Elikkä hommasin tommosen Wacom Bamboo Pen -piirtopöydän (siis ihan normaali, ilman mitään erikoista) ja opin käyttämään sitä hetken tutustuttuani, mutta vieläkin tökkii yksi asia.
sillä kun vaikkapa paintissa painan kynän kiinni levyyn, enkä lähde heti raivokkaasti liikuttelemaan sitä, niin osoittimen kohdalle ilmestyy sellainen perus pyörivä latauskiekko, ja kun pääsen taas liikuttamaan sitä, on "muste" muuttunut valkoiseksi. myös sentin levyinen nopea "raaputus" aktivoi sen. työpöydällä näin tehdessä ilmestyy se sama valikko kuin hiiren oikealla näppäimellä. Mutta kun latauskiekko ilmestyy ja odottaa ihan paikallaan n. 3 sekuntia niin voi taas jatkaa normaalisti.
Tämä on tosi ärsyttävää kun on piirtämässä jotain pikkutarkkaa ja haluaisi että kynä on edes puoli sekuntia paikallaan "paperilla" ja sitten lähtee liikuttamaan. mutta ei, ainoat vaihtoehdot on huitaista heti kynä liikkeelle ja sitten tulee noita ärsyttäviä virheitä. tai pitää kynää paikallaan kolme sekkaa että pääsee taas jatkamaan, ellei muste muutu taas valkoiseksi ja taas on kaikki pilalla.
Elikkä saako tuota ominaisuutta asetuksista pois kun en niitä oikein ymmärrä, vai pitääkö heittää laite seinään? Kertokaa pls!
piirtopöydän kanssa ongelmia
3
204
Vastaukset
- bamboo pen
no ompas täällä aktiivisia vastaajia. noh harvinainen tilannehan tämä on, eikä tänne ne tietyt henkilöt eksy. ja tännekin kirjoittaminen oli vaan B suunnitelma.
nyt oon kuitenkin oppinut kiertämään tän miun ongelman napsauttamalla joka kerta kahdesti ennen kuin alan piirtämään. on toiminut toistaiseksi, mutta olisi kiva korjata tää ongelma kokonaan. Veikkaisin että koneen tehot ei riitä grafiikan pyörittämiseen.
Mikä on näytönohjain ja paljonko ram-muistia?
Todennäköisesti se ei vaihda mustetta valkoiseksi vaan se on edelleen mustaa mutta ruutu ei päivity vaan kone raksuttaa. Tallenna kuva ja avaa uudestaan kuvankatseluohjelmalla näkyykö se "valkoinen" mustana.
Ja ihan ensiksi sulje se PAINT! Se on Windows jäännös joltain ajalta kun vielä oli 3.11 windowsit eli toisinsanottuna se on aivan sieltä ja onneton, ominaisuuksiltaan täysin vajaa kun ei ole edes layer ominaisuutta ja työkalurivi on suppea.
Paintin käytöstä turhaudut laatuun ennenkuin olet edes aloittanut kunnolla.
Lataa vaikka ilmainen gimp. Tai osta Photoshop. Molemmat hyviä.- bamboo pen
Muistin että olin kysynyt jotain.
se että se tekee valkoista, jos sitä aluksi pitää paikallaan ei liity koneen tehoihin vaan itse laitteeseen. ja sehän ei ole mitään väriä, eli vähän kuin pyyhekumi. tää laite on vaa suunniteltu nii omituiseksi :s
toki silloin tulee ongelmia kun piirtää liian nopeasti. esim oman allekirjoituksen tekeminen on vaikeaa normaalilla vauhdilla :D
Niin ja ratkaisin alkuperäisen ongelman siten että joka kerta näpäytän kaksi kertaa kynää ennen kuin lähden piirtämään. toimii nopeammin, kuin odottelu ja on tarkempaa kun ei tarvitse huitaista.
vieläkään en ole tosin hankkinut muuta piirto-ohjelmaa. paitsi paint tool SAI:n joka on kuitenkin yhtä tyhjän kanssa kun piirtopöydässä ei toimi paineentunnistus eikä kone ole nopea ja lisäksi kyseinen ohjelma on vaikeaselkoinen.
no mutta kiitos vastauksesta ja näkemiin :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42447- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882