Rauman SPR - huonoa palvelua.

BadAttitude

Moro,

onko kellään kokemuksia Rauman SPR:n toiminnasta ja asiakaspalvelusta?

Itse soitin sinne hiljattain ja oli palvelu kyllä hemmetin huonoa. Siellä äksyilee kyllästyneen oloisena töykeä iäkkäämpi nainen. Olen lahjottamassa huomattavan määrän vaatteita ja kalusteita heille, mutta häntä ei yhtään kiinnosta olla ystävällinen.. Töksäytteli nytkin kaikkea, ja kauhea kiire vaan lopettaa puhelu.

Onko teilläkin käynyt näin? Aika huonoa mainetta tuo tuollainen SPR:lle yleisesti.

47

4630

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Juntuska

      Vähän samaa kokemusta ja Porissa sama juttu. Minusta tosi noloa.

      • Korvasto

        Katsos kyllähän siinä hermostuu vähitellen kun ihmiset luulee äspeeärrää joksikin hangassuon haarakonttoriksi ja kärräisivät paskansa sinne kun on lyhyempi matka.
        Luuletko oikeasti että joku olisi kiinnostunut rikkinäisistä pillifarkuista, iphonen suojakuorista tai ikean naarmuisista lastulevyhuonekaluista.
        Pidä paskat omalla tontilla ja spr.n tätikin hymyilee.


      • Ooiuutt

        Ei ne mitään vaatteita tarvitse. Iittalassakin kerättiin vaatteita. Hyvässä hengessä ja auttamisen halussa. Kun maanrikastutjat lähti niin oli roskalavalla avaamattomia pusseja puhtaita vaatteita, lasten ja aikuisten. Ei mulla muuts.


    • Ultimate fighter

      Parhaimmat kokemukset verenluovutuksesta saa nakkikojulla aamuyöstä.

    • kirpmanni

      Juu,samanlaisia kokemuksia. Ja se vielä kun sieltä käy ostamassa jotain,niin palvelua ei juurikaan saa.Kassalla ottavat ihan oman mielensä mukaisia hintoja vanhoista paskoista tavaroista ja vaatteista.

      • Glad-Sommare

        Miksi sinä ostat vanhoja paskoja tavaroita?
        Osta uusia paskoja tavaroita joilla on kalliimpi hinta, mutta joita ei myyjät itse ole hinnoitelleet!


    • yks työtön

      Miten voi olla kun on ns.pakko työllistettäviä iäkkäitä työttömiä palkka kehno ja ei päässyt ansio sidonnaiselle vaikka aikoinaan olin vuoden siivoamassa pohjanmaalla käyttävät työttömiä vain hyväksi tuskin saatavat rahat edes menevät avun kohteisiin vaan jää pomojen palkkoihin ja ynm.kuluihin.Raumalla olen löytänyt halvalla kassillisen kankaita menkää penkomaan varsinkin ne jotka vielä osaavat jotain ompelu koneellaan väsätä.olen sitä mieltä että jos itse olet kohtelias niin saat samanlaista takaisin.nimimerkki yks 58v.pitkäaikais työtön nainen joka osaa tehdä kankaista kaikenmoista

    • Joutomies 1

      Sinne ei kannata lahjoittaa mitään arvokasta. Ennenkuin se ehtii myyntiin se katoa
      ja myydään jossain muualla. Rahat ei mene apuatarvitseville vaan niillä ylläpidetään esim. omaa elintasoa.
      Lukemattomat työllistetyt voivat kertoa härskeistäkin tapauksista täällä Raumalla.

    • turhaa se on.

      Näin on. Rahoja menee omaan taskuun, olin siellä kerran töissä ja lopetin aika äkkiä.

      • Otan alueelta

        Näinpä juurikin on. Myyntiin päätyy siellä esimerkiksi Arabian astioista vaan ne muutamat, lohjenneet astiat. Priimakuntoiset, joita tulee sinne päivittäin, myydään jonkun muun piikkiin jossain muualla, tai ne koristavat pian jonkun lasivitriiniä omassa kotona. Itse en vie enää sinne mitää arvokasta, mieluummin lahjoitan vaikka naapurille.


