Hidas sektiosta toipuminen

Jaksaminen loppuu

Alkaa todella turhauttaa ja ahdistaa. 3 viikkoa sektiosta ja yhä kovissa kivuissa. Kärsin kävellä vain varovaisesti pakolliset asiat kotona huoneesta toiseen, eikä vauvan hoitokaan suju kipujen kanssa.
Vihloo kylkeen, kiristää kovasti ja haava kipuilee. Ulkoapäin on siististi umpeutunut, eikä tulehdusta ole.

Miten muilla toipuminen on sujunut? Onko hitaan toipumisen sektion läpikäyneitä?

3

312

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muisto vain

      Joo, harvalla se toipuminen viikoissa lasketaan...on heitäkin, joilla ei toki ole ollut niin kovin pitkä tai vaikea toipumisaika, mutta yleensä menee kuukausia, ennenkuin on KOKONAAN toipunut.

      Toki olo helpottaa hiljalleen, mutta voi mennä 3kk-?, ennenkuin kaikki on ok.

      Koita kestää, kyllä se aikanaan helpottaa. :)

      • _Ap_

        Kiitos. Kovasti täällä sinnitellään. Hurjan pitkä on parantumisaika, ja ei tätä kenellekkään voi suositella muutoin kun äärimmäisessä pakossa. Ei pääse hoitamaan vauvaa viikkokausiin kipujen takia. Meillä käy perhetyöntekijä auttelemassa, koska en kärsi nostella lasta.
        Leikkaus taisi muutenkin mennä vähän pieleen, ja minulle jäi sellainen nahkapussukka toispuoleisesti arven päälle. Kuulemma rasvakudokset, ja tilanne on pelastettavissa ainoastaan plastiikkakirurgin veitsen alla.


    • ERK's

      On ihan ok syödä kivunlievitykseen särkylääkettä, kysy lääkäriltä asiasta lisää. Ei sun tuskissas ja kivuissas tarvitse olla!

      Noita on usein, että sektiohaavan yläpuolelle jää nahkaa / "ihopoimu" tms. Mutta toisaalta, sun synnytyksestä on vasta 3 viikkoa (!!), joten eipä sun vatsasi ole vielä palautunut varmastikaan normaaliksi. Eli koska se vatsa pömpöttää muutenkin vielä vähän ja iho ei ole palautunut (iho on pehmeää ja roikkuu), niin totta kai se arven yläpuolella oleva "pussukka" tuntuu vieläkin ikävämmältä. Mutta kunhan vatsa on palautunut normaaliksi (voi mennä kuukausia), niin luult. se ihopoimukin näyttää ja olemattomammalta.

      Ja jos tuntuu että se arpi on tosi hankala, ja sattuu, eikä parane, niin sitten vaan lääkärille näyttämään ja kyselemään apuja!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      74
      3680
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      2992
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      25
      2900
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2768
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      24
      2694
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2465
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      254
      2193
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1917
    9. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      209
      1898
    10. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      44
      1857
    Aihe