mitä kaikkea testosteroni muuttaa ??

melkoneJäTkÄ

no moro. oon tämmöne 14 v trans poika, en oo koskaa ollu tyttömäine eikä tää täst muutu mihinkää. oon vaa poika joka on tytön kehossa ja se on perseestä. oon miettiny että ku oon 18 nii meen lääkärii ja hankin sen lähetteen sinne tutkimuksee. ja eikös sen jälkee saa sitte sitä testosteronia ? sen tiiän että se muuttaa kasvojen piirteitä ja äänen murros tulee ja kasvaa karvotusta vatsaa, käsii, selkää, jalkoihi jne mut lähteekö sillä esim kuukautiset pois tai muuttaako se muute niinku ihmisen muotoja (en tarkota rintoja) niinku vaikka lantion leveyttä ? tai muuttaako se mitää muuta ? osaisko joku kertoo mulle ?

127

3916

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tietämätön

      mä en ite tiiä asiasta paljookaa mutta ei mun mielestä sillä ainakaan kuukautiset pois lähe

    • Ja ikä oli oikeasti?

      Ja yrität uskotella meille olevasi 14v?

      • Elämän puute

        Yllättävän selkeää tekstiä ja oikeat termit. Kirjoitettu tarkoituksellisesti nuorison näyttämällä puhetyylillä, mutta ei mene läpi minullakaan.

        Mikä lienee tämänkin humoristin motiivi. Ehkä ollut liikaa aikaa oikean elämän puutteessa.


      • Anonyymi

        millä perusteella hän ei ois 14v? ite 15v ja oma kirjotustyyli suht koht samankaltanen


      • Anonyymi
        Elämän puute kirjoitti:

        Yllättävän selkeää tekstiä ja oikeat termit. Kirjoitettu tarkoituksellisesti nuorison näyttämällä puhetyylillä, mutta ei mene läpi minullakaan.

        Mikä lienee tämänkin humoristin motiivi. Ehkä ollut liikaa aikaa oikean elämän puutteessa.

        You ungrateful fucker


    • ftm vastaa

      Testot eivät välttämättä poista kuukautisia. Se on aina yksilökohtaista; joillakin ne lopput vasta kun munasarjat poistetaan. Mutta monilla loppuu vuoto myös puolen vuoden sisään testojen aloittamisesta.

      Hormonit saat käytyäsi tutkimusjakson läpi ja kun sulle on asetettu sen jälkeen siihen oikeuttava diagnoosi (F64.0 tai F64.8) ja olet saanut lähetteen hormonipolille, jonka lääkäri ne sulle sitten kirjoittaa. Nykyisellään tähän menee vuosi tai enemmänkin lähetteen hausta tai ensimmäisestä käynnistä transpolilla. Tämäkin aika vaihtelee, mutta minimissään tutkimusjakso kestää 6 kk.

      Luustoon testot eivät vaikuta.

    • hjkhjh

      Tutkimuksiin voit lähteä vaikka heti jos todellakin koet olevasi poika.

      Testosteronit muuttaa lihaksia ja jonkun verran myös rasvan kertymistä, joten hartiat todennäköisesti leviävät, maha voi kasvaa ja ehkäpä lantion ja reisien rasvakerrokset vähenee.

      • Eipä unohdeta SITÄ

        Varsinkin jo 18-vuotiaana aloittavalla myös paisuvaiskudos jalkojen välissä suurenee selvästi. Saa itsellensä pienen peniksen.


    • melkoneJäTkÄ

      Kiitos kaikille tiedoista. Selkeytti aika paljon asioita. Ja niille jotka ei usko että ihan 14 olen ja 8 luokalle lähden syksyllä eli mä oon syntyny 99 nii voin antaa vaikka puhelin numeron nii voi iha vapaasti soittaa soittaa ja kysyä ja tulkoon vaikka käymään täällä keski suomessa !! Ja voisin mennä sinne tutkimuksee vaikka heti mutta en uskalla kertoo mutsille ja näille ( vaikka ne saattaa jo arvata koska mul on tosi lyhyet hiukset, käytän vaan miesten vaatteita jne )( ja muutenki ku menin ylä asteelle jokanen opettaja luuli mua pojaks ekoina päivinä :D ja jos oon vaikka jossai reissussa tai jossai missä ihmiset ei tunne mua ni ne aina puhuttelee mua pojaks ja luulee mua pojaks :D ja muute hei yksi kysymys vielä, jos on syöny testoja ja näyttää ja kuulostaa jo mieheltä ja ei oo enää rintoja nii jos lähtee armeijaan nii pääseekö miesten puolelle vai joutuuko naisten puolelelle ??

      • ftm vastaa

        Jos vähänkään vakavissasi olet tutkimuksiinkaan lähdössä, niin suosittelen tutustumaan wtftm.org-foorumiin. Siellä saa paljon tietoa tutkimuksista ja itse prosessista juuri ftm-puolella. Urkkijoille tiedoksi, kyseessä on suljettu foorumi.

        Armeijaan tuskin otetaan naisen hetulla olevaa naista, joka käyttää testosteronia. Hetun muuttamiseen vaadittavat paperit voit saada 6-12 kuukauden päästä diagnoosin asettamisesta. Testoilla pitää olla väh. 6 kuukautta, jotta saa hedelmättömyystodistuksen. Ja sitten on tämä ns. tosielämänkoe, joka kestää vuoden verran ja sen voi aloittaa jo ennen tutkimuksiin lähtöä.
        Anyway, kun saat miehen hetun, Puolustusvoimat lähettävät sulle jossain kohtaa kutsukirjettä kutsuntoihin. Transmiehet saavat aika helposti vapautuksen asepalveluksesta, mutta on myös niitä jotka ovat sen suorittaneet prosessin jälkeen. Kesken prosessin se voi olla aika haasteellista.

        Jos siis inttin halajaa, niin ennen hoitojen aloitusta naisena tai sitten hoitojen jälkeen miehenä. Mulla ei ole tietoa tuosta, että kuinka jätkät on pärjänneet siellä vaikkeivat olisi käyneet genitaalikirurgiassa. Taitaa suositus siis olla että prosessin jälkeen vasta.


      • Kuinka lienee

        Laita puh nro näkyviin ja osoite, niin käydään katsomassa paperit


      • lkjlöhkl

        Aika usein vanhemmat ovat huomanneet jo varhain tilanteen, vaikka eivät ole ottaneet sitä puheeksi. Mikäli haluat lähteä tutkimuksiin ala-ikäisenä, vanhempien on oltava asiassa mukana koska tutkimusyksikkö tekee yhteistyötä heidänkin kanssaan.

        Uusi sukupuoli voidaan vahvistaa (ja vaihtaa hetu) aikaisintaan 12 kk diagnoosin antamisen jälkeen. Yleensä tuo aikaraja lasketaan vieläpä hormoonien käytön aloittamisesta varsinkin jos hormoonihoito on aloitettu vasta diagnoosin jälkeen. Usein tulee joku kuukausi viivästystä second opinion'iin jonotuksen vuoksi.


    • Arska Tehtaalta

      Oliko joku joka ottaa tämän kirjoituksen vakavasti?

      • lklhh

        Miksei ottaisi. Nelitoistavuotias joka ei tiedä transasioista paljoakaan kirjoittaisi juuri noin. Olen tavannut näitä ihan livenäkin ja ovat todellakin noin ulkona asioista.


      • älä ole tyhmä
        lklhh kirjoitti:

        Miksei ottaisi. Nelitoistavuotias joka ei tiedä transasioista paljoakaan kirjoittaisi juuri noin. Olen tavannut näitä ihan livenäkin ja ovat todellakin noin ulkona asioista.

        Taisi viimeksi sama kaveri yrittää esiintyä 11v ikäiseltä. Kannattaisi seuraavaksi näytellä vaikka 16v, kuulostaisi uskottavammalta.


      • 2 plus 2
        lklhh kirjoitti:

        Miksei ottaisi. Nelitoistavuotias joka ei tiedä transasioista paljoakaan kirjoittaisi juuri noin. Olen tavannut näitä ihan livenäkin ja ovat todellakin noin ulkona asioista.

        Aika harva vastasi, veikkaan useammankin tajunneen tämän kirjoituksen huumoriksi. Paitsi tietysti se joka on tavannut useampiakin teini-ikäisiä transnuoria...


      • olette kummajaisia
        2 plus 2 kirjoitti:

        Aika harva vastasi, veikkaan useammankin tajunneen tämän kirjoituksen huumoriksi. Paitsi tietysti se joka on tavannut useampiakin teini-ikäisiä transnuoria...

        Mikäli aloittaja oli tosissaan, ei ainakaan tällaisten juttujen jälkeen luota enää yhteenkään toiseen transsukupuoliseen. Toivottavasti ei tee itselleen mitään pahaa.


      • tietää ei tiedä
        lklhh kirjoitti:

        Miksei ottaisi. Nelitoistavuotias joka ei tiedä transasioista paljoakaan kirjoittaisi juuri noin. Olen tavannut näitä ihan livenäkin ja ovat todellakin noin ulkona asioista.

        14 ei tosiaankaan tiedä transjutuista juuri mitään, mutta tämän aloittanut näyttää tietävän yllättävän hyvin, vaikka yrittää samalla esittää tietämätöntä.


      • toisaalta...
        tietää ei tiedä kirjoitti:

        14 ei tosiaankaan tiedä transjutuista juuri mitään, mutta tämän aloittanut näyttää tietävän yllättävän hyvin, vaikka yrittää samalla esittää tietämätöntä.

        ...nettiä vähänkin selaamalla saa tuon verran tietoa kasaan


      • nii in
        toisaalta... kirjoitti:

        ...nettiä vähänkin selaamalla saa tuon verran tietoa kasaan

        AivN. Ja esittää silti muka tietämättömänä tyhmiä kysymyksiä. Varsinkin kun yampan prosessin sivut oli jo löytänyt.


      • !+2
        älä ole tyhmä kirjoitti:

        Taisi viimeksi sama kaveri yrittää esiintyä 11v ikäiseltä. Kannattaisi seuraavaksi näytellä vaikka 16v, kuulostaisi uskottavammalta.

        Nyt se yritti esittää 15v, luki ilmeisesti ohjeesi


    • melkoneJäTkÄ

      Anteeks vaa mutta mä en kirjottanu tätä huumorilla. Jos joku nyt niin luulee. Ja musta tuntuu aika pahalle jos joku ottaa nää mun viestit jollain helvetin huumorilla. Ja arvostan niitä jotka tääl puhuu iha asiaa. Ja koskaan aikasemmin en ole täällä kirjottanuy mitään. Ja sen takia mul on noin hyvät termit koska oon joitain asiota ehkäpä lujenu joiltai netti sivuilta ja silleen Ja voin antaa kertoo mun IRCin tässä ihan yleiseti mutta fbtä en viiti antaa ku siinä näkyy mun suku nimi. se on J-star-99

      • yli vai alle 15v

        Toivottavasti annoit oman irc sivusi. Sillä jos olet antanut jonkun toisen tiedot ja tämä tulee hänen tietonsa, niin seuraukset voi olla ikävät, varsinkin jos oletkin yli 15v. Se kun on oikeudellisen vastuun ikäräja.


