ÖRVELLYS kuriin

ÖRKS IN RIGA

Örvellys kuriin: Riika perusti oman poliisiyksikön ulkomaisille polttariporukoille

Halpalennot ovat tehneet Riikasta houkuttelevan kohteen.
INTS KALNINS
Julkaistu: 10.7.2013
Latvian Riika on ensimmäisenä kaupungissa Euroopassa perustanut polttariporukoita varten oman poliisiyksikön.

Varsinkin brittimiehet ovat viime vuosina rynnineet viettämään riehakkaita polttareitaan Riikaan, mistä on aiheutunut jos jonkinlaista ongelmaa.

Yksikön johtaja Andrejs Aronovs kertoi Daily Mailille, että Itä-Euroopan maihin suuntautuvat halpalennot ovat syynä siihen, että Riikasta ja muutamista muista kaupungeista on tullut polttariseurueiden suosikkipaikkoja.

- Toivotamme nämä turistit tervetulleiksi, mutta meidän pitää suojella vanhaa kaupunkiamme myös. Olemme havainneet varsin vastenmielistä käytöstä näillä matkoilla olevilta miehiltä.

Ympäri vuorokauden toimiva yksikkö on erikoisjoukko, joka koostuu useita kieliä puhuvista poliiseista.

Se päätettiin perustaa sen jälkeen, kun polttariöykkäreiden huomattiin aiheuttavan järjestyshäiriöitä, vandalisoivan paikkoja ja virtsailevan vapaussodan muistomerkille.

- On kauheaa, miten he juovat. Me osaamme varautua ”ruuhka-aikaa”, kun he lähtevät ulos. Se kestää iltakymmenestä aamuneljään, kaupunkia 70 kamerasta valvova Zinta Berzina huokaa.

Tyypillisenä ohjelmana on kaupungin strippibaarien valikoimaan tutustuminen. Monet baareja läpi käyneet juhlijat kertovatkin menettäneensä muistinsa ja joutuneensa reissullansa pulaan muutenkin kuin poliisin kanssa.

Juttu ohjeistaa miehiä varomaan seuraan lyöttäytyviä tuntemattomia latvialaiskaunottaria, jotka terästävät miesten juomat ja tyhjentävät illan aikana pankkitilin.

14

238

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Viimeinen reissu

      Viralliset baarit huijaavat vuodesta toiseen perimällä satojen eurojen hintaa yhdelle naiselle tarjotusta drinkistä. Itselle maksoi 165 €. Ottakaa vaan käteistä mukaan. Suomessa loppuisi huijaus yhteen kertaan. Olisi todella helppoa polttaa baarin luvat, mutta poliisit eivät tee mitään.

      • ei tavatonta

        Noista epäilyttävistä paikoista on ollut saatavilla mustia listoja jo vuosien ajan. Jos aikoo ns. yökerhoissa ja muissa tyttöpaikoissa käydä, kannattaisi asiaan tutustuta jo etukäteen.

        Lisäksi se on tiedetty jo vuosikymmeniä, että ulkomailla kapakoissa ja yökerhoissa (varsinkin tietyillä alueille) seuraan tyrkyttäytyville naisille tarjotut paukut maksavat maltaita. Ei se ole mitenkään Riian erikoisuus. Kannattaisi jututtaa ns. isompia poikia ennen ulkomaan reissua!

        Riiassa(kaan) ei huijata, jos ei varta vasten työnny huijattavaksi.


      • Viimeinen reissu
        ei tavatonta kirjoitti:

        Noista epäilyttävistä paikoista on ollut saatavilla mustia listoja jo vuosien ajan. Jos aikoo ns. yökerhoissa ja muissa tyttöpaikoissa käydä, kannattaisi asiaan tutustuta jo etukäteen.

        Lisäksi se on tiedetty jo vuosikymmeniä, että ulkomailla kapakoissa ja yökerhoissa (varsinkin tietyillä alueille) seuraan tyrkyttäytyville naisille tarjotut paukut maksavat maltaita. Ei se ole mitenkään Riian erikoisuus. Kannattaisi jututtaa ns. isompia poikia ennen ulkomaan reissua!

        Riiassa(kaan) ei huijata, jos ei varta vasten työnny huijattavaksi.

        Tytöt tulevat juttelemaan ihan tälläisiä tavallisia asioita ja luovat kuvan mukavista opiskelijoista. Mukavahan se on keskustella paikallisista tavoista ja yleensä kaupungista. Sitten puolihuolimattomasti kysyvät drinkkiä. Minä pelkäsin, mutta kaveri vaan tilasi ja minä maksoin pakon edessä kun ei päästy ulos muutamaan tuntiin. Onneksi oli vain käteistä mukana. Tyttö piti kuitenkin meitä mukavina miehinä, eikä tilannut 600 € drinkkiä. Tuovat jälkeen päin hinnaston.


