Miten saada iso hauis?

poika434

Moi olen 12-vuotias poika ja haluasin ison hauiksen mutta miten?
Mitä liikkeitä pitää tehdä?
Onko hyvää kuntolaitetta millä kasvattaa hauista?
Sanokaa ihan rehellisesti kannattaako 12 vuotiaan kasvattaa hauista?

33

5485

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • bodymies1

      leuanveto on ton ikäselle ainoa vaihtoehto. kun kasvat parivuotta, ala sit tekemään myös hauiskääntöä

    • my opinion

      Oon 14v tyttö ja munmielest 12vn ei kannata kasvattaa habaa viel. Jos reenata haluut nii reenaa itelles hyvä yleislihaskunto ja muutaman vuoden päästä vois sitte alkaa kasvattaa lihaksii !! (: mut onnee yritykselle (:

    • bfgff

      Hauiskääntö tangolla ja kapea penkki/ranskalainen punnerrus. Unohtamatta tietenkään muiden lihasten treeniä.

      • gggghggghj

        Moikka eli oon 14 vuotias poika mites mun pitäis ruveta treenaamaan?


    • Klhkö

      Jäätte kitukasvuisiksi, jos aloitatte treenaamisen aikasin kesken murrosiän.

      • Onko tälle jotain perusteluja?


        Nopeiten saat haukkaa kasvatettua kun syöt vitusti.


      • neljäkyyyyyyyyyy1223
        jyyrgen kirjoitti:

        Onko tälle jotain perusteluja?


        Nopeiten saat haukkaa kasvatettua kun syöt vitusti.

        sillä tavalla saat läskiä, ja ei kannata kenenkään kuunnella tuota jyyrgeniä.. ihan tietämätön apina koko ihminen.

        Ja hauistahan saa, tekemällä hauisliikkeitä käsipainoilla, taikka tangolla painojen kera tms. ^ylhäällä bfgff sen sanoi jo, eli aika helppoa kun koukistat vaan kättä. Kannattaa myös muistaa ojentajiakin, näyttää vähän järkevämmällekkin kun on molemmilla puolilla lihasta.

        Kannattaa katsoa vaikka googlesta joitakin treeni-ohjelmia, jos et itse jaksa tehdä niin kato valmis tai kysy joltakin. Muista nukkua tarpeeksi, niin jaksaa taas treenata!


      • neljäkyyyyyyyyyy1223 kirjoitti:

        sillä tavalla saat läskiä, ja ei kannata kenenkään kuunnella tuota jyyrgeniä.. ihan tietämätön apina koko ihminen.

        Ja hauistahan saa, tekemällä hauisliikkeitä käsipainoilla, taikka tangolla painojen kera tms. ^ylhäällä bfgff sen sanoi jo, eli aika helppoa kun koukistat vaan kättä. Kannattaa myös muistaa ojentajiakin, näyttää vähän järkevämmällekkin kun on molemmilla puolilla lihasta.

        Kannattaa katsoa vaikka googlesta joitakin treeni-ohjelmia, jos et itse jaksa tehdä niin kato valmis tai kysy joltakin. Muista nukkua tarpeeksi, niin jaksaa taas treenata!

        No faktahan on että haukat saa isoiksi kun syö paljon. Ei se siitä mihinkään muutu.


      • homooot
        jyyrgen kirjoitti:

        No faktahan on että haukat saa isoiksi kun syö paljon. Ei se siitä mihinkään muutu.

        niin no jos välttämättä haluat olla vitunmoinen läski, mikäs siinä. Massatreenissä tarvitsee paljon syödä, mutta sulla tosin on varmaan kädet hammastikun kokoset.


      • kas näin
        jyyrgen kirjoitti:

        No faktahan on että haukat saa isoiksi kun syö paljon. Ei se siitä mihinkään muutu.