    • melkoneJäTkÄ

      ja mul on menny monia öitä lukiessa kaikkia sivuja tääl ja oon kattellu you tube vieoita ja selaille nettii muutenki. te ihmiset ette ehkä tiiä että se vaa kiinnostaa lukee jos tuntee olevasa sellane. ja tehän ette tietenkään sitä voi tietää ku ootte "normaaleita". anteeks mä en vaa tosiaa ymmärrä teiät jotka ei muka voi uskoa mun ikää. ei se mun mielestä ole mitää ihmeellistä että tiiän ton verra kaikkee ku ne tiedot voi lukea esi merkiks jos kirjotat vaikka wikipedia hakuu ni kyllä sitä tietoo alkaa löytymää. ja varsinki jos lukee englanin kielisiltä sivuilta. ja voin laittaa linkkejä miks tiiän näi paljo

      http://www.youtube.com/watch?v=3_nuF0CeJBo

      http://www.youtube.com/watch?v=U8n5UDYoYBU

      http://fi.wikipedia.org/wiki/Transsukupuolisuus

      http://fi.wikipedia.org/wiki/Transmies

      http://www.transtukipiste.fi/

      http://yampanprosessi.blogspot.fi/

      sillä lailla. kuulkaas. olen tutkinu tätä asiaa.

      • uskotaan me

        Aika harva 14v teini 7 luokalla lueskelee englanninkielisiä sivustoja transseksuaalisuudesta. Mutta siinähän tulee lääketieteellinen termistö tutuksi...


    • melkoneJäTkÄ

      mul on ollu 6 luokasta asti enkun numero 9 että. ja muuteski, google kääntäjä on keksity !!! :D ja mä ehkä sitte oon yks niistä harvoista jotka lueskelee. mut onhan se hyvä tistää asioita varsinki jos aikoo mennä siihen tutkimuksee ja niihi kaikkii. ei kai sinne nyt ihan hoo moilasena kannata lähtee vai mitä ? ;) ja muuten, en oo enää 7 vaa olin ja meen 8 luokalle.

      • lisää lisää

        Kyllä sinun juttuihisi joku haluaa uskoa. Kerro lisää.


      • gjgrgjfreg

        Täällä on ollut vuosien saatossa muutama kaltaisesi provo, joten siksi ehkä sinuakin epäiltiin sellaiseksi. Älä ota sitä itseesi. Itse en epäillyt sinua provoksi ennen kuin aloitit vakuuttelun. Nyt kun luen kirjoituksia tarkemmin, kieltämättä tulee vaikutelma aikuisesta, joka yrittää esittää nuorta. Useinhan nuori kirjoittaessaan enempi aikuisten palstalle yrittää kirjoittaa melko aikuismaisesti.

        Suljettuja foorumeja ei kannata mainostaa tämäntyyppisillä sivuilla, kyllä oikeasti vertaistukea tarvitsevat saavat osoitteet asiallisemmista lähteistä.


      • Ensin tutkimuksiin
        lisää lisää kirjoitti:

        Kyllä sinun juttuihisi joku haluaa uskoa. Kerro lisää.

        ja sitten, kun pitäisi saada hoitoa, niin lääkärit alkavat keksimään syitä jotta sinua ei leikatakaan. Töölön lääkäreihin ei ole mitään luottamista. Sieltä löytyy vaikka tekaistu syy, että sinut voidaan jättää ilman hoitoa.


      • Ohhhoh!
        Ensin tutkimuksiin kirjoitti:

        ja sitten, kun pitäisi saada hoitoa, niin lääkärit alkavat keksimään syitä jotta sinua ei leikatakaan. Töölön lääkäreihin ei ole mitään luottamista. Sieltä löytyy vaikka tekaistu syy, että sinut voidaan jättää ilman hoitoa.

        Menipäs pitkään ennen kuin "Töölökortti" vedettiin esiin.


      • Kirurgien toiminta
        Ohhhoh! kirjoitti:

        Menipäs pitkään ennen kuin "Töölökortti" vedettiin esiin.

        "ja sitten, kun pitäisi saada hoitoa, niin lääkärit alkavat keksimään syitä jotta sinua ei leikatakaan."

        Itseasiassa tässä on perää tällä hetkellä, sillä Helsingissä kirurgit eivät suostu leikkamaan transmiehiä (mastektomia kyseessä eli rintakehäkirurgia) ennen kuin on oltu 2 vuotta testoilla. Tämä käytäntö on tullut keväällä/kesällä käytäntöön, eikä ole tietoa kuinka muualla Suomessa julkisella suhtaudutaan tällaiseen odotteluun. Niin tai näin, se on transmiehelle hyvin raskasta odottaa parikin vuotta boobsien kanssa leikkausta, jos ei ole varaa mennä yksityiselle.

        Eli ymmärrän hyvin tämän Töölö-valituksen ja valittajan turhautumisen asiaansa. Ihan yhtä lailla kirurgit pistävät transmiehiä odottamaan, koska heillä ei ole mitään oikeasti hyvää syytä antaa siihen, miksei voi leikata heti kun jonosta selviää.


      • bhjvjhv
        Kirurgien toiminta kirjoitti:

        "ja sitten, kun pitäisi saada hoitoa, niin lääkärit alkavat keksimään syitä jotta sinua ei leikatakaan."

        Itseasiassa tässä on perää tällä hetkellä, sillä Helsingissä kirurgit eivät suostu leikkamaan transmiehiä (mastektomia kyseessä eli rintakehäkirurgia) ennen kuin on oltu 2 vuotta testoilla. Tämä käytäntö on tullut keväällä/kesällä käytäntöön, eikä ole tietoa kuinka muualla Suomessa julkisella suhtaudutaan tällaiseen odotteluun. Niin tai näin, se on transmiehelle hyvin raskasta odottaa parikin vuotta boobsien kanssa leikkausta, jos ei ole varaa mennä yksityiselle.

        Eli ymmärrän hyvin tämän Töölö-valituksen ja valittajan turhautumisen asiaansa. Ihan yhtä lailla kirurgit pistävät transmiehiä odottamaan, koska heillä ei ole mitään oikeasti hyvää syytä antaa siihen, miksei voi leikata heti kun jonosta selviää.

        Joissakin sairaaloissa eivät leikkaa lainkaan koska kyseessä ei ole kiireellinen hoito.


      • Valitettavasti tämä
        Kirurgien toiminta kirjoitti:

        "ja sitten, kun pitäisi saada hoitoa, niin lääkärit alkavat keksimään syitä jotta sinua ei leikatakaan."

        Itseasiassa tässä on perää tällä hetkellä, sillä Helsingissä kirurgit eivät suostu leikkamaan transmiehiä (mastektomia kyseessä eli rintakehäkirurgia) ennen kuin on oltu 2 vuotta testoilla. Tämä käytäntö on tullut keväällä/kesällä käytäntöön, eikä ole tietoa kuinka muualla Suomessa julkisella suhtaudutaan tällaiseen odotteluun. Niin tai näin, se on transmiehelle hyvin raskasta odottaa parikin vuotta boobsien kanssa leikkausta, jos ei ole varaa mennä yksityiselle.

        Eli ymmärrän hyvin tämän Töölö-valituksen ja valittajan turhautumisen asiaansa. Ihan yhtä lailla kirurgit pistävät transmiehiä odottamaan, koska heillä ei ole mitään oikeasti hyvää syytä antaa siihen, miksei voi leikata heti kun jonosta selviää.

        on totta. Minulle ei ole esitetty mitään lääketieteellistä syytä siitä, että miksi minua ei leikata. Syyksi on sanottu joku epämääräinen uhkaus jonka joku minulle tuntematon henkilö on sinne soittanut. Töölön lääkärit eivät ole edes vaivautuneet selvittämään asia ja tutkimaan, että onko uhkauksessa mitään perää.


      • lkjlhbh
        Valitettavasti tämä kirjoitti:

        on totta. Minulle ei ole esitetty mitään lääketieteellistä syytä siitä, että miksi minua ei leikata. Syyksi on sanottu joku epämääräinen uhkaus jonka joku minulle tuntematon henkilö on sinne soittanut. Töölön lääkärit eivät ole edes vaivautuneet selvittämään asia ja tutkimaan, että onko uhkauksessa mitään perää.

        Tuossa edellä mainitussa transmiesten rintojen leikkaamattomuustilanteessa perusteet on esitetty (lopputulos on parempi).


      • järki olla pitää
        Kirurgien toiminta kirjoitti:

        "ja sitten, kun pitäisi saada hoitoa, niin lääkärit alkavat keksimään syitä jotta sinua ei leikatakaan."

        Itseasiassa tässä on perää tällä hetkellä, sillä Helsingissä kirurgit eivät suostu leikkamaan transmiehiä (mastektomia kyseessä eli rintakehäkirurgia) ennen kuin on oltu 2 vuotta testoilla. Tämä käytäntö on tullut keväällä/kesällä käytäntöön, eikä ole tietoa kuinka muualla Suomessa julkisella suhtaudutaan tällaiseen odotteluun. Niin tai näin, se on transmiehelle hyvin raskasta odottaa parikin vuotta boobsien kanssa leikkausta, jos ei ole varaa mennä yksityiselle.

        Eli ymmärrän hyvin tämän Töölö-valituksen ja valittajan turhautumisen asiaansa. Ihan yhtä lailla kirurgit pistävät transmiehiä odottamaan, koska heillä ei ole mitään oikeasti hyvää syytä antaa siihen, miksei voi leikata heti kun jonosta selviää.

        Transut saavat luvan ymmärtää että ensin hoidetaan ne jotka on oikeasti sairaita ja jos aikaa sekä määrärahaa vielä jää, niin sitten vasta sukupuolenvaihtajat.


      • Suomessa on
        järki olla pitää kirjoitti:

        Transut saavat luvan ymmärtää että ensin hoidetaan ne jotka on oikeasti sairaita ja jos aikaa sekä määrärahaa vielä jää, niin sitten vasta sukupuolenvaihtajat.

        potilaslaki ja se antaa määräajat missä ajassa pitää leikkauksiin päästä. On sitten rintojen poisto tai joku muu leikkaus niin määräajat ovat samat.


      • vali vali
        Ensin tutkimuksiin kirjoitti:

        ja sitten, kun pitäisi saada hoitoa, niin lääkärit alkavat keksimään syitä jotta sinua ei leikatakaan. Töölön lääkäreihin ei ole mitään luottamista. Sieltä löytyy vaikka tekaistu syy, että sinut voidaan jättää ilman hoitoa.

        Ja kuinka kauhea valitus alkaakaan kun oikeusasiamies toteaa valituksen aiheettomaksi.


      • Kirurgien toiminta
        lkjlhbh kirjoitti:

        Tuossa edellä mainitussa transmiesten rintojen leikkaamattomuustilanteessa perusteet on esitetty (lopputulos on parempi).

        "Tuossa edellä mainitussa transmiesten rintojen leikkaamattomuustilanteessa perusteet on esitetty (lopputulos on parempi)."

        Mutta tälle perustelulle ei ole mitään kunnollisia faktoja taustalla. Aikaisemminkin on leikattu transmiehiä jo ilman testoja ja tulokset ovat kuulemma olleet hyvät (ja tutkimukset puhuvat paremmin rintakehäkirurgian tuoman helpotuksen puolesta kys. henkiön elämässä). Toki aina joukkoon mahtuu näitä, joilla joudutaan korjausleikkauksia tekemään, mutta ei se ole hyväksyttävä syys siihen, miksi KAIKKIEN tulisi venata KAKSI VITUN VUOTTA testoilla ennen leikkaukseen menoa.

