Rikosilmoitus ajo-oikeudetta ajamisesta?

Laki ja oikeus

Kävin maanantaina 15.7. Jämsänkosken K-marketissa asioimassa noin klo. ~18:30.

Kun olin poistunut kaupasta ja olin ylittämässä Kenraalintietä, silmiini osui jotain normaalista poikkeavaa: K-marketin viereiselle parkkipaikalle oli pysäköity sininen Ford Focus, jonka kuskin paikalla oli koira.

Kysymys kuuluu: rikotaanko tässä nyt lakia ja tulisiko minun tehdä rikosilmoitus? En usko, että ko. koiralla on hallussaan henkilöauton kuljettamiseen oikeuttavaa ajokorttia, joka olisi voimassa.

Rekisteriä en tajunnut ottaa ylös sillä olin niin ällistynyt näkemästäni. Kun koira huomasi minut ottamassa todistusaineistoa poliisia varten, lähti auto pois pikavauhtia kohti uimahallin risteystä ja kääntyi Jämsän suuntaan.

Tässä keräämäni todistusaineisto:

Kuva 1: http://postimg.org/image/vz3nlj6e9/
Kuva 2: http://postimg.org/image/wnwoboeix/

Jos joku tunnistaa kuvasta koiran tai auton, laittakaapa menemään kantelu/rikosilmoitus eteenpäin. Suomen laki kieltää tälläisen perverssin vehkeilyn.

6

710

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Cockersp.

Siis koira kaasutti yksin autolla kohti uimahallin risteystä ja sitten Jämsän suuntaan?? Muuten tosi söpö koira ratissa :) Hahhaahhaaaa!!!

• fobbajuttu

joo se koira ajo sitä autoo; ei ne käyttäny ees turvavyötä :G

• voieijataas

Sähä muistat varmaan,ettei auton sisätiloja saa kuvata ilman lupaa, Koira ei kelpaa luvan antajaksi,sillä eläimiä saa kuvata ilman lupaa.Vähä monimutkaista,mutt jotenki se sillai menee.

• jönni öömappi

Älä ota enää!

Kuule kaveri... Jämsässä on monta psykoloogia, jolle voi mennä juttelee tuollaisia asioita. Ehtivät auttaa ennenkuin on myöhäistä. Jossain vaiheessa alat nähdä auton ratin takana jotain muutakin...

Vihje... jääkarhukin osaa ajaa autoa!

• päiväbobi

bumppii hyvälle topicille

kuka antaa koiransa ajaa autoa?

• pakko käyttää koiraa

ite oon tehnyt pari kertaa samat. joskus kun kaljat on loppunut yllättäen niin oon laittanut koiran kuskiks kaljan hakuun ettei kortti kärähdä. koira on ihan hyvä kuski, mutta ajaa vain helposti alinopeutta eikä tykkää että radio on päällä. voi vituttaa sellanen, jos on kiire ja hyvässä nousussa, mutta pakko mennä kuskin ehdoilla. pariin vuoteen en ole tehnyt tätä, kun oon oppinut kerralla ostamaan kunnolla juomaa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      41
      1743
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      164
      1637
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      70
      1378
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      238
      1316
    5. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      200
      1214
    6. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      128
      1145
    7. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      332
      1127
    8. Minkä merkkisellä

Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      78
      1076
    9. Hyvää huomenta 18. luukku

Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      227
      1057
    10. Nyt kun Pride on ohi 3.0

Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      314
      1057
    Aihe