      • Valitavaan
        Otan alueelta kirjoitti:

        Näinpä juurikin on. Myyntiin päätyy siellä esimerkiksi Arabian astioista vaan ne muutamat, lohjenneet astiat. Priimakuntoiset, joita tulee sinne päivittäin, myydään jonkun muun piikkiin jossain muualla, tai ne koristavat pian jonkun lasivitriiniä omassa kotona. Itse en vie enää sinne mitää arvokasta, mieluummin lahjoitan vaikka naapurille.

        Itse käyn Rauman SPR:n kirpparilla satunnaisesti ja olen löytänyt kaksi Arabian astiastoa kohtuulliseen hintaan. Palvelu on ollut hyvää varsinkin jos vertaa Turun konttiin. Alakerrassa on ollut joskus vähän nihkeämpää palvelua mutta nyt en ole kyseistä henkilöä siellä nähnyt. Löytöjä olen tehnyt sieltäkin paljon. Mielestäni kirppari on Rauman paras ja monipuolisin.


      • Työläinen

        Vuosia syöty kuormasta


      • Työläinen
        Työläinen kirjoitti:

        Vuosia syöty kuormasta

        Ja syödään vieläkin parhaat korut kellot vaatteet hopealusikat astiastot pesukoneet pölynimurit elektroniikka syödään kuormasta ilmaiseksi


    • Voi kateutta

      Hyviä kokemuksia minulla. Olen kalusteita ostanut ja saanut hyvää palvelua ja kotiinkuljetuksenkin edullisesti. Miksi ihmiset mollaa toisiaan ja niitä jotka viitsivät vapaaehtoisesti tai pienellä palkalla toisia palvella.
      Omat romunsa voi jokainen viedä kaatopaikalle, kuljetus on vaivalloista ja jätemaksunkin joutuu maksamaan. SPR valitsee tietenkin niitä tavaroita joita joku tarvitsee, ei ole mitään järkeä kuljettaa romuja edestakaisin.
      Jos mielestäsi tavaroillasi on arvoa niin ilmoittele tori.fi. En ymmärrä miksi haukut muita-eikai kukaan ole vastuussa jos sinä olet hamstrannut tarpeetonta tavaraa?
      Olen oikein iloinen että Raumalla on SPR eikä siellä ole pakko kenenkään käydä.
      p.s. en tunne sieltä ketään, kehun siksi että olen nyt keväällä siellä asioinut ja ollut tyytyväinen. Voithan sinäkin perustaa oman kierrätyskeskuksen ja rikastua. SPR kaikki ostokset lyödään kassakoneeseen ja olen saanut kuitin.

      • Kirppiskunnia

        Voi kateutta nimimerkille..älä nyt!olen ollut 2krt tuolla töissä..tiedän mistä hlöstä..ja mitä tapahtunut..mutta kirjoittaja mahtaa olla puolustelija tuttu.tai .hyväuskoinen ainakin..


      • Tyytyväinen
        Kirppiskunnia kirjoitti:

        Voi kateutta nimimerkille..älä nyt!olen ollut 2krt tuolla töissä..tiedän mistä hlöstä..ja mitä tapahtunut..mutta kirjoittaja mahtaa olla puolustelija tuttu.tai .hyväuskoinen ainakin..

        Olen asioinut paljon Rauman SPR:n kirpputorilla. Mielestäni palvelu on kohteliasta, asiakkaan tarpeet huomioonottavaa. Jokaisesta ostamastani tavarasta saan kuitin. Kuljetus on järjestynyt tarpeen mukaan. Olen löytänyt hyviä tavaroita. Riippuu paljon, mitä kirpputori on saanut lahjoituksena ja mihin aikaan. Siellä on tavaran vaihtuvuus suuri ja mielestäni ovat hinnat kohtuullisia tavaran laadun mukaan määriteltyjä. Palveluun varmasti vaikuttaa myös se ostajankin asenne. Olen yleensä kuullut tuttaviltani positiivisia lausuntoja Rauman SPR:n kirpputorista. Osalla kirpputorin henkilöistä on näin tilaisuus saada työtä edes vähäksi aikaa ja osa henkilöistä toimii tavaran kuljetuksessa ei myyntitehtävissä. Tällaista laitosta mielestäni kannatta tukea: sekä lahjoittaa että ostaa sieltä.


