Maailman paras vene ?

Ehkä ostan

Onko Boston Whaler maailman paras pulpettivene, kuten puhutaan. Vähän näitä on Suomessa taitaa olla hinta esteenä tai huonot myyjät.
Joskus tullut näitä merellä vastaan näyttävät liukuvan todella kauniisti kovemmallakin kelillä.
Jos löytyy omistajien kokemuksia, niin nyt saa kertoa.

26

3156

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • meriläinen32

      Ei omia kokemuksia,mutta bostonin isot ammatti käyttöön suunnatut veneet kuulemma luoneet maineen.Pienemmät huviveneet ihan eri planeetalta,niin laadullisesti,kuin ominaisuuksiltaan

      • asenteestakiinni?

        En ole omistanut ko. merkkistä venettä mutta ajaan olen päässyt muutamia yksiöitä ja voin sanoa että mahtavia ovat!
        Vaativat kyllä ison koneen toimiakseen kuten ovat suunniteltu, ja jos haveria tulee niin ovat hankalia korjata!!
        Jos mahdollisuuksia hankkia moinen niin tuskin ne "käyttökulutkaan" ongelmaksi muodostuvat! Go Onn
        "meriläinen32" kommentti on jotain ajanvietettä....


    • Vesi valuu ylöspäin

      Yamarin on maailman paras vene. Savolaisten lahja maailman merenkululle.

    • bellaboats

      Nyrkkisääntönä 1m lyhyempi yamarin,ominaisuuksiltaa sama kuin boston,että kait se ihan ok on.

      • polyesterihartsi

        Työkaveri oli aikoinaan yrityksessä joka teki veneiden takuukorjauksia, coca-colaa ja mcdonaldsia olivat nämätkin amerikan ihmeet (kuulemma) kun oli alettu purkamaan perusrakenteita myöten...


      • asenteesta kiinni?
        polyesterihartsi kirjoitti:

        Työkaveri oli aikoinaan yrityksessä joka teki veneiden takuukorjauksia, coca-colaa ja mcdonaldsia olivat nämätkin amerikan ihmeet (kuulemma) kun oli alettu purkamaan perusrakenteita myöten...

        No ei sitä sitte kannata ostaa jos sun työkaveri sanoi että on tommonen!
        Parempi vaan ostaa joku MV-marin (itselläni on mm. tämmöinen) joka on kalakukon voimin tehty päin helvettiä!
        Itse aikanaan "venekorjaamolla" työskelleenä voin sanoa että laadukkaita veneitä ovat. Toistan aiemmassa viestissä sanomani: hankalia korjata, siis jos kunnolla on kiville ajettu tms.
        "Veistämön" jälkiä ei ole tarvinut korjailla!


    • vatorman

      tyynen kelin kalastusveneitä,en keliin lähtisi.Laitakorkeuskin sitä luokkaa,että puolet matkustajista meressä ennen satamaa

    • merikarhu013

      ei yllä laadussa beikun tasolle,mutta kait bostonilla järvisuomessa pärjää.merelle en lähtis

      • 170 Mountak

        Boston Whalereita on montaa kokoa ja versiota, jostain 15 jalkaisesta 37 jalkaisiin. Laitakorkeuksia on sitten tarpeen mukaan, avomerelle, jokiin ja järviin omat versionsa.
        Itselläni on versio 170 Mountak, jolla kyllä pienenä veneenä pärjää kelissä kuin kelissä. Veneenä se on uppoamaton, äänetön ja ottaa aallot ällistyttävän eleettömästi.
        Laitakorkeus on kohtuullisen matala, koska tehty kalastuskäyttöön, samoin ohjayspulpetti. Vene on kokoisekseen todella tukeva ja tilava.
        Vene on rekisteröity 7 henkilölle, jonka kuorman se kantaa ongelmitta.
        Boston Whalerin pohjarakenne on se josta se on kuuluisa ja varsinkin Mountak versiot. Nopea liukuun lähtö, pieni kulutus ja erittäin kuiva vene. Jos Yamariiniin verrataan on sama kuin Nissania vertaisi Mercedekseen, eli ei puhuta samasta tuotteesta.
        Itsellä on ollut Yamariineja ja muita kotimaisia halpoja veneitä, kyllä niilläkin pärjää ja pääsee pisteestä A pisteeseen B. Hieman ryskää ja kallistelee ja heittää vettä sisään.
        Ammattilaiset sitten käyttävät Boston Whalereita, niin viranomaisveneinä, kuin sotilaskäytössäkin. Kalastusoppailla näkyy ympäri maailman erikokoisia Whalereita ja suuremmat ovatkin varsin komeita. Näillä mennään kelissä kuin kelissä, usein painavat varusteet mukana.
        Kahden koneen Boston Whaler olisi haaveena, mutta kun hintaa tahtoo kertyä liikaa varallisuuteen nähden voi jäädä haaveeksi. Tuollainen Outrance 270 olisi upseeri peli ja persuksiin pari 225 heppaista.
        Kyllä Boston Whaler on maailman paras pulpettivene vielä 20 vuotta vanhanakin, eipä niiden runkoja paljon korjailla, ellei kiville ajeta.


