Lihottaako diabetes lääkkeet, jättäiskö hakematta apteekista?

Tiia Peetikko

Hei minulla todettiin juuri ll-tyypin diabetes. Itseaiheutettua, väärät ruokailutavat syöty ruoka. Vähäinen liikunta.
Nyt minua on peloteltu, että paino nousee entisestään lääkkeillä. Yritän nyt pudottaa painoa omaehtoisesti. Jos en hakis lääkkeitä ollenkaan? Arvot ylittyvät hiukan sallitun rajan. Ylipainoa n. 15 kg.
Kertokaaa kokemuksianne.

41

2629

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minä pudotin Lchf ruokavaliolla painoa 10 viikon aikana noin 7 kg ja sain sokerit suunnilleen kohdalleen, eli pillerit pois käytöstä. Koleterolilääkkeet ovat myös nykyään apteekin hyllyillä.
      En ota kantaa kannattaako pillereitä hakea, mutta osaan sanoa, että pystyt pudottamaan painoasi 15 kg noin 6-7 kk aikana vähentämäälä hiilihydraatit minimiin ja syömällä muutoin normaalia ruokaa. Itse käytän voita ja oliivi/rypsiöljyä, mutta kaikki kevyttuotteet ja margariinit ovat "hylkylistoilla".
      Ruokavalion muutos pitää toteuttaa vain pitkällä suunnitelmalla, eli väärät ravinteet kokonaan pois ostoslistoilta.

    • VP?

      Laitetaanpa nyt min mielestäni erittäin yksinkertainen selitys (pätee myös tieten mielestä). Mieti sitten mielessäsi mitä voit asialle tehdä.
      Suurin syy lihomiseen on korkeat insuliinitasot. Ne saat kun syöt runsaasti hiilihydraattia =sokeria ja sokeria. Kun keho pelaa hiilihdraateilla ovat sen rasvasolut kiinni ja hiilihydraatti palaa. Se mää mitä et ennätä polttamaan muuttuu rasvaksi ja varastoituu kehosi rasvasolihin.
      Kun otet energiasi rasvasta ja kehosi on oppinut käyttämään rasvaa energiana niin rasvasolusi ovat auki ja poltat rasv 24 h vuorokaudessa. Diabeetikolle mieleinen vastaus on tietenkin myös se että näin tehdessäsi lääkityksen määrä vähenee ja useilla 2:lla jopa lopuu. Toisinsanoen et tarvitse enää ehkä aikaisemmin käyttäämääsi insuliinia ruiskeena (kehon insuliinitaso askee).


      Jokainen päättää itse omasta terveydestään ja mitä sille tekee.

      http://lchf3356.blogit.fi/diabetes-–-nain-saat-normaalin-verensokerin/

      http://lchf3356.blogit.fi/tyhmempikin-tajuaa-syyllinen-on-insuliini/

      (Tämä on jälleen kirjoitus jota yläpidossa on vaikea hväksyä. Sinähän olet se laiska joka et hoida terveyttäsi syömällä vähemmän kuin kulutat ja juoksemalla tunteja päivittäin kieli vyön alla ilman sen suurempaa hyötyä. Heille ei mahdu päähän että liikunta on kaikille tarpeen sopivassa määrin, kun taas riehuminen väärällä ravinnolla on todisteusti melko mitääntekemätön menetelmä)

      • Tiia Peetikko

        Hei kiitos molemmille vastaajille: uusajattelijalle ja VP:lle, ihan järkeenkäypää ja mielenkiintoisia linkkejä. Nyt olen hiilarittomallia dieetillä, tai hiilarit on minimissä. Olo on hyvä, ei närästä, ei turvota, mutta mieli ja vatsa huutaa hiilihydraattia epätoivoisena. Olen ollut viljamössöriippuvainen jo vuosia, yritin äsken pureksia pähkinöitä, Toivottavasti en ratkea..mitähän voisi leivän tilalle keksiä? Kaupan karppileivät ei sovi, samoin ei myös gluteenittomat sämpylät ym. mitä kaupan pakasteelta ja hyllyiltä löytyy. Maissi, hirssi ja tattari aiheuttaa myös närästystä. Mitä näiden tilalle?


