Hei! Nyt on tämmöne ongelma edessä: Kytkinvaijeri oli rispaantunut, ostin uuden ja vaihdoin sen. Kaikki menee hyvin kunnes huomaan, että kytkin on koko ajan hirveän kireällä /pohjassa ja kun painaa kahvaa, se on erittäin löysä. Tuntuisi kun painaisi "tyhjää" kahvaa. Säätöruuvi on niin kireellä kun vain pystyy (löysyttää/pidentää vaijeria). Eli saisiko tuota vaijeria säädettyä jotenkin muuten tuolta koneen vasemmalta puolelta sijaitsevasta kytkin vivusta?
Eli vaijerissa ei ole mitään vikaa, se on aivan uusi ja vaijeri pistetty samanlailla kun ennenkin. Epäilyttää vain, että pitääkö tuosta kultasesta vipu systeemistä säätää jotain, koska siihen se vaijeri loppujen lopuksi menee.
Mopo on siis Rieju RR 2005.
Kytkin ongelmia
7
11969
Vastaukset
- mr.papi
En nyt ihan älynnyt, että onko vaijeri liian pitkä vaiko lyhyt, mutta jos se on oleellisesti väärän pituinen, niin silloin ei auta muu kuin osta uusi oikeanlainen. Jos taas säätö on pielessä, niin kuin ilmeisesti onkin, niin sitä voi säätää ainakin kytkinkahvasta ja mahdollisesti itse vaijerista. Omassa pyörässä on nestekytkin, joten en nyt tarkkaan osaa sanoa kaikkia säätömahdollisuuksia, mutta edellisessä pyörässä pystyi säätämään kytkinkahvan lisäksi vaijerista. Kytkin kuuluisi säätää siten, että alussa on pieni tyhjä tila ja sitten vasta kytkin alkaa irroittamaan, mutta kuitenkin kytkimen pitää irroittaa niin paljon kuin sen kuuluukin. Eli mopossa kytkin ei irroita ihan täydellisesti (kun rengas on irti maasta vaihde päällä ja kytkin pohjassa, niin takarengas pyörii).
- Mr. Ammattilainen
Mitä pyörii sulla on/ollu ku oot tääl aikasemmi sanonu et sul ei oo?
- mr.papi
Mr. Ammattilainen kirjoitti:
Mitä pyörii sulla on/ollu ku oot tääl aikasemmi sanonu et sul ei oo?
Siis olen tarkoittanut, että minulla ei ole ollut koskaan mopoa. Sen sijaan crosseja on ollut muutama ja nyt on enduropyörä, Husqvarna TC 510.
- alottelija1
Juu, säätö on pielessä. Ja olen ostanut juuri oikeanlaisen vaijerin, en vain nyt tiedä mikä on vikana. Ja mistä kohtaa tuota vaijeria voisi säätää itse vaijerista? En löytänyt ainakaan mitään kohta.... ja kytkinkahvasta olen säätänyt sitä vaijeria ns. "Pidemmäksi"
- mr.papi
Jos kytkin siis on kokoajan "pohjassa", eli irroittaa vaikka kytkinkahvaan ei kosketa, on vaijeri liian lyhyt. Jos taas kytkin ei irroita, vaikka kahvan painaa pohjaan, niin on vaijeri liian pitkä. Kaikissa vaijereissa ei ole välttämättä säätöä vajerissa itsessään, vaan kahvassa. Minulla oli molemmat ja vaijerissa se säätö oli kaksi mutteria, joilla sai löysemmälle ja kireämmälle. Jos olet avannut koneen, niin kannattaa varmistaa että se on kasattu oikein.
Ja aloitusviestissä sanoit, että kytkin irroittaa vaikka kahvaan ei koske, mutta silti kahva on löysä? Jos näin on, niin tarkista, että koneen kyljessä oleva vipu, johon kytkinvaijeri menee, pääsee liikkumaan. Eli ettei se olisi jumittunut. Ja kannattaa katsoa, että vaijeri on varmasti asennettu oikein.
- sdsss3
Vipu liikkuu ja vaijeri on asennettu oikein. Ja ei pitäisi olla liian lyhyt kun on juuri oikeean mopoon ostettu oikea vaijeri. Samanlainen kun alkuperäinen. Teen vain nyt jotain väärin mutta en hoksaa että mitä.. Voiko sitä säätää siitä vivun alapuolella olevasta metallilanka-hökötyksestä ?
- Juuuukatoooo
Ei kahvasta vaan vaijerin toisesta päästä, sielyä voi kytkimestä säätää myös.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka1013098GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?
GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys431157- 831142
Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut
Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja521045Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!
Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!32997- 67868
Tunnustan
Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle39852- 53847
- 44822
Autolla puuhun
Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn24791