      • outranger
        170 Mountak kirjoitti:

        Boston Whalereita on montaa kokoa ja versiota, jostain 15 jalkaisesta 37 jalkaisiin. Laitakorkeuksia on sitten tarpeen mukaan, avomerelle, jokiin ja järviin omat versionsa.
        Itselläni on versio 170 Mountak, jolla kyllä pienenä veneenä pärjää kelissä kuin kelissä. Veneenä se on uppoamaton, äänetön ja ottaa aallot ällistyttävän eleettömästi.
        Laitakorkeus on kohtuullisen matala, koska tehty kalastuskäyttöön, samoin ohjayspulpetti. Vene on kokoisekseen todella tukeva ja tilava.
        Vene on rekisteröity 7 henkilölle, jonka kuorman se kantaa ongelmitta.
        Boston Whalerin pohjarakenne on se josta se on kuuluisa ja varsinkin Mountak versiot. Nopea liukuun lähtö, pieni kulutus ja erittäin kuiva vene. Jos Yamariiniin verrataan on sama kuin Nissania vertaisi Mercedekseen, eli ei puhuta samasta tuotteesta.
        Itsellä on ollut Yamariineja ja muita kotimaisia halpoja veneitä, kyllä niilläkin pärjää ja pääsee pisteestä A pisteeseen B. Hieman ryskää ja kallistelee ja heittää vettä sisään.
        Ammattilaiset sitten käyttävät Boston Whalereita, niin viranomaisveneinä, kuin sotilaskäytössäkin. Kalastusoppailla näkyy ympäri maailman erikokoisia Whalereita ja suuremmat ovatkin varsin komeita. Näillä mennään kelissä kuin kelissä, usein painavat varusteet mukana.
        Kahden koneen Boston Whaler olisi haaveena, mutta kun hintaa tahtoo kertyä liikaa varallisuuteen nähden voi jäädä haaveeksi. Tuollainen Outrance 270 olisi upseeri peli ja persuksiin pari 225 heppaista.
        Kyllä Boston Whaler on maailman paras pulpettivene vielä 20 vuotta vanhanakin, eipä niiden runkoja paljon korjailla, ellei kiville ajeta.

        Toisi höpinääsi jotain uskottavuutta jos olisit kirjoittanut edes yhden mallinimen oikein. Mölötyksesi paljastaa ettei sulla ole koskaan ollut jamariinia tai BW:tä.


      • Anonyymi
        170 Mountak kirjoitti:

