rv 21+4 ja mahan koko

16+13

Mua huolestuttaa. Olen raskaana rv 21 4 ja maha ei ole juuri yhtään kasvanut. Pystyn jopa vetämään mahani sisälle niin,että maha on ihan litteä. Poika on tulossa,viime viikolla oli rakenneultra ja kaikki OK. En vaan ymmärrä miten maha ei kasva kunnolla. Olen katsonut netistä muiden samalla viikolla olevien kuvia ja mahat on valtavia.

4

1941

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sellasta91

Yksilöllinen juttu :) Mulla viikkoja 21 2 eikä mullakaa oo mahaa, tommone pieni pömppö.. Oon lukenu tääl monii juttuja joissa maha on pullahtanu vast viikol 23-27 et ei täs oo mitää hätää :) Ja toinen voi olla et sul on kohtu kallistunu taaksepäi?
      Kyllä se vielä kasvaa, usko pois :)

• nappula3

Kyllä se maha vielä kerkeää kasvamaan, pääasia että lapsella on kaikki kunnossa :) Ei itsellänikään maha tuossa vaiheessa ollut kauheasti kasvanut. Nyt on viikko 27 menossa, ja ei maha vieläkään ole hirveän suuri. Olen itsekin katsonut netistä kuvia, mm. bloggaajilla olevia, ja suurimmalla osalla heilläkin vatsa on paljon isompi kuin mulla. Se on niin yksilöllistä kellä maha kasvaa mitenkin paljon, riippuu varmaan myös siitä, paljon paino nousee raskauden aikana. Älä huolehdi, onnea odotukseen! :)

• pömppönen

Mulla laskettu aika 26.11 eikä vatsa vielä erityisen suuri. Vain tiukoista paidoista huomaa pienen pömppömahan, löysistä vaatteista plus äitiysfarkuista ei huomaa mitään. Mullakin oli rakenneultrassa kaikki ok, vauva ihan normaalin kokoinen. Olen ensisynnyttäjä, ja ilmeisesti silloin vatsalihakset pitävät kohdun pidempään "sisällä päin", uudelleen synnyttäjillä vatsa pullahtaa nopeammin esille, kun lihakset ovat antaneet jo kerran periksi :)

• rfjdkd

Ja pelkistä vatsalihaksista ei myöskään ole kyse. Itse olin hoikka ja hyväkuntoinen, mutta myös lyhytselkäinen ja kapealanteinen, joten kohdulla ei juuri ollut tilaa kasvaa muuten, kuin eteenpäin. Maha pullahti esiin rv 18. Kropan malli, äidin pituus, selän pituus, vatsalihasten kunto, kohdun asento. Mm. edellämainitut seikat vaikuttavat vatsan kokoon.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      183
      4815
    2. Jos olisit täällä

Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      40
      2556
    3. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      156
      2192
    4. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      16
      1729
    5. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      81
      1348
    6. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      24
      1281
    7. Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!

Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https
      Euroviisut
      32
      1193
    8. Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea

Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.
      Maailman menoa
      145
      1190
    9. Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista

Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.
      Maailman menoa
      103
      945
    10. Pirre vaatii nyt karhuja ammuttavaksi

Ylellä taas hauskaa lieksa uutista. Karhujen kannan­hoidollinen metsästys on Lieksan kaupungin mielestä välttämätöntä.
      Lieksa
      117
      887
    Aihe