kaaos

narsistinkiusanuhri

Narsistin uhrina on ihan helvetillistä olla! Alkuun ollaan niin hyvää
pataa että,kehutaan,nostetaan pilviin..ja yhtäkkiä kaikki muuttuu kuin salama kirkaalta taivaalta..
alkaa sabotointi,mustamaalaus,elämän järjestelmällinen tuhoaminen,
aiheutetaan monenlaista haittaa,kiusataan,vainotaan ..
yritetään murtaa psyyke,vähätellään,jätetään yksin,haukutaan. Kaikki
narsistin hoviväki kerätään sättimään ja tuhoamaan tätä yhtä ihmistä
(monilla psyyke murtuukin)

ja kukaan ei usko sua! kukaan ei usko,että jollain voi viirata niinkin
pahasti että lähtee vainoamaan sua järjestelmällisesti ja
yrittää tuhota sut!

tavalliset ihmiset ei narsisteja tajua/halua tajuta/sulkevat silmät siltä
pahuudelta...

Siteeraten erästä toista kirjoittajaa :

"Jo ensimmäinen keino tunnistaa narsisti onkin se, että narsistin ympärillä pörrää ihailijakerho, niin toinen keino on se, että joku saa muut ihmiset tekemään puolestaan asioita, joita eivät yksinään taatusti tekisi. Kuka tahansa normaali ihminen voi hyvällä omalla tunnolla sanoa, että esimerkiksi kiusaaminen on väärin. Ja kuitenkin ne samat normaalit ihmiset syyllistyvät siihen kun narsisti väittää kärsineensä vääryyttä. Kaksi väärää ei tee oikeaa. Ihmisten pitäisi oppia erottamaan milloin he taistelevat hyvän puolesta ja milloin heitä manipuloidaan tekemään vääryyttä jollekin toiselle "hyvän nimissä".

22

421

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pillille ja pullalle

      Hoviväeltä haluaisi aina kysyä, että mitä te oikein näette tuossa valehtelijassa, miksi te palvotte sitä kuin jumalaa mitä se mielestään onkin. Mikä siinä oikein on niin ihanaa, niin marttyyrimaista, niin suojeltavaa, kun se tekee omia itsekkäitä tekojaan vuodesta toiseen? Oletteko rakastuneita siihen?

      • Anonyymi

        Typerykset ovat aina palvomassa jotain tai joitain , asialle ei voi mitään, koska palvoja on itsessään heikko.
        Palvottavana voi olla esim uskonto, Marin, Halla-aho, Porsche tai mikä muu tahansa kultti.
        Narsistiliikkeen palvoja ei itse kykene tilaansa ymmärtämään!


    • Vältähovia

      Joo mä kutsun hovia värvätyiksi jo viitaten Milgramin testiin. Toiset kyseenalaistavat toiset tekevät työtä käskettyä. Todella rohkeita ovat olivat individualistit.

    • lottamari<3

      Kun mietitään mihin me ihmisissä ihastumme, mikä vetää meitä puoleemme, kenen leikkiin mukaan esimerkiksi jo pienet lapset lähtevät mukaan, kuka saa heidät omalla "valovoimaisuudellaan"puolelleen, niin kyse on taitavan manipuloinnin osaavasta ihmisestä. Olen nähnyt tälläisiä lapsia, jotka jo pienenä osaavat tuon taidon, heillä on aivan erityinen voimatahto ja he osaavat käyttäytyä tosi uhkaavasti muiden mielipiteitä kuuntelematta ja ajavat päämäärätietoisesti vain ja ainostaan omaa etuaan ja saavat aina sen mitä haluavat.