        Boston Whalereita on montaa kokoa ja versiota, jostain 15 jalkaisesta 37 jalkaisiin. Laitakorkeuksia on sitten tarpeen mukaan, avomerelle, jokiin ja järviin omat versionsa.
        Itselläni on versio 170 Mountak, jolla kyllä pienenä veneenä pärjää kelissä kuin kelissä. Veneenä se on uppoamaton, äänetön ja ottaa aallot ällistyttävän eleettömästi.
        Laitakorkeus on kohtuullisen matala, koska tehty kalastuskäyttöön, samoin ohjayspulpetti. Vene on kokoisekseen todella tukeva ja tilava.
        Vene on rekisteröity 7 henkilölle, jonka kuorman se kantaa ongelmitta.
        Boston Whalerin pohjarakenne on se josta se on kuuluisa ja varsinkin Mountak versiot. Nopea liukuun lähtö, pieni kulutus ja erittäin kuiva vene. Jos Yamariiniin verrataan on sama kuin Nissania vertaisi Mercedekseen, eli ei puhuta samasta tuotteesta.
        Itsellä on ollut Yamariineja ja muita kotimaisia halpoja veneitä, kyllä niilläkin pärjää ja pääsee pisteestä A pisteeseen B. Hieman ryskää ja kallistelee ja heittää vettä sisään.
        Ammattilaiset sitten käyttävät Boston Whalereita, niin viranomaisveneinä, kuin sotilaskäytössäkin. Kalastusoppailla näkyy ympäri maailman erikokoisia Whalereita ja suuremmat ovatkin varsin komeita. Näillä mennään kelissä kuin kelissä, usein painavat varusteet mukana.
        Kahden koneen Boston Whaler olisi haaveena, mutta kun hintaa tahtoo kertyä liikaa varallisuuteen nähden voi jäädä haaveeksi. Tuollainen Outrance 270 olisi upseeri peli ja persuksiin pari 225 heppaista.
        Kyllä Boston Whaler on maailman paras pulpettivene vielä 20 vuotta vanhanakin, eipä niiden runkoja paljon korjailla, ellei kiville ajeta.

        Montauk 17 ei riitä 90 hv kone pitää olla vähintään 150 että kulkee plaanissa jos on enemmän kuin kaksi eli ei ole mikään bensa pihi malli ja on luokaltaan jokiveneitä ei mitään asiaa ulkomerelle ellei ole ihan tyyni ....tämä on faktaa


    • bayliner 602

      Laatu lähellä beikkua,että kyllä kestää vanhanakin

      • Näin on

        Kaikkihan tietävät, että Baylainer on Amerikan Mosse, eikä siitä voi puhua edes samalla palstalla kuin Boston Whalerista.
        Boston Whaler on maailman paras pulpettivene, eikä niitä myydäkkään köyhille.


      • Kljr
        Näin on kirjoitti:

        Kaikkihan tietävät, että Baylainer on Amerikan Mosse, eikä siitä voi puhua edes samalla palstalla kuin Boston Whalerista.
        Boston Whaler on maailman paras pulpettivene, eikä niitä myydäkkään köyhille.

        Osta Scout joka vähintäänkin yhtä hyvä ajaa ja plussana parempi ulkonäkö ja halvempi.


    • herkkujenbostonW
    • kulkevajenkki

      ihan ok vene.tietysti jenkki tyyliin tehty vähän sinne päin,laadussa suuria eroja

      • 8+7

        Juu ei ole todellakaan Whalerit tehty "vähän sinne päin", vaan viimeistelyn taso voittaa silmät kiinni ja vasemmalla kädellä vetäen jokaisen vastaavan suomalaisen kulkineen. Toki finskipaatteja saakin sitten kolme tai neljä Whalerin hinnalla.

        Eikä se Whaleri nyt sentään noin erikoinen ole mitä täällä hehkutetaan. On toki ns. top tier valmistaja jenkkienkin mittapuun mukaan, mutta kyllä sieltä löytyy huomattavasti hienompaa (ja kalliimpaakin) venettä ihan yksilöllisiin custom-veneisiin asti.


    • kovin_jätkä

      kyllä se on tuo minun pikkubuster vuosimallia 1982, jossa 28hp Suzuki 2-tahtikone. Siis kun maailman parasta venettä kysellään. MOT.

    • Veneilijää

      Fjord Attache 24 maailman paras vene ja nätein.

    • jore6

      Kivaa, kerrankin aivot narikkaan ja juttelemaan.
      USS Nimitz on maailman paras vene. Se pärjää kelissä kuin kelissä, se toimii atomivoimalla ja jos kyllästyy, voi lentää pois.

