Hei, minulla on ollut monen vuoden ajan niskaongelmia ja kulumaa niskassa. Purentaongelmaa minulla myös on ollut pidemmän aikaa. Noin puoli vuotta sitten purentaongelmia alettiin hoitamaan ja siitä seurauksena leukani oikealta puolelta alkoi lonksumaan ja kipeytyikin jonkun verran. Nyt muutama viikko sitten saman puolen korva alkoi kutista aivan mielettömästi. Kutin usein alkaa yllättäen yöllä etenkin jos nukun oikealla kyljelläni ja poski siis painautuu tyynyyn. Myös oikean puolen purentalihasten ja niskalihasten hieronnalla on sama vaikutus, eli kutina alkaa. Tosin kutinan saa helpottumaan purentalihasten ja korvan hieronnalla. Korvassa ei sisällä mitään ja kutina tuntuu tulevan siis lihaspuolelta. Onko kellään ollut vastaavaa ja mikä on auttanut? Tuntuu, että tulen hulluksi tämän kutinan kanssa.
Niskajumi, purentaongelmat ja korvan kutina...
9
2356
Vastaukset
- Hoidot
> Noin puoli vuotta sitten purentaongelmia alettiin hoitamaan ja siitä seurauksena leukani oikealta puolelta alkoi lonksumaan ja kipeytyikin jonkun verran....
Kuinka purentaongelmaasi ruvettiin hoitamaan?- Samamiljooni2
Sain siis purentakiskot ja hampaitani hiottiin muutamaan otteeseen. Ei siis sen kummempia toimia siis :)
- Sipuliini
Hei miljooni1, samoja ongelmia minullakin. Oletko saanut jo selvyyttä ongelmaan? Minulla yhtä hammasta hiottiin ja pahemmaksi vaan meni
- Itchy ear
Minulla on ollut kova kutina ajoittain aina vasemmassa korvassa. En ole sairastanut koskaan korvatulehdusta eikä mulla ole purentavikaa. Puhdistan korvani myös säännöllisesti ja joskus olen käynyt tutkituttamassa korvani,onko siellä syvällä vaikkua tms. mutta ei. Hampaani ovat myös kunnossa,ei reikiä tai tulehduksia.
Lääkäri ei osaa sanoa miksi kutisee,joskus kutina on ihan sietämätöntä!!- Sipuliini
Vuosia sitten, ennen näiden nykyisten purentaongelmien paljastumista, oli minullakin joitain outoja korvaoireita. Hävisivät silloin viisaudenhampaan poiston yhteydessä. Olikin aika operaatio kun hammas oli kyljellään ja omituisen muotoinen, piti leikata ien auki ja poistaa hammas useammassa osassa. Ei juurikaan vaivannut tuo viisaudenhammas vielä mutta hammaslääkäri suositteli sitä poistettavaksi koska se oli kuitenkin jokatapauksessa edessä
- Itchy ear
Sipuliini kirjoitti:
Vuosia sitten, ennen näiden nykyisten purentaongelmien paljastumista, oli minullakin joitain outoja korvaoireita. Hävisivät silloin viisaudenhampaan poiston yhteydessä. Olikin aika operaatio kun hammas oli kyljellään ja omituisen muotoinen, piti leikata ien auki ja poistaa hammas useammassa osassa. Ei juurikaan vaivannut tuo viisaudenhammas vielä mutta hammaslääkäri suositteli sitä poistettavaksi koska se oli kuitenkin jokatapauksessa edessä
Viisauden hampaat on poistettu minulta vuosia sitten.
- Sipuliini
Itchy ear kirjoitti:
Viisauden hampaat on poistettu minulta vuosia sitten.
