Jack russelin tuntijat/omistajat

RusselVaiVauva

Hei te koiraihmiset nyt olis kissaihmisellä kysymys! Meidän tuttavilla on kaksi jackia joiden koulutus ei ole mennyt ihan nappiin. Vanhempi koira, 5v, on kova hyppimään, puremaan ja haukkumaan. Kun menemme kylään vanhempi hyppii meidän niskaan ja koittaa purra. Kerran jouduin seisomaan tuolilla puoli tuntia, koska koira hyppi, haukkui ja koitti purra mua. Olen tämän takia alkanut hieman pelätä koiria. Nuoremmalla on kiltti luonne. Se tottelee paremmin vaikka sekin kyllä hyppii, mutta se nyt ei ole niin vaarallista.

Kysymykseni on siis seuraava, mulla on 6kk ikäinen lapsi joka ryömii, uskallanko edes harkita meneväni kylään lapseni kanssa? Ja he aikovat myös hankkia lapsen, mutta mitä mieltä te olette, voiko tuollaiseen perheeseen tulla perheenlisäystä kun vanhemmalle koiralle on aina annettu namuja silloin kun hyppii ja haukkuu eli se on palkittu huonosta käytöksestä. Ja miten sen koiran ego kestää kun taloon tulee vauva joka tarvitsee huomiota 24/7?

Toivon teiltä neuvoja ja asiallista vastausta, kiitos!

2

144

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ParsonParson

      Itselläni on parsoni. (melkein kuin jacki mutta pitkäjalkaisempi) Hyppiminen ei ole mukavaa mutta hieman tyypillistä rodulle. Se on tietenkin kyllä koulutuskysymys. Haukkuminen ja pureminen on jo pahempi asia! Jotkin koirat ovat joutuneet piikille puremisen takia. (ei itselläni!) Sinuna en menisi kylään vauvasi kanssa! Tietenkin jos pyydät että koirat voisi sulkea vaikka johonkin huoneeseen. En itse ainakaan hankkisi lasta jos inulla olisi nuin huonokäytöksisiä koiria! ;)

    • dcsfgfhgjgh

      Aikas huono yhtälö on jos koirat palkitaan väärästä ja ihmiset ei uskalla tulla vierailemaan.. :( Koirissa siis ei vikaa vaan omistajissa.

      Surettaa jo koirien puolesta sillä vaikeuksia tulee ja koira lopetetaan tai toivon mukaan haetaan kokemusta omaava omistaja.

      Puhu asiasta heille jos koirat on rakkaita heidän on alettava toimimaan kunnolla ja kouluttaa ne ja viedä ne kunnon lenkille. Russelit on työkoiria jotka kaipaa haastetta eikä sovi sohvaperunoiksi. Ihmiset ei ajattele että työkoirat vaatii todella toimintaa ja kun vauva tulee niin koirista ei voi vain laittaa paristoja pois..vaan ne tulee voimaan huonosti jos niitä kohdellaan nukkeina joita ei lenkitetä kunnolla. ja turhautunut koira purkaa energiansa jonnekin..

      Aikaa on oltava ihan yhtä lailla ennen ja jälkeen vauvan ja se on järjestettävä vaikka sitten palkkaamalla joku koululainen lenkittämään ja muuten avuksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1458
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1012
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      751
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      35
      725
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      697
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      680
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      659
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      644
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      67
      623
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      303
      597
    Aihe