Auto oli ihan ok ulkopuolelta ja sisältäkin, kun katsoi ekan kerran. Mutta tarkemmin katsottuna kojelaudassa paistaa sellainen "kiinanmuovinoloinen"-laatulätyskä, jolla Aurista on yritetty tuunata "Premiumtyyliin".Hallintalaitteet olivat jotenkin heiveröisenoloiset...ohut käsijarrunkahva, ratti sopivan kokoinen, mutta ohjaustuntuma tunnoton liikenteessä...
Sitten tarkemmin farmariAurikseen tutustuttuani huomasin olevani ajo-ominaisuuksiltaan,tiloiltaan ja koneeltaan kuin "Toyota Corolla 2003 1,6"- ohjaimissa, jollainen minulla oli tuolloin uutena hankittuna (joka oli muuten tuolloin metallimustana=tuhkanharmaana todella upea, mutta mahdottoman kiikkerä ajettava ).
Suorituskyky oli samantasoinen kuin Corollassa oli 1,6 110 hv koneella. Takakontti oli pienentynyt entisestään.Heräsikin kysymys: Miksi farmarimalli, jos ei tilaa ole lainkaan (sama juttu kuin BMW3-sarja tms.). Takakontin peiteverhoon oli tullut uutuutena kiskosysteemi, joka avaa peitteen osin ja helpottaa näin kontilla asiointia=hyvä juttu.
Ohjaus oli aivan liian kevyt, jopa kiikkerä ja kesäkelillä! Talvella tullee olemaan mahdoton ajettava, kuten oli Corolla moottoritienopeuksissa talvisaikaan, jopa vaarallinen ilman ajovakautusta oli Corolla.
Kulutus oli ajotietokoneen lukemana 8,0l/100km kaupunkikerroksella. Liikkeellelähtö oli hiukan kankeanoloinen=pitkä kytkimen liikerata, johon tottuu kyllä, ja puhditon kone alakierroksilla. Piti vielä myyjältä erikseen vahvistaa, että kyseessä todella oli 132hv 1,6 kone, oli nimittäin todella tehottoman oloinen.
Joku kehui jossakin viimekesän keskustelussa, että ko. kone vastaisi ominaisuuksiltaan 1,4 T laajavääntäkonetta, juu ei vastaa! Käykää kokeilemassa, niin huomaatte mistä puhutaan, kun puhutaan laajavääntökoneesta. Aurista joutuu suorastaan kiduttamaan, jos haluaa hiukankin nopeampaa liikkumista (se siitä Sportsista)....
Varusteet olivat hyvät: mm. peruutustutka ja kamera, laadukas, integroitu GPS, automaatti-ilmastointi
Auris farmari tulee nostamaan Toyotan myyntilukuja valtavasti se on aika varmaa, mutta vain ja ainoastaan Avensiksen ja Verson osalta, koska hinnat ovat todella lähellä toisiaan (23700-27500 2000varusteita ja lohkoa), enkä näe syytä, miksi ostaisin Auriksen,jos samalla hinnalla saan Avensiksen. Verso on aika ymmärrettävästi perhemöhkö, mutta toisaalta matkaajoon voisi hommatakin.
Kauppaa en todennäköisesti tee Auriksesta, koska hinta kohoaa helposti tiloiltaan vastaavan 1,6 Avensiksen tasolle ja näin päättänee moni muukin asiaa tarkemmin mietittyään.
Vaihtohyvitystarjous oli ihan asiallinen nykyisestä 2011 japanilaisestani, mutta kuten jo sanoinkin...Auris ei ihan vastaa ajatusta siitä, että suunnilleen samalla hinnalla saa mm. uuden Avensiksen.
Koeajettu 1,6 Auris Touring Sports Active
68
5521
Vastaukset
- Shi kan baka
Lainaus"Olisitko ottanut osaa?
Ihmettelen Auris-farkun ympärillä liittyvää markkina-hypetystä. Joka tarvii Aurista tilavamman auton ja vielä farmarina, kannattaa hankkia Ave farkku 1,6. Ave-farkku ei varmasti ole liian iso kenellekään. Ihan turhaa yrittää saada pikkuautoon isoja tiloja.
Aikanaan farkku-corillaa sarvistaneena voin vain todeta että kuorma päällä huonommat ajo-ominaisuudet omaavaa autoa saa hakemalla hakea. Tuskinpa Auris-farkku siitä miksikään on muuttunut. Valmistajan kannalta pikkuautoissa tärkeintä on edullinen rakenne. Vasta D-segmentissä voi odottaa jotain enemmän ja parempaa. Suomessa autovero nostaa D-segmentin monien ulottumattomiin."
Joo, samanlaiset oli kokemukset Corollan farkusta ja nyt tuosta Auriksen uutuudesta=Todella onnettomat ajo-ominaisuudet on ja oli kummassakin. - H. Björkman
Harvinaista herkkua tällä palstalla näin asiallinen kirjoitus. Tekniikam Maailma antoi myös varsin negatiivisen palautteen moottorin heikosta väännöstä alakierroksilla, jota usein käytännössä tarvitaan. Nykyiset pienet turbo moottorit ovat selkeästi kehittyneempiä. Toyotan ajettavuudelle on ollut tietty kiikkeryys, jota ei näemmä ole saatu vieläkään korjattua.
- avematic
Mulla 1.8 avensis vm.2012 ja täytyy sanoa että on tuon 1.6 litrasen kanssa täysiä kierroskoneita. Ohittamaanko lähtee 80km/h nopeudesta niin on laitettava kolmosta pesään jos haluaa ripeästi ohittaa. Muuten on hyvä auto.
- Tarvisko TD:n?
avematic kirjoitti:
Mulla 1.8 avensis vm.2012 ja täytyy sanoa että on tuon 1.6 litrasen kanssa täysiä kierroskoneita. Ohittamaanko lähtee 80km/h nopeudesta niin on laitettava kolmosta pesään jos haluaa ripeästi ohittaa. Muuten on hyvä auto.
Miten onnistuu kuormapäällä ohitukset 1,6 Avella? 4hlö tavarat.
- japaninfarmarivaihto
Näin se menee, useasti myös japanin kaksilitraisella 1.=60km/h 2.100km/h 3.150km/h 4.=200km/h 5. 215km/h 6. 225km/h maksiarvot. Toki vähemmälläkin pääsee, mutta kepitettävä on.
Meillä silleen kiva tilanne keskusteluihin nähden , että 2. Autona saksalainen auto, jolloin huomaan, että jos laittaisi kummastakin autosta parhaat puolet, niin olisi sellainen merkki markkinajohtaja aivan varmasti. Kummassakaan merkissä ei ole ollut sivustoilla esiintyviä "massiivisia ongelmia", joita kovasti uutisoidaan. Toivottavasti ei tulekaan.
Nyt on aika vaihtaa autoa hiukan pienempään/halvempaan, kun lapsetkin liikkuvat jo omineen.- Laatuautoilija.
Omalla pirssillä on 100 km/h nopeudessa kierroksia 1.600 rpm. Vääntöä on silloin käytettävissä 500 Nm ja ohitukset sujuvat kutosvaihteellakin hienosti. Kyseessä ei luonnollisestikaan ole Toyota vaan laatuauto.
- Parusjemppa
Laatuautoilija. kirjoitti:
Omalla pirssillä on 100 km/h nopeudessa kierroksia 1.600 rpm. Vääntöä on silloin käytettävissä 500 Nm ja ohitukset sujuvat kutosvaihteellakin hienosti. Kyseessä ei luonnollisestikaan ole Toyota vaan laatuauto.
Joo, mulla bensa-automaatti, joka kulkee tarvittaessa 4,1 keskikulutuksella. Mites sulla? Pääset ehkä dieselillä samaan.
- köffff
Parusjemppa kirjoitti:
Joo, mulla bensa-automaatti, joka kulkee tarvittaessa 4,1 keskikulutuksella. Mites sulla? Pääset ehkä dieselillä samaan.
kyllä jos uskoo johonkin tarpeeks, menee varmaan hajulla. sukka hiellä. haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
- Parusjemppa
köffff kirjoitti:
kyllä jos uskoo johonkin tarpeeks, menee varmaan hajulla. sukka hiellä. haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
Joo, sitten kun ei pysty asialliseen keskusteluun, niin ei auta kuin perustojotasivustokeskustelu, jossa aletaan siirtämään uskonasioiksi aivan tavallisia arkipäivän asioita. Tuossa minun auton Valmistajan ilmoittama kulutus maantiellä, jonka pysytn alittamaan -3dl.
Laitapa omat Speksit nyt tähän perään, niin pysytään asiassa: Bensiini 95 E10
Bensiini 95 E10
Polttoaineen kulutus, l/100km
kaupunki
7,0
maantie
4,4
yhteislukema
5,3
CO2-päästöt, g/km
124
- 1,33 SOL
Ajamassa en uutta Auris farkkua vielä käynyt, mutta kylmätyypit tuli otettua(eli päristelin ratin takana liikahallissa). Uudessa Auriksessa jotenkin ällöttää siitä huokuva korealainen tyyli, ulkomuodot kuin hyundaista ja sisustan ämpärimuovi Kiasta.
Uusi Avensis jo tuntuu ihan erilaiselta, mutta hinta farmarina 2.0-moottorilla kohoaa jo liian korkeaksi. Uusi Yariskin miellyttää uutta Aurista enemmän, mutta tilavampi auto hakusessa kunhan tämä nykyinen Yaris(vm. 2010) laitetaan vaihtoon.
Alkaa tuntua ihan sille, että merkkiä joutuu vaihtamaan tai sitten tyytymään pieni koneiseen Avensikseen.- 25veee
Makuasioita. Minun (ja aika monen kaverini) mielestä taas uusien Kiojen ja Hyndaiden sisustus ja ulkonäkö edustaa jotan uutta, modernia ja nuorekasta. Avensiksesta tulee mieleen 50 v ukkelit, jotka aikoinaan poltelleet mallua Esson kahvilassa munkkipossua syödessä. Avensis varmaan onkin enemmän suunnattu vanhemmalle väelle vanhemmalla maulla.
Eli uusi Auris ainakin minulle näyttää sekä sisältä että ulkoota paljon paremmalta. Muutenkin auto ei tunnu liian kolkolta ja isolta kun pääasiassa kuitenkin yksin tai tyttöystävän kanssa ajelee kaupunkialueella Flamingoon leffaan tai munkkaan rannalle. Tuntuisi todella oudolta ajaa kyseiset matkat Avensiksella vaikka olisi kuinka saman hintainen. Ja eiköhän Avensiksen kustannukset (hankinta, kulutus, vakuutukset, arvonmenetys) ole euromääräisesti kuitenkin aika monen etelänloman verran.