      Tälläinen lapsi osaa vedättää niin vanhempiaan kuin ystäviäänkin. Kun selän kääntää hän vie toiselta lapselta tämän rakkaimman lelun ja nauttii siitä, kun tuo tonen lapsi ahdistuu, kärsii ja sanoo "se on minun, anna se takaisin" narsisti lapsi katsoo ivallinen hymy huulillaan ja alkaa pelkästä halusta kiusata toista pitämään lelua yhä tiukemmin kädessään ivallinen hymy huulillaan, koska tietää miten paljon tuo lelu merkitsee tuolle toiselle. Narsisti ei halua kateuttaan sitä tuolle toiselle lapselle antaa, koska hän ei itse kestä nähdä toisen onnessaan leikkivän jollain mitätömmällä, kun hän itse ei tunne kiintymystä yhteenkään tavaraan, kaikki ovat hänelle yhtä arvottomia....

      Kun narsisti lapsen äiti astuu huoneeseen, niin ilme narsistilapsen kasvoilla muuttuu sekunissa ja silloin narsistilapsi ojentaa tuon lelun kaverilleen mairea hymy huulillaan ja kauniisti hymyillen teatraalisesti varmistaen, että äiti varmasti huomaa hänen kiltteytensä, hyvätahtoisuutena ja anteliaan luonteensa. Siihen narsistilapsi vielä lisää sanat "minä vaan kiusasin sinua"...., mutta hänen pirullinen mielensä ei tunne sääliä, eikä myötätuntoa toisen itkuista vääntäviä kasvoja kohtaan, sisäisesti hän nauttii, kun tuo toinen kärsii, jolloin hän on voittaja ja saanut voiton, kun tuo toinen näyttää yhtä onnettomalta, tyhjältä ja yksinäiseltä kuin narsisti sisimmässään tuntee.

      Olen nähnyt kuinka tälläinen narsistilapsi ei osaa heteäkään olla oman itsensä kanssa, hän vaatii jatkuvaa tekemistä, hurjia tunteita, jotain uutta koko ajan, mikään tavallinen ei hänelle kelpaa, aina on saatava se uusin uutuus, joka sitten jännityksen jälkeen, kun paketti on avattu jää lattialle tai pöydälle lojumaan. Jos toisella on jotakin hänen pitää saada vieläkin parempi.

      Olen nähnyt kuinka hän kerää ympärilleen koko asuinalueen ihailijakerhon, jota hän lahjoo ja jonka hän laittaa arvojärjestykseen ykkönen,-paras kaveri, kakkonen,-toiseksi paras ja kilpailuissa ottaa joukkoonsa aina mukaan vahvimmat, älykkäämmät ja alkaa käydä heikompia vastaan kisaa, jonka tietää jo etukäteen voittavan.

      Tuo taitava manipuloija narsistilapsi osaa tehdä kiusaa niin taitavasti, että se harvemmin näyttäytyy muille kuin vain uhrille ja kiusatulle. Näistä lapsista kasvaa vahvoja aikuisia, joilla on selvä päämäärä aina kaikkeen mitä haluavat, he pärjäävät kaikessa, vievät parhaat työpaikat, pääsevät johtotehtäviin, ovat esillä kaikessa missä voivat julkiseti "palvella" muka muita, mutta kaiken tarkoitus on vaan saada ihailua ja ihailevia katseita, pönkittää omaa egoa, näyttää kuinka taitava ja ainoastaan "minä osaan, minä tiedän, minä olen kaikki"...

      Surullisinta tässä näytelmässä on se, että narsistia ei koskaan saada sellaisenaan kuin hän on rysänpäältä kiinni, hän on jatkuvasti tilanteiden tasalla ja niiden herra. Kun muut "nukkuvat" narsisti on jatkuvasti hereillä, hänen on oltava, koska hän ei voi kulissiensa antaa sortua ja tuoda esille todellista minäänsä ja kestää sitä, jos kaikki huomaavatkin, että Keisarihan on alasti.

      Aloitus on totta. Narsistin tarkoitus on tuhota vaikka paras kaverinsa, jos tämä alkaa saamaan enemmän suosiota, olemaan jossain parempi, kauniimpi tai älykkäämpi. Narsisti ei välitä ystävyydestä, rakkaudesta tai tuneista yleensä, hänelle ihmiset ovat vain pelinappuloita hänen omassa pelimaailmassaan.

      Ovat helvetillisiä,..samaa mieltä olen. Muita keinoja ei ole kuin kaihtaa ja pysyä kaukana erossa näistä elämän kaikki tietävistä osaavista pyrkyreistä.

      • 4+3=

        Aivojen empatiakyky kehittyy juuri 5 6 vuotiaana kun lapsi asetetaan pelaamaan sotapelejä yksikseen.


    • n+iin

      Narsisti sitä ja narsisti tätä. Sensijaan, että mietit jatkuvasti, mitä joku muu tekee, mieti mieluummin, mitä itse teet? Miksi tarvitset kumppania imartelemaan itseäsi ja omien sanojesi mukaan "nostamaan pilviin"? Mitä sinulta itseltäsi puuttuu? Miten narsisti voi jättää sinut yksin, eikö sinulla ole muita ihmissuhteita? Etkö osaa olla yksin?

      Miksi kenenkään pitäisi uskoa, kun kerrot asioista oman näkökulmasi? Vaikuttaako muiden uskominen tai uskomatta oleminen sinun näkemykseesi tai kokemukseesi?

      Ns. tavallisten ihmisten ei tarvitse tajuta narsisteja, sillä tavallisesti he hakeutuvat muunlaiseen seuraan viimeistään siinä vaiheessa, kun tilanne alkaa käydä epämukavaksi.

      • 3+20=23

        "Miksi kenenkään pitäisi uskoa, kun kerrot asioista oman näkökulmasi? Vaikuttaako muiden uskominen tai uskomatta oleminen sinun näkemykseesi tai kokemukseesi?"

        Noh, kysymys ei ollut osoitettu minulle, mutta vastaan omalta osaltani ettei vaikuta...kuten joku on saattanut huomata minulle väliin hyvinkin ponnekkaasti väitetään täällä ettei Ännäksi nimeämäni henkilö ole/ollut narsisti...

        Sitä en tiedä itsekään onko varmasti vaiko eikö, eikä sillä ole väliäkään vaan tahdon kertoa OMISTA kokemuksistani nimenomaan tuohon Ännäksi kutsumaani henkilöön liittyen...ja katson itselläni olevan narsisteista lukemani tiedon perusteella monta hyvää syytä epäillä että niin oli...

        Mutta tosiaan tärkeintä ei itselleni olekkaan todistaa että olen oikeassa...kuhan ny jaan oman kokemukseni siitä millaisen henkilön kanssa olen ollut tekemisissä ja miten sen koin...

        Olen täysin tietoinen siitä, että esim Ännäksi kutsuma henkilö on kokenut suhteemme OMALLA tavallaan, joka varmasti poikkeaa minun kokemuksestani...koska olemme eri ihmisiä...

        Että tietyllä lailla olen oikeassa...kun puhun MINUN kokemuksestani...ja kannattaa muistaa että kunkin ihmisen kokemus on yksilöllinen...ei kukaan voi väittää toisen henk. koht. kokemusta vääräksi...se jo kuullostaa siltä, että mukamas toinen tietäisi paremmin kuin minä itse miltä minusta mikäkin asia missäkin tilanteessa tuntui...


    • Suurin osa meistä

      "Miksi tarvitset kumppania imartelemaan itseäsi ja omien sanojesi mukaan "nostamaan pilviin"? Mitä sinulta itseltäsi puuttuu?"

      Suurin osa meistä ihmisistä tarvitsee kumppanin kahdenväliseen rakkauteen. Meissä on sisäsyntyinen kaipaus ja se etsii toteutumistaan.

      " Miten narsisti voi jättää sinut yksin, eikö sinulla ole muita ihmissuhteita?"

      Vaikka olisi kuinka paljon ihmissuhteita, ne eivät voi täyttää rakkaan parisuhdekumppanin jättämää tilaa. Jos suhde on päättynyt edes suhtkoht säällisesti, kipu on siedettävä, ja ystäväsi ymmärtävät sinua. Mutta jos olet narsistin uhri, sen tuntee joka solullaan, kipu on sietämätöntä luokkaa... Tietysti nyt vähän tapauksesta riippuu tämäkin.

