Zoloft-lääkkeen sivuvaikutuksista...

Eli, mä oon syöny Zoloftia noin vuoden verran keskivakavaan masennukseen,alux 50mg/pvä, sit vähän aikaa 100mg/pvä ja nyt vaihdettiin taas 50mg:aan...Alux otin lääkkeen aamulla heti herättyäni, mutta luultavasti sen takia kärsin aamupäivän unisuudesta ja hirvittävästä makeanhimosta ja siksi otan lääkkeen nykyään illalla klo. 20 aikoihin...Nyt olen kuitenkin huomannut, et aamupäivän unisuus on tullut takaisin pienen tauon jälkeen, eli joka päivä pitäisi päästä takaisin pehkuihin viim. 10 aikoihin,kun väsyttää niin vietävästi, vaikka on nukkunut kunnon yöunet...Koulussa joutuukin sit olemaan iha tokkurassa, eikä ymmärrä mistään mitään...Ja makean himo on pysyny valtavana...joka päivä pitäis saaha hirveesti karkkii tai sit tulee iha paska olo...
Mä oon lihonu Zoloftin käytön aikana n. 20 kiloa ja se vaan pahantaa mun masennusta...Tästä on tullu tälläne kierre:masentaa--herkuttelen--parempi olo--huomaan lihonneeni--masentaa--herkuttelen--jne. Miten tästä pääsis eroon??? Ja sit oon kans huomannu,et musta on tullu jotekii "tyhmempi" Zoloftin käytön aikana...Muisti on menny,oppimiskyky huonontunu ja välil tuntuu,et älykään ei toimi kunnolla...Esim.välil kaupan kassal oikeen rahamäärän antaminen tuntuu hirveen vaikeelta...
Millasii "sivuvaikutuksia(?)" te muut samaisen(tai toisenmerkkisen) lääkkeen käyttäjät ootte huomannu? Johtuukohan nää mun "sivuvaikutukset" Zoloftista? Jos johtuu, niin oiskohan mitään toista merkkiä,jolla ois vähän päinvastaset vaikutukset???Muutenkin haluaisin vaihtaa lääkemerkkiä, ku musta tuntuu,et tää Zoloft ei oikei auta mitenkään...välil on hyvii kausii, mut välil oon täysin pohjalla ja kahlaan vaa itsemurha-ajatuksis...Kaipaan kommentteja kohtalontovereilta!!!
2581
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 2

Vanhimmat

Miksi sulla laskettiin annosta, vaikka selvästi et oo ihan kunnossa?
Mulla Zoloft 100mg on toiminut ihan hyvin. Tietty välillä tulee huonoja ja vieläkin huonompia päiviä muttei enää mitään niin käsittämättömän pahoja oloja kuin ennen lääkettä...koputan puuta.

Ei kaikki lääkkeet vaan sovi kaikille. Ei kannata jäädä sinnittelemään yhteen kun toisesta voi saada avun.

Ärsyttävää se lääkkeen vaihtelu ja kokeilu on, tiedän.

Äänestä
  • Hei, olen syönyt 50 mg Zoloftia nyt 3 viikkoa työuupumukseen ja masennukseen, tarkoitus mennä ensi viikolla töihin. Zoloftia otan aamulla, väsymystä ei ole oikein ollut, sillä olen kärsinyt unihäiriöistä ja tämän lääkkeen sekä nukahtamislääkkeen avulla olen päässyt jonkinlaiseen tasapainoon. Syön aika normaalisti paitsi maitoa ja leipää kuluu... Yritetään ottaa positiivinen asenne elämään - se on kuitenkin lahja meille kaikille vaikka välillä on helvetin vaikeaa. Pitäkää peukkuja, että töihin palaaminen onnistuu ja jaksaisin aloittaa uudelta askelmalta niinkuin lääkärini sanoi...

    Äänestä

Kommentoi aloitusta


Masentunut´84 kirjoitti:

Eli, mä oon syöny Zoloftia noin vuoden verran keskivakavaan masennukseen,alux 50mg/pvä, sit vähän aikaa 100mg/pvä ja nyt vaihdettiin taas 50mg:aan...Alux otin lääkkeen aamulla heti herättyäni, mutta luultavasti sen takia kärsin aamupäivän unisuudesta ja hirvittävästä makeanhimosta ja siksi otan lääkkeen nykyään illalla klo. 20 aikoihin...Nyt olen kuitenkin huomannut, et aamupäivän unisuus on tullut takaisin pienen tauon jälkeen, eli joka päivä pitäisi päästä takaisin pehkuihin viim. 10 aikoihin,kun väsyttää niin vietävästi, vaikka on nukkunut kunnon yöunet...Koulussa joutuukin sit olemaan iha tokkurassa, eikä ymmärrä mistään mitään...Ja makean himo on pysyny valtavana...joka päivä pitäis saaha hirveesti karkkii tai sit tulee iha paska olo...
Mä oon lihonu Zoloftin käytön aikana n. 20 kiloa ja se vaan pahantaa mun masennusta...Tästä on tullu tälläne kierre:masentaa--herkuttelen--parempi olo--huomaan lihonneeni--masentaa--herkuttelen--jne. Miten tästä pääsis eroon??? Ja sit oon kans huomannu,et musta on tullu jotekii "tyhmempi" Zoloftin käytön aikana...Muisti on menny,oppimiskyky huonontunu ja välil tuntuu,et älykään ei toimi kunnolla...Esim.välil kaupan kassal oikeen rahamäärän antaminen tuntuu hirveen vaikeelta...
Millasii "sivuvaikutuksia(?)" te muut samaisen(tai toisenmerkkisen) lääkkeen käyttäjät ootte huomannu? Johtuukohan nää mun "sivuvaikutukset" Zoloftista? Jos johtuu, niin oiskohan mitään toista merkkiä,jolla ois vähän päinvastaset vaikutukset???Muutenkin haluaisin vaihtaa lääkemerkkiä, ku musta tuntuu,et tää Zoloft ei oikei auta mitenkään...välil on hyvii kausii, mut välil oon täysin pohjalla ja kahlaan vaa itsemurha-ajatuksis...Kaipaan kommentteja kohtalontovereilta!!!

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu