm..epävakaa, ei käy niin tasaisesti, kuin ennen tuota episodia.
Eihän tuo ajoa haittaa, mutta bensa palaa ja banjot soi ja huolestuttaakin hurjasti, että miten kalliiksi remppa kenties tulee:-(
A) Mikä ihmeen vika autoon tuli?
B) Mikä on normaali tyhjäkäynnin kierrosluku määrä?

Ei yhtään naurata, kun rahaa yh:lla on tosi vähän ja auto on työmatkojen suhteen kultaakin kalliimpi, suorastaan pakollinen:-(

1

147

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rellun Pippana

Olisko sisko kanattanut ensin ladata akku tolppasähköllä.
      Apuvirta kun tahtoo aina nykyautoissa rikkoa jotain.

A) Mahdotonta etädignosoida, tarvitsee saada lähikontakti
      B) Normaali tyhjäkäyntikierrosluku on noin 700...800 kierrosta minuutissa.

Jos jos auto pysyy tyhjäkäynnilla vaikka vahän vaihtelevalla nopeudella ei hätää.
      Jos se huristaa yli 1000 kierrosta eikun huoltoon.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      144
      5800
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      25
      3586
    3. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      122
      2815
    4. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      47
      2498
    5. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      29
      1939
    6. Hajoaako persut kuten 2017?

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen
      Maailman menoa
      263
      1851
    7. Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle

IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt
      Kankaanpää
      49
      1800
    8. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      20
      1626
    9. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      32
      1587
    10. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      28
      1540
    Aihe