      • Omistaja versio 21

        Jos veneistä nyt edes jotain tietää on vanha legenda uppoamaton Boston whealer patentoidulla pohjallaan.
        Uistelijat tietävät varmasti vakaan ja tilavan pikkuveneen Suomessakin.
        Viranomaiset taas ympäri maailman käyttävät luotettavia Boston whalereita kovissakin keleissä.
        Suosittelen koeajamaan Whaleria, niin kyllä ymmärtää miksi nämä maksavat hieman enemmän. Hinta sitten pitää myös käytettynä ja kehtaa ajaa rantaan kuin rantaan.
        Liukukynnys on todella matala ja aallokossa kuiva, sekä polttoaineen kulutus pienemmissä versioissa maltillinen.
        Iso 37 jalkainen versio kolmella kolmesatasella voi sitten vähän kuluttaakkin. Ikinä en ole sellaisen kyydissä ollut, mutta voin kuvitella että kulkee myös yhtä hienosti, kuin nämä alle 20 jalan versiot.
        Legenda Whalerista elää ja on kaikkien aikuisten poikien toiveunissa.
        Joku siellä edellä mollaa laatua, mutta tervetuloa vaan meidän laituriin katsomaan.
        Suomalainen veneen rakennus perustuu kyllä enemmän hintaan kuin laatuun.


      • Kalakukolla merille
        Omistaja versio 21 kirjoitti:

        Jos veneistä nyt edes jotain tietää on vanha legenda uppoamaton Boston whealer patentoidulla pohjallaan.
        Uistelijat tietävät varmasti vakaan ja tilavan pikkuveneen Suomessakin.
        Viranomaiset taas ympäri maailman käyttävät luotettavia Boston whalereita kovissakin keleissä.
        Suosittelen koeajamaan Whaleria, niin kyllä ymmärtää miksi nämä maksavat hieman enemmän. Hinta sitten pitää myös käytettynä ja kehtaa ajaa rantaan kuin rantaan.
        Liukukynnys on todella matala ja aallokossa kuiva, sekä polttoaineen kulutus pienemmissä versioissa maltillinen.
        Iso 37 jalkainen versio kolmella kolmesatasella voi sitten vähän kuluttaakkin. Ikinä en ole sellaisen kyydissä ollut, mutta voin kuvitella että kulkee myös yhtä hienosti, kuin nämä alle 20 jalan versiot.
        Legenda Whalerista elää ja on kaikkien aikuisten poikien toiveunissa.
        Joku siellä edellä mollaa laatua, mutta tervetuloa vaan meidän laituriin katsomaan.
        Suomalainen veneen rakennus perustuu kyllä enemmän hintaan kuin laatuun.

        Suomalainen veneenrakennus perustuu luuloihin ja kuivan maan taktiikkaan. Savanneillakin tajutaan enemmän veneistä kuin suomessa.
        Hinta on laatua korkeampaa aina.


      • Hohhoijaa
        Omistaja versio 21 kirjoitti:

        Jos veneistä nyt edes jotain tietää on vanha legenda uppoamaton Boston whealer patentoidulla pohjallaan.
        Uistelijat tietävät varmasti vakaan ja tilavan pikkuveneen Suomessakin.
        Viranomaiset taas ympäri maailman käyttävät luotettavia Boston whalereita kovissakin keleissä.
        Suosittelen koeajamaan Whaleria, niin kyllä ymmärtää miksi nämä maksavat hieman enemmän. Hinta sitten pitää myös käytettynä ja kehtaa ajaa rantaan kuin rantaan.
        Liukukynnys on todella matala ja aallokossa kuiva, sekä polttoaineen kulutus pienemmissä versioissa maltillinen.
        Iso 37 jalkainen versio kolmella kolmesatasella voi sitten vähän kuluttaakkin. Ikinä en ole sellaisen kyydissä ollut, mutta voin kuvitella että kulkee myös yhtä hienosti, kuin nämä alle 20 jalan versiot.
        Legenda Whalerista elää ja on kaikkien aikuisten poikien toiveunissa.
        Joku siellä edellä mollaa laatua, mutta tervetuloa vaan meidän laituriin katsomaan.
        Suomalainen veneen rakennus perustuu kyllä enemmän hintaan kuin laatuun.

