Hei nykyiset ja vanhat Lidlissä töissä olevat olisi pari kysymystä joihin olisi hyvät vastaukset tarpeen. Oman myymälän työaika loppuu yleensä 30min sulkemisen jälkeen eli sillon pitäisi KAIKKI illan lopetusjutut ym hoitaa (siivous/ poistot mopro-tuotteista jne/ pullohuone/ roskien vienti/ tilitys/ ym jutu..) eli eiköhän tuo 30 min ole aika liian vähän jos KAKSI työntekijää hommissa ja nuo kaikki pitäisi saada hoidettua? Ja joku isompi pomo tulee ja sanoo että VASTA sulkemisen jälkeen laitetaan ale-hinnat eikä siis aukioloaikana. Eli mitä järkeä tehdä 50min työ 30 minuutissa? Ok, joskus sa tehtyä hommat puoleen tuntiin mutta useammin tulee aika kiire saada hommat kuntoon. Huvittaa alepääliköt kun joku myymälävastaava on jotain piiloblondi aluevastaavaa pätevämpi eli 25v tyttö yrittää päteä työssään, jonkun muun kauppaketjun hommissa ei "suoraan koulun penkiltä töihin" taustalla ei annetaisi kait alue-vastaavan hommaa? Ihme säännöt, mm. portiit kiinni LUKOSSA kun ei käyttöä, kuukaudenpäätös kahden ihmisen voimalla lähes tunnissa... on aika kiire laskea tavarat ja kirjata7lähettää ym jutut. Tuo siivous juttu tökkii välillä, kyll sinänsä siivoillee mutta monesti pakko siivoilla jo 2 tuntia ennen sulkemista että ehtii lopussa muihin hommiin ja asiakkat kyselee missä se kassa-henkilö on.. Ihan turhaa aikataulujen kiristämistä tuo kyll on kaikki, samoin aamuvalmistelut monesti kesken, eli 30min aikana kaikkea saa valmiiksi!
Lidl työajat
18
8499
Vastaukset
- Jawohl
Lidl:
Natsi-Siwa
Ruoka-Biltema - ex-työntekijä
...työnteko on yhtä juhlaa, hehheh. Kuvailemiesi juttujen takia olen jo ajat sitten lähtenyt Lidlistä, en jaksanut enää. Tulevaisuudessa kierrän kaikki vastaavat halpaketjut kaukaa. Halvat hinnat "kostautuvat" työntekijöitten karulla kohtelulla. Tottakai tehokkuuden ja kustannussäästöjen nimissä sääntöjä kiristetään kaikissa asioissa.
Meillä työaika oli arkisin 22.00 saakka, mutta siitä huolimatta oli usein tosi kiire saada kaikki iltahommat tehtyä. 2-3 ihmistä ei ehdi kerralla joka paikkaan (siivous, pullohuone, mopron tarkistus, hintojen alennus, tilitys jne.).
Pomot oli meillä kanssa suht nuoria tyttöjä ja poikia, melkein suoraan koulun penkiltä johtavaan asemaan palkattuja. Käytännön kokemuksen puutetta yritettiin paikata pätemisellä ja "machoilulla". Nyt huvittaa mut silloin ei paljon naurattanut, kun oli vielä Lidlin palkkalistoilla. Olipahan kokemus tuokin paikka, enää en sinne menisi. Vahingosta viisastuu =) - ei-lidli
jos ette kerkiä tehdä hommia 30 minsassa, ettekö saa jäädä pitemmäksi aikaa, että saisitte kaikki tehtyä? kai siitäkin palkkaa maksetaan?
- Ei hyvä!