    • hamppaat

      rauman spr paras paikka rauman kirppareista ,,mitään en anna tori kirpikseen tosi tyly hampaaton äijä hyi helvetti mikä lie koijari

    • mama1

      Minä lahjottaisin Pelastusarmeijalle. Tekevät tosi hyvää työtä

    • pitkäaikais työtön

      Aikoinaan ollessani pakko työllistettynä Vaasan spr jka kuukausi ilmoitustaululle tuli lista mitä oli tullut rahaa eriteltynä kuljetuksista,naisten,lasten,miesten vaatteista,kirjoista,kodin käyttö esineistä,ynm.yli 50prosenttia meni suoraan kaato paikalle vaikka joka taloyhtiössä on niihin tarkoitettu laatikko.työn tekijät sai kiitokseksi jäätelöä ja läheisen jupiterin tekemää pitsaa paikka oli myös pakko työ laitos työttömille.siis yli 50v.piti harjoitella siivousta ,ruoan tekemistä,verhoilua ynm.9e pv korvauksen lisäksi.spr vois antaa rahat työttömille kun valtio maksaa palkatkin,olis niinkuin motiivia tehdä siellä töitä.tiedän somali naisen joka tietää että ei rahoja näy maassa jossa on asunut,katoavat virka miehille ja ns,välikäsiin.tämä nainen oli tehnyt töitä oman maan spr hoito työtä oman kansan parissa.Nyt olen kuullut että Vaasan spr on työttömät on laitettu pois koska esimieses on jotain vilppiä tehnyt.siellä li noin.40 työn tekijää osa vaan 9epv.muut sai käteen 800e.ostaa sai vain 2krt viikossa ennen kun paikka aukaistiin ei ainaskaan työttömät pystyneet mitään varastaan pomoista en tiedä.

    • YKS KANS TYÖTÖN

      totta olen kuullut että noi esimiehet sitä vilppiä tekee ja yleensä sitten paikat alkaa toimia vapaaehtois porukoilla ei voi enää sinne työntää työttömiä kaunistelemaan työttömyys tilastoita,kun kursseja käyvät,äitiys lomalaiset eivät kuulu tilasto keskuksen porukoihin koko maan työttömyys tilasto ei siis ole totuuden mukainen.tätä tää on työttömien hyväksi käyttöä ja syyllistämistä joka on tämän systeemin joka tekee koko ajan enemmän työttömiä.ihminen ei ole minkään arvoinen eipä ole ihme kun mielenterveys lääkkeitä syödään ja kaljaa juodaan että saadaan turrutetuksi että ei ihminen romahtais tässä yhteiskunnassa.SUOMI EI OLE OLLUT ENÄÄ NS.HYVINVOINTI VALTIO EU ON TEHNYT VAAN HUONOA JÄLKEÄ.

      • Vak.asiakas

        Jonnekin ne arvoastiat vaan katoavat lajitteluvaiheessa. Joku niillä tienaa,mutta SPR:n myymälässä niitä ei kovinkaan usein näe. Käyn päivittäin useammankin kerran, joten tiedän mistä puhun. Lisää valvontaa, vaikka kameroilla..


    • mielipide tääkin

      Ei ainaskaan työttömät niitä ota turhaa luulla ainaskin pohjanmaalla olis hatkat tullut jos olis jotain vienyt ja karenssi päälle.Oletko itse joku joka myy eteenpäin jos hyppäät siellä jatkuvasti.Paikalla paljon tympääntyneitä työttömiä pakko töihin joutuneet,ei tietty paljon hymyilytä siellä ollakkaan.Aika hullua kameroita laittaa kukahan siellä sitten pitäis ihmisiä alkaa kytäillä menis maku siellä sitten käydä jos joku sua seurais.onneksi ei huvita katella mitään turhaa roinaa ja masentuneita ihmisiä.