Eli vaikka sinun mielestä ehdottomasti kannattaisi mielummin valita Avensis, niin ei se kaikkien kohdalla ole niin. - 1, 33 SOL
25veee kirjoitti:
Makuasioita. Minun (ja aika monen kaverini) mielestä taas uusien Kiojen ja Hyndaiden sisustus ja ulkonäkö edustaa jotan uutta, modernia ja nuorekasta. Avensiksesta tulee mieleen 50 v ukkelit, jotka aikoinaan poltelleet mallua Esson kahvilassa munkkipossua syödessä. Avensis varmaan onkin enemmän suunnattu vanhemmalle väelle vanhemmalla maulla.
Eli uusi Auris ainakin minulle näyttää sekä sisältä että ulkoota paljon paremmalta. Muutenkin auto ei tunnu liian kolkolta ja isolta kun pääasiassa kuitenkin yksin tai tyttöystävän kanssa ajelee kaupunkialueella Flamingoon leffaan tai munkkaan rannalle. Tuntuisi todella oudolta ajaa kyseiset matkat Avensiksella vaikka olisi kuinka saman hintainen. Ja eiköhän Avensiksen kustannukset (hankinta, kulutus, vakuutukset, arvonmenetys) ole euromääräisesti kuitenkin aika monen etelänloman verran.
Eli vaikka sinun mielestä ehdottomasti kannattaisi mielummin valita Avensis, niin ei se kaikkien kohdalla ole niin.Ikävä tuottaa pettymys, mutta "puhuinkin" vain omasta puolestani, eikä vaimokaan aurikseen ihastunut.
- hiaho1
Suosittelen uutta Avensista!
- kateelliset ukot
Taas on oikein asiantuntia raati käynyt ajelemassa.
- haiho1
Mitä kateellista voi olla sellaisessa, jonka voisi HALUTESSAAN ostaa moneen kertaan? Asiantuntijaraati erikseen kirjoitettuna kertookin jo älykkyytesi tason.
- d4dauris
Autoa en ole ajanut, mutta 2.0 dieseli tuli silti ostettua. Avensis samalla koneella tulisi paljon kalliimmaksi. Samalla varustetasolla Avensikseen pitäisi ottaa esim aluvanteet erikseen jne, kun Auriksessa ne kuuluu hintaan. Haluttujen lisävarusteiden (webasto yms) jälkeen hintaeroa oli loppujen lopuksi aika paljon, joten Avensista en sen enempää edes harkinnut. Auris todennäköisesti halvempi pidettäväkin. Nyt pitäisi vaan malttaa odottaa auton saapumista..
- japaninfarmarivaihto
Avensis 2,0 d4d = 29060e
Auris Farmari 2,0d4d = 28 304,73€
Hintojen erotus 755e, joka on mielestäni näin suuresta hankinnasta ollessa kyseessä sama, paitsi että Avensiksella on enemmän statusta.
Hinnat Toyotan sivustoilta. Lisävarusteet (varsinkin kalliimmat ) kannattaa hankkia muualta, jos ei saa puhuttua kauppaan.
Kevytmetallivanteita saa sarjahintaan 350e esim. Vianor, jos niitä tarvitsee.Itseasiassa peltivanteet ovat useasti kalliimmat kuin perusalut.
Eber/ Vebastotarjouksia on syksyntullen 1000e-1500e autoon kuin autoon (yleiset merkit).
Hinta ei siis ole este ottaa Avensista, jos hintaluokkaa ajattelee. - d4dauris
Toyotan sivuilla nuo hinnat ovat kylläkin: Avensis 31771 ja Auris 28304, eli eroa on 3500 euroa.
Minulle ei ainakaan auto ole semmoinen statussymboli, että pitäisi saada Avensis karvalakkimallina, vaikka 755€ halvemmalla saisi aavistuksen pienemmän ja käyttökuluiltaan halvemman Auriksen huomattavasti paremmilla varusteilla.- japaninfarmarivaihto
Avensiksen farmaria ei kannata ottaa vertailuun, kun puhutaan Auriksen farmarista, koska kaikki tajuaa, että farmari Avensiksen koko on valtava verrattuna Aurikseen muotifarmariin=ei ole oikea farkku tiloiltaan.
Kokoluokka on Avensikselle eduksi (on isompi, vaikka se on sedan, verrattu on.
Otetaan testi: 5 aikuista ja matkatavarat= Auriksessa matkaa ei halua tehdä kukaan, kun Avensiksessa mennään miten kuten.
Hinnat:
Avensis 2,0 d4d = 29060e
Auris Farmari 2,0d4d = 28 304,73€
Katso aiemmasta kirjoituksestani, mitä autoja hintojen kohdalla mainitaan.
Mitähän käyttökuluja tarkoittanet, kun kulutus on kummassakin samaa luokkaa 4,5l/100km ilmoitettu. Dieselverot suunnilleen samoissa, kuten vakuutusmaksutkin. Kymppejä, jos pitää laskea, niin voit jättää autohankinnat sikseen.