        Aikaisemmin olivat Helsingistä muka vakuutelleet, että tätä katsotaan aina tapauskohtaisesti ja kyseessä on vain suositus. Mutta silti useampi on saanut jäähyt kirurgin käynnillä, eikä puhettakaan siitä mitä potilas itse haluaisi: odottaako vaiko ottaa sen huonommankin leikkaustuloksen vastaan. Se alkaa olla jo kirurgien mielivaltaista toimintaa.

        Jokatapauksessa kahden vuoden odotus on aivan liikaa vain sen takia, että kirurgille olisi helpompi leikkaus. Hoitotakuun mukainen 6 kuukauden odottelukin on jo tarpeeksi sellaiselle, joka kärsii niistä kasvamisista siinä rintakehän päällä. Ja harvassa taitavat sellaiset trasmiehet olla, joilla naisten rinnat eivät aiheuttaisi mitään oireilua.


      • termit selviksi
        järki olla pitää kirjoitti:

        Transut saavat luvan ymmärtää että ensin hoidetaan ne jotka on oikeasti sairaita ja jos aikaa sekä määrärahaa vielä jää, niin sitten vasta sukupuolenvaihtajat.

        Harmi vaan ettei sukupuolta vaihdeta kirurgisella leikkauksella, vaan maistraatissa muutamalla paperilla. ;)


      • Kuinka kauhea valitu
        vali vali kirjoitti:

        Ja kuinka kauhea valitus alkaakaan kun oikeusasiamies toteaa valituksen aiheettomaksi.

        alkaa lääkäreiden taholta, kun kantelu todetaan aiheelliseksi. Taitaa tämä kesälomakin mennä lääkäreiltä pilalle, kun miettivät, että miten tästä selviävät.


      • 2+6
        Kuinka kauhea valitu kirjoitti:

        alkaa lääkäreiden taholta, kun kantelu todetaan aiheelliseksi. Taitaa tämä kesälomakin mennä lääkäreiltä pilalle, kun miettivät, että miten tästä selviävät.

        Sinullahan on kaikki päivät menneet pilalle kun koko ajan mietit mitä tapahtuu.


      • Siinä olet oikeassa
        2+6 kirjoitti:

        Sinullahan on kaikki päivät menneet pilalle kun koko ajan mietit mitä tapahtuu.

        Päiväni menevät pilalle, kun mietin tätä asiaa. Vasta sitten kun itse joutuu ihmisoikeusrikoksen uhriksi tietää miltä se tuntuu. Siihen asti on helppo soittaa suutaan kuten sinä teet. Suunsoitto kuitenkin loppuu jos itse joudut samaan tilanteeseen.

        Varmasti lääkärienkin päivät menevät pilalle. Pitäisi kuitenkin ensin miettiä ennenkuin tekee ihmisoikeusrikoksen mitä siitä seuraa itselle.

        Mietin ja mietin tätä asiaa ja löydän tähän vain yhden syyn. Ensin joku teki perättömän ilmoituksen, että olen uhannut erästä lääkäriä. Siinä jo lääkärit tekivät todella ison virheen ja lopettivat hoitoni kuin seinään. He eivät edes vaivautuneet selvittämään sitä, että onko ilmiannossa mitään perää.

        Tämä uhkauksen kohteena ollut lääkäri kuitenkin peruutti poliisille tekemänsä rikosilmoituksen. Olen saanut Töölön sairaalan taholta todella törkeää kohtelua. Minusta tehty rikosilmoitus on todettu perättömäksi, mutta törkeä kohtelu kuitenkin jatkuu.

        Miksi hoitoni ei jatku normaalilla tavalla vaikka uhkaus on todettu perättömäksi? Miksi saan edelleen törkeää kohtelua Töölön sairaalasta? Ainoaksi vaihtoehdoksi mielestäni jää se asia, että tämä lääkäri on salannut Töölön sairaalalta peruuttaneensa tekemänsä rikosilmoituksen.

        Jos asia on näin niin kyseinen lääkäri on todella kusessa. Valitettavasti myös muut lääkärit ovat osasyyllisiä


      • Voi voi sääliksi käy
        Siinä olet oikeassa kirjoitti:

        Päiväni menevät pilalle, kun mietin tätä asiaa. Vasta sitten kun itse joutuu ihmisoikeusrikoksen uhriksi tietää miltä se tuntuu. Siihen asti on helppo soittaa suutaan kuten sinä teet. Suunsoitto kuitenkin loppuu jos itse joudut samaan tilanteeseen.

        Varmasti lääkärienkin päivät menevät pilalle. Pitäisi kuitenkin ensin miettiä ennenkuin tekee ihmisoikeusrikoksen mitä siitä seuraa itselle.

        Mietin ja mietin tätä asiaa ja löydän tähän vain yhden syyn. Ensin joku teki perättömän ilmoituksen, että olen uhannut erästä lääkäriä. Siinä jo lääkärit tekivät todella ison virheen ja lopettivat hoitoni kuin seinään. He eivät edes vaivautuneet selvittämään sitä, että onko ilmiannossa mitään perää.

        Tämä uhkauksen kohteena ollut lääkäri kuitenkin peruutti poliisille tekemänsä rikosilmoituksen. Olen saanut Töölön sairaalan taholta todella törkeää kohtelua. Minusta tehty rikosilmoitus on todettu perättömäksi, mutta törkeä kohtelu kuitenkin jatkuu.

        Miksi hoitoni ei jatku normaalilla tavalla vaikka uhkaus on todettu perättömäksi? Miksi saan edelleen törkeää kohtelua Töölön sairaalasta? Ainoaksi vaihtoehdoksi mielestäni jää se asia, että tämä lääkäri on salannut Töölön sairaalalta peruuttaneensa tekemänsä rikosilmoituksen.

        Jos asia on näin niin kyseinen lääkäri on todella kusessa. Valitettavasti myös muut lääkärit ovat osasyyllisiä

        lääkäreiden kova kohtalo


      • linnaa linnaa
        Siinä olet oikeassa kirjoitti:

        Päiväni menevät pilalle, kun mietin tätä asiaa. Vasta sitten kun itse joutuu ihmisoikeusrikoksen uhriksi tietää miltä se tuntuu. Siihen asti on helppo soittaa suutaan kuten sinä teet. Suunsoitto kuitenkin loppuu jos itse joudut samaan tilanteeseen.

        Varmasti lääkärienkin päivät menevät pilalle. Pitäisi kuitenkin ensin miettiä ennenkuin tekee ihmisoikeusrikoksen mitä siitä seuraa itselle.

        Mietin ja mietin tätä asiaa ja löydän tähän vain yhden syyn. Ensin joku teki perättömän ilmoituksen, että olen uhannut erästä lääkäriä. Siinä jo lääkärit tekivät todella ison virheen ja lopettivat hoitoni kuin seinään. He eivät edes vaivautuneet selvittämään sitä, että onko ilmiannossa mitään perää.

        Tämä uhkauksen kohteena ollut lääkäri kuitenkin peruutti poliisille tekemänsä rikosilmoituksen. Olen saanut Töölön sairaalan taholta todella törkeää kohtelua. Minusta tehty rikosilmoitus on todettu perättömäksi, mutta törkeä kohtelu kuitenkin jatkuu.

        Miksi hoitoni ei jatku normaalilla tavalla vaikka uhkaus on todettu perättömäksi? Miksi saan edelleen törkeää kohtelua Töölön sairaalasta? Ainoaksi vaihtoehdoksi mielestäni jää se asia, että tämä lääkäri on salannut Töölön sairaalalta peruuttaneensa tekemänsä rikosilmoituksen.

        Jos asia on näin niin kyseinen lääkäri on todella kusessa. Valitettavasti myös muut lääkärit ovat osasyyllisiä

        Toivotaan että joutuvat kaikki Töölön lääkärit linnaan loppuiäkseen, eivät pääse leikkaamaan enää yhtään transua etteivät tee ihmisoikeusrikoksia.


      • kaik menee
        Siinä olet oikeassa kirjoitti:

        Päiväni menevät pilalle, kun mietin tätä asiaa. Vasta sitten kun itse joutuu ihmisoikeusrikoksen uhriksi tietää miltä se tuntuu. Siihen asti on helppo soittaa suutaan kuten sinä teet. Suunsoitto kuitenkin loppuu jos itse joudut samaan tilanteeseen.

        Varmasti lääkärienkin päivät menevät pilalle. Pitäisi kuitenkin ensin miettiä ennenkuin tekee ihmisoikeusrikoksen mitä siitä seuraa itselle.

        Mietin ja mietin tätä asiaa ja löydän tähän vain yhden syyn. Ensin joku teki perättömän ilmoituksen, että olen uhannut erästä lääkäriä. Siinä jo lääkärit tekivät todella ison virheen ja lopettivat hoitoni kuin seinään. He eivät edes vaivautuneet selvittämään sitä, että onko ilmiannossa mitään perää.

        Tämä uhkauksen kohteena ollut lääkäri kuitenkin peruutti poliisille tekemänsä rikosilmoituksen. Olen saanut Töölön sairaalan taholta todella törkeää kohtelua. Minusta tehty rikosilmoitus on todettu perättömäksi, mutta törkeä kohtelu kuitenkin jatkuu.

        Miksi hoitoni ei jatku normaalilla tavalla vaikka uhkaus on todettu perättömäksi? Miksi saan edelleen törkeää kohtelua Töölön sairaalasta? Ainoaksi vaihtoehdoksi mielestäni jää se asia, että tämä lääkäri on salannut Töölön sairaalalta peruuttaneensa tekemänsä rikosilmoituksen.

        Jos asia on näin niin kyseinen lääkäri on todella kusessa. Valitettavasti myös muut lääkärit ovat osasyyllisiä

        Lääkäreillä on varmasti antaa lääketieteellinen perustelu ratkaisulleen. Ikävää että se käynnistää oikeudenkäyntien sarjan jossa tämä ihmisoikeusrikosuhri häviää ja joutuu maksamaan itsensä kipeäksi.


      • Ihmisoikeusrikoksen
        kaik menee kirjoitti:

        Lääkäreillä on varmasti antaa lääketieteellinen perustelu ratkaisulleen. Ikävää että se käynnistää oikeudenkäyntien sarjan jossa tämä ihmisoikeusrikosuhri häviää ja joutuu maksamaan itsensä kipeäksi.

        uhri ei joudu maksamaan mitään sillä syyttäjä käynnistää oikeusprosessin. Ei rikoksen uhri joudu maksamaan mitään vaan lääkärit joutuvat maksamaan hänelle tuntuvat korvaukset.

        Täällä on ilmeisiä idiootteja jotka eivät tajua sitä, että ei ole mitään lääketieteellistä perustetta.


      • Vilpitön usko
        Ihmisoikeusrikoksen kirjoitti:

        uhri ei joudu maksamaan mitään sillä syyttäjä käynnistää oikeusprosessin. Ei rikoksen uhri joudu maksamaan mitään vaan lääkärit joutuvat maksamaan hänelle tuntuvat korvaukset.

        Täällä on ilmeisiä idiootteja jotka eivät tajua sitä, että ei ole mitään lääketieteellistä perustetta.

        Lapsen usko onnelliseen loppuun, kuten saduissa yleensä. Tosielämä on usein paljon rankempaa.