    • Työtön ihminen

      Mitä sitten vaikka jotain korvausta saisivatkin? Minä olen kyllä aina saanut kuitin.
      Jokainen voi itse mennä ilmaiseksi työhön. Mihin niitä astioita ja huonekaluja sitten laittaisi? Kaikilla on kaikkea liikaakin, vanha tavara ei mene kaupaksi (ei mene kyllä uusikaan...). Raumalle suunnitellaan jättikauppakeskusta, kukapa siellä käy shoppailemassa? Hienoa että on kierrätystä: käyttökelpoinen tavara löytää uuden omistajan ja itse voi halvalla ostaa mitä tarvitsee.
      Kiitos SPR.

    • TYÖTÖN MINÄKIN

      Mitäs kiität onhan ihmisillä joillain liikaa tavaroita nurkissaan mutt en minä kerää nurkkiini vien mielummin pelastus armeijaan tosin olen vienyt puhtaita ja paljon lasten tavaroita saa sitten mummot ostella kun lapsenlapset käy kyläilemässä.Totta ei ole että kaikilla on liikaa jos sitä muutakin tarkoitetaan kun tavaroita.eihän ihmisillä ole sitä tärkeintä elikä TYÖTÄ.SIIS MILLÄ OSTELEE NOITA TAVAROITA JUURI VOI RUUAN LIDISTÄ SAADA.KIERRÄTYS ON TOSISSAAN HYVÄ JUTTU.mUTTA EI TYÖTTÖMIEN KIERRÄTYS MITÄ TYÖNANTAJAT TEKEE NYKYISIN EI SIIS MUUTA KUN PÄTKÄÄ. PÄTKÄÄ.PÄTKÄÄ EI VAKITYÖTÄ VAIKA KUINKA HYVIN TEKISIT TYÖSI.TUSKIMPA KUKAAN MIELELLÄÄN MENEE ILMAISEKSI TYÖHÖN TYÖKKÄRI PAKOTTAA JA KATKEE OLEMATON KORVAUS JOS ET OTA OSOITETTUA TYÖTÄ VASTAAN NIIN SE MENEE.KANTSEE MUISTAA ETTÄ JOILLAIN ON RAHA JOTKA TUOLLA SHOPPAILEE EI TIETENKÄÄN ME KÖYHÄT IÄKKÄÄT TYÖTTÖMÄT JOITA KOHDELLAAN TYÖKKÄRISSÄKIN HUONOSTI KUN SIELLÄ ON NIITÄ NUORIA JOTKA EI ELÄMÄSTÄ MITÄÄN VIELÄ TIEDÄ.KOVASTI PIKKU VIRKAMIEHET SIELLÄ TÄRKEILEE JA NÖYRYYTTÄÄ VANHEMPIA TYÖTTÖMIÄ JOTKA OVAT SENTÄÄN JO 15 V.UOTIAANA JOUTUNEET ITSENSÄ ELÄTTÄMÄÄN.PS.KUITTI NYT EI MITÄÄN TODISTA MIKSI JOKA NURKASSA ON KAMPAAJA JA PITSA PAIKKA EI KUITTIA PARTURI AIASKAAN ANNA JOS EI PYYDÄ.SIIS VEROJEN KIERTÄJIÄ SUURIN OSA NS.YRITTÄJISTÄJOKA KAUPUNGISSA..

    • Yrittäjäksi vaan

      Perusta sinäkin kampaamo ja pitsapaikka. Jos luulet että sieltä raha tulee helpolla.
      Ja mihin sinä sitä kuittia tarvitset. Vapaudut katkeruudesta kun mietit itsesi työnantajaksi:millaisen työntekijän ottaisit alaiseksesi ja työkaveriksesi? kun oma palkkakin on kiinni toisen työstä.
      Mieti myös millaista on olla yksityisyrittäjä: työajat, lomat, työnmäärä ym ym.

    • ijäkäs nainen

      Olen ollut yrittäjä duunarin kanssa naimisissa tiedän mitä on kun ei mitään lomia pysty pitämään,jos meinaa olla kilpailussa mukana halvinhan otetaan jos esim.lvi töitä kunnat ottaa.Sitten vielä muut kateita siis ne muut saman alan yrittäjät.Se pitää muistaa etä yrittäjyydessä on omat riskinsä sinulle viimeksi tääll kirjoittelija eikä nykyisin yrittäjät ole kovinkaan hyviä työllistämään ja palkoistakin saa tapella.Itse tehnyt kaupungin pätkätöitä ja niitä työkkäri pakotöitä.Turhaa yrittäjien valittaa kaikkihan ollaan jonkinmoisia yrittäjiä sanakin aika typerä kuvaamaan työ tekoa,jossa kumminkin oma herransa..