      • maailmaa nähnyt
        Viimeinen reissu kirjoitti:

        Tytöt tulevat juttelemaan ihan tälläisiä tavallisia asioita ja luovat kuvan mukavista opiskelijoista. Mukavahan se on keskustella paikallisista tavoista ja yleensä kaupungista. Sitten puolihuolimattomasti kysyvät drinkkiä. Minä pelkäsin, mutta kaveri vaan tilasi ja minä maksoin pakon edessä kun ei päästy ulos muutamaan tuntiin. Onneksi oli vain käteistä mukana. Tyttö piti kuitenkin meitä mukavina miehinä, eikä tilannut 600 € drinkkiä. Tuovat jälkeen päin hinnaston.

        Voi olla, ettei sinun kannata matkustaa kovin kauas kotikylästä/-kaupungista. Tuollaista nyt vaan on suuressa maailmassa: Berliinissä, Pariisissa, Brysselissä,...

        Tiedän kyllä Riiastakin monta paikkaa, joissa uskaltaisin tarjota jopa vieraille ihmisille - niissä hinnastot on selvästi näkyvillä. Kannattaa opetella tunnistamaan ne ryöstöhintabaarit ja -yökerhot - ne ovat samantyyppisiä kaikkialla maailmassa.

        Ei kannattaisi leimata Riikaa tuon yhden paikan pohjalta. Suurin osa Riian ravintoloista toimii aivan rehellisesti - ei tosiaan poikkea muista Euroopan kaupungeista. Tuttavuuden tekemistä naisten kanssa kapakassa en suosittele missään maassa. Niillä, jotka juttuihin ryhtyvät, on usein joku taka-ajatus.


      • kysmysys
        Viimeinen reissu kirjoitti:

        Tytöt tulevat juttelemaan ihan tälläisiä tavallisia asioita ja luovat kuvan mukavista opiskelijoista. Mukavahan se on keskustella paikallisista tavoista ja yleensä kaupungista. Sitten puolihuolimattomasti kysyvät drinkkiä. Minä pelkäsin, mutta kaveri vaan tilasi ja minä maksoin pakon edessä kun ei päästy ulos muutamaan tuntiin. Onneksi oli vain käteistä mukana. Tyttö piti kuitenkin meitä mukavina miehinä, eikä tilannut 600 € drinkkiä. Tuovat jälkeen päin hinnaston.

        onko kaverisi yksinkertainen ???


    • heh3

      Se on ihan oikein jos känniääliö menettää rahansa joittenkin hutsujen houkuttelemana..älkää nyt v**** idiootit aina menkö samaan lankaan HEHEHE naurattaa..Baaristahan aina löytää mukavan tyttöystävän joka opiskelee lääkäriksi
      voi kiesus sentään...

      • Viimeinen reissu

        Ei minulle ole tuollaisella summalla mitään merkitystä, periaatteessa vaan suututti. Tehtiin seuraavana iltana uutta tutkimustyötä. Houkuttelevat baareihin halvoilla drinkeillä ja yrittävät juottaa todella kovia pirtupaukkuja, en viittinyt juoda kun muutaman ryypyn ja siirryin olueen. En juo muutenkaan koskaan kun muutamia annoksia. Tytöt kyllästyivät äkkiä kun ei tarjottu mitään ja pomo määräsi uusien uhrien kimppuun. Sitten taas jututtamaan ja kysymään osaanko venäjää. Yritti kysellä privattiin, en ole käynyt koskaan, mutta jututin hintoja. Sanovat hinnat venäjäksi siten, että tyhmempi luulee olevan englantia, eli lausui todellisuudessa trisat, joka tarkoittanee 300 paikallista valuuttaa ja toisaalta antaa ymmärtää, että 30. Eli yrittävät huijata puoli laillisesti. Ei mennyt sinä iltana rahaa mutta härnättiin tyttöjä kahdessa baarissa. Kyllä on täysi huijaripaikka Tallinnaan verrattuna. Tämä on tärkeää tietoja monille.


      • Viimeinen reissu
        Viimeinen reissu kirjoitti:

        Ei minulle ole tuollaisella summalla mitään merkitystä, periaatteessa vaan suututti. Tehtiin seuraavana iltana uutta tutkimustyötä. Houkuttelevat baareihin halvoilla drinkeillä ja yrittävät juottaa todella kovia pirtupaukkuja, en viittinyt juoda kun muutaman ryypyn ja siirryin olueen. En juo muutenkaan koskaan kun muutamia annoksia. Tytöt kyllästyivät äkkiä kun ei tarjottu mitään ja pomo määräsi uusien uhrien kimppuun. Sitten taas jututtamaan ja kysymään osaanko venäjää. Yritti kysellä privattiin, en ole käynyt koskaan, mutta jututin hintoja. Sanovat hinnat venäjäksi siten, että tyhmempi luulee olevan englantia, eli lausui todellisuudessa trisat, joka tarkoittanee 300 paikallista valuuttaa ja toisaalta antaa ymmärtää, että 30. Eli yrittävät huijata puoli laillisesti. Ei mennyt sinä iltana rahaa mutta härnättiin tyttöjä kahdessa baarissa. Kyllä on täysi huijaripaikka Tallinnaan verrattuna. Tämä on tärkeää tietoja monille.