      • Syö vähemmän
        Tiia Peetikko kirjoitti:

        Hei kiitos molemmille vastaajille: uusajattelijalle ja VP:lle, ihan järkeenkäypää ja mielenkiintoisia linkkejä. Nyt olen hiilarittomallia dieetillä, tai hiilarit on minimissä. Olo on hyvä, ei närästä, ei turvota, mutta mieli ja vatsa huutaa hiilihydraattia epätoivoisena. Olen ollut viljamössöriippuvainen jo vuosia, yritin äsken pureksia pähkinöitä, Toivottavasti en ratkea..mitähän voisi leivän tilalle keksiä? Kaupan karppileivät ei sovi, samoin ei myös gluteenittomat sämpylät ym. mitä kaupan pakasteelta ja hyllyiltä löytyy. Maissi, hirssi ja tattari aiheuttaa myös närästystä. Mitä näiden tilalle?

        Jotkin diabeteslääkkeet, mm. alkuvaiheessa määrättävä metformiini voi laihduttaa jonkin verran. Suurin vaikutus on kuitenkin vähentää hiilihydraatteja (erityisesti vaaleita leivonnaisia), mutta samalla on myös varottava ettei syöty kalorimäärä jopa lisäänny jos hiilihydraatit korvaa muulla ruualla. Esimerkiksi pähkinät ovat energiatehokkaita ja niitä ei saa syödä päivittäin kovin paljon. Kunnollinen monipuolinen ruoka pitää parhaiten nälän loitolla. Kun kroppa tottuu vähempään ruokaan, nälkäkin häviää pienillä annoksilla.


      • Rasvasolut

        Laittaisitko linkkejä joihinkin LUOTETTAVIIN tutkimuksiin (esim. PubMedista löytyviin), joissa selvitetään auki ja kiinni olevien rasvasolujen mekanismeja. Asia kiinnostaa, biokemian luennoilla se ei tullut vastaan. Kiitos.


      • Rasvasolut
        Rasvasolut kirjoitti:

        Laittaisitko linkkejä joihinkin LUOTETTAVIIN tutkimuksiin (esim. PubMedista löytyviin), joissa selvitetään auki ja kiinni olevien rasvasolujen mekanismeja. Asia kiinnostaa, biokemian luennoilla se ei tullut vastaan. Kiitos.

        Tämä pyyntö oli siis tarkoitettu VP?:lle, mutta tuli väärään kohtaan.


    • VP?

      Tiia Peetikko

      Kokeile hapankorppua, päälle voita j korkearasvaista juustoa ja / tai salamimakkaraa.

      • Tiia Peetikko

        Hei VP, hapankorppu (rakastan kyllä sitä) närästää ilman happolääkitystä ja niitäkään (somac. losec ym.) ei aina viitsi syödä. Eli pieni, vähäinenkin vilja närästää: polttaa rintalastassa ja nousee ruokatorvessa ylös, alas. Pitäisi nyt oppia kai leipomaan jotain leipää siemenistä?

        Tiia


    • VP?

      Pekonia ja voita paketti päivässä.

    • D1.

      Mikä on räkänkka ? Onko se joku lintumutantti ?

    • VP?

      D1

      Vilkaise peiliin.

    • VP?
      • Tiia Peetikko

        Kiitos, seuraan tilannetta jonkin aikaa, ehkä rohkenen jossain vaiheessa laittaa yksityisviestiä. :)


      • Varovaisuutta!
        Tiia Peetikko kirjoitti:

        Kiitos, seuraan tilannetta jonkin aikaa, ehkä rohkenen jossain vaiheessa laittaa yksityisviestiä. :)

        Mieti vielä kaksi kertaa ennen kuin alat viestittelemään Veijon kanssa. Veijo on näitä VHH-hurahtaneita ja voit saada muita sairauksia jos lähdet hänen kelkkaansa. Lääkäriltäsi saat oikeat neuvot.