Jep ei kuulemma tykätä jos menee yli klo 20:30, aika kiirettä saa pitää että kaikki illan jutut tehty ajoissa vaikka kylläkin porukka tosissaan yrittää saada hommat ajoissa tehtyä. Varsinkin eilen joku isompi pomo kävi ja sanoi: "ei ennen sulkemista mitään siivouksia pahemmin eikä alennuksien merkintää ym.." Noo siinä joutuu vielä hurjempaa vauhtia tekemään hommia jos sattuukin jotain about sata juustoa positoon ja kaikki pitää laskea ja etsi äettä oikeat päivämäärät jokaisessa, pullohuoneessa voi olla yli 10 korillista pulloettavaa kun ei kahdestaan toinen ehdi pitämään ylimääräisiä pulloja pois, viimeiswet asiakkat saa ulos klo 20:10, ja muuta viivitystä ja jotenkin kati työporukan syy kun kaksetaan sitten kaiken maailman taulukoita liikkeen kuukausi poistoista ym laitella ilmoitustaululle. Kait se on oma vika kun useasti hedelmät saman tien laitettava poistoon, mm. 1kg tomatteja parhaimmillaan laitoin heinäkuun juuri tulleesta kuormasta 12 pussia.. ja tietysti liikettä syytetään kun noin paljon poistetaan eli mieluummin pitäisi saada 101% kaikki vihannes/ hedelmä tavarat myytyä että tyydyttää johtoporrasta! Yksi viikko sortui pesuaine laatikot ja vatapuolen nestesaippuiota pitkin käytävää sekä deodorantti purkkeja, yleispuhdistus aineitakin samalla kaatui jotain 40-50 kappaletta kun käsketty älyttömiä määriä pistämään liikkeeseen esille kun joku "tärkeä" pomo tulossa katsomaan ja pitää olla älyttömät tavaravuoret. Onneksi ei jäänyt tenavia alle, siinä olisi saanut Lidl-pomo kyytiä kun joku tenavan isä olisi antanut "vähän isän kädestä". Eiköhän tuosta ylimääräisestäkin ajasta makseta mutta turhaa tuo että kun liike kiinni klo 20, niin 30min päästä jo oltava ulkona liikkeestä!!
- ei-lidli
Ei hyvä! kirjoitti:
Jep ei kuulemma tykätä jos menee yli klo 20:30, aika kiirettä saa pitää että kaikki illan jutut tehty ajoissa vaikka kylläkin porukka tosissaan yrittää saada hommat ajoissa tehtyä. Varsinkin eilen joku isompi pomo kävi ja sanoi: "ei ennen sulkemista mitään siivouksia pahemmin eikä alennuksien merkintää ym.." Noo siinä joutuu vielä hurjempaa vauhtia tekemään hommia jos sattuukin jotain about sata juustoa positoon ja kaikki pitää laskea ja etsi äettä oikeat päivämäärät jokaisessa, pullohuoneessa voi olla yli 10 korillista pulloettavaa kun ei kahdestaan toinen ehdi pitämään ylimääräisiä pulloja pois, viimeiswet asiakkat saa ulos klo 20:10, ja muuta viivitystä ja jotenkin kati työporukan syy kun kaksetaan sitten kaiken maailman taulukoita liikkeen kuukausi poistoista ym laitella ilmoitustaululle. Kait se on oma vika kun useasti hedelmät saman tien laitettava poistoon, mm. 1kg tomatteja parhaimmillaan laitoin heinäkuun juuri tulleesta kuormasta 12 pussia.. ja tietysti liikettä syytetään kun noin paljon poistetaan eli mieluummin pitäisi saada 101% kaikki vihannes/ hedelmä tavarat myytyä että tyydyttää johtoporrasta! Yksi viikko sortui pesuaine laatikot ja vatapuolen nestesaippuiota pitkin käytävää sekä deodorantti purkkeja, yleispuhdistus aineitakin samalla kaatui jotain 40-50 kappaletta kun käsketty älyttömiä määriä pistämään liikkeeseen esille kun joku "tärkeä" pomo tulossa katsomaan ja pitää olla älyttömät tavaravuoret. Onneksi ei jäänyt tenavia alle, siinä olisi saanut Lidl-pomo kyytiä kun joku tenavan isä olisi antanut "vähän isän kädestä". Eiköhän tuosta ylimääräisestäkin ajasta makseta mutta turhaa tuo että kun liike kiinni klo 20, niin 30min päästä jo oltava ulkona liikkeestä!!
ootteko sanoneet päälliköille, ettette kerkeä? ootte varmaan.. no, älkää tehkö mitä ette kerkeä? miten te joudutte itse siivoamaan kun yleensähän kaupoissa on omat siivoojansa?
- Ei hyvä!
ei-lidli kirjoitti:
ootteko sanoneet päälliköille, ettette kerkeä? ootte varmaan.. no, älkää tehkö mitä ette kerkeä? miten te joudutte itse siivoamaan kun yleensähän kaupoissa on omat siivoojansa?
Eipä ole siivousta järjestetty ulkopuolisilla eli oma väki hoitaa senkin. Tuo aamujen aikataulu tyhmää kuyn alussa oli parhaimmillaan yli tunti aikaa valmisteluille ja tavaraa tuotiin jo aamusta laitettavaksi, nyt tulee aamu/keskipäivän aikana, eli pikkasen on kiire kahdella laittaa tavarat paikoilleen. Hyvä vastailla missä ne jäävuorisalaatit ja makkarat on.. noo ei ole ehditty purkaa. Ylensä muut kauppaketjut saa klo 06-08 ainakin täällä "pikku paikkakunnalla" tavarat valmiiksi rekoilla tuotuna.