        "no faktahan on että haukat saa isoiks kun syö paljon. Ei se siitä mihinkään muutu."
        EI!!! Fakta on se että sä lihoot. Mutta jos syöt veetusti ja liikut myös veetusti nii sillo sitä habaa tulee. Se haba ei kasva jos sä makaat sängyl ja syöt vatusti kanaa. LIIKUNTA


      • Anonyymi

        Ei ne jää jos treenaa oikealla tavalla ja välttää väärän laisia tekniikoita


    • ojentaja2

      ihan vaan tiedoksi että hauis on 1/3 käsivarresta ja ojentajat 2/3... ojentajia kannattaa tehdä :)

      • awdawdaae

        Väärin. Itellä tolla kohtaa on plajon enemmän hauista kuin ojentajaa.


      • jjj__
        awdawdaae kirjoitti:

        Väärin. Itellä tolla kohtaa on plajon enemmän hauista kuin ojentajaa.

        Sitten olet treenannut päin vittua


      • ttr44

        ihan tiedoksi vaan että hauiksesta puhuttaessa tarkoitetaan yleensä koko olkavartta.


    • poika434

      Entäs miten saan isomman pippelin. Tällä hetkellä se on kovana noin 4cm.

      • Esa124

        Otat munan päästä kiinni ja vedtät niin kovaa ku pystyt ja sen jälkee viel vähä kasvaa 3cm viikossa


    • 11+14

      Aika pitkälti riippuu geeneistäsi saatko täydellisesti treenaamallakaan ja syömällä sellaista vaikuttavan kokoista kättä.
      Itsellä vain n. 37cm eikä se ole siitä mihinkään muuttunut varmaan vuosiin.

    • antti000000

      moi itte olen 14 ja koko 10.v vuotiaasta saakka olen kasvattanut lihaksia ja mulla ei ole kuin puolikkaan tennispallon kokoinen hauis ja sinun kannattaa harjoitella samaan aikaan kyynärpää lihasta sekä että käsi painolla niin saat viikossa jo puolen senttiä jos vedät aamun keski päivän ja ilta päivän välein joka päivä niinkui minä teen niin käsi lihaksia

    • treeni30%syöminen70%

      Ensinnäkin jos rupeet treenaaman, niin treenaa kaikkia lihasryhmiä tasapuolisesti. Näyttää erittäin tyhmältä jos haukkarit ovat jalkapallon kokoiset ja muu kroppa muistuttaa hammastikkua.

      Toiseksi lihashan ei kasva yhtään mihinkään jos et syö enemmän, mitä kulutat. Ravinnon pitää tietenkin olla oikeanlaista. Paljon aminohappoja ja sopivasti hiilareita.

      Nimenomaan hauiksen treenaamisesta sen verran, että hyviä liikkeitä ovat mm. Arnoldin 7 7 7, hauiskääntö scott-penkissä ja vaikkapa hammerit.

    • Kokemustaaa

      Juo päivittäin arsenikkia, silikooni voi myös pumpata kotona "kriittisiin paikkoihin". Pääsee teho-osastolle, jossa ruuan taso takaa ainakin painon putoamisen

    • ettäsellasta

      oon 12-vuotias tyttö, ja juu kyllä mulla aika suuriki hauis löytyy. Joskus 10-vuotiaana (?) testasin leuanvetoa. Sain 2 leukaa putkeen, joka on huono tulos, mutta silti hauis alkoi vain kasvamaan. Tein leukoja sillon vaan huvin vuoksi pari kertaa viikossa. Nykyäänkin menee vain sellaiset 2 leukaa vaikka suuri hauis mulla kyllä on. varmaankin riippuu geeneistä.

    • Kxkkxkx

      Vedä päiväs 3x 12-15 leukaa ja tee 2x 15 punnerrusta. Lepopäivii pidä ke, la ja su

    • Hehbni

      Biiggiiä berseeseen :-DDDD

    • nihhhhhhhhhhh

      - Treenaamalla, syömällä ja lepäämällä saa ison hauiksen jos saa.