      Minun tapauksessani narsisti pakeni sitoutumista itselleen sopimattomaan kumppaniin, koska ei pystynyt minua alentamaan omaan käyttöönsä sopivaksi. Joissain tapauksissa lähtöä on edeltänyt pitkään jatkunut alentaminen ja uhrin mitätöinti, johon uhri jää janoamaan hyvitystä...

      • 6+3=8

        Ihminen tarvitsee toista ihmistä. Kysymys kuuluu ketä valitset mitä normielämään kuuluu tai tulee kuulua.


      • Ja lisäksi narsistin

        " Jos suhde on päättynyt edes suhtkoht säällisesti, kipu on siedettävä, ja ystäväsi ymmärtävät sinua. "

        Ja lisäksi narsistin lähtötouhut poikkeavat normaali ihmisen lähtemisestä ja jättämisestä niin paljon, että touhut saavat uhrin niin hämmennyksiin, että hän alkaa laajemmin ihmetellä, mistä ihmeestä on kyse. Ja kuten tiedämmekin, jäljet johtavat sylttytehtaalle...


      • Iina0307
        Ja lisäksi narsistin kirjoitti:

        " Jos suhde on päättynyt edes suhtkoht säällisesti, kipu on siedettävä, ja ystäväsi ymmärtävät sinua. "

        Ja lisäksi narsistin lähtötouhut poikkeavat normaali ihmisen lähtemisestä ja jättämisestä niin paljon, että touhut saavat uhrin niin hämmennyksiin, että hän alkaa laajemmin ihmetellä, mistä ihmeestä on kyse. Ja kuten tiedämmekin, jäljet johtavat sylttytehtaalle...

        Exäni tuli yhtenä päivänä oveni taakse uuden kumppanin kanssa. Siinä sitä oli sulattelemista, kun luuli olevansa parisuhteessa vaikkakin elämä oli vuoristorataa. Olin jo oivaltanut tietyt asiat, mutta silti röyhkeys yllätti.


      • Uusisaalis
        Iina0307 kirjoitti:

        Exäni tuli yhtenä päivänä oveni taakse uuden kumppanin kanssa. Siinä sitä oli sulattelemista, kun luuli olevansa parisuhteessa vaikkakin elämä oli vuoristorataa. Olin jo oivaltanut tietyt asiat, mutta silti röyhkeys yllätti.

        Iina;
        Hän toi saaliin näytille.


      • vargvikernesjudas
        Ja lisäksi narsistin kirjoitti:

        " Jos suhde on päättynyt edes suhtkoht säällisesti, kipu on siedettävä, ja ystäväsi ymmärtävät sinua. "

        Ja lisäksi narsistin lähtötouhut poikkeavat normaali ihmisen lähtemisestä ja jättämisestä niin paljon, että touhut saavat uhrin niin hämmennyksiin, että hän alkaa laajemmin ihmetellä, mistä ihmeestä on kyse. Ja kuten tiedämmekin, jäljet johtavat sylttytehtaalle...

        Totta tuo. Narsisti _ei_ eikä tule ikinä haikailemaan kenenkään perään jonka on päättänyt hylätä (ei tarpeeksi narsistista lähdettä). Ja se miten narsisti jättää ja lähtee jättää kaikki kysymykset auki. Ei vastauksia. Uhrin syyllistäminen kaikkeen.


    • kokemusnäkemys

      Olen havainnut narsun hankkivan hoviväkeä ainakin imartelemalla ja toisaalta kasvattavan "tukijoukkoa" painostamalla.

