Eli olen harkinnut alkavani yksityiseksi lastenhoitajaksi,jotta voin olla kotona omien lasten kanssa.
Tuntuu etten mistään saa kunnollista tietoa siitä että mitä kuluja minun pitää palkasta maksaa koska olen yksityinen hoitaja.
Joten jos joku voisi auttaa.
Minulla on 11,10,7,4,3 vuotiaat lapset,joten ilmeisesti saan ottaa 2 ja puoli hoitolasta omien lisäksi.
Yksityisen lastenhoitajan palkasta menevät kulut??
4
250
Vastaukset
- edaneres
Parhaitan saat tietoa oman kaupungin/kunnan perhepäivähoidosta koska rahaliikenne, vaatimukset jne vaihtelevat paikkakuntakohtaisesti. Menot ovat suurinpiirtein: YEL jonka suuruuden voi itse määritellä, pakollinen vastuuvakuutus ja ennakkoverot, jotka tulevat tulojen mukaan. Yksityisenä joudut aika pitkälle myös markkinoimaan hoitopaikkaasi johon on syytä varata kustannuksia, Ota huomioon että suurin osa kaupungeista ( ellei jo kaikki) vaativat pakollisen ammattitutkinnon ja asianmukaiset tilat .
- ericap
täytyy siis odottaan tän kuun loppuun että ihminen joka näistä asioista tietää pääsee lomalta.Ei tarvi olla koulutusta koska olisin yksityinen hoitaja,ja oma koti käy hoitopaikkana jos kunnan heput hyväksyy sen tarkastuskäynnin jälkeen......
- hoitaja5
Pakolliset maksut, vakuutukset yms yms taitaivat olla lähemmäs 1000e vuodessa. Ainakin perhe jonka lapsia minä hoidan yksityisellä tuella maksavat pakollisia vakuutusmaksuja,(ryhmätapaturvavakuutus) 850e/v sitten muita maksuja n.150e. Lapsista saa ( alle 7-v) n.170e/kk per lapsi. Ja täällä meidän kunnassa perhepäivä vastaava vain allekirjoitti paperin ja olin hyväksytty hoitaja.
- Yyppis
Olen itsekin yksityisenä, omia lapsia 2 alle eskarin. Pakolliset maksut on:
- yrittäjän vastuuvakuutus, joka on n. 30e/vuosi
(Hoitolasten vanhemmat itse hoitavat oman lapsensa tapaturmavakuutukset.)
- Eläkevakuutus, joka on n. 22,5%. (Uusi yrittäjä saa vakuutusmaksusta 22 % alennuksen 48 ensimmäiseltä maksukuukaudelta aloittaessaan yrittäjänä vuonna 2013.)
- Verot tarvii tietty maksaa tulojen mukaan ennakkoveroina (ittelläni on jotain 15% tuloista).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1566329
- 501776
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes381434- 461044
Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3241009Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se48941Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l13919Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <384898Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä14867Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni75865