        Joku on tainnu hankkia Boston Wahlerin ja hehkuttamalla sitä täällä yrittää pönkittää omaa ostopäätöstään.


      • Anonyymi
        Omistaja versio 21 kirjoitti:

        Jos veneistä nyt edes jotain tietää on vanha legenda uppoamaton Boston whealer patentoidulla pohjallaan.
        Uistelijat tietävät varmasti vakaan ja tilavan pikkuveneen Suomessakin.
        Viranomaiset taas ympäri maailman käyttävät luotettavia Boston whalereita kovissakin keleissä.
        Suosittelen koeajamaan Whaleria, niin kyllä ymmärtää miksi nämä maksavat hieman enemmän. Hinta sitten pitää myös käytettynä ja kehtaa ajaa rantaan kuin rantaan.
        Liukukynnys on todella matala ja aallokossa kuiva, sekä polttoaineen kulutus pienemmissä versioissa maltillinen.
        Iso 37 jalkainen versio kolmella kolmesatasella voi sitten vähän kuluttaakkin. Ikinä en ole sellaisen kyydissä ollut, mutta voin kuvitella että kulkee myös yhtä hienosti, kuin nämä alle 20 jalan versiot.
        Legenda Whalerista elää ja on kaikkien aikuisten poikien toiveunissa.
        Joku siellä edellä mollaa laatua, mutta tervetuloa vaan meidän laituriin katsomaan.
        Suomalainen veneen rakennus perustuu kyllä enemmän hintaan kuin laatuun.

        Mutta Suomessa tehdääkin maailman parhaat veneet laadultaan ollaan ensimmäisiä jotka aloitti lasikuidun materiaalina veneenteossa jenkit on kaikki huonosti tehtyjä siksi eivät kelpaa viranomaisille yksikään jenkki . Käyttävät uretaania joka vettyy vuosien aikana ja vene painaa 3kertaa sen mitä uutena .Ei niitä uutena Suomessa osteta ja hinta ei ole se joka ratkaisee


    • Boston 1

      Totta olen hankkinut Boston Whalerin, hienosti kulkee ja kuluttaa vähän.
      En kuitenkaan ole se joku, joka on ehkä Suomen yleisin nimi.
      Huomasin ketjun ja ajattelin, että nyt tulee mielenkiintoista tietoa. Melko torso ketju kuitenkin, tälle palstalle ammattilaiset kirjoittelee vähemmän.
      Boston Whaler on tunnetusti vankka vene, joka kestää isältä pojalle ja vielä pojanpojallekin.
      Se oli kallis, mutta rahalle saa kyllä myös vastinetta. Toinen kesä menossa tällä ongelmitta ja nyt on ajettu paljon. Viime kesänä oli varusteet vähän heikot ja nyt kun on kunnon ajopuvut taas ei ole tarvittu.
      Aika kovissa tuulissa olen ajellut meren aukkoja ylitellessä esim. Iniössä, täytyy vain hämmästellä veneen äänettömyyttä vankkuutta. Työkavereita on ollut kalateissuilla mukana ja meidän työpaikalla kyllä Whaler tunnetaan ja pomon Buster saa kyytiä.
      Sanoisin että Boston Whaler on juuri aloittelijalle paras vene, koska on käytöksestään yllätyksetön ja kokonaisturvallinen muutenkin.
      Ainoa huono puoli joka tulee mieleen on pulpettin pieni koko, johon suurempaa polttarit ei mahdu. Isompiin Whalereihin sitten mahtuu, mutta hinta karkaa käsistä.
      Osta pois vaan, et kadu.

      • Anonyymi

        Täältä saa whalereita tosi halvalla ja ovat vain vähän käytettyjä puhun näistä 17-20 jalkasista kunto heittelee tosi rajusti toiset aivan romuja


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

      Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      149
      8841
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

      Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      49
      2609
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

      Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      28
      2397
    4. Et olisi piilossa enää

      Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      43
      2381
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

      Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      196
      1823
    6. Miten meinasit

      Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      97
      1817
    7. Sinä saat minut kuohuksiin

      Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      23
      1693
    8. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

      Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      41
      1219
    9. Tunnekylmä olet

      En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      109
      1187
    10. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

      Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      6
      1126
    Aihe