      • Lääkärit eivät ole
        Vilpitön usko kirjoitti:

        Lapsen usko onnelliseen loppuun, kuten saduissa yleensä. Tosielämä on usein paljon rankempaa.

        vielä ilmeisestikään törmänneet tosielämään vaan kuvittelevat, että voivat tehdä mitä tahansa. Tosielämä voi tulla ikävästi vastaan, kun astuu vankilan portista sisään.

        Voi jopa tulla mieleen, että olisiko kannattanut kohdella potilasta asiallisesti ja ihmisoikeussopimusten mukaisesti.


      • haave unet
        Lääkärit eivät ole kirjoitti:

        vielä ilmeisestikään törmänneet tosielämään vaan kuvittelevat, että voivat tehdä mitä tahansa. Tosielämä voi tulla ikävästi vastaan, kun astuu vankilan portista sisään.

        Voi jopa tulla mieleen, että olisiko kannattanut kohdella potilasta asiallisesti ja ihmisoikeussopimusten mukaisesti.

        Nyt jo toivot lääkärien joutuvan vankilaan. Aikaisemmin toivoit heidän joutuvan maksamaan sinulle tuntuvat korvaukset.

        Seuraavaksi varmaan "tiedät" heidän saavan molemmat. Ja sitten vielä ajautuvat itsemurhaankin...


      • tiedätkö itsekään?
        Lääkärit eivät ole kirjoitti:

        vielä ilmeisestikään törmänneet tosielämään vaan kuvittelevat, että voivat tehdä mitä tahansa. Tosielämä voi tulla ikävästi vastaan, kun astuu vankilan portista sisään.

        Voi jopa tulla mieleen, että olisiko kannattanut kohdella potilasta asiallisesti ja ihmisoikeussopimusten mukaisesti.

        Kerrohan meille mitä ihmisoikeussopimus sanoo transuista?


      • Hommoo hommoo
        haave unet kirjoitti:

        Nyt jo toivot lääkärien joutuvan vankilaan. Aikaisemmin toivoit heidän joutuvan maksamaan sinulle tuntuvat korvaukset.

        Seuraavaksi varmaan "tiedät" heidän saavan molemmat. Ja sitten vielä ajautuvat itsemurhaankin...

        Puhumattakaan siitä, että umpiheterot lääkärin pannaan vankilassa homo-osastolle ja sitten vasta pannaankin.


      • Lääkäreitä koskee
        haave unet kirjoitti:

        Nyt jo toivot lääkärien joutuvan vankilaan. Aikaisemmin toivoit heidän joutuvan maksamaan sinulle tuntuvat korvaukset.

        Seuraavaksi varmaan "tiedät" heidän saavan molemmat. Ja sitten vielä ajautuvat itsemurhaankin...

        aivan sama laki kuin muitakin ihmisiä. Jos lääkäri tekee murhan, niin ei hän voi vedota pienemmän tuomion toivossa siihen, että on lääkäri. Toivon lääkäreille asianmukaista tuomiota aivan sen mukaan mitä laki asiasta sanoo.

        Oikeus tulee aikanaan päättämään sen mitä lääkärit tästä asiasta saavat. Minä en sitä päätöstä tule tekemään. Usein oikeudessa saa asiasta riippuen sekä tuomion, että joutuu maksamaan korvauksia. Jos vaivaudut lukemaan lehtiä, niin voit huomata sellaisen asian.

        Tässä tapauksessa tulee tuomio ihmisoikeusrikoksesta ja joutuvat maksamaan leikkaukseni mahdollisesti Thaimaassa.

        Ikä tuo tullessaan kokemuksia erilaisista asioista.


      • Mitä tarkoitat
        tiedätkö itsekään? kirjoitti:

        Kerrohan meille mitä ihmisoikeussopimus sanoo transuista?

        sanalla transu?


      • haaveita vaan
        Lääkäreitä koskee kirjoitti:

        aivan sama laki kuin muitakin ihmisiä. Jos lääkäri tekee murhan, niin ei hän voi vedota pienemmän tuomion toivossa siihen, että on lääkäri. Toivon lääkäreille asianmukaista tuomiota aivan sen mukaan mitä laki asiasta sanoo.

        Oikeus tulee aikanaan päättämään sen mitä lääkärit tästä asiasta saavat. Minä en sitä päätöstä tule tekemään. Usein oikeudessa saa asiasta riippuen sekä tuomion, että joutuu maksamaan korvauksia. Jos vaivaudut lukemaan lehtiä, niin voit huomata sellaisen asian.

        Tässä tapauksessa tulee tuomio ihmisoikeusrikoksesta ja joutuvat maksamaan leikkaukseni mahdollisesti Thaimaassa.

        Ikä tuo tullessaan kokemuksia erilaisista asioista.

        Ikä on tuonut sinulle vain ruusuisia toiveunia.

        Lääkärit eivät joudu maksamaan sinulle penniäkään mistään, siitä voit olla varma vaikket sitä ehkä haluakaan uskoa.

        Eit on tehnyt monia niin järjenvastaisia ratkaisuja, että sieltä voit saada itsellesi myönteisen päätöksen mutta silloin maksajaksi joutuu suomen valtio. Tosin hekin voivat ehkä vedota siihen ettet suostu valtio maksamaan operaatioon suomessa ja joudut kärsimään osan kustannuksista omissa nahoissasi.


      • tapasi tunnetaan
        Mitä tarkoitat kirjoitti:

        sanalla transu?

        Aina kun tulee vaikea kysymys sinä kierrät vastauksen vastakysymylsellä. Nyt sitten sinulta on odotettavissa pitkä selitys miksi niin teet, mutta ei edelleenkään vastausta esitettyyn kysymykseen.


      • Minä en kierrä
        tapasi tunnetaan kirjoitti:

        Aina kun tulee vaikea kysymys sinä kierrät vastauksen vastakysymylsellä. Nyt sitten sinulta on odotettavissa pitkä selitys miksi niin teet, mutta ei edelleenkään vastausta esitettyyn kysymykseen.

        mitään kysymystä, mutta taidat tarkoittaa jotakin muuta.


      • junasi meni jo
        Lääkäreitä koskee kirjoitti:

        aivan sama laki kuin muitakin ihmisiä. Jos lääkäri tekee murhan, niin ei hän voi vedota pienemmän tuomion toivossa siihen, että on lääkäri. Toivon lääkäreille asianmukaista tuomiota aivan sen mukaan mitä laki asiasta sanoo.

        Oikeus tulee aikanaan päättämään sen mitä lääkärit tästä asiasta saavat. Minä en sitä päätöstä tule tekemään. Usein oikeudessa saa asiasta riippuen sekä tuomion, että joutuu maksamaan korvauksia. Jos vaivaudut lukemaan lehtiä, niin voit huomata sellaisen asian.

        Tässä tapauksessa tulee tuomio ihmisoikeusrikoksesta ja joutuvat maksamaan leikkaukseni mahdollisesti Thaimaassa.

        Ikä tuo tullessaan kokemuksia erilaisista asioista.

        Olisit korjauttanut itsesi aiemmin kuin kuusikymppisenä niin ei tarvitsisi täällä nyt valittaa. Sulla onkin ollut ihan kamala sukupuoliristiriita kun kestit elää miehenä niin pitkään ja nyt on sitten kiire saada pimpero kikkelin tilalle ennen arkkuun joutumista.


      • Suuret luulot
        Lääkäreitä koskee kirjoitti:

        aivan sama laki kuin muitakin ihmisiä. Jos lääkäri tekee murhan, niin ei hän voi vedota pienemmän tuomion toivossa siihen, että on lääkäri. Toivon lääkäreille asianmukaista tuomiota aivan sen mukaan mitä laki asiasta sanoo.

        Oikeus tulee aikanaan päättämään sen mitä lääkärit tästä asiasta saavat. Minä en sitä päätöstä tule tekemään. Usein oikeudessa saa asiasta riippuen sekä tuomion, että joutuu maksamaan korvauksia. Jos vaivaudut lukemaan lehtiä, niin voit huomata sellaisen asian.

        Tässä tapauksessa tulee tuomio ihmisoikeusrikoksesta ja joutuvat maksamaan leikkaukseni mahdollisesti Thaimaassa.

        Ikä tuo tullessaan kokemuksia erilaisista asioista.

        "Tässä tapauksessa tulee tuomio ihmisoikeusrikoksesta ja joutuvat maksamaan leikkaukseni mahdollisesti Thaimaassa."

        Nyt sinulla alkaa jo isopyörä heittämään kunnolla. Vaikka lääkärit saisikin langettavan tuomion, siitä selviäisi ehkäpä sakoilla (jotka maksetaan valtiolle) tai enintään lyhyellä ehdollisella vankeusrangaistuksella. Leikkaukseen et pääsisi kenenkään laskuun ainakaan ulkomaille. Ehkäpä jos kovapalkkainen asianajajasi olisi vaatimassa korvauksia (mutta sinähän sanoit ettet ole asianosainen) niin saisit jonkun pienen vahingonkorvauksen joka riittäisi enintään Töölön leikauslaskuun.


      • Edelleen sekoitat
        Suuret luulot kirjoitti:

        "Tässä tapauksessa tulee tuomio ihmisoikeusrikoksesta ja joutuvat maksamaan leikkaukseni mahdollisesti Thaimaassa."

        Nyt sinulla alkaa jo isopyörä heittämään kunnolla. Vaikka lääkärit saisikin langettavan tuomion, siitä selviäisi ehkäpä sakoilla (jotka maksetaan valtiolle) tai enintään lyhyellä ehdollisella vankeusrangaistuksella. Leikkaukseen et pääsisi kenenkään laskuun ainakaan ulkomaille. Ehkäpä jos kovapalkkainen asianajajasi olisi vaatimassa korvauksia (mutta sinähän sanoit ettet ole asianosainen) niin saisit jonkun pienen vahingonkorvauksen joka riittäisi enintään Töölön leikauslaskuun.

        kaksi eri asiaa etkä tunnu ymmärtävän mitä eroa on hoitovirheellä ja ihmisoikeusrikoksella. Miksi minä tarvitsisin jotain asianajajaa sellaisessa asiassa jossa toiset syyllistyvät rikokseen? Syyttäjä syyttää tehdystä rikoksesta ja oikeus tuomitsee

        Tyhmyydellesi minä en mahda mitään, mutta jos et tajua mitä eroa on noilla kahdella asialla, niin sille minä en voi mitään. Tunnut olevan kovin viisas vaikka et tiedä tapahtumia kokonaisuudessaan.


      • 14+11
        Edelleen sekoitat kirjoitti:

        kaksi eri asiaa etkä tunnu ymmärtävän mitä eroa on hoitovirheellä ja ihmisoikeusrikoksella. Miksi minä tarvitsisin jotain asianajajaa sellaisessa asiassa jossa toiset syyllistyvät rikokseen? Syyttäjä syyttää tehdystä rikoksesta ja oikeus tuomitsee

        Tyhmyydellesi minä en mahda mitään, mutta jos et tajua mitä eroa on noilla kahdella asialla, niin sille minä en voi mitään. Tunnut olevan kovin viisas vaikka et tiedä tapahtumia kokonaisuudessaan.

        Sittenhän sinä olet asiassa sivullinen jolla ei ole mitään oikeutta korvauksiin.