      Useimmat meistä enempi tai vähempi hullaantuvat saamistaan kunniamaininnoista ja huomiosta. Onhan ihanaa kuulla olevansa sitä, mitä eniten toivoisi olevansa. Hoviväkiaines paitsi tykkää kehuista, myös kokee niitä saatuaan olevansa ikäänkuin vastapalveluksen velkaa. Siitä vuorovaikutus narsistin kanssa lähteekin somasti alulle ja keskinäisen kehumisen kerho polkeutuu vauhtiin. Ajan kanssa jotkut huomaavat, että narsun jutuissa on outouksia. Nämä ihmiset ottavat ainakin hivenen etäisyyttä. Jäljelle jää hovin ydinporukka, joka huumaantuu sieluaan myöten narsistin tarjoamista lipaisuista. He ovat valmiita jopa nolaamaan itsensä pysyäkseen jumalaisen johtajansa suosiossa. Kyökkipsykologina ajattelen hoviin ohjautuvan porukkaa, jonka omat henkiset kipupisteet palvelevat narsistin tarpeita. Muita narsisti joko hämmästyttää liikaa tai heidät rajataan hovista pihalle, koska he eivät ole käyttökelpoisia.

      On myös hoviporukkaa, joka on tietoinen todellisuudesta, mutta pysyy aina suopeana narsulle. He ovat narsistista innostuttuaan paljastaneet elämästään jotain hyvin intiimiä ja pelkäävät/tietävät narsun käyttävän tietoa ilkeästi, jos eivät ole häntä kohtaan kiltisti.

      • hxffghjkll

        Spot on! Tuntemani narsistin hoviin


      • Anonyymi
        hxffghjkll kirjoitti:

        Spot on! Tuntemani narsistin hoviin

        Narsulla FB yleisö kasvaa parillakymmenellä hlöllä kuukaudessa.


      • Anonyymi

        Mielenkiintoista luettavaa ja tuo on kirjoitettu 2013! Itse todistin samanlaista ilmiötä 5 vuotta myöhemmin. Vaikka narsu/psykopaatti muuttaisi ulkomaille, niin hovin jäsenet ja lähellä olleet toistavat hänen heille syöttämiään näkemyksiä sen jälkeenkin. Ovat ikäänkuin henkeen ja vereen "hänen miehiään". Manipuloidut henkilöthän pitävät heille syötettyjä ajatuksia ominaan... Viihdyttäviä konseptejahan ne usein ovat ja moniin vetoaa myös hänen ilkeistä puheistaan epäsuorasti saatu vallan tunne, koska hän rikkoo kaikkia hyviä tapoja ja ainakaan he eivät ole sitten uhreja... Pyrkijät jatkamaan hänen toimintaansa samalla tavalla. He ovat harmaita perässähiihtäjiä ja heidät voi taivutella mihin tahansa pahaan.


    • 8+1333

      Pardon me, mutta diagnosoitu (F60.8) narsisti ei jää vainoamaan ketään. Eli kyseessä ei ole narsti vaan muu.

    • Anonyymi

      Ilmavaivaa ei erota huokauksesta vaikka kuinka jaksaisi heilua. Ja nehän jaksaa.

    • Anonyymi

      kasvien syöminen on jumalanpilkkaaa ja veden juominenkin on, pitäisi syödä eläimiä ja juoda viiniä.

      • Anonyymi

        Syö sinä pilkkaaja ne kasvattamasi kalkkunat. Jätä lapsesi rauhaan..


    • Anonyymi

      Aloits kuulostaa kuvaukselta joka sopisi enemmänkin psykopaattiin... Mutta psykopaatit ovat käsittääkseni lähes aina lisäksi narsisteja. Yli itsevarmuus ja sosiaalinen sulavuus voivat myös kuulua piirteisiin. Ihailijakerho löytyy. Lisäksi on muutamia jotka on peloteltu hiljaiseksi. Etsisin alemman tason johtotehtävistä.
      Jos joku ei kumartele (esim. moraalisesti valveutunut henkilö) niin joutuu silmätikuksi. Ihailijakerho kääntyy vastaan ja sitten uhri savustetaan työpaikasta ulos "hankalana tyyppinä". Jos uhrilla on jotain luonteenheikkouksia niin psykopaatti iskee niihin heti. Kuin kissa joka leikkii hiirellä ja pyrkii tuhoamaan sen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      333
      2889
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      106
      2184
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      120
      1630
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1154
    5. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      71
      1032
    6. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      61
      993
    7. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      41
      950
    8. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      148
      934
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      290
      842
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      40
      754
    Aihe