- d4dauris
Vertaat kokoajan karvalakki-Avensiksen (Life) hintaa Aurikseen, jossa Active -tason varustelut.
Mielummin ajan Auriksella, jossa on vakionopeudensäädin sekä bi-xenonit kaarrejärjestälmällä navigointineen päivineen, kuin Avensiksella, johon ei voi edes Life-tasoon valita koko xenon-valoja ja vakkarinkiin saa vain ylimääräisellä lisävarusterahalla, navigointi-peruutuskamera-kosketusnäyttöhärpäkkeestä puhumattakaan.
Niin kauan kun vertaat aivan eri varustetasoja, ei tässä keskustelussa ole mitään järkeä.- vakkari ja vakkari
Mihin helkkariin autossa tarvitsee vakkaria, kaasupoljin hoitaa nopeushommat. Minulla on autossani (jo toisessa) ollut vakkari vakiona mutta tasan kerran olen sitä käyttänyt, täysin typerä varuste. Autossa täytyy olla sen verran potkua, että pintakaasulla matka sujuu, tarvittaessa pieni nilkan ojennus ohitettaessa. Karmeimpia ovat vakkarikuskit, jotka lähtevät vakkari päällä ohituksiin motarilla, 110 todellista lasissa mennään vasenta kaistaa kilometritolkulla ja jono takana kasvaa.
- Leppoistaja
vakkari ja vakkari kirjoitti:
Mihin helkkariin autossa tarvitsee vakkaria, kaasupoljin hoitaa nopeushommat. Minulla on autossani (jo toisessa) ollut vakkari vakiona mutta tasan kerran olen sitä käyttänyt, täysin typerä varuste. Autossa täytyy olla sen verran potkua, että pintakaasulla matka sujuu, tarvittaessa pieni nilkan ojennus ohitettaessa. Karmeimpia ovat vakkarikuskit, jotka lähtevät vakkari päällä ohituksiin motarilla, 110 todellista lasissa mennään vasenta kaistaa kilometritolkulla ja jono takana kasvaa.
Matkustaminen on aika paljon leppoisampaa, kun ei tarvitse koko ajan vahtia nopeusmittaria, eikä varoa valvontakameroita.
Enkä mä nyt oikein ymmärrä, mikä estää ojentamasta nilkkaa vaikka vakkari olisi käytössäkin?
Mulla on menossa vasta ensimmäinen auto, jossa on vakionopeussäädin, mutta ihan varmaa on, että seuraavassakin se tulee olemaan. Minä luopuisin ennemin vaikka ilmastoinnista kuin vakionospeussäätimestä. Vaikka vakkarin tarpeellisuus toki riippuu paljon siitä, missä ajelee. Jos pyörii autolla pelkästään kehä kolmosen sisäpuolella ei sille varmaan ole paljoa käyttöä. - juu eikä...
vakkari ja vakkari kirjoitti:
Mihin helkkariin autossa tarvitsee vakkaria, kaasupoljin hoitaa nopeushommat. Minulla on autossani (jo toisessa) ollut vakkari vakiona mutta tasan kerran olen sitä käyttänyt, täysin typerä varuste. Autossa täytyy olla sen verran potkua, että pintakaasulla matka sujuu, tarvittaessa pieni nilkan ojennus ohitettaessa. Karmeimpia ovat vakkarikuskit, jotka lähtevät vakkari päällä ohituksiin motarilla, 110 todellista lasissa mennään vasenta kaistaa kilometritolkulla ja jono takana kasvaa.
Mihin autossa tarvitsee ilmastointia? Minulla on autossani ilmastointi vakiona mutta täysin typerä varuste. Avaan ikkunat apposen auki niin hiki saa kyytiä ja kivaa on.
- tojo=tientukko
juu eikä... kirjoitti:
Mihin autossa tarvitsee ilmastointia? Minulla on autossani ilmastointi vakiona mutta täysin typerä varuste. Avaan ikkunat apposen auki niin hiki saa kyytiä ja kivaa on.
Ei toilootassa tarvitakaan, kun toilootan ajo-ominaisuudet & kuskin taidot riittävät max. 90 km/h kyytiin. Suuremmilla nopeuksilla avoimien ikkunoiden virtausmelu nousisi tolkuttomaksi, mutta tientukko-tero ei tätä tiedä.
- 2,0d4d
Menepä myymään aikanaan se Auriksen Varmari ja tarjoa sitten lisärahan toivossa hyvitykseen .Tässä on sitten xenonit=(ei mitään arvoa, kuten ei mm. huonoilla xenoneilla olekaan, koska Hyvillä perusvaloilla näkyy ihan yhtä hyvin) et saa niistä vaihdossa mitään verrattuna perustasoon, ja tiedoksi vakkareita saa muutamalla satasella. Erääseen premiummerkkiin 56e!
Mutta, kun jormapetteri on päättänyt ostaa pikkuauton, jota farmariksi väitetään, niin siitä vaan. Hinta on kuitenkin sama kuin isolla Avensiksella.- Irvi ö
Auris "touring" "sports" = lelufarkku
- d4dauris
No koitapa itse myydä karvalakki Avensis! Myydyinpään (Active) tasoon kuuluu navigoinnit sun muut, niin ei kukaan osta käytettynä Avensista, jossa ei ole edes niitä.
Ja ihan sama mitä vakkari maksaa johonkin premium-merkkiin. Avensikseen et asennettuna vakkaria saa 56€:lla.
