Vuokralainen on muuttamassa pois talostani, ja hän ehdotti,että viimeinen vuokra kuitattaisiin hänen vuokratakuustaan. Aikoinaan hän muutti toiselta paikkakunnalta ja lähtöpaikkakunnan sos.toimi maksoi minulle yhden kuukauden vuokran takuuna. Rahat olen pitänyt omalla tilillään ja ne pitäisi palauttaa tälle sos.toimelle. Tuleeko asiasta hankaluutta, jos hyväksyn vuokralaisen ehdotuksen rahojen käyttämisestä elokuun vuokraan? En oikein tiedä, mitä tässä tilanteessa pitäisi tehdä, koska tiedän että vuokralainenkin on tiukilla rahojensa suhteen. Hän on asunut ihan asiallisesti eikä ole rikkonut paikkoja, mitä nyt koira on vähän naarmuttanut lattioita ja kaivanut kuoppia pihaan.
Vuokratakuu viimeiseen vuokraan?
11
240
Vastaukset
- keksi jotakin paremp
Miksi sinä valehtelet?
Koko juttu on satua ja pskaa, sossu ei muuten maksa koskaan vuokratakuita kenenkään tilille säilöttäväksi, vaan antaa maksusitoumuksen, A4 paperin virkailijan allekirjoituksella.- eipä valehtele
Kyllä muuten joskus maksaa. Jos vuokranantaja on tiukkana siitä, ettei huoli sitoumusta, sosku maksaa myös rahana. Tiedän montakin tapausta.
- omaltakassulta
Eikös sossu maksa vuokralaiselle tilille suoraan rahat vuokraa varten? Ne rahat vuokraloinen saisi sitten bilettää vapaasti. Entä jos muuton jälkeen paljastuukin jotain rikottua tai vietyä? Mistä ne sitten otat?
- Kenen kanssa sopimus
Jos olet velvollinen toimittamaan ne sossuun niin joudut kukatie toimittamaan ne jokatapauksessa sinne vaikka kuittaisitkin vuokran maksetuksi., ellet ole niin sopinut on vuokralainen vastuussa takuun palauttamisesta ja voit vuokran näin ollen kuitata maksetuksi.
- ap.
Vuokralainen on tehnyt itse vuokrasopimuksen kanssani, mutta sossu maksoi vakuuden minun tilille. Totta kai katson, ettei mitään ole rikottu, mutta jos viimeinen vuokra jää maksamatta, niin miten menetellä sos.toimen kanssa? Pitääkö sinne jotain ilmoittaa ja neuvotella asiasta?
- kenen kanssa sopimus
ap. kirjoitti:
Vuokralainen on tehnyt itse vuokrasopimuksen kanssani, mutta sossu maksoi vakuuden minun tilille. Totta kai katson, ettei mitään ole rikottu, mutta jos viimeinen vuokra jää maksamatta, niin miten menetellä sos.toimen kanssa? Pitääkö sinne jotain ilmoittaa ja neuvotella asiasta?
Soita ja kysy sossusta sillä se selviää, en ryhtyisi sossua harhauttamaan vuokralaisen parhaaksi. meidän rahojahan ne ovat mitä sossusta jaetaan, vaikka kuinka haluaisit näin auttaa vuokralaista niin en siihen ryhtyisi.
- älkää menkö retkuun
ap. kirjoitti:
Miksi keksit satuja, oletko palstan "henkilökuntaa" ja tarkoituksesi on piristää kirjoittelua.
Olen itse vuokranantaja ja tiedän että sossu ei toimi kertoamallasi tavalla, vaan vakuudet ovat maksusitoumuksia, rahaa ei liikutella siinä vaiheessa kenellekään, kun vakuus annetaan. Kokemusta useammasta tapauksesta. - ap.
älkää menkö retkuun kirjoitti:
Miksi keksit satuja, oletko palstan "henkilökuntaa" ja tarkoituksesi on piristää kirjoittelua.
Olen itse vuokranantaja ja tiedän että sossu ei toimi kertoamallasi tavalla, vaan vakuudet ovat maksusitoumuksia, rahaa ei liikutella siinä vaiheessa kenellekään, kun vakuus annetaan. Kokemusta useammasta tapauksesta.Tiedän kyllä, että yleensä takuu annetaan "vain" paperilla, mutta tämä kunta kyllä toimi näin. Ja samoin on käynyt kerran aikaisemminkin. Kummassakin tapauksessa oli kyse toiselta paikkakunnalta tuleva vuokralainen. Kai kunta on niin kiitollinen, että maksaa siitä hyvästä, että saa yhden sossunluukulta vähemmäksi:)
Eipä siinä mitään, hyviä vuokralaisia on ollut kumpikin. Vuokrat on maksettu ja asunto pysynyt kunnossa. Pitää kai soittaa ensi viikolla ko. kuntaa, jospa sieltä jonkun saa kiinni näin kesäaikaan.
- asunnonvälittäjä
Mitä tulee tämän viestiketjun aloittajan tapaukseen niin en oikein ymmärrä miksi hänen pitäisi tehdä mitään. Vakuus minkä hän on saanut on myös vuokrien vakuutena. Siis jos vuokralainen jättää viimeisen vuokran maksamatta niin vakuus jää tietenkin hänelle. Ei siitä erikseen tarvitse vuokralaisen kanssa sopia. Eipä vuokranantaja tälle menettelylle edes oikein mitään voi. No entä sitten sosiaalitoimisto joka vakuuden maksoi: jos sieltä on annettu ohjeita miten pitää vakuuden kanssa toimia niin sitten toimitaan niin. Jos ei ohjeita ole annettu niin sitten vaan pidetään vakuus jos viimeinen vuokra on maksamatta, kyllä sieltä joku sitten kyselee jos katsoo tarpeelliseksi, aivan turha häiritä kunnan virkamiehia tai naisia.
- leena_liinu
Jos sosiaalitoimi on rahat maksanut, ne kuuluu palauttaa sinne. Jos vuokralainen jätttää viimeisen vuokran maksamatta, ja haluat ottaa viimeisen vuorkan vakuudesta, sinun tulee laatia sosiaalitoimelle selvitys siitä mihin vakuus käytetään.
Älä missään tapauksessa rupea sopimaan mitään vuokralaisen kanssa suoraan.- ÄläSuostu!
Eikös vuokraamisen laissakin sanota että vakuutta pitää säilyttää huolellisesti eikä sillä saa kuitata viimeisiä vuokria? Mitäs sitten teet jos sossu tapaus aiheuttaa vikana kuukautena vahingon ja ei sitten suostu korvaamaan sitä luottotiedottomana etkä saa rahaa korjaamiseen mistään kun vakuus on jo käytetty?
Älä luovu vakuudesta. Ties vaikka vuokralainen koittaa vain laittaa viimeisen vuokran omaan taskuun ja ikäänkuin maksattaa sen vakuudella... ja joudut kuseen kun sossu kysyy myöhemmin vakuuden perään...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .995365Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453603Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503215Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4452506Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2551559- 861304
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito131299- 771238
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321223Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1411150