- Vastaaja
ei-lidli kirjoitti:
Lidlissä ei ulkopuoliset pääse myymälätilaa pitemmälle. Jopa tavarantoimittajat (siis Lidlin kuorma ja leivät) joutuvat pysymään lastauslaiturilla. Siivous hoidetaan itse kustannussyistä ja on helpompi etsiä syyllinen huonoon siivousjälkeen omasta kuin vieraasta porukasta. Vessaan ei saa päästää ketään ja kaikki ovet ovat kokoajan lukosssa.
Työoloihin ja työaikaan on vaikea saada muutosta kun johtajakin on erakko. Ja aluepäälliköt nuoleskelijoita (muutamaa lukuunottamatta). - Niki
Vastaaja kirjoitti:
Lidlissä ei ulkopuoliset pääse myymälätilaa pitemmälle. Jopa tavarantoimittajat (siis Lidlin kuorma ja leivät) joutuvat pysymään lastauslaiturilla. Siivous hoidetaan itse kustannussyistä ja on helpompi etsiä syyllinen huonoon siivousjälkeen omasta kuin vieraasta porukasta. Vessaan ei saa päästää ketään ja kaikki ovet ovat kokoajan lukosssa.
Työoloihin ja työaikaan on vaikea saada muutosta kun johtajakin on erakko. Ja aluepäälliköt nuoleskelijoita (muutamaa lukuunottamatta).Varsinkin siivouksen tason-ja kiireen. Lidl:n toiminta tuntuu varsin typerältä, eräskin entinen työkaveri sanoi olleensa Lidl:ssä alkuaikoina töissä ja kertoi- että aina on kiire ja työntekijöillä kauheasti vastuuta. Vastuusta huolimatta johto ei luota työntekijöihin ei pätkääkään...
Olen ollut Lidl:ssä vain asiakkaan näkökulmasta ja kyllä pisti ihmetyttämään, kun vasta-avattu liike on jo sotkuinen ja lattiat ihan tahmeat ja mustuneet kaikesta paskasta... Tiesin jo silloin, että työntekijät hoitaa siivoomisen ja ajattelin, että kylläpä tekevät huonosti työnsä, mutta en ihmettele enää, jos aikaa tosiaan on vain 1/2 tuntia tai johto ärähtää...
- Fiksu
Minä aloitin Lidlissä kokoaikaisena myyjänä ja tykkäsin kovasti. Olin ylpeä Lidliläinen ja nautin työstäni. Meillä oli hyvä tiimihenki, olimme kuin perhe. Aluepäällikkö oli mukava ja kaikki sujui kuin tanssi. Mutta sitten mokasin, 5 kuukauden jälkeen vaihdoin toimipistettä, uuteen myymälään (Virhe, älä vaihda hyvää paskaan). Olin ollut uudessa myymälässä kuukauden kun 6 kuukauden määräaikainen sopimukseni päättyi. Olisin saanut jäädä, osa-aikaisena. Eli uudet työtekijät saivat minun, vanhan konkarin työtunnit. (Eikä tässä kaikki, mutta enempää en kerro etteivät haasta oikeuteen) Tässä vaiheessa tuumasin, että olen niin hyvä työtekijä, että saan töitä muualta.
Ja niinpä sainkin viikon päästä.
Luultavasti olisin vielä Lidlissä töissä jos olisin pysynyt siellä missä Lidlurani aloitin. Mutta PÄIVÄÄKÄÄN en ole katunut lähtöäni. Nykyinen työpaikkani omine vikoineen on maanpäällinen taivas Lidliin verrattuna.
Ja vielä se, että Lidliin haetaan yleensä 15:sta työntekijää, palkataan päälle 20, kymmenen jää. Muiden sopimus puretaan mitä kummallisimmista syistä koeajalla, ettei PAM voi asialle mitään.. Että näin. - jebullah
olen itse ollut joskus palkkatyössä isossa firmassa en kuitenkaan lidlissä. Ja tulinpahan tulokseen, että mitä v...ua valitatte vaihtakaa paikkaa..paitti tokkopa ne siitä paranevat kun tämä touhu on mennyt sellaiseksi kun on mennyt..Itse yritin olla hyvä työntekijä ja tein oman työni ja vähän enemmänkin kunnes ymmärsin etten siitä saa palkkaa enempää että rahat menevät hyvästä tuloksesta aivan jonkun muun kukkaroon... onneksi olen löytänyt itselleni työn jossa minulle maksetaan juuri siitä palkkaa mitä ansaitsen.. ja työ ei kaadu edes omaan mahdottomuuteensa..eli ottakaa järki omaan käteen ja mietikää kenelle te sitä työtä teette itsellenne vaiko jollekin isolle kiholle..mikä on teidän hinta... kuulostaa että lidlissä hinta taitaa olla revitty teidän itsenne juoksevien ahtereitten nahasta... hidastakaa tahtia hyvät ihmiset kyllä sitä kerkiää
- Lidl Salesclerk
Hei... Lidl myyjän pitää olla nopea ja tehokas. Yks Lidl hemmo korvaa kaksi ellei jopa kolme Prisman tai Citymarketin myyjää.... Eli kyl kaikki hommat ehtii ihan helposti tekee kymppiin mennessä...
- Lidl
Lidlin kassakoulutuksen läpikäyneenä (nykyisenä Prisman kassana) sanon sinulle.. Minulla oli kassanopeus 55 tuotetta minuutissa eikä se ole siitä laskenut juuri siitä syystä että työmotivaatio on noussut. Ja meidän ei TARVITSE hosua, kun ei pomo vaadi mitään 40 tuotetta/minuutissa nykimistä. ÄLÄKÄ sotke samaan lauseeseen Prisman kassoja ja Citymarketin kassoja, jopa Siwan kassat on nopeampia ku Citymarketin kassat. Mutta alkuperäiseen viestiin; minulle opetettiin että kassan on oltava nopeampi, nopea ei riitä!!
- Lidl likka
Lidl kirjoitti:
Lidlin kassakoulutuksen läpikäyneenä (nykyisenä Prisman kassana) sanon sinulle.. Minulla oli kassanopeus 55 tuotetta minuutissa eikä se ole siitä laskenut juuri siitä syystä että työmotivaatio on noussut. Ja meidän ei TARVITSE hosua, kun ei pomo vaadi mitään 40 tuotetta/minuutissa nykimistä. ÄLÄKÄ sotke samaan lauseeseen Prisman kassoja ja Citymarketin kassoja, jopa Siwan kassat on nopeampia ku Citymarketin kassat. Mutta alkuperäiseen viestiin; minulle opetettiin että kassan on oltava nopeampi, nopea ei riitä!!
Olitpa hidas. Missä noin hitaita kassoja on... Mulla on kassanopeus 70, joten pyri siihen Prisman kassalla ja kirjottele sit vasta takas...
- Ei hyvä!
Mites usein muut kauppaketjut teettää inventaarion, eli esim. 2-4 kertaa vuodessa? Lidlillä voi olla 2-4vk välein jos jotain "valittamista" löytyy isojen pomojen tutkailtua liikkeen tilastoja, ei kait saisi liikaa tehdä poistoja mm. hedelmistä/vihanneksista? Ei kait sille mitään voi jos jo tullessa osa on "pois heitettävässä" kunnossa! Lidlin tyhmä hyllytysjuttu ainakin saa sen aikaan että tulee ns turhia poistoja kun mehutölkkejä kolhiintuu ja muuta turhaa. Olisi edes kunnon hyllyt kullekin tuotteelle edes jossain määrin kuten yleensä eikä älyttömät laatikkokasat joissa monet tuotteet litistyy/ muuten menee rikki/ostokelvottomaksi. Parhaimmillaan tavarat on kaatuneet käytävälle ja siinä saa urakalla tunnin kasata tavaroita taas jonkinlaiseen järjestykseen kun 10-20kg painoiset laatikot vyöryy johonkin suuntaan. Sattuisi kerrankin jonkun vihaisen asiakkaan päälle kaatumaan, siitäpähän saisi koko kauppaketju opetusta. Yksi huono juttu on että jos tarvii pakosta tulla jostain syystä töihin esim. tuuraamaan yllättäen saatetaan sanoa "ihan sama miten väsyttää, kunhan tulet!" Kiva jos esim ollut jostain syystä vähillä unilla viime yö ja parin tunnin unien jälkeen pitää tulla töihin, eli toisaalta jos on edellisiltana esim. ollut tilanne tuntilistassa että seuraava aamu vapaa niin ei kait lähes pakolla tarvi saada työntekijää töihin jos jostain syystä johon ei ole syyllinen - tarvitaan aamuksi joku, vaikka pienellä viiveelä saataisiin joku muukin paikalle.
- ei-lidli
eihän ne voi pakottaa sua toihin vapaapäivänäsi. jos ei "mä en vaan jaksa/viitti" kelpaa, niin vaikka keksi joku parempi syy! ei se sen vaikeampaa ole :) eikä se sun ongelmasi ole...
- Eppu
Jos sul on kännykkä, niin ei siihen tarvii vastata vapaapäivänäsi, jos tuntemattomasta numerosta soitetaan...
- Firewalk
Olen osa-aikaisena lidlissä. Opiskelun ohella sopparis sanotaan, että 15h pitäis töitäkin tehdä. Tällä hetkellä olen syyslomalla koulusta, ilmoitin siitä myymälävastaavalle ja sain koko koululoman myös töistä vapaaksi. Eli hyvin helpolla työvuorot meillä järjestyy.
Yleensä vuorot laitetaan loppumaan 45min sulkemisen jälkeen. Kaikki muut hommat on jo hoidettu siihen mennessä paitsi lattian pesu.
Moprot alennetaan joskus kuuden maissa, pullohuonetta käydään tyhjentämäs silloin tällöin ja lopuks toinen kassa hoitaa sen kokonaan pois. Harjaus hoituu joskus seitsämän maissa ja kassat pestään yleensä kun sattuu sellaisia hetkiä, että ei ole ketään maksavaa asiakasta paikalla. Roskatkin heitetään aina hyvissä ajoin pois kun meillä odottaa monta nälkäistä suuta pussi ojolla ulkona.
Niitä portteja ei varmaan ole kukaan meillä ikinä lukinnu, hyvä jos kukaan jaksaa laskea tupakkahyllyjen seiniä alas...:) Nonarin lasku kuun lopussa alotetaan yleensä jo ennen kuin myymälä on kiinni (shh älä kerro kenellekään) kun ei ne luvut niin hirveästi poikkea kuitenkaan siitä mitä ne todellisuudessa on sitten tunnin kuluttua.
Meillä on aamusta aikaa tunti. Yleensä siinä ajassa joku on laittanu maidot ja sitten joku purkaa heviä ja joku moproa. Sitten kun kauppa aukeaa niin eka laitetaan mopro pois ja sit hevi. Myymälävastaava laittaa aina leivät (ja joskus maidotkin) sit jossain vaihees puretaan pakasteet.
Välillä kyllä tuntuu, että aivan liikaa hommaa liian vähällä ajalla, mutta kyllä se siitä on aina sutkiintunu. Ainoa huono puoli on, että ne on vaihtanu meidän aluepäällikköä viimeisen kuukauden aikana kolme kertaa ja nyt ollaan jumis sellasen kanan kanssa, että huh huh. Onneksi sekin ymmärtää jo hieman olla turpa kiinni kun me ollaan vitt*iltu sille hyvin suoraan. Mut muuten meidän tiimi on sairaan hauska&mukava.
ai niin ja monet kirjottelee siitä kassanopeudesta näillä palstoilla...mulla on varmaan keskiarvo jotain 33...joskus paljon parempi joskus huonompi, eikä kukaan oo koskaan siitä mulle valittanu.- lidlissä
meidän lidlissä on laitettu työaika loppumaan aina tunti sulkemisen jälkeen, 2 jää vielä puoli yhteentoista. ja aina ollaan keretty. jokaiselle on jaettu oma tehtävä; yhdelle pullohuono, yhdelle kassat, yhdelle lattian pesu, yhdelle lakaisu ja/tai pahvi jne.
olen kuullut että lidl erottaa paljon (osa-aikaisia) työntekijöitä koejalla ilman syytä. eli siis säästää siinä ettei heitä tarvitse muuttaa vakituisiksi. onko kellään kokemusta tästä? ja pitääkö tässä nyt olla huolissaan kun 4kk:n koeaika on kohta lopuillaan? voiko liitto tehdä mitään?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k502234Aavistatko että moni tietää
Vai ollaanko hyvin vedätetty pokerinaamalla. No kun vähiten odotat niin yllätämme sinut82922Yritin saada
Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.11904Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖24889- 68863
Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa
Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt51831Olisitko mies valmis?
Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me119824Kronikat..
Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu9753Täällä istun ja mietin
Miten paljon haluaisin katsoa sinua juuri niin kuin haluaisin katsoa sinua. Rakastavin silmin. Näkisit vihdoin senkin pu49749vieläkin sanoa voin...
💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos22733