Joku ostaa 100neliön talon avaimet käteen -periaatteella. Joku saa samalla hinnalla 150neliön talon ulkoseinineen, mutta sisätyöt puuttuu. Sama asia; samalla rahalla joko varusteltu Auris tai sitten varusteeton Avensis. Kummastakaan ei saa vaihdossa sen kummemmin, kun lisävarusteilla ei ole hintaa korottavaa vaikutusta, mutta kuitenkin tietyt perusvarusteet täytyy löytyä. Karvalakki Avensiksessa ei ole edes bluetottoh-handsfreetä.
Itse ostin varustellun Auriksen omaan käyttöön. Tarkoitus pitää sen seuraavat 8-10 vuotta. Ne vuodet ajan mielummin varustellulla autolla, kuin köyhällä Avensiksella. Siinä on ihan se ja sama, että minkä statuksen sinä sille annat. Itse haluan monen vuoden käyttöön tietyt varusteet, ja Avensiksessa niistä olisi joutunut maksamaan yli 4000€ enemmän. - 2,0d4d
Siksi ostankin Avensiksen Lifen ennen Auriksen Activea, koska kukaan ei kysy 8 vuoden jälkeen, onko Life- vai Active -taso.
Ostajaa kiinnostaa onko Avensis (=enemmän rahaa vanhempana, nyt sama hinta) vai Auris(=vähemmän rahaa ja haluttavuutta vanhempana), koska pikkukiikut pudottavat nopeammin arvonsa, jos maksavat ison auton hinnan uutena.
Eri asia, jos ostaa 107 Peugeotin (=Toyota Aygo), jonka hinta uutena 10000e ja 3v käytettynä 7500e. Em hinta pysyy, kun se Auriksessa katoaa, kun pikkuauton ei kuulu maksaa ison auton hintaa. - d4dauris
Mutta minä en halua ajaa niitä kahdeksaa vuotta pliisulla varustelulla. Ja kahdeksan vuoden jälkeen kun mittarissa on 350.000, niin ei siitä mitään rahaa muutenkaan saisi. Minä ostan auton itselleni, ja siksi ostan varustellun Auriksen.
- 2,0d4d
Ok! Viesti selvä. Mutta saitpa pohtia urakalla, jotta tuli hankittua oikea auto;)
Onnea uudelle autolle ja paljon turvallisia kilometrejä!
Minä jään vielä miettimään, mutta otan huomioon mielipiteesi, kun mietin omia autonhankinta arvojani. - d4dauris
Joo, ihan hyvää pohdintaa oli, kiitos siitä!
Tilanne voisi olla eri, jos autonvaihtosykli olisi nopeampi. Silloin jälleenmyyntiarvoa ja statusta tulisi pohdittua varmasti enemmän. Nyt kun ainakin teoriassa tarkoitus on pitää se niin sanotusti loppuun asti, niin mieluummin panostaa siihen, että sitä on mukava käyttää. Muksujakin on vasta kaksi pientä, niin hyvin mahdutaan :)- 2,0d4d
No, just! Minä pidän autoja maks 3v. Sekin selittää ajatuksiemme kulkua. Lapseni 18 ja 15, jolloin joutuu miettimään asioita ehkä eri tavalla.
- sori vaan
En ostaisi itselleni, kyllä noin 25 tonnilla saa jo paremmankin.
- Touring Sports -13
Tässä nyt moni tuntuu unohtaneen sen tosiasian että Auris farkku on täysin uusi malli ja Avensis farkku on viimeistään vuottaan oleva malli joten heti kun Avensiksesta tulee uusi malli myyntiin niin hinnanpudotus 2013 vuotisessa Avess on suurempi kuin Aurisissa. Itse en edes ajatellut Avensista kun se autona on meidän tarpeeseen aivan suotta liian suuri ja sen sisätilat, lähinnä kojelaudan muotoilu näyttää suorastaan vanhahtavalta jo nyt samoin kuin auton ulkomuoto on melkoisen laatikko, Auris näyttää sentään vielä 5 vuoden päästäkin tuoreelta mallilta.
- Hiawatha,.,
Muotiautoa ostava häviää takuuvarmasti eniten. Avensis on sentään käytössä hyväksi koettu ja koeteltu. Kohta Auriksia hinataan korjaamoille takaisinkutsujen saattelemana, kuten uusia automalleja kovin usein, myös Toyotalla. Airbagejä testataan tosi-ihmisillä, samoin jarruja, sähköikkunoita, polttoaineensyöttöletkuja=palovaara...Avessa ei noita em. vikoja enää ole. Aurista korjataan TAKUULLA.
- toyotaman1
Paitsi että Aurista on tehty jo monta vuotta. Nyt se on vaan hieman pidempänä. Ei se pituus airbageihin vaikuta..
- japaninfarmari
Tulet näkemään, että vaikuttaa, koska nämä rakennetaan eri linjoilla, ehkä eri maassa (Turkki vai Ranska?), niin on kyseessä eri tuotteet.
Voipi olla että kojahtaa pahemmin kuin HB:n osalta, kun autojen kysyntä tulee olemaan kovaa= on jo kova ja autoja pitää saada ulos ennätysvauhtia, jotta niitä voidaan toimittaa asiakkaille.
