0-energia talo

pihistäjä

Kesämökkimme on ihan aito o-nollaenergiataalo, sinne ei tule edes sähköliittymää, sähköt kyllä on aurinkopaneelilla ja lämmitys tapahtuu takalla.
(0-energiatalohan tarkoittaa puhekielessä siis sitä 0-kulutusta ostetusta sähköstä)
Mielestäni uudet talot joita mainostetaan 0-energiataloina eivät käytännössä ole sitä, sähköä kyllä ostetaan talviaikana ja tuotetataan kesällä joskus yli oman tarpeen. Ylimääräinen sähkö luovutetaan valtakunanverkkoon silloin kun sähköstä on vain ylitarjontaa.
0-energia talo on mielestäni suurimmilta laskennallinen huijaus ja yritettän vain luoda imagoa vähästä kulutuksesta.
Oikea 0-energiatalo on kuin mökimme, sähköliittymää ei tarvita.
Onko tällaisia asuintaloja suomessa oikeasti edes mahdollista tehdä.
Tiedän kyllä että joillakin on jopa oma vesivoimala mutta jääköön ne nyt tämän pohdinan ulkkopuolelle.

9

330

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei energiaa.

Meillä myös 0 mökki, lämmityspuut tehdään hylkypuusta, oksista, sahajätteestä ja muusta hukkatavarasta. Sähköt auringosta, viilennys järveen menolla.

• hekoheko2

no näinhän se on että nollaenergiatalossa pitää talvella surffailla olan takaa että kämppä pysyy lämpöisenä. prossu hehkuu punaisena kun kehuu täällä suomi24-palstalla edullista järjestelmäänsä.

• kuukkeli 1222

heheheheee :)
        Hyvin kirjoitettu, sai suupielet hymyyn

• Johanna.Rounio

Hei!
      Kerrothan tunnelmista ensitalvena?

• matalaenergiatalo

Siinä aloittaja on oikeassa, että suomessa nollaenergiatalo on fysikaalinen mahdottomuus siihen asti kunnes ikilikkuja on keksitty.

Toisaalta mahdollisimman tiivis ja hyvin eristetty talo lto:lla säästää energiaa tuhatkin euroa vuodessa verrattuna harakanpesiin ja lisäksi modernissa talossa on hallitu ilmanvaihto ja siten terveellisempi sisäilma kuin harakanpesissä.

• pihistäjä

Matalaenergiatalo on ihan hyväksyttävä termi mutta 0-energia talossa suomessa on huijauksen maku.

• Luulen1

0 energia eli yhtä kuin tuleva hometalo...

• plussaa tilille MLP

Jokainen maalämpötalo on vähintään 0-energiatalo usein jopa plusenergiatalo koska sisään syötetty energia kolminkertaistuu! Kun 0-energiataloon asennetaan maalämpö niin käytännössä voit myydä lämpöä ulos vaikka naapuriin erittäin halvalla ja jäät itse voitolle!

• surkeaaprovoa

Vaihda jo levyä jääkaappimies...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      27
      3643
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2479
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      37
      2333
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      7
      2097
    5. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      43
      1582
    6. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1569
    7. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      14
      1412
    8. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      129
      1329
    9. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      275
      1310
    10. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1285
    Aihe