      • Millähän tavalla
        14+11 kirjoitti:

        Sittenhän sinä olet asiassa sivullinen jolla ei ole mitään oikeutta korvauksiin.

        minusta sivullinen tuli?


      • jurrismia joo
        Millähän tavalla kirjoitti:

        minusta sivullinen tuli?

        Olet totaalisen hakoteillä lakiasioissa.

        Jos syyttäjä lähtee ajamaan asiaa, mutta sinä et yhdy syytteeseen jäät asiassa sivulliseksi jolla ei ole oikeutta korvauksiin, mutta et myöskään joudu maksamaan oikeudenkäyntikuluja jos lääkärit voittavat. Hävitessään lääkärit/sairaala saattaa silloin saada sakot, mutta sinä et itse hyödy penniäkään.

        Syytteeseen yhtyminen taas käytännössä vaatii sinun palkkaamaan lakimiehen ellet itse satu olemaan sellainen. Se mahdollistaa sinulle korvaukset, mutta lakimiehen palkkiosta joudut aina itse maksamaan osan vaikka voittaisitkin. Jos taas häviät joudut maksamaan lääkärien/sairaalan lakimiesten palkkioista suuren osan.


      • Mikään laki ei
        jurrismia joo kirjoitti:

        Olet totaalisen hakoteillä lakiasioissa.

        Jos syyttäjä lähtee ajamaan asiaa, mutta sinä et yhdy syytteeseen jäät asiassa sivulliseksi jolla ei ole oikeutta korvauksiin, mutta et myöskään joudu maksamaan oikeudenkäyntikuluja jos lääkärit voittavat. Hävitessään lääkärit/sairaala saattaa silloin saada sakot, mutta sinä et itse hyödy penniäkään.

        Syytteeseen yhtyminen taas käytännössä vaatii sinun palkkaamaan lakimiehen ellet itse satu olemaan sellainen. Se mahdollistaa sinulle korvaukset, mutta lakimiehen palkkiosta joudut aina itse maksamaan osan vaikka voittaisitkin. Jos taas häviät joudut maksamaan lääkärien/sairaalan lakimiesten palkkioista suuren osan.

        minua pakota hankkimaan itsellenni lakmiestä. Voin esittää korvausvaatimukseni ilman lakimiestä

        Älä ala minulle opettamaan lain käyttöä. Poikani pahoinpideltiin ja siitä asiasta oltiin hiljattain oikeudessa. Poikani sai korvauksen laittomasta uhkauksesta vaikka vaatimus esitettiin kirjallisena. Hovioikeus ei edes ksäittele kaikkia asioita suullisesti.


      • Kiertelyä
        Minä en kierrä kirjoitti:

        mitään kysymystä, mutta taidat tarkoittaa jotakin muuta.

        Kiertelyä taas, vähän kuten ennustettiinkin.


      • No niin
        Mikään laki ei kirjoitti:

        minua pakota hankkimaan itsellenni lakmiestä. Voin esittää korvausvaatimukseni ilman lakimiestä

        Älä ala minulle opettamaan lain käyttöä. Poikani pahoinpideltiin ja siitä asiasta oltiin hiljattain oikeudessa. Poikani sai korvauksen laittomasta uhkauksesta vaikka vaatimus esitettiin kirjallisena. Hovioikeus ei edes ksäittele kaikkia asioita suullisesti.

        "uhri ei joudu maksamaan mitään sillä syyttäjä käynnistää oikeusprosessin"
        Näin kirjoitit tänne palstalle hetki sitten.

        Nyt oletkin sitä mieltä että esität itse oikeudelle vaatimuksen. Hyvä niin, mutta silloin olet itsekin ajamassa syytettä lääkäreitä vastaan ja kun häviätte joudut osaltasi korvausvelvolliseksi lääkäreiden oikeuskuluista.

        Vai luuletko saavasi olla sellainen vapaamatkustaja joka kerää mahdollisen hyödyn, mutta ei joudu osallistumaan kustannuksiin?


      • Dfg fe
        termit selviksi kirjoitti:

        Harmi vaan ettei sukupuolta vaihdeta kirurgisella leikkauksella, vaan maistraatissa muutamalla paperilla. ;)

        Saatuasi papereihin uuden sukupuolen olet ehkä lain silmissä saanut vaihdettua identiteettisi. Mutta 95% ihmisistä pitää sinua edelleen sinä mitä olit syntyessäsi.


      • rikoksen uhrikisi
        No niin kirjoitti:

        "uhri ei joudu maksamaan mitään sillä syyttäjä käynnistää oikeusprosessin"
        Näin kirjoitit tänne palstalle hetki sitten.

        Nyt oletkin sitä mieltä että esität itse oikeudelle vaatimuksen. Hyvä niin, mutta silloin olet itsekin ajamassa syytettä lääkäreitä vastaan ja kun häviätte joudut osaltasi korvausvelvolliseksi lääkäreiden oikeuskuluista.

        Vai luuletko saavasi olla sellainen vapaamatkustaja joka kerää mahdollisen hyödyn, mutta ei joudu osallistumaan kustannuksiin?

        joutunut on oikeutettu saamaan korvauksen mikäli oikeus niin toteaa. Minä en häviä siinä mitään jos esitän korvausvaatimuksen enkä myöskään joudu maksamaan mitään.

        Siviilioikeudenkäynti on aivan eri asia kuin rikosoikeus. Jos et vielä ole sitä tajunnut, niin kannattaisi alkaa ymmärtämään mistä on kysymys.

        Jyrki Järvilehdon tapauksessa syyttäjä vaati hänelle tuomiota ja sen lisäksi kuolleen perhe haki korvauksia. Järvilehto voitti mutta ei siinä onnettomuudessa kuolleen omaiset joutuneet hänen oikeuskulujaan maksamaan koska kyseessä oli rikosasia.

        Minä en aja syytettä lääkäreitä vastaan vaan se tulee olemaan syyttäjä. Samalla vain esitetään korvausvaatimus.


      • .....
        Dfg fe kirjoitti:

        Saatuasi papereihin uuden sukupuolen olet ehkä lain silmissä saanut vaihdettua identiteettisi. Mutta 95% ihmisistä pitää sinua edelleen sinä mitä olit syntyessäsi.

        Ei vaan ainakin 99% pitää sinua sen sukupuolen edustajana miltä näytät.


      • jurrismista
        rikoksen uhrikisi kirjoitti:

        joutunut on oikeutettu saamaan korvauksen mikäli oikeus niin toteaa. Minä en häviä siinä mitään jos esitän korvausvaatimuksen enkä myöskään joudu maksamaan mitään.

        Siviilioikeudenkäynti on aivan eri asia kuin rikosoikeus. Jos et vielä ole sitä tajunnut, niin kannattaisi alkaa ymmärtämään mistä on kysymys.

        Jyrki Järvilehdon tapauksessa syyttäjä vaati hänelle tuomiota ja sen lisäksi kuolleen perhe haki korvauksia. Järvilehto voitti mutta ei siinä onnettomuudessa kuolleen omaiset joutuneet hänen oikeuskulujaan maksamaan koska kyseessä oli rikosasia.

        Minä en aja syytettä lääkäreitä vastaan vaan se tulee olemaan syyttäjä. Samalla vain esitetään korvausvaatimus.

        Järvilehdon tapaus osoittaa selvästi vaan sen, että hyvän ( ja samalla kalliin ) lakimiehen merkitystä ei auta unohtaa. Laki kun on kaikille sama, mutta joillain on paremmat lakimiehet.
        Kuinka kalliiseen sinulla on varaa ja olisiko lääkärien palkoilla varaa palkata kuitenkin vieöä vähän kalliimpi lakimies. Mitä jos he vaativat sinulta oikeudessa vaikka selvitystä siitä mihin lainkohtiin ja syntyneeseen vahinkoon vaatimuksesi perustuu. Osaatko edes oikeita pykäliä nimetä?
        Mutta olethan sinä lakiasiantuntija, kun poikasikin on saanut korvauksia ilmeisesti itselaaditun vaatimuskirjelmän perusteella.


      • Etkö tosiaan vieläkä
        jurrismista kirjoitti:

        Järvilehdon tapaus osoittaa selvästi vaan sen, että hyvän ( ja samalla kalliin ) lakimiehen merkitystä ei auta unohtaa. Laki kun on kaikille sama, mutta joillain on paremmat lakimiehet.
        Kuinka kalliiseen sinulla on varaa ja olisiko lääkärien palkoilla varaa palkata kuitenkin vieöä vähän kalliimpi lakimies. Mitä jos he vaativat sinulta oikeudessa vaikka selvitystä siitä mihin lainkohtiin ja syntyneeseen vahinkoon vaatimuksesi perustuu. Osaatko edes oikeita pykäliä nimetä?
        Mutta olethan sinä lakiasiantuntija, kun poikasikin on saanut korvauksia ilmeisesti itselaaditun vaatimuskirjelmän perusteella.

        tajua sitä asiaa, että syyttäjä syyttää en minä. Minun ei ole pakko edes mennä oikuteen jos en halua.

        Vaikea uskoa, että olet ihan oikeasti tyhmä. Toistan vielä kerran sen asian, että minä en tarvitse mitään lakimiestä sillä minua ei syytetä oikeudessa. Lääkäreiden lakimies voi kysellä syyttäjältä sitä mihin kohtaan hän syytteensä perustaa. Syyttäjä tulee kyllä mainitsemaan haastehakemuksessa sen asian, että mitä asiaa syyte koskee.


      • 1 plus 2
        Etkö tosiaan vieläkä kirjoitti:

        tajua sitä asiaa, että syyttäjä syyttää en minä. Minun ei ole pakko edes mennä oikuteen jos en halua.

        Vaikea uskoa, että olet ihan oikeasti tyhmä. Toistan vielä kerran sen asian, että minä en tarvitse mitään lakimiestä sillä minua ei syytetä oikeudessa. Lääkäreiden lakimies voi kysellä syyttäjältä sitä mihin kohtaan hän syytteensä perustaa. Syyttäjä tulee kyllä mainitsemaan haastehakemuksessa sen asian, että mitä asiaa syyte koskee.

        Ja kun esität korvausvaatimuksen, olet myös korvausvelvollinen hävitessäsi


      • Onko mukavaa
        1 plus 2 kirjoitti:

        Ja kun esität korvausvaatimuksen, olet myös korvausvelvollinen hävitessäsi

        täällä esittää tyhmyytensä?


      • 1 plus 4
        ..... kirjoitti:

        Ei vaan ainakin 99% pitää sinua sen sukupuolen edustajana miltä näytät.

        Harhaluulo.

        Paha sellainen.


      • takarivin taavi
        Dfg fe kirjoitti:

        Saatuasi papereihin uuden sukupuolen olet ehkä lain silmissä saanut vaihdettua identiteettisi. Mutta 95% ihmisistä pitää sinua edelleen sinä mitä olit syntyessäsi.

        "Saatuasi papereihin uuden sukupuolen olet ehkä lain silmissä saanut vaihdettua identiteettisi. Mutta 95% ihmisistä pitää sinua edelleen sinä mitä olit syntyessäsi. "

        Prosentin tarkkuudella sanottuna 100% ihmisistä ei ole koskaan kuullutkaan minusta. Te narsistit julkisuudenkipeydessänne olette itse aiheuttaneet tätä asiaa koskevat ongelmanne.