      - Hauiskäännöt tangolla ja käsipainolla ja miksei myös taljoilla ovat hyviä hauisliikkeitä. Myös leuanveto vastaotteella ottaa hyvin hauiksiin.

      - Ei siihen välttämättä mitään kuntolaitetta tarvita, käsipainot, levytanko tai leuanvetotanko riittää. Itseasiassa hauikset kehittyy nostelemalla ihan mitä tahansa riittävän painavaa esinettä jonka pystyy nostamaan käsivarsia koukistamalla ylös; esim. kiviä, tukkeja, täytettyjä pulloja/muovipusseja jne.

      - En nyt sanoisi että 12-vuotiaan kannattaa pyrkiä kasvattamaan hauista koska suurella todennäköisyydellä et saa sitä haluamaasi isoa hauista tuossa iässä vaikka miten koittaisit. Suosittelen palaamaan asiaan joskus 2-5 vuoden päästä kun karvasi kasvavat ja äänesi on madaltunut.

    • dlhdhdkshfelouehd

      Minkä kokoisilla painoilla kannattaa tehdä ja kuinka monta kertaa jos haluu ison hauiksen? Tai entä jos haluaa vain hauiksesta kovan? En ole nyt saanut tähän kysymykseen selvää vastausta mistään.

    • MITÄ11

      Ok, mun luokkalainen tyttö on 11-vuotias ja sil on sika iso haba :'D näytteli joskus ja hämmästyin ja uskon koska se on harrastunut yleisurheilua ja sil on muutenkin joka päivä joku treenirutiini :)

    • vemppauskunniaan

      Vemppaa joka päivä 1-3 kertaa niin tulokset näkyvät muutaman kuukauden kuluessa!

      • juuh6763

        kyl mut vaan oikeassa :D


    • Habamies

      Perus hauiskääntö on erittäin hyvä liike, puhumattakaan niistä muista. Eli siis jos vasta aloittelee, niin kannattaa aloittaa noin 2kg painolla tai siitä hieman isommalla ja siten, että hauiskäännön alkuvaiheessa kätesi ja paino on lähellä kehoa ja käsi suorana siten, että rystysesi ovat poispäin kehosta, sivulle. Sitten koukistat kättä ja samalla käännät 90 astetta niin, että rystyset osoittavat eteenpäin poispäin kehosta, ja sitten hitaasti alas. Ja melko hitaasti koko liike ja sitten muutama toisto päivässä ja välillä lepoa niin kyllä alkaa vähitellen näkyä! :)

    • Terveystiedossaopetettu

      Huom että vasta murrosiän jälkeen on suosittua aloittaa kunnon lihasten kasvatus ja åainonnostot ym. Ennen murrosikää kannattaa tehdä omankehon hallinta liikkeitä eli just punnerrus, leuka ym.

    • Anonyymi

      Ainaskin yksi ei liikaa rasittava harrastus lihaskunnolla ja muutenkin yleiskunnolla on crossfit

    • Anonyymi

      Vakuuttavia hauiksia ei saa tekemällä pelkkiä hauisliikkeitä, vaan se vaatii, että ohjelmassa on mukana myös esim.maastaveto ja/tai kyykky, penkkipunnerrus ym. perusliikkeitä. Ne kasvattavat kropan voimaa ja lisäävät massaa ja kykenet käsittelemään raskaampia painoja myös hauiskäännöissä. Näitä liikkeitä taas ei suositella vielä 12-vuotiaalle. Tällä tavalla treenaaminen myös vaatii todella suuria määriä ruokaa.

      Mutta ette te tätä kuitenkaan usko, koska te haluatte treenata habaa ettekä mitään selkää tai jalkoja :D

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      63
      2013
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      55
      1731
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      59
      1634
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1557
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1535
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1455
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1326
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1183
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1158
    Aihe