Yksityisen lastenhoitajan palkasta menevät kulut??

ericap

Eli olen harkinnut alkavani yksityiseksi lastenhoitajaksi,jotta voin olla kotona omien lasten kanssa.
Tuntuu etten mistään saa kunnollista tietoa siitä että mitä kuluja minun pitää palkasta maksaa koska olen yksityinen hoitaja.
Joten jos joku voisi auttaa.
Minulla on 11,10,7,4,3 vuotiaat lapset,joten ilmeisesti saan ottaa 2 ja puoli hoitolasta omien lisäksi.

4

259

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • edaneres

Parhaitan saat tietoa oman kaupungin/kunnan perhepäivähoidosta koska rahaliikenne, vaatimukset jne vaihtelevat paikkakuntakohtaisesti. Menot ovat suurinpiirtein: YEL jonka suuruuden voi itse määritellä, pakollinen vastuuvakuutus ja ennakkoverot, jotka tulevat tulojen mukaan. Yksityisenä joudut aika pitkälle myös markkinoimaan hoitopaikkaasi johon on syytä varata kustannuksia, Ota huomioon että suurin osa kaupungeista ( ellei jo kaikki) vaativat pakollisen ammattitutkinnon ja asianmukaiset tilat .

• ericap

täytyy siis odottaan tän kuun loppuun että ihminen joka näistä asioista tietää pääsee lomalta.Ei tarvi olla koulutusta koska olisin yksityinen hoitaja,ja oma koti käy hoitopaikkana jos kunnan heput hyväksyy sen tarkastuskäynnin jälkeen......

• hoitaja5

Pakolliset maksut, vakuutukset yms yms taitaivat olla lähemmäs 1000e vuodessa. Ainakin perhe jonka lapsia minä hoidan yksityisellä tuella maksavat pakollisia vakuutusmaksuja,(ryhmätapaturvavakuutus) 850e/v sitten muita maksuja n.150e. Lapsista saa ( alle 7-v) n.170e/kk per lapsi. Ja täällä meidän kunnassa perhepäivä vastaava vain allekirjoitti paperin ja olin hyväksytty hoitaja.

• Yyppis

Olen itsekin yksityisenä, omia lapsia 2 alle eskarin. Pakolliset maksut on:

- yrittäjän vastuuvakuutus, joka on n. 30e/vuosi
      (Hoitolasten vanhemmat itse hoitavat oman lapsensa tapaturmavakuutukset.)

- Eläkevakuutus, joka on n. 22,5%. (Uusi yrittäjä saa vakuutusmaksusta 22 % alennuksen 48 ensimmäiseltä maksukuukaudelta aloittaessaan yrittäjänä vuonna 2013.)

- Verot tarvii tietty maksaa tulojen mukaan ennakkoveroina (ittelläni on jotain 15% tuloista).

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia

Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell
      Maailman menoa
      318
      6894
    2. Kysymys muille miehille

Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss
      Ikävä
      69
      4006
    3. Sinä eräs, pyydän......

AUTA mua ole kiltti. Ei mun takia vaan.... Miten saan sut kiinni?
      Ikävä
      208
      3125
    4. Kohta katson sun kuvaasi

ja päästän ajatukseni liitämään. Jo kuvasi näkeminen rauhoittaa, ja pistää hyrräämään vähän muutakin. Ihanan kaunista sa
      Ikävä
      24
      2847
    5. Nimikirjaimet

Kuka kaipaa ketä 🥰
      Ikävä
      74
      1932
    6. VOI TÄTÄ ILON

JA ONNEN PÄIVÄÄ 😂
      Tuusniemi
      146
      1712
    7. Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan

Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a
      Maailman menoa
      210
      1702
    8. Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?

Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?
      Ikävä
      120
      1528
    9. Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi

jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?
      Ikävä
      163
      1521
    10. Mies, ajattelemmekohan toisiamme juuri nyt?

Olet mielessäni, vanhempi mies
      Ikävä
      89
      1418
    Aihe