      • Älä unta näe
        Suomessa on kirjoitti:

        potilaslaki ja se antaa määräajat missä ajassa pitää leikkauksiin päästä. On sitten rintojen poisto tai joku muu leikkaus niin määräajat ovat samat.

        Lääkärit voivat koska tahansa lopettaa hoidot eikä niiden tarvitse mistään määräajoista. Hoidot voidaan eikä lääkäreiden tarvitse edes syytä kertoa. Ja jos kertovatkin, niin se voi olla mikä tahansa tekaistu syy. Jos uskoo ja luottaa Suomen terveyden hoitoon, niin sitten uskoo myös Joulupukkiin.


      • Lopeta jo!
        Älä unta näe kirjoitti:

        Lääkärit voivat koska tahansa lopettaa hoidot eikä niiden tarvitse mistään määräajoista. Hoidot voidaan eikä lääkäreiden tarvitse edes syytä kertoa. Ja jos kertovatkin, niin se voi olla mikä tahansa tekaistu syy. Jos uskoo ja luottaa Suomen terveyden hoitoon, niin sitten uskoo myös Joulupukkiin.

        Kyllästyttää saman jauhaminen.


      • Jauhan asiaa niin
        Lopeta jo! kirjoitti:

        Kyllästyttää saman jauhaminen.

        kauan kunnes lääkärit on saatu vastuuseen ihmisoikeusrikoksesta. Tuskinpa sen sinua pitäisi haitata jos asiaa pidän esillä.


      • 15+20
        Jauhan asiaa niin kirjoitti:

        kauan kunnes lääkärit on saatu vastuuseen ihmisoikeusrikoksesta. Tuskinpa sen sinua pitäisi haitata jos asiaa pidän esillä.

        Joudut jauhamaan pitkään. Joudut valittamaan vielä eteenpäinkin.


      • Mitä auttaa?
        Jauhan asiaa niin kirjoitti:

        kauan kunnes lääkärit on saatu vastuuseen ihmisoikeusrikoksesta. Tuskinpa sen sinua pitäisi haitata jos asiaa pidän esillä.

        Kerro miten hyödyt konkreettisesti siitä että ärsytät kirjoituksillasi tämän palstan lukijat?

        Miten se edistää asiaasi?


      • Mitähän te tekisitte
        Mitä auttaa? kirjoitti:

        Kerro miten hyödyt konkreettisesti siitä että ärsytät kirjoituksillasi tämän palstan lukijat?

        Miten se edistää asiaasi?

        jos olisitte samassa tilanteessa? Jos teiltä lopetaan tai olisi lopetettu hoidot ilman lääketieteellistä perustetta, niin varmasti pitäisitte siitä ääntä. Tähän päivään mennessä minulle ei ole esitetty mitään lääketieteellistä syytä tähän asiaan.

        Minulle on ainoastaan sanottu jostain mystisestä uhkauksesta.


      • Mietitty valmiiksi
        Mitähän te tekisitte kirjoitti:

        jos olisitte samassa tilanteessa? Jos teiltä lopetaan tai olisi lopetettu hoidot ilman lääketieteellistä perustetta, niin varmasti pitäisitte siitä ääntä. Tähän päivään mennessä minulle ei ole esitetty mitään lääketieteellistä syytä tähän asiaan.

        Minulle on ainoastaan sanottu jostain mystisestä uhkauksesta.

        Päätin jo ennen diagnoosia että olipa tulos mitä tahansa, elän loppuelämäni naisena. Aloittaessani ei edes luvattu leikkausta.


      • On kaksi eri asiaa
        Mietitty valmiiksi kirjoitti:

        Päätin jo ennen diagnoosia että olipa tulos mitä tahansa, elän loppuelämäni naisena. Aloittaessani ei edes luvattu leikkausta.

        elää naisena tai olla nainen. Jos sinulla ei ole naisen sukuelintä et voi olla nainen sillä olet vain joku sekasikiö.


      • Vastaus kiitos
        Mitähän te tekisitte kirjoitti:

        jos olisitte samassa tilanteessa? Jos teiltä lopetaan tai olisi lopetettu hoidot ilman lääketieteellistä perustetta, niin varmasti pitäisitte siitä ääntä. Tähän päivään mennessä minulle ei ole esitetty mitään lääketieteellistä syytä tähän asiaan.

        Minulle on ainoastaan sanottu jostain mystisestä uhkauksesta.

        Vastaa nyt siihen mitä sinulta kysyttiin, eli
        "Kerro miten hyödyt konkreettisesti siitä että ärsytät kirjoituksillasi tämän palstan lukijat?"


      • Pitääkö siitä
        Vastaus kiitos kirjoitti:

        Vastaa nyt siihen mitä sinulta kysyttiin, eli
        "Kerro miten hyödyt konkreettisesti siitä että ärsytät kirjoituksillasi tämän palstan lukijat?"

        jotain hyötyä? Minulle on myös aivan samantekevää ärsytänkö jotakuta. Minä elän omaa elämääni ja eläkää te omaanne. En tarvitse laumaa toisia ts ihmisiä ympärilleni voidakseni elää, kuten suurin osa muista ts henkilöistä tarvitsee.


      • Elämää elämää
        Pitääkö siitä kirjoitti:

        jotain hyötyä? Minulle on myös aivan samantekevää ärsytänkö jotakuta. Minä elän omaa elämääni ja eläkää te omaanne. En tarvitse laumaa toisia ts ihmisiä ympärilleni voidakseni elää, kuten suurin osa muista ts henkilöistä tarvitsee.

        "En tarvitse laumaa toisia ts ihmisiä ympärilleni voidakseni elää,"

        Vaikuttaa siltä, että sinun ainoa elämäsi on täällä ja muita ärsyttämällä saat siihen jotain tarkoitusta. Ilo olla avuksi.

        Mielestäni sinun kuitenkin kannattaisi uhrata energiasi johonkin hyödyllisempään.


      • AlienIndie
        Suomessa on kirjoitti:

        potilaslaki ja se antaa määräajat missä ajassa pitää leikkauksiin päästä. On sitten rintojen poisto tai joku muu leikkaus niin määräajat ovat samat.

        Itse asiassa tämä on paskaa.


      • AlienIndie
        järki olla pitää kirjoitti:

        Transut saavat luvan ymmärtää että ensin hoidetaan ne jotka on oikeasti sairaita ja jos aikaa sekä määrärahaa vielä jää, niin sitten vasta sukupuolenvaihtajat.

        Tässä onkin mielenkiintoinen koetinkivi teille taloususkonnon oppeihin hurahtaneille transsukupuolisille. Mikäli olette eri mieltä tämän kirjoittajan kanssa siitä, että "ensin hoidetaan ne jotka on oikeasti sairaita ja jos aikaa sekä määrärahaa vielä jää, niin sitten vasta sukupuolenvaihtajat" niin oletteko sitä siksi että A) mielestänne transsukupuoliset tulee hoitaa ennen kaikkia muita vai B) ihmisten hyvinvointia ei saa alistaa rahalle, vaan molemmat pitää pystyä hoitamaan? Jos olette ensimmäistä mieltä, teille ärähtää monikin ihminen, ja aivan syystä. Sen sijaan jos olette jälkimmäistä mieltä, ette menetä mitään etuja suhteessa vaihtoehtoon A. Mutta se että voisitte olla jälkimmäistä mielktä edellyttää että myönnätte rahan olevan keinotekoinen instituutio jonka luomista keinotekoisista rajoitteista on mahdollista vapautua pelkällä hyvällä tahdolla eikä mikään luonnonlain kaltainen rajoite. Tämän takia olen sitä mieltä että kaikkien vaikeuksia kokeneiden tulisi yhtenä rintamana ryhtyä taisteluun rahataloutta vastaan. Varsinkin kaikkien transsukupuolisten, koska me tiedämme kaikki, että näillä hoidoilla on KIIRE. Transsukupuolinen, joka on taloususkonnon pronssikautisten oppien kannattaja, on omiensa petturi, koska hänen uskontonsa takia moni transsukupuolinen joutuu kärsimään, kun hoidot viivästyvät siksi kun "budjetti tuli täyteen".


      • Minulla on hyvinkin
        Elämää elämää kirjoitti:

        "En tarvitse laumaa toisia ts ihmisiä ympärilleni voidakseni elää,"

        Vaikuttaa siltä, että sinun ainoa elämäsi on täällä ja muita ärsyttämällä saat siihen jotain tarkoitusta. Ilo olla avuksi.

        Mielestäni sinun kuitenkin kannattaisi uhrata energiasi johonkin hyödyllisempään.

        paljon muuta tekemistä kuten teillä muilla jotka ette uskalla naamaanne näyttää kodin ulkopuolella. Netissä on ihan tarpeeksi näitä suomalaisia ts naisia jotka edelleen ovat mies lookissa.


      • AlienIndie
        1 plus 4 kirjoitti:

        Harhaluulo.

        Paha sellainen.

        Itse asiassa tämä on totta. Vaikka pukeuduin lukiossa ja ylioopistossa naisten osastolta ostettuihin vaatteisiin kaikki pitivät "feminiinisenä nörttimiehenä". Yksi nettituttu sanoi suoraan että ei rupea naisena sellaista pitämään jolla on munat. (Löytyy IRC-galleriasta nimimerkillä niidel.) Suurin osa ihmisistä ei anna armoa; heitä on kyettävä hämäämään täydellisesti, tai saat heitlä tuimaa kohtelua, koska heillä ei ole minkäännäköistä empatiakykyä eli sisäsyntyistä halua kunnioittaa toisen itseilmaisun vapautta ja identiteettiä.


      • hoitoja odottava
        AlienIndie kirjoitti:

        Tässä onkin mielenkiintoinen koetinkivi teille taloususkonnon oppeihin hurahtaneille transsukupuolisille. Mikäli olette eri mieltä tämän kirjoittajan kanssa siitä, että "ensin hoidetaan ne jotka on oikeasti sairaita ja jos aikaa sekä määrärahaa vielä jää, niin sitten vasta sukupuolenvaihtajat" niin oletteko sitä siksi että A) mielestänne transsukupuoliset tulee hoitaa ennen kaikkia muita vai B) ihmisten hyvinvointia ei saa alistaa rahalle, vaan molemmat pitää pystyä hoitamaan? Jos olette ensimmäistä mieltä, teille ärähtää monikin ihminen, ja aivan syystä. Sen sijaan jos olette jälkimmäistä mieltä, ette menetä mitään etuja suhteessa vaihtoehtoon A. Mutta se että voisitte olla jälkimmäistä mielktä edellyttää että myönnätte rahan olevan keinotekoinen instituutio jonka luomista keinotekoisista rajoitteista on mahdollista vapautua pelkällä hyvällä tahdolla eikä mikään luonnonlain kaltainen rajoite. Tämän takia olen sitä mieltä että kaikkien vaikeuksia kokeneiden tulisi yhtenä rintamana ryhtyä taisteluun rahataloutta vastaan. Varsinkin kaikkien transsukupuolisten, koska me tiedämme kaikki, että näillä hoidoilla on KIIRE. Transsukupuolinen, joka on taloususkonnon pronssikautisten oppien kannattaja, on omiensa petturi, koska hänen uskontonsa takia moni transsukupuolinen joutuu kärsimään, kun hoidot viivästyvät siksi kun "budjetti tuli täyteen".