    • parantamisen tarvet

      Mennyt palvelualttius alaspäin. Tutuille myydään halvalla mutta muille kalliilla ja jos myyjälle sattuu paha päivä niin asiakas saa siitä kuulla, hintaa nostetaan tai ei suostuta myymään lainkaan. Puhelimitse äyskitään eikä suostutakaan sovitusti tavaraa hakemaan. Joku dementoitunut vanha mies kukkoilee muka pomona ja muut eivät uskalla tehdä mitään kysymättä häneltä. Tyhjänpanttina istuskelee nuoria miehiä (työllistettyjä?), pari ahkeraa naista tekee kaikki työt. Olisiko aika katsoa peiliin?

    • Miskanii

      Ei taida koko kirpputorilla olla kuin yksi tai kaksi oikeasti palkattua ihmistä. Loput on työkkäristä hankittua orjatyövoimaa. Ei kai se palvelun taso voi mitään kauhean korkeaa olla jos ovat siellä pakosta "harjoittelemassa".
      Tyhjänpanttina taitavat istuskella vain sen takia että "työnantaja" ottaa niin monta "harjoittelijaa" kuin vain mahdollista. Helppohan se on ottaa kun ilmaiseksi saa.

    • ari_zwag

      Asiakkaan henkilökohtainen tragedia huonosta palvelusta toki on päivänpolttava kysymys ja varsin hälyyttävää, mutta itse pidän koko ilmiön tuottavaa yhteiskuntarakennetta ja -ihannetta tarkkailemisen arvoisena.

      Tarkoitan sitä kuluttamisen sekä jatkuvan kasvun harhakuvaa, jota miedän toivotaan noudattavan. Mielestäni kyseinen malli ei sovi kaikille ja tämä saa aikaan eriasteista luisumista, syrjäyttämistä ja syrjäytymistä, joiden kustannukset valtiontaloudelle on opittu pitämään kiinteinä pakollisina menoerinä joita sitten välinpitämättömästi paikkaillaan purukumilla esim. edellä mainittuun tapaan.

    • tyytyväinentäti

      Olen saanut hyvää palvelua ja mielestäni yläkerran astia osasto on oikein kaunis ja "rakkaudella rakennettu". Tällaista toimintaa tarvitaan! Olen mökkikalusteita heiltä ostanut ja minusta on järkevää etteivät ota lahjoituksena romuja vastaan. Kuolinpesien romuille oikea osoite on kaatopaikka ja jätemaksu.
      Kiitos työntekijöille ja tsemppiä!!!

    • Hengenheimo

      Tuon vuoden 2013 (aloittajan viesti) jälkeen henkilöt SPR:n kirppiksen johdossa ja henkilökunnassa ovat vaihtuneet.
      Toiminta on kehittynyt parempaan suuntaan,

    • Raumalainen-

      Minä sain ainakin hyvää palvelua kerran kun ostin sieltä tv tason ja kaks nojatuolia ja ne kuljetti ne kotiini ilmaiseksi tosi nopeesti vielä

    • redcross-fan

      Mun mielestä sieltä saa erinomaista palvelua, ainkin nykyään, ap. viesti kyllä oli MONEN vuoden takaa...

    • Good-Year

      Toi aloitus viesti oli viiden vuoden takaa!
      Nykyään siellä on toiset ihmiset hoitamassa asioita. Ei ole niitä omanedun kähmijöitä.

    • Eienää

      Palvelua kyllä sai,kun viimein onnistui melkein tyhjästä alakerrasta löytämään tarvitsemansa.( vain sohvaa ja patjoja löytyi...)
      Ei ollut halpaa,kannattaa kierrättää oman paikkakunnan ryhmissä,eikä antaa SPR:n Rauman myymälään ainakaan. Tuonti maksoi,tultiin ensin vääränä päivänä,eikä sovittuja haettavia tavaroita kuitenkaan huolittu. On kuulemma " uudet säännöt". Tais olla perjantaisääntö, ettei viitsitä kantaa mitään? Pihaan runnottiin niin lähelle ovea,kuin pystyi,vaikka pelkkä kävelykäytävä! Kiva taas kuunnella haukkuja naapureilta....
      "Tollanen ei mene kaupaksi" : ei ollut mitään ryjää,mutta se ns.vanhan miehen kanssa sovittu nouto sentään muilta osin. Eikö ollut hakijoille sopivaa tavaraa?
      Seuraava kai sanoo,onko pakko käydä- no ei ole rahaa niihin uusiin,joita joku kai vaihtaa taas uusiin SPR:n kautta? Kuka ostaja on muka niin nopea,että ovelle tuotaessa on lappu varattu tai myyty?!
      Omin korvin kuultu,miten eräs puhui henkilökunnan luontaiseduista. Jos saa tuon 9€/ päivä,niin ei voi olettaa,että paljoa tekeekään. Jonnekin se parempi tavara katoaa, valitettavasti.
      Törkeä temppu tällaiselle sokolle, jos tavaran olisi vienyt omalla autolla,ei ongelmaa. Ei kyse mistään kaatopaikkatavarasta.

    • EntSPR

      Silloin vuosiasitten oli eri ihmiset hoitelemassa asioita. Varsinkin palkatuilla ihmisillä esiintyi röyhkeää omaneduntavoittelua.
      Nykyään siellä on rehellisempi meininki ja palvelu on parasta A-luokkaa!

      • Eienää

        Olihan aloitus vanha, mutta onko tämä uusi " sääntö", jota yksi henkilö hoki,jossain kerrottu? Eli ei kelpaa enää kuin uusi,niinkö? Täältä lähti osa AIVAN sovitusta tavarasta,yksi ei kelvannut,on niin huono,ettei kukaan osta.
        Voi nolo,sieltähän on ostettu,eikä ollut edes halpa....nyt täysin ehjä,puhdas ja onneksi kelpaa jollekin muulle.
        Periaatteessa olen edelleen sitä mieltä,että hakekoot,koska sovittiin.
        Kuljetusmaksuhan noilla on ollut kai jo pitkään. Ei kai kukaan osta,jos ei ole mitään- vain vanhoja kangassohvia ja sitä lastulevyä. Vanhat patjat kaupatkin vievät jo vaihdossa,jos uuteen on varaa.
        Kaatopaikkatavaraa ei periaatteessa enää pitäisi olla,lajittelu kuntoon olisi arvossaan. Jos kuljettaesssa jokin hajoaa,( enkä enää ihmettele) ei lahjoittajan syytä.
        Aiemmin olisin antanut jopa hyvän arvion.
        Käytettiin täysin hyväksi: maksu ( huonommasta tavarasta kuin saivat), kun ei näe,oletetaan ettei kuule tai ymmärrä?
        Pilattiin piha- työtähän se olisikin kantaa muutama metri monen miehen voimin.
        Toivottavasti katastrofiapu toimii vähän paremmin. Tämähän oli vain pikku juttu.
        Silti ei enää ikinä.


    • Matumu

      Ei ole huonoa palvelua, jos olet mamu saat jopa naista spr piikkiin.... Ihan ilmasiksi.

      • Anonyymi

        Munatonta kyllä tuo omalaatuinen kirjoituasu.


    • Asiakas123456789

      Tavaraa tulee ja menee moneen lähtöön kaikkea on, erityisesti alakerrassa olen mielenkiintoisia löytöjä tehnyt. Cd-Lp-Levyjä ja C-Kasetteja yms. Hintakaan per kappale ei yhtään (1€ levyt ja C-Kasetit 0,50€) kallista tosin Lp-levyissä jos sattuu joku lahjoittamaan jotain oikein kunnollista eikä perus iskelmä ja kokoelma levyjä tms. joita tuntuu olevan ympäri suomea kirppiksillä, niin hinta yleensä 5-15€ riippuen lätystä. Yläkerrassa lähinnä huonekaluja ja kodinkoneita mutta myös erillaista elektroniikkaa Lcd Telkkareita DVD-Soittimia muuta Videotekniikkaa. Myös Joskus Vintage Hifiäkin yms muuta audiotekniikkaa ja uudempaakin kanssa. Myös ilmaiseksi voi viedä tavaraa ja jotkut myös laittavat tavaraa ilmaishyllyyn lokerikkoon laatikkoon ja pöydälle myös henkilökunta kun voivat päättää mitä haluavat laittaa kun ei ole kyseessä loosikirpputori missä eri ihmiset sopivat loosin vuokrista ja niiden voimassaolo pitoajoista vaan on vapaammat kädet.

    • Jonnekiivaa

      En tiedä minkälaista yhteistyötä punainen risti kirppareineen pitää,minne ne kaikki uudet tavarat katoavat joita sinne lahjoitetaan?

      • Anonyymi

        Mihinkäs jonne luulee niiden katoavan. Pärinän mukana haihtuu ilmaan.


    • Anonyymi

      En ota kantaa siihen, millaista meno on ollut vuosia sitten, kun en ole silloin vielä kyseistä kirpputoria käyttänyt. Mutta mikäli joku siellä vielä nykyään saa huonoa palvelua, niin aivan ensimmäiseksi kannattaa antaa palautetta suoraan SPR:lle. Johto ei voi tietää, että jossain on parannettavaa, jos kukaan ei heille sitä kerro.
      SPR:n kirpulla on työntekijöitä erilaisilla sopimuksilla. On palkattuja, vapaaehtoisia, opiskelijoita ja "kuntoutujia". Siihen porukkaan mahtuu jos monen sorttista persoonaa ja työmotivaatiota.

      Lahjoitettavaan tavaraan sen verran kommentoisin, että huonokuntoista ja likaista sinne ei ole järkevää ottaa myyntiin. Tilaa on rajallisesti ja se tila on parempi täyttää myyvillä tuotteilla. Ylä- ja alakerrasta löytyy ilmaisen tavaran pisteet, joista voi tehdä hyviäkin löytöjä, vaikka yleensä niihin taidetaan laittaa pikkuvikaisia tavaroita. Huonokuntoinen tavara teettää hirveästi ylimääräistä työtä ja kuluja, joten jokaisen tavaran lahjoittajan olisi hyvä miettiä itsekseen, että maksaisiko itse rähjäisestä sohvasta tai paskaisesta paistinpannusta. Olen itse ollut töissä vastaavan tyyppisellä lahjoitusten varassa pyörivällä kirpputorilla ja se ryönän määrä mitä sinne lahjoituksina tuli oli välillä järkyttävää.

      Sen olen huomannut, että hinnoittelu on välillä epäjohdonmukaista, mutta se selittynee sillä, että siellä on eri päivinä eri ihmisiä hinnoittelemassa tavaraa. Mutta, jos löytää kaksi tismalleen samanlaista tavaraa eri hinnoilla, niin ne rahastetaan kassalla halvemman mukaan :) (ainakin yläkerrassa käynyt näin, en ole alakerrassa vielä päässyt testaamaan)

      Yleisesti ottaen olen ollut tyytyvinen kanta-asiakas. Välillä joku kiva tavara jää ostamatta, koska mielestäni hintaa on laitettu liikaa. Mutta vastapainona sille yhdelle ylihintaiselle teen tusinan verran edullisia löytöjä. Sen ylihintaisen voi käydä nappaamassa sitten, kun tulee -50% ale :D

      • Anonyymi

        Ratakirppis läävässä, on ihan kyrpää palvelua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ratakirppis läävässä, on ihan kyrpää palvelua.

        Porin spr kirppiksen tavara on aivan hangassuokamaa. Paljonkohan spr tekee tappiota tuolla jäteasemalla.


    • Anonyymi

      Spr firmassa on paljon 9euron päiväpalkkalaisia joten palvelun kuuluu olla huonoa. En minäkään palvelisi hyvin sillä rahalla 9 euroa päivässä.

    • Anonyymi

      Se pitkätukkainen vanhempi miestyöntekijä aivan paras!! :)

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6123
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3886
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      253
      2254
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1880
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1333
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1286
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1067
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1020
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      959
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      36
      901
    Aihe