Juurikin näin on Toyotan aiemmat laaduttomuudet ilmenneet mm. Toyotan pääjohtaja(Toyoda) pyyteli anteeksi sitä, että "ahneus" voitti laadun ja kunnianhimon, jolloin mm. 1000000 autoa jouduttiin kutsumaan takaisin hyvin moninaisin vikakutsuin.
- HSD -10
Jo on "japaninfarmari" melkoinen automies kun tuollaista hupattaa, kaikki Aurisit tehdään samassa tehtaassa Englannissa, Corollat tulevat sitten sieltä Turkista ja Yarisit Ranskasta.
- GST !"
Se, että auto tulee Englannista on pahimpia asioita mainita autoilun yhteydessä. Juurikin ja varmasti Aurikset vedetään takaisinkutsujen saattelemana huoltoon.
- Cold Turkey
Hyvin on muuten Turkin-Corolla pelannut. Ja turkkilaisethan ne nuo saksalaiset premium-autotkin kokoavat :D
- Kebab jees!
Cold Turkey kirjoitti:
Hyvin on muuten Turkin-Corolla pelannut. Ja turkkilaisethan ne nuo saksalaiset premium-autotkin kokoavat :D
Juu ite ajan usein lähiöni ostarille syömään turkkilaisten pitämiin pizzerioihin kebappia. Ajot hoituu turkkilaisella Corollan sedanilla ja on hel-vetin hyvä auto! Talvilomalla mennään a-kan kanssa aina Turkkiin rannalle ja ak-ka käy myös välillä naiskavereidensa kanssa siellä lomalla. Ihmetyttää vaan että silloin a-kan kaulassa on jälkiä ja suun ympärys punoittaa.
- HSD -10
No hyvinhän nuo Avensikset ja Aurisit on pärjänneet kaikissa luotettavuus ym. mittauksissa.
Kunhan nyt taas yritetään puhua sitä itseään. - Muahahahaa
Joo, täältä ei kannata ottaa mitään vinkkiä minkään auton ostoon eikä mihinkään muuhunkaan. Pelkkä provopalsta.
- Luigi Cravatto
Aurisit ja Versot tulevat Turkista ja vain Avensikset Englannista. Ranskassa Tojolla on tuotekehitystä ja Yaris valmistetaan Ranskassa.
Saksalaisissa tehtaissa on kyllä siirtotyöläisiä töissä, mutta saksalainen työkulttuuri ja johto, joten siinä saattaa olla eroa.
Tojo on vaikeuksissa Euroopassa, koska tuotteet ovat liian mitäänsanomattomia. Joskus aikoinaan laatu oli hyvä myyntiargumentti, mutta silloin Toyota olikin japanilainen auto.- no hyvii taijei
sakemannit myös preeemiummit kasaa laiskat turkkilaiset musulmaanit
engelsmannit eli tojot on hyvii niis valvonta pelaa
ranskis yarikset on kans hyvii koska tarkka valvonta
turkki tojot aika hyvii
aito japski tojo tietty paras!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- HSD -10
No johan on taas asiantuntevaa. Englannissa tehdään Auris (sekä 5-ovinen että farkku) ja Avensis myös. Ihme venkoilua.
- Turkissa Aurikset!
Aurikset tehdään nyt KAIKKI farkkua myöten Turkissa! Höpöpuheita että enää Englannissa, ei.
- HSD -10
Omassa Touring Sportissa Hybridissä lukee Made in England
Joten ole vaan hissukseen kun et oikeasti tiedä miten asiat menee.
Osta auto €uroilla ja tule sitten viisastelemaan. ;)- sulla mitään.-..
tourink soprstisa ole! kunhan puhut lämåipimix!
- HSD -10
Et usko siis sitä että voi olla jo jollain Touring Sports ?? Maaliskuussa tilattu ja 1. elokuuta auto oli viimein pihassa. Onhan näitä jo muutama liikenteessä, suurin osa esittelyautoja tosin mutta on niitä muitakin ennakkoon tilanneita.
- mix ostittte?
mix ostitte markkinoiden huonoimman farmarin? ois ollut Ocu Golf Astra vaan ei...
- HSD -10
Kun halutaa perusteluja niin annetaan sitten.
Luotettavuus. Automaattivaihteisto. Ja luokkansa ainoa hybridi jonka tekniikan luotettavuus on monessa nähty, kun kerran hankkii hybridin niin muut autot tuntuvat auttamattoman vanhanaikaisilta. Auris hybridin kulutus on oikeasti n. 5 l/100km koko vuoden ajalta mitattuna johon ei näköjään nämä pikkuturboiset bensat pääse, dieselit pääsisi mutta sitten on vielä se suurempi käyttömaksu ja epämukavuus talvella. TM:n talvitestit on osoittaneet hybriditekniikan hienoudet, mikään muu ei ole minusta inhottavampaa kuin kylmä ja huono talviauto. Tämä uusi Touring Sport vie n. 0.2 - 0.3 l/100km vähemmän kuin edellinen Auris hybridi puhtaassa maantieajossa, johtuen matalammasta ja virtaviivaisemmasta korista, kaupunkiajossa kulutus näyttäisi olevan samaa luokkaa.- Vaativa.
Mitä epämukavaa on diselissä talvella? Hybrid se vasta epämukava onkin ja tuntuu iänikuiselta. Kaverilla on Prius eikä kuulemma toista hybridiä osta.