No joo, eipä sitten voi olla viisaudenhampaista johtuvaa. Jotenkin kyllä tuntuu että ongelmaa voisi jäljittää silti hammas- tai niska"osastoon". Mistä muuten tiedät, että purenta on kohdallaan? Minulle tuli aivan yllätyksenä se, että purennassani on jotain vikaa. Säännöllisesti hampaat tarkastetaan, viimeiset uudet reiät tulleet vissiinkin vuonna 1977, joskus joku vanha paikka pitää uusia, mutta kun niitä paikkojakin kaiken kaikkiaan on tosi vähän. Niinpä ei muuta ole tehty vuosiin kuin hammaskiven poisto säännöllisesti. Mutta syksylläpä alkoi tapahtua. Pakitetaan ajassa vielä vähän taaksepäin, tai aika paljonkin. Jo vuosia olin kärsinyt niska- ja hartiajännityksistä. Ja niitä oli hoidettu huonolla menestyksellä. Ongelmat vain levisivät laajemmalle ja laajemmalle kroppaan. Yläselkä alkoi jumittua, jokunen vuosi eteenpäin niin koko selkä ja lantio jumissa. Niska oli esimerkiksi sellainen, että jos varomattomasti käänsi päätä, saattoi korvassa alkaa ikäänkuin kuplia joku. Tai kuin tärykalvolla olisi elohiiri. Siis aivan samanlaista pikku nykimistä siellä korvassa, kuin jos on elohiiri silmäkulmassa. Ja sen pystyi selkeästi huomaamaan, että tuli siitä niskan kierrosta. Ja tokihan se myös kutiaa sellainen korva. Oli kiva kun illallakin sattui päätä kääntämään ja kuplinta alkoi ja sitten yritti nukkua. Toki siihen tottui, ajattelin vaan että aamulla se voi olla poissa. Ja usein olikin, joskus taas ei. Mutta sitten kävi niin, että yksi vanha amalgaami oli hammaslääkärin mielestä hyvä korvata muovipaikalla ja näin tehtiin. Hammaslääkäri sanoi, että tuli nyt paikasta vähän korkeampi kuin se vanha oli, voi tuntua jonkin aikaa oudolta. Puudutusta oli laitettu ja koko poski oli tunnoton. En uskaltanut syödä kun huomasin, että tulee aika helposti haukattua sitä poskeakin. Puudutuksen mentyä ohi ajattelin kokeilla hammasta. Yksi puraisu ja niska napsahti auki. Ja yläselkä jne. Ja ei ole muuten kuplinut korvassa sen jälkeen. Mutta sitten onkin ihan toinen juttu, mistä löytää h-lääkärin, joka osaa tasapainottaa purennan oikein. Olin aikeissa vaihtaa toisetkin amalgaamit turvallisempiin materiaaleihin ja menin amalgaamiasiantuntijan vastaanotolle. Äijä hioi siellä ensitöikseen yhtä hammasta, "sipaisi" vaan vähän kuulemma, että alaleuan sivuttaisliike olisi parempi. Ja sanoi että eipä tässä purennassa juuri mitään vikaa ole. Ja nyt taitaa olla purenta paskana, koska tinnitys alkoi siitä hiomisesta eikä ole vieläkään lakannut. Myös leuan toinen puoli jomottaa, kaulassa toisella puolella outo tunne, toista korvaa särkee ajoittain ym. pikku juttuja. Eli sitä vaan yritän esimerkein valaista, että purennassa todella pienetkin erot saavat todella isoja juttuja aikaan. Niin hyvässä kuin pahassa
- Itchy ear
Tiedän ettei minulla ole purentavikaa koska purentavian oireita ei ole ja tästä on hyvin lyhyt aika kun suuni tutkittiin perusteellisesti ja kuvattiin leukaluut jne. Minulla on ainoastaan tuo kutina :( Amalgaamejakaan ei ole ollut 15 vuoteen.
- Sipuliini
Eikä ilmeisesti niskassakaan jumita?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1653080Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3732091- 411881
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii431856Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua321431Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em931221- 541183
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul329993Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles114973Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53802