      • Tiia Peetikko
        Varovaisuutta! kirjoitti:

        Mieti vielä kaksi kertaa ennen kuin alat viestittelemään Veijon kanssa. Veijo on näitä VHH-hurahtaneita ja voit saada muita sairauksia jos lähdet hänen kelkkaansa. Lääkäriltäsi saat oikeat neuvot.

        Hei, kiitos varoituksesta. Sen verran olen kehäraakki monessa suhteessa, että en usko, että alan tekemään älyttömyyksiä kuitenkaan. Itse olen kuitenkin syypää omaan tilanteeseeni, eli juuri puhjenneeseen diabetekseen. Sokeriarvot selkeästi parantuneet vähähiilarisella ravinnolla. Olo on hyvä. Ja en todellakaan ala syömään voipakettia päivässä tai pekonia, joka on aivan liian suolaista minun makuuni.
        Pidän Antti Heikkilän neuvoja hyvinä myös.
        Eli olen siivonnut ruokavalioni niin, että en syö hillarihöttöä kuten aiemmin. Jos teen pihvin, syön sen kanssa runsaasti salaattia, jossa on erivärisiä vihanneksi.
        Laitan kohtuudella kermaa ja voita ruokiin ja salaattiin, en paketti ja purkki tolkulla. Eihän se ollut tarkoitus, että kermaa ja voita syödään kaksin käsin, vaan antamaan makua ruokaan ja pitämään nälkää?

        Olen nyt tässä viikonlopun lukenut paljon kaikenlaista. Mutta edelleen kysyn lisää mielipiteitä lääkityksestä, lihottaako se, kuten joissan varotetaan?

        Ja kiitos KAIKILLE vastanneille!


      • Tiia Peetikko
        Tiia Peetikko kirjoitti:

        Hei, kiitos varoituksesta. Sen verran olen kehäraakki monessa suhteessa, että en usko, että alan tekemään älyttömyyksiä kuitenkaan. Itse olen kuitenkin syypää omaan tilanteeseeni, eli juuri puhjenneeseen diabetekseen. Sokeriarvot selkeästi parantuneet vähähiilarisella ravinnolla. Olo on hyvä. Ja en todellakaan ala syömään voipakettia päivässä tai pekonia, joka on aivan liian suolaista minun makuuni.
        Pidän Antti Heikkilän neuvoja hyvinä myös.
        Eli olen siivonnut ruokavalioni niin, että en syö hillarihöttöä kuten aiemmin. Jos teen pihvin, syön sen kanssa runsaasti salaattia, jossa on erivärisiä vihanneksi.
        Laitan kohtuudella kermaa ja voita ruokiin ja salaattiin, en paketti ja purkki tolkulla. Eihän se ollut tarkoitus, että kermaa ja voita syödään kaksin käsin, vaan antamaan makua ruokaan ja pitämään nälkää?

        Olen nyt tässä viikonlopun lukenut paljon kaikenlaista. Mutta edelleen kysyn lisää mielipiteitä lääkityksestä, lihottaako se, kuten joissan varotetaan?

        Ja kiitos KAIKILLE vastanneille!

        Ja sen olen unohtanut sanoa, että minun kohdalla puhutaan tässä vaiheessa tablettilääkityksestä.

        Tiia


      • ...
        Tiia Peetikko kirjoitti:

        Ja sen olen unohtanut sanoa, että minun kohdalla puhutaan tässä vaiheessa tablettilääkityksestä.

        Tiia

        Tablettilääkitys ei lihota.


      • Tiia Peetikko kirjoitti:

        Ja sen olen unohtanut sanoa, että minun kohdalla puhutaan tässä vaiheessa tablettilääkityksestä.