        Sitten näissä stripparibaareissa tanko seisoo tyhjyyttään. Tyttöjä oli esim. yhdessä baarissa seitsemän ja yksi saattaa käydä tangolla 1,5 tunnin välein. Kuitenkin kun tuli kuuden hengen seurue löytyi heti kaikille tytöt jututtamaan. Taustalla hääri pomo jakelemassa ohjeita tytöille. Tallinnassa olen käynyt ainakin viisikertaa samassa baarissa. Siellä torin takana alakerrassa peritään pieni pääsymaksu ja juomista hiukan reiluhko hinta. Tytöt stripaa viiden sarjoissa ja käyvät kiertämässä vuoronsa jälkeen tipit, jotka tietysti kuuluu antaa. Pitävät puolen tunnin tauon ja uusi kierros. Kun istahdat kaljoilla 1,5 tuntia näät parikierrosta. Eli tiedät tarkkaan mitä maksat. Riiassa kenenkään ei kannata astua jallakaan näihin baareihin. Varmaan ovat viranomaiset lahjottuja - hävetkää.


      • OMA VIKA
        Viimeinen reissu kirjoitti:

        Sitten näissä stripparibaareissa tanko seisoo tyhjyyttään. Tyttöjä oli esim. yhdessä baarissa seitsemän ja yksi saattaa käydä tangolla 1,5 tunnin välein. Kuitenkin kun tuli kuuden hengen seurue löytyi heti kaikille tytöt jututtamaan. Taustalla hääri pomo jakelemassa ohjeita tytöille. Tallinnassa olen käynyt ainakin viisikertaa samassa baarissa. Siellä torin takana alakerrassa peritään pieni pääsymaksu ja juomista hiukan reiluhko hinta. Tytöt stripaa viiden sarjoissa ja käyvät kiertämässä vuoronsa jälkeen tipit, jotka tietysti kuuluu antaa. Pitävät puolen tunnin tauon ja uusi kierros. Kun istahdat kaljoilla 1,5 tuntia näät parikierrosta. Eli tiedät tarkkaan mitä maksat. Riiassa kenenkään ei kannata astua jallakaan näihin baareihin. Varmaan ovat viranomaiset lahjottuja - hävetkää.

        JA TE HÖLMÖT KUITENKIN ASTUITTE ??


      • Viimeinen reissu
        OMA VIKA kirjoitti:

        JA TE HÖLMÖT KUITENKIN ASTUITTE ??

        Minä tein tutkimusta, että nään systeemin. Näittenkin kirjoitusten ansiosta moni säästää rahansa. Edelliselle kysyjälle voin sanoa kaverin juuri olleen vuosia ulkomailla töissä teknisenä asiantuntijana. Parempi minun on menettää pikkusumma kun olen varakas, kuin köyhempien.


      • örvels
        Viimeinen reissu kirjoitti:

        Minä tein tutkimusta, että nään systeemin. Näittenkin kirjoitusten ansiosta moni säästää rahansa. Edelliselle kysyjälle voin sanoa kaverin juuri olleen vuosia ulkomailla töissä teknisenä asiantuntijana. Parempi minun on menettää pikkusumma kun olen varakas, kuin köyhempien.

        voi teknokraatti parkaa.....


      • Myös Riian matkaaja
        örvels kirjoitti:

        voi teknokraatti parkaa.....

        Kannattaa myös lukea varoitukset Suomen lähetystön sivuilta.


      • faktaa riikasta
        Myös Riian matkaaja kirjoitti:

        Kannattaa myös lukea varoitukset Suomen lähetystön sivuilta.

        Riika on aina ollut vaarallinen tursitille joka menee sinne juomaan.


      • riikanhöylääjä
        faktaa riikasta kirjoitti:

        Riika on aina ollut vaarallinen tursitille joka menee sinne juomaan.

        Kaikki paikat ovat vaarallisia niille, jotka keskittyvät dokaamiseen. Jos Suomessa pahoinpidellyt, tapetut tai ryöstetyt kaikki dokumentoitaisiin iltapäivälehdissä, niissä ei riittäisi sivuja muille uutisille. Uutiseksi kuitenkin näyttää kelpaavan vain joku sellainen, joka on vetänyt pään täyteen Riiassa, Tallinnassa, Kanarialla, Thaimaassa tms. ja sitten tullut ryöstetyksi, pahoinpidellyksi, tapetuksi tai joutunut onnettomuuden uhriksi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      7996
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      38
      2893
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2482
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      120
      2208
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1865
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      11
      1616
    7. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1469
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1456
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1415
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      13
      1378
    Aihe