        Kyllä mun puolesta oikeasti kiireellisemmät tapaukset saavat hoitoa ennen mua, mutta en voi hyväksyä sitä, että meidän tarvitsemia hoitoja lykätään koko ajan eteenpäin jotta saataisiin nämä "oikeat" tapaukset hoidettua. Mehän olemme yhteiskunnan mielestä täysin turhia, meitä ei tarvitse ottaa vakavasti ja hoitoja meille voi antaa kun lääkäriä huvittaa.

        Siihen en ota kantaa, kuinka nämä kiireelliset ja ei-kiireelliset hoitoa tarvitsevat tulisi luokitella, koska mulla ei ole sellaiseen vaadittavaa koulutusta tai muuta taustatietoa. Samat lääkärit niistä kuitenkin päättää, jotka katsovat ettei meille tarvitse hoitoa järjestää kuin vasta viimeisenä.


      • Turha toivo
        On kaksi eri asiaa kirjoitti:

        elää naisena tai olla nainen. Jos sinulla ei ole naisen sukuelintä et voi olla nainen sillä olet vain joku sekasikiö.

        Ei leikkaus tuo naisen sukuelinta.
        Mutta se poistaa miehen sukuelimet.


      • Netti elämää
        Minulla on hyvinkin kirjoitti:

        paljon muuta tekemistä kuten teillä muilla jotka ette uskalla naamaanne näyttää kodin ulkopuolella. Netissä on ihan tarpeeksi näitä suomalaisia ts naisia jotka edelleen ovat mies lookissa.

        Oli yö tai päivä, ei mene kun pari tuntia vastatessasi kysymyksiin tai kumotessasi sinusta esitettyjä väitteitä.

        Antaa hyvin selkeä kuvan siitä missä elämäsi nykyään on. Netissä!


      • klhjkjhkg
        Turha toivo kirjoitti:

        Ei leikkaus tuo naisen sukuelinta.
        Mutta se poistaa miehen sukuelimet.

        Aika lähelle kyllä päästään, toiminnallisesti jopa suhteellisen hyvin. Pieniä eroja jää jo fyysisten ongelmien vuoksikin, kaikkea ei pystytä lisäämään neovaginaan. Bartholin rauhasia ei voi saada ja klitoriksen hermopäätteitä on vähemmän neliösentillä, mutta siinäpä sitten onkin ainoat suurimmat puutteet. Sisäiset sukuelimet tietenkin puuttuu, mutta niin puuttuu aika monelta cis-naiselta ja iän kertyessä vielä useammalta.

        Miehen sukuelimistä ei poisteta kuin sukurauhaset jotka ovat vain haitaksi hormonitoiminnalle, sekä paisuvaiset tarpeettomina. Loput käytetään hyödyksi.


      • Oletko pitänyt oikei
        Netti elämää kirjoitti:

        Oli yö tai päivä, ei mene kun pari tuntia vastatessasi kysymyksiin tai kumotessasi sinusta esitettyjä väitteitä.

        Antaa hyvin selkeä kuvan siitä missä elämäsi nykyään on. Netissä!

        kirjaa siitä, kuinka usein täällä olen. Mielestäni välillä olen pitkäänkin täältä poissa sillä reissuilla minulla ei ole läppäriä mukana.

        Sinulle tuskin kuuluu kuinka usein täällä joku on.


      • Eroa on
        klhjkjhkg kirjoitti:

        Aika lähelle kyllä päästään, toiminnallisesti jopa suhteellisen hyvin. Pieniä eroja jää jo fyysisten ongelmien vuoksikin, kaikkea ei pystytä lisäämään neovaginaan. Bartholin rauhasia ei voi saada ja klitoriksen hermopäätteitä on vähemmän neliösentillä, mutta siinäpä sitten onkin ainoat suurimmat puutteet. Sisäiset sukuelimet tietenkin puuttuu, mutta niin puuttuu aika monelta cis-naiselta ja iän kertyessä vielä useammalta.

        Miehen sukuelimistä ei poisteta kuin sukurauhaset jotka ovat vain haitaksi hormonitoiminnalle, sekä paisuvaiset tarpeettomina. Loput käytetään hyödyksi.

        Aika kauas jäädään oikeasta. Panemiseen se kelpaa joillekin, mutta muuten on kaukana aidosta.

        Kiveksien ja paisuvaisten poiston jälkeen ei miehen elimistä jää jäljelle kun nahkaa ja jotain vähäistä määrää kudosta.


      • Helppo selvittää
        Oletko pitänyt oikei kirjoitti:

        kirjaa siitä, kuinka usein täällä olen. Mielestäni välillä olen pitkäänkin täältä poissa sillä reissuilla minulla ei ole läppäriä mukana.

        Sinulle tuskin kuuluu kuinka usein täällä joku on.

        Ei tervitse pitää kirjaa sinun kirjoituksistasi. Päivämäärä ja kellonaika näkyy viestissä nimimerkin vieressä


    • melkoneJäTkÄ

      Oli kyllä iha oma IRC. Miks mun pitäs muka esittäö 14 v jos oikeesti oon ?? Mä en vaa ymmärrä. Melkein kukaa ei ota mua tosissaa. Mutta kysymys niille jotka ottaa nii kannattaisko mun mennä armejaan enne ku meen siuhe tutkimuksee vai sen jälkee ku se on kokonaa tehty ?? Ja kauan kestää se koko juttu se tukimus ja ne leikkaukset ja ne kaikki yhteesä eli minkä ikäsenä on kokonaa mies ??

      • lopeta jo

        Älä viitsi enää leikkiä.

        Jos olet se mitä väität, ota yhteyttä transtukeen.


      • Turha viivytys

        Ei kannata lykätä prosessia niin pitkälle että kävisit ensin armeijan vapaaehtoisena. Kyllä ne kutsuu palvelukseen heti kun saat miehen henkkarin. Mitä aikaisemmin pääsee korjausprosessiin, sitä paremmat on tulokset.


      • Jotain sinne päin

        Kokonaan miestä sinusta ei tule koskaan. Ulkonäkö saattaa olla kohtalainen, mutta lapsia et 'miehenä' pysty tekemään.


      • yks vaan
        Jotain sinne päin kirjoitti:

        Kokonaan miestä sinusta ei tule koskaan. Ulkonäkö saattaa olla kohtalainen, mutta lapsia et 'miehenä' pysty tekemään.

        Eli sinun mielestäsi kaikki miehet, jotka eivät pysty saattamaan naista raskaaksi, eivät ole oikeasti miehiä? No niin, valoja tauluun nyt!

        Ulkonäöllisesti useimmat transmiehet ovat aivan yhtä komeita kuin cis-miehetkin, jotkut jopa komeampiakin. Kauneus kun on katsojan silmässä, ja "rumia" ihmisiä löytyy aina taustoista huolimatta.


      • Aito on aito
        yks vaan kirjoitti:

        Eli sinun mielestäsi kaikki miehet, jotka eivät pysty saattamaan naista raskaaksi, eivät ole oikeasti miehiä? No niin, valoja tauluun nyt!

        Ulkonäöllisesti useimmat transmiehet ovat aivan yhtä komeita kuin cis-miehetkin, jotkut jopa komeampiakin. Kauneus kun on katsojan silmässä, ja "rumia" ihmisiä löytyy aina taustoista huolimatta.

        Naisethan tunnetusti suorastaan himoitsevat steriilejä miehiä joilla peniskin on keinotekoinen.


      • Mitä kukin hakee
        yks vaan kirjoitti:

        Eli sinun mielestäsi kaikki miehet, jotka eivät pysty saattamaan naista raskaaksi, eivät ole oikeasti miehiä? No niin, valoja tauluun nyt!

        Ulkonäöllisesti useimmat transmiehet ovat aivan yhtä komeita kuin cis-miehetkin, jotkut jopa komeampiakin. Kauneus kun on katsojan silmässä, ja "rumia" ihmisiä löytyy aina taustoista huolimatta.

        Aika moni naimaikäinen sinkkunainen tekee kumppania hakiessaan selväksi, että mies jolla on lapsiluku täynnä ei kiinnosta.

        Uskoakseni siinä samalla suljetaan pois myös ne miehet jotka eivät pysty lisääntymään.


      • ........
        Jotain sinne päin kirjoitti:

        Kokonaan miestä sinusta ei tule koskaan. Ulkonäkö saattaa olla kohtalainen, mutta lapsia et 'miehenä' pysty tekemään.

        Hyvinhän nuo muutamat suomalaiset transmiehet ovat tehneet lapsia. Ehkäpä tulevaisuudessa vielä enemmän jos laki muuttuu.


      • vssssvnsdfvnsv
        Mitä kukin hakee kirjoitti:

        Aika moni naimaikäinen sinkkunainen tekee kumppania hakiessaan selväksi, että mies jolla on lapsiluku täynnä ei kiinnosta.

        Uskoakseni siinä samalla suljetaan pois myös ne miehet jotka eivät pysty lisääntymään.

        Transmies voi sen lapsen pyöräyttää itsekin, mutta helpommalla pääsee, jos tyttöystävä tai vaimo synnyttää. Sperma tuskin maailmasta heti loppuu.


      • näin se käy
        vssssvnsdfvnsv kirjoitti:

        Transmies voi sen lapsen pyöräyttää itsekin, mutta helpommalla pääsee, jos tyttöystävä tai vaimo synnyttää. Sperma tuskin maailmasta heti loppuu.

        Mielenkiintoista.

        Transmies ehdottaa naiselle avioliittoa ja kertoo olevansa vielä toistaiseksi biologisesti lisääntymiskykyinen nainen. Samalla hän ehdottaa että hankitaan lapset nyt suhteen aluksi vaikka keinohedelmöityksellä, tai isketään kapakasta miehiä joiden annetaan leipoa pullat uuniin vaikka molemmille.
        Sen jälkeen kun muutama vuosi on kulunut ja kun lapsia on tarpeeksi hän leikkauttaa itsensä mieheksi ja hankkii penisproteesin tai strap-onin että voidaan harrastaa seksiä kotonakin.

        Ihan selkeä ehdotus, mutta kuinka monen naisen luulet suostuvan tähän järkeenkäypään ehdotukseen?


      • Jaa-allu
        näin se käy kirjoitti:

        Mielenkiintoista.

        Transmies ehdottaa naiselle avioliittoa ja kertoo olevansa vielä toistaiseksi biologisesti lisääntymiskykyinen nainen. Samalla hän ehdottaa että hankitaan lapset nyt suhteen aluksi vaikka keinohedelmöityksellä, tai isketään kapakasta miehiä joiden annetaan leipoa pullat uuniin vaikka molemmille.
        Sen jälkeen kun muutama vuosi on kulunut ja kun lapsia on tarpeeksi hän leikkauttaa itsensä mieheksi ja hankkii penisproteesin tai strap-onin että voidaan harrastaa seksiä kotonakin.

        Ihan selkeä ehdotus, mutta kuinka monen naisen luulet suostuvan tähän järkeenkäypään ehdotukseen?

        Tod näk ei tärppää


      • juoppoiskä
        näin se käy kirjoitti:

        Mielenkiintoista.

        Transmies ehdottaa naiselle avioliittoa ja kertoo olevansa vielä toistaiseksi biologisesti lisääntymiskykyinen nainen. Samalla hän ehdottaa että hankitaan lapset nyt suhteen aluksi vaikka keinohedelmöityksellä, tai isketään kapakasta miehiä joiden annetaan leipoa pullat uuniin vaikka molemmille.
        Sen jälkeen kun muutama vuosi on kulunut ja kun lapsia on tarpeeksi hän leikkauttaa itsensä mieheksi ja hankkii penisproteesin tai strap-onin että voidaan harrastaa seksiä kotonakin.

        Ihan selkeä ehdotus, mutta kuinka monen naisen luulet suostuvan tähän järkeenkäypään ehdotukseen?

        Kuinka monen naisen luulet haluavan jonkun random räkälän juopon siittävän hänen tulevan lapsensa?


      • vähissä on
        juoppoiskä kirjoitti:

        Kuinka monen naisen luulet haluavan jonkun random räkälän juopon siittävän hänen tulevan lapsensa?

        Harva. Mutta niitäkin on joille sekin kelpaa.


      • AlienIndie
        yks vaan kirjoitti:

        Eli sinun mielestäsi kaikki miehet, jotka eivät pysty saattamaan naista raskaaksi, eivät ole oikeasti miehiä? No niin, valoja tauluun nyt!

        Ulkonäöllisesti useimmat transmiehet ovat aivan yhtä komeita kuin cis-miehetkin, jotkut jopa komeampiakin. Kauneus kun on katsojan silmässä, ja "rumia" ihmisiä löytyy aina taustoista huolimatta.

        Miksi ei? 1800-luvulla oli yleistä että vasta isäksi tai äidiksi tullut oli mies tai nainen, jossain Itä-Euroopan maissa käsittääkseni vieläkin. Näkemys että kaikkien ihmisten pitäisi saada olla miehiä tai naisia riippumatta avioliittostatuksesta, vanhemmuudesta tai edes lisääntymiskyvystä on lähinnä seksin päälle rakennettu ajatus. Jos myönnettäisiin ettei seksi ole elämässä tärkeää, häviäisi tarve myöskin sukupuoliroolien esittämiselle seksikumppanien houkuttelemiseksi. Päätyisimme siihen että on ihan luontevaa ajatella, että vasta synnyttänyt on nainen, ja kaikki siihen saakka ovat de facto sukupuolettomia.


    • KovakinJätkä

      Jättäkää jätkä jo rauhaan. Itte oon 15 vuotias ftm ja olin ihan yhtä tietämätön ennen ku otin asioista selvää. Tiedän jutuista ihan yhtä paljon kun te "aikuiset ja kypsät transihmiset" jotka dissaatte itseänne nuorempaa. Ja jos melkoneJäTkÄ oikeasti valehteleekin, niin onpahan hänellä siinä tapauksessa ollut halvat huvit.
      Ja miksi vitussa tämän(tai no, vuotta nuoremman) ikäisenä ei voisi lueskella englanninkielisiä sivuja??? Itse olen ollut aktiivinen netissä englanninkielisillä sivuilla kahdeksanvuotiaasta lähtien! (Mikä tietenkin vaikuttaa nykyiseen hyvään englanninkielen taitoon)

      Joten jos teillä ei ole mitään ystävällistä sanottavaa, olkaa hyvä ja painukaa vittuun. Lapsellista kohdella nuorta tuolla tavalla.

      melkoineJäTkÄlle vielä sen verran, että kannattaa googlailla, paljon. Ja tsiigaa se wtftm.org, itsekkin olen siellä. Apua saat luultavasti helpommin kun tälläsillä kysymyspalstoilla kyselleen. ;)

      • uutta peliin

        Ja nyt otit sitten seuraavan roolin, ymmärtäväinen ikä-ja kohtalotoveri puolustamassa sielunveljeä.


      • ......
        uutta peliin kirjoitti:

        Ja nyt otit sitten seuraavan roolin, ymmärtäväinen ikä-ja kohtalotoveri puolustamassa sielunveljeä.

        Nyt on sitten opetettu aloittaja ja sen kaveri palstan tavoille. Täältä ei kannata kysellä muuta kuin paremman palstan osoitetta ja siirtyä sinne.

        Täällä on nämä muutamat joille ei mene mikään selitys läpi. Ne muutamat luulee keskustelevansa keskenään ja yrittää paljastaa oletetun kaverin höynäytysyritykset.


      • epäluuloinen paska
        ...... kirjoitti:

        Nyt on sitten opetettu aloittaja ja sen kaveri palstan tavoille. Täältä ei kannata kysellä muuta kuin paremman palstan osoitetta ja siirtyä sinne.

        Täällä on nämä muutamat joille ei mene mikään selitys läpi. Ne muutamat luulee keskustelevansa keskenään ja yrittää paljastaa oletetun kaverin höynäytysyritykset.

        Ei kannata uskoa läheskään kaikkea mitä kuulee. Terve ennakkoluulo säästää useasti joutumasta naurunalaiseksi.

        Ftm on selkeä vähemmistö transpukupuolisissa ja nyt on ykskaks osunut kaksi teini-ikäistä tänne neuvoja kysymään ja jakamaan. Pidänkin itseäni sairaaloisen vainoharhaisena kun en nielaise tarinaa nahkoineen ja karvoineen.


      • Ei eläkeläinen
        epäluuloinen paska kirjoitti:

        Ei kannata uskoa läheskään kaikkea mitä kuulee. Terve ennakkoluulo säästää useasti joutumasta naurunalaiseksi.

        Ftm on selkeä vähemmistö transpukupuolisissa ja nyt on ykskaks osunut kaksi teini-ikäistä tänne neuvoja kysymään ja jakamaan. Pidänkin itseäni sairaaloisen vainoharhaisena kun en nielaise tarinaa nahkoineen ja karvoineen.

        Mtf/ftm=50/50, joten hiljaa eläkeläinen


      • en eläkkeellä minäkään
        Ei eläkeläinen kirjoitti:

        Mtf/ftm=50/50, joten hiljaa eläkeläinen

        Riippuen lähteestä mtf on n 3 - 5 kertaa yleisempää kun ftm. 50:50 luvun olet vetänyt omasta hiastasi.


      • tsemppiä nuoret

        Ei kannata välittää näistä palstan "fiksuista" transnaisista. Ihmeellistä valittamista heillä milloin mistäkin. Eivät vaikuta kovin tyytyväisiltä elämäänsä. Transmiehet ei täällä kitise vaan elävät tyytyväisinä elämäänsä vaikka ei kaikki olekkaan kropassa priimaa. Hienoa että tiedostaa asian jo nuorena ja hakee tietoa ja lähtee korjausprosessiin jos se on itselle oikea tie.


      • lkkjlhjh
        en eläkkeellä minäkään kirjoitti:

        Riippuen lähteestä mtf on n 3 - 5 kertaa yleisempää kun ftm. 50:50 luvun olet vetänyt omasta hiastasi.

        Jos lähteesi tiedot ovat 30 vuotta vanhoja, väittämäsi pitää paikkansa. Nykyisin jakauma on n. 50/50, transmiehiä voi tulla jo hiukan enemmän (ainakin Suomessa). Tämä tieto on varmaa koska se on saatu suomalaisilta transtutkimusyksiköiden johtavilta psykiatreilta (kai he itse tietävät tutkimiensa henkilöiden sukupuolen).


      • Täysin perseestä
        lkkjlhjh kirjoitti:

        Jos lähteesi tiedot ovat 30 vuotta vanhoja, väittämäsi pitää paikkansa. Nykyisin jakauma on n. 50/50, transmiehiä voi tulla jo hiukan enemmän (ainakin Suomessa). Tämä tieto on varmaa koska se on saatu suomalaisilta transtutkimusyksiköiden johtavilta psykiatreilta (kai he itse tietävät tutkimiensa henkilöiden sukupuolen).

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Transsukupuolisuus

        Tuosta kun luet, niin transsukupuolisuus on biologisilla miehillä vähintään 3, ehkä jopa 20 kertaa yleisempää kun biologisilla naisilla.

        Väitteesi 50:50 on täyttä huuhaata.


      • wikipaska
        Täysin perseestä kirjoitti:

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Transsukupuolisuus

        Tuosta kun luet, niin transsukupuolisuus on biologisilla miehillä vähintään 3, ehkä jopa 20 kertaa yleisempää kun biologisilla naisilla.

        Väitteesi 50:50 on täyttä huuhaata.

        Wikipedia ei ole luotettava tietolähde, koska sinne voi melkeimpä kuka tahansa mennä kirjoittamaan. Etsippä luotettavampi lähde väitteellesi.


      • faktaa esiin
        wikipaska kirjoitti:

        Wikipedia ei ole luotettava tietolähde, koska sinne voi melkeimpä kuka tahansa mennä kirjoittamaan. Etsippä luotettavampi lähde väitteellesi.

        Kas kun et ole itse löytänyt mitään todistetta omalle väitteellesi. Ainoastaan epämääräinen kommentti ylilääkärin puheista.


      • ken tietää
        lkkjlhjh kirjoitti:

        Jos lähteesi tiedot ovat 30 vuotta vanhoja, väittämäsi pitää paikkansa. Nykyisin jakauma on n. 50/50, transmiehiä voi tulla jo hiukan enemmän (ainakin Suomessa). Tämä tieto on varmaa koska se on saatu suomalaisilta transtutkimusyksiköiden johtavilta psykiatreilta (kai he itse tietävät tutkimiensa henkilöiden sukupuolen).

        Tietääkö psykologi sukupuolen. Potilaat ainakin useasti ovat siitä erimieltä.


      • mtftm

      • .....
        Täysin perseestä kirjoitti:

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Transsukupuolisuus

        Tuosta kun luet, niin transsukupuolisuus on biologisilla miehillä vähintään 3, ehkä jopa 20 kertaa yleisempää kun biologisilla naisilla.

        Väitteesi 50:50 on täyttä huuhaata.

        Jospa kävisin muuttamassa nuo numerot toisinpäin niin sinulta menisi pätevän lähteen lukemat sekaisin. Todellakin nuo lukemat pitää korjata Wikiin koska ne ovat vanhaa tietoa.


      • .........
        ken tietää kirjoitti:

        Tietääkö psykologi sukupuolen. Potilaat ainakin useasti ovat siitä erimieltä.

        Psykologista en tiedä, hän vain tutkii että pää on kunnossa. Mutta tutkimusta tekevä psykiatri katsoo tutkittavan papereista ensimmäisellä kerralla kumpi sukupuoli on sinne merkitty. Eihän siinä ole mitään epäselvää.


      • wiki vs suomi24

      • AlienIndie
        lkkjlhjh kirjoitti:

        Jos lähteesi tiedot ovat 30 vuotta vanhoja, väittämäsi pitää paikkansa. Nykyisin jakauma on n. 50/50, transmiehiä voi tulla jo hiukan enemmän (ainakin Suomessa). Tämä tieto on varmaa koska se on saatu suomalaisilta transtutkimusyksiköiden johtavilta psykiatreilta (kai he itse tietävät tutkimiensa henkilöiden sukupuolen).

        Jos tosiaan suhde on 50:50 on se viimeistään todiste siitä että sukupuoli on sosiaalinen konstruktio. Sillä väitetyt biologiset määräytymismekanismit ovat kompleksisia, ja on erittäin epätodennäköistä että ne voisivat mennä kahdella aivan erilaisella tavalla pieleen yhtä suurella todennäköisyydellä.


    Ketjusta on poistettu 14 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1883
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1446
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1411
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      15
      1394
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1365
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      9
      1356
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1337
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1270
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1197
    Aihe