        Tiia

        Tablettien tarkoituksena on auttaa hiilihydraattien sulamista rasvaksi, eli lisää tehoa koneeseen ja lihotukseen.
        Minulla itselläni paino pääsi karkaamaan 10 kg ja diabeteshoitaja alkoi vihjailemaan lääkityksen lisäämisestä. Otimme aikalisän ja minä itseäni niskasta kiinni ja niin oli hoitja tyytyväisenä hiljaa seuraavassa kokeessa. Nyt painoa pois 7 kg ja pillerit pois, mutta yksikin hyvä kahvipulla liikaa heilauttaa minulla lukemia ylöspäin. Silti nautiskelen silloin tällöin jäätelöstäkin jne. Lääkkeet hyvä, mutta ruokavalio parempi.

        Itse luin Antti Heikkilän kirjan pariinkin kertaan. Toinen hyvä oli Annika Dahlgvistin "Karppaus" kirja ja sitten olen vieraillut myös asiaa tuntevan Veijo Puustisen sivustoilla. Tietoa löytyy kun vain haluaa ottaa selvää.

        Yhteenvetona Sinulle suositeltiin vähemmän hiilihydraattia siältävän ruokavalion toteutusta ja "varo kirjoittelemasta Veijolle", minä kyllä rohkenen.


      • Tiia Peetikko
        uusajattelija kirjoitti:

        Tablettien tarkoituksena on auttaa hiilihydraattien sulamista rasvaksi, eli lisää tehoa koneeseen ja lihotukseen.
        Minulla itselläni paino pääsi karkaamaan 10 kg ja diabeteshoitaja alkoi vihjailemaan lääkityksen lisäämisestä. Otimme aikalisän ja minä itseäni niskasta kiinni ja niin oli hoitja tyytyväisenä hiljaa seuraavassa kokeessa. Nyt painoa pois 7 kg ja pillerit pois, mutta yksikin hyvä kahvipulla liikaa heilauttaa minulla lukemia ylöspäin. Silti nautiskelen silloin tällöin jäätelöstäkin jne. Lääkkeet hyvä, mutta ruokavalio parempi.

        Itse luin Antti Heikkilän kirjan pariinkin kertaan. Toinen hyvä oli Annika Dahlgvistin "Karppaus" kirja ja sitten olen vieraillut myös asiaa tuntevan Veijo Puustisen sivustoilla. Tietoa löytyy kun vain haluaa ottaa selvää.

        Yhteenvetona Sinulle suositeltiin vähemmän hiilihydraattia siältävän ruokavalion toteutusta ja "varo kirjoittelemasta Veijolle", minä kyllä rohkenen.

        Uusajattelija, kiitos sinulle. Luin kyllä sivuja ja suosittelin myös ystävilleni, jotka huomasivat kanssa monen asian loksahtavan paikalleen.
        Olin karppidieetillä joskus muutama vuosi sitten, paino laski silloin kuukaudessa 6kg, mutta silloin en vielä kamppaillut verensokerin kanssa ollenkaan. Sitten pikkuhiljaa helpot mössöt alkoivat taas maistua. Mikäs sen helpompaa työpäivän jälkeen, kun tehdä pino voileipiä.

        Meillä aikusella, jokaisella on kuitenkin itsellämme vastuu siitä, mitä syömme. Sille taas emme voi mitään, mitä elimistömme ei kestä. Minä en kestä viljoja ja hiilihydraattipitoisia ruokia. Hapan neste ruokatorvessa ja suussa kertovat pian, onko jossain tuotteessa, mitä olen syönyt ollut hiilihydraattia liikaa.
        Juuri tuossa katsoin paahdetun sipulin hiilih.pitoisuutta 40g sadassa, eipä ihme, että korvensi taas. Nyt teen kaikki lihat natural versiona. Eli en osta hunajamarinanissa kanaa tai jossain muussa liemessä uitettuja lihoja ja pihvejä.

        Onneksi on vaihtoehtoja, itse en uskalla sanoa ääneen kenellekään viljattomasta ruokavaliosta, ihmiset suuttuu tosi herkästi. Tuntuu, että ainut syy hyväksyä viljaton ruokavalio on keliakia.