Auris hybridin luotettavuutta ei ole nähty mutta sen sijaan automaattivaihteisto on haukuttu kuin myös ajo-ominaisuus, ulkonäkö ja kiinanmuovinen sisustus.
Kunnon peräkärryä sillä tuskin saa vetää ---> turha auto. - 1.6T
kuvasit sitten kaikki linja-auton hyvät ominaisuudet, ehkä sun pitäs ostaa kuukausikortti !
ps.
tvaikka ei tällä kyllä kehua voi.mutta änään jäi motarilla hysteeri-nauris haistelemaan hiilidioksidejani - on siinä tosi hienot motonet-päiväledit edessä !
- HSD -10
Eikö epämukavuutta ole liikennevaloissa tärisevä auto jo itsessään, mitä muuta epämukavuutta täytyy dieseleistä luetella?
Tuntuu vähän siltä ettet paljon lueskele tuota suomi24 hybridi osiota lainkaan, jos olisit lukenut niin tietäisit että eräs saksalainen autolehti oli kestotestannut Aurisin, 100000 km:n kestotestissä Auris Hybridi oli lehden luotettavin auto ja onhan tuo Auris ollut katsastus tilastoissakin siellä kärkipäässä joten eiköhän se luotettavuus ole jo moneen otteeseen todettu.- DieseIisti
Ei meidän eurooppalainen diesel tärise yhtään liikennevaloissa. Kierroslukumittarista huomaa, että on yleensä käynnissä, ei muuten. Mukavuutta on dieselin vääntö joka takaa kunnollisen suorituskyvyn.
Ei ole Toyotat kovin kärjessä olleet ADAC:in tiellejättämistilastoissa. Toki kaikki autot ovat nykyään niin luotettavia, ettei koko asialla ole väliä.
Nämä hybridit ovat kuin Talbot Horizon Petroolit aikanaan, yhtä hyvä suorituskyky ja ruosteenesto. - rumat muodot!
Nauris farkku on ihmeellisen ruma uudeksi malliksi. Kuka ihmeen kännipäinen tuon on piirtänyt? Ihme sekoitus 50-60-luvun taitteen jenkkifarmaria, nyky-korealaista, ranskista ja nykyfoordia. Huh ja yöks. Oksennus!
- lfskdjskdafjjlskda
Täällä ei varmaan niin tyhmää olekkaan etteikö näkisi mitä tälläkin kirjoituksella haetaan, koeajettu ehkä on mutta ihan sillä mielellä että mitä kaikkea voisi haukkua.
1.6 tehontuottoa haukuttiin Auriksessa ja sitten lopuiksi kun oikein oli haukuttu niin uskottavuuden palauttamiseksi puhuttiin Avensiksesta jonka saa samaan hintaan, juurikin kyseisellä haukutulla moottorilla, hieman kaksijakoista sanoisin.
Täytyy muistaa että Toyotan 1.6 moottorissa on vapariksi vääntö laajalla alueella ja kolmisenkymmentä hevosvoimaa enemmän kuin volkkarin edellisessä vastaavassa moottorissa(siis siinä FSI-moottorissa joka sentään kesti).
Välissä vähän kehutaan volkkarikonsernin 1.4 TSI ihmemoottoria
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288539592578.html
Tässä saksalaisen insinöörin kehut jos jotakin sattuu kiinnostamaan.
Mä olen jo omalla Corollallani ajanut enemmän ku sakemanni lupaa kestoa nykyiselle 1.4TSI moottorille.- kertakäyttökulttuuri
Mikäs se toilootan suunniteltu kesto on? Ettei vain 6 vuotta, kun jaappanissa on verotuksella tms. varmistettu, ettei autoa tämän pidempään kannata käyttää.
Eikä Englannissa, Saksassa yms. myöskään halvoilla tavisautoilla juurikaan tuota pidempään ajella. - korjataan hieman
kertakäyttökulttuuri kirjoitti:
Mikäs se toilootan suunniteltu kesto on? Ettei vain 6 vuotta, kun jaappanissa on verotuksella tms. varmistettu, ettei autoa tämän pidempään kannata käyttää.
Eikä Englannissa, Saksassa yms. myöskään halvoilla tavisautoilla juurikaan tuota pidempään ajella.Japanilaisen auton tarvitsee kotimaassaan kestää sikäläisen katsastusjärjestelmän takia vain 5 vuotta. Siellä 5 vuoden jälkeen autoon pitää tehdä niin kalliita korjauksia ettei se tavalliseen autoon ole kannattavaa.
- vanha legenda tuo
korjataan hieman kirjoitti:
Japanilaisen auton tarvitsee kotimaassaan kestää sikäläisen katsastusjärjestelmän takia vain 5 vuotta. Siellä 5 vuoden jälkeen autoon pitää tehdä niin kalliita korjauksia ettei se tavalliseen autoon ole kannattavaa.
Saksalaiseen laatuautoon saa tehdä kolmen vuoden kohdalla TSI/DSG-korjauksia jotka maksavat puolet auton arvosta. Kukaan ei aja saksalaisella "laatuautolla" edes viittä vuotta ilman massiivisia korjauksia. Saksalainen "laatuauto" on suunniteltu porsimaan heti takuuajan päättymisen jälkeen. Tonni on pieni raha niissä touhuissa.
- Tdi manuaali
vanha legenda tuo kirjoitti:
Saksalaiseen laatuautoon saa tehdä kolmen vuoden kohdalla TSI/DSG-korjauksia jotka maksavat puolet auton arvosta. Kukaan ei aja saksalaisella "laatuautolla" edes viittä vuotta ilman massiivisia korjauksia. Saksalainen "laatuauto" on suunniteltu porsimaan heti takuuajan päättymisen jälkeen. Tonni on pieni raha niissä touhuissa.
Tojoista ja autoista ei kannata puhua samana päivänä.
- lfskdjskdafjjlskda
kertakäyttökulttuuri kirjoitti:
Mikäs se toilootan suunniteltu kesto on? Ettei vain 6 vuotta, kun jaappanissa on verotuksella tms. varmistettu, ettei autoa tämän pidempään kannata käyttää.
Eikä Englannissa, Saksassa yms. myöskään halvoilla tavisautoilla juurikaan tuota pidempään ajella."Mikäs se toilootan suunniteltu kesto on? Ettei vain 6 vuotta, kun jaappanissa on verotuksella tms. varmistettu, ettei autoa tämän pidempään kannata käyttää."
Siinä on ihan muut tekijät syynä, on niitä suurkaupunkeja ihan toiseen malliin. Ilmanlaatu yritetään kaikin keinoin pitää hyvänä. Yksikään keskiverto suomiauto ei menisi japanin katsastuksista läpi.
Sinä tämän varmaan tiesitkin mutta on mukava levittää valeita suomi24:llä. - Tässä esimerkki
vanha legenda tuo kirjoitti:
Saksalaiseen laatuautoon saa tehdä kolmen vuoden kohdalla TSI/DSG-korjauksia jotka maksavat puolet auton arvosta. Kukaan ei aja saksalaisella "laatuautolla" edes viittä vuotta ilman massiivisia korjauksia. Saksalainen "laatuauto" on suunniteltu porsimaan heti takuuajan päättymisen jälkeen. Tonni on pieni raha niissä touhuissa.
Viisi vuotta ja yli 200 tkm menty saksalaisella laatuautolla ilman polttimon vaihtoa suurempaa remonttia. Ja tiedän lukuisia muita. Itse asiassa en tiedä ketään jolla olisi ollut isompia remontteja sakemannien kanssa.
- tunnustettu tosiasia
lfskdjskdafjjlskda kirjoitti:
"Mikäs se toilootan suunniteltu kesto on? Ettei vain 6 vuotta, kun jaappanissa on verotuksella tms. varmistettu, ettei autoa tämän pidempään kannata käyttää."
Siinä on ihan muut tekijät syynä, on niitä suurkaupunkeja ihan toiseen malliin. Ilmanlaatu yritetään kaikin keinoin pitää hyvänä. Yksikään keskiverto suomiauto ei menisi japanin katsastuksista läpi.
Sinä tämän varmaan tiesitkin mutta on mukava levittää valeita suomi24:llä.Eli olet samaa mieltä siitä, että japsiladan moottoritekniikka kestää vain 6 vuotta/100 tkm ja sitten on öljyrenkaat tms. loppu bensakoneissa ja dieseleissä EGR tukossa ja päästöt viturallaan.
- 423423
tunnustettu tosiasia kirjoitti:
Eli olet samaa mieltä siitä, että japsiladan moottoritekniikka kestää vain 6 vuotta/100 tkm ja sitten on öljyrenkaat tms. loppu bensakoneissa ja dieseleissä EGR tukossa ja päästöt viturallaan.
Et ilmeisesti tiedä mitään Jaappanin katsastusvaateista. 5v vanhempaan autoon pitää vaihtaa osia vaikka ne olisi kunnossa. Sellaisia halpoja kuin katti ja/tai hiukkassuodatin, iskarit, jarrut jne... Tosiaan nuo vaihdetaan vaikka autolla olisi ajettu 500km.
- hgfdsdfhhgfds
Tässä esimerkki kirjoitti:
Viisi vuotta ja yli 200 tkm menty saksalaisella laatuautolla ilman polttimon vaihtoa suurempaa remonttia. Ja tiedän lukuisia muita. Itse asiassa en tiedä ketään jolla olisi ollut isompia remontteja sakemannien kanssa.
Et kuitenkaan uskaltanut kertoa mikä on tämä saksalaisen laatuauton merkki ja malli.
- rost in peace
lfskdjskdafjjlskda kirjoitti:
"Mikäs se toilootan suunniteltu kesto on? Ettei vain 6 vuotta, kun jaappanissa on verotuksella tms. varmistettu, ettei autoa tämän pidempään kannata käyttää."
Siinä on ihan muut tekijät syynä, on niitä suurkaupunkeja ihan toiseen malliin. Ilmanlaatu yritetään kaikin keinoin pitää hyvänä. Yksikään keskiverto suomiauto ei menisi japanin katsastuksista läpi.
Sinä tämän varmaan tiesitkin mutta on mukava levittää valeita suomi24:llä.http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288594396031.html
jos ei kone porsi niin ruoste raiskaa...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä741359Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa
Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.2431249Martina lähdössä Ibizalle
Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.1511061Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava2541032- 51755
- 64714
Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em62707Miksi mies tuntee näin?
Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui39688Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg
parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤44651- 30607