      • Huuuhaata
        uusajattelija kirjoitti:

        Tablettien tarkoituksena on auttaa hiilihydraattien sulamista rasvaksi, eli lisää tehoa koneeseen ja lihotukseen.
        Minulla itselläni paino pääsi karkaamaan 10 kg ja diabeteshoitaja alkoi vihjailemaan lääkityksen lisäämisestä. Otimme aikalisän ja minä itseäni niskasta kiinni ja niin oli hoitja tyytyväisenä hiljaa seuraavassa kokeessa. Nyt painoa pois 7 kg ja pillerit pois, mutta yksikin hyvä kahvipulla liikaa heilauttaa minulla lukemia ylöspäin. Silti nautiskelen silloin tällöin jäätelöstäkin jne. Lääkkeet hyvä, mutta ruokavalio parempi.

        Itse luin Antti Heikkilän kirjan pariinkin kertaan. Toinen hyvä oli Annika Dahlgvistin "Karppaus" kirja ja sitten olen vieraillut myös asiaa tuntevan Veijo Puustisen sivustoilla. Tietoa löytyy kun vain haluaa ottaa selvää.

        Yhteenvetona Sinulle suositeltiin vähemmän hiilihydraattia siältävän ruokavalion toteutusta ja "varo kirjoittelemasta Veijolle", minä kyllä rohkenen.

        "Tablettien tarkoituksena on auttaa hiilihydraattien sulamista rasvaksi, eli lisää tehoa koneeseen ja lihotukseen."

        Höpö höpö, mistä olet tuollaista keksinyt. Erityyppiset pillerit jotka on tarkoitettu diabeteksen hoitoon, vaikuttavat eri toimintamekanismeihin, mutta tuollaista tulkintaa en ole ennen kuullut.


    • VP?

      Varovaisuutta!

      Olet pelkästään naurettava.

    • mansikka.

      Insuliini lihottaa.

      Kokeile ravinnon muutosta.

    • D1.

      Eikö Veijo tajua että mainonta ja piilomainonta on täällä kielletty ?

      • Kyllä Veijon jokaisen blogivihjeen takana on terveyttä parantavaa tekstiä ja ohjeistusta, eivätkä ne maksa mitään. Tiedottaminen ja mainonta ovat kaksi eriasiaa, eli jälkimmäisessä myydään jotakin.

        Kyllä näillä sivustoilla löytyy paljon viitteitä vihjeteidostoinhin joista minä ainakin olen varsin tyytyväinen. Diabetesliittoakin joku suosittaa, mutta niissä löytyy harvineisen epäpätevää tekstiä diabetikolle, Veijolla on parempaa tietoa.

        Toisilla sitten löytyy sitä "negatiivisempaa palutetta" diabetikoille.


      • D1.
        uusajattelija kirjoitti:

        Kyllä Veijon jokaisen blogivihjeen takana on terveyttä parantavaa tekstiä ja ohjeistusta, eivätkä ne maksa mitään. Tiedottaminen ja mainonta ovat kaksi eriasiaa, eli jälkimmäisessä myydään jotakin.

        Kyllä näillä sivustoilla löytyy paljon viitteitä vihjeteidostoinhin joista minä ainakin olen varsin tyytyväinen. Diabetesliittoakin joku suosittaa, mutta niissä löytyy harvineisen epäpätevää tekstiä diabetikolle, Veijolla on parempaa tietoa.

        Toisilla sitten löytyy sitä "negatiivisempaa palutetta" diabetikoille.

        Eli uusajattelijan mielestä Veijon blogisivuilla ei ole MAINOKSIA ?


    • VP?

      D1

      Mitä minä mainostan blogissani? Oletko täysin sekopää. Minulle on tarjottu ottaa vastaan mainoksia blogiini mutta yritysten tuotanto ei sovi siihen mitä mieltä olen.
      Jos lasket mainokseksi sisareni oikien firman maininnan blogissani niin omahan on murheesi. Mnä kutsun sitä ystävällisyydeksi taitavien rakentajien kohdalla. Yhtään senttiä en ole laskuttaut.

      Ota selvää mitä siitä mitä ystävällisyydelä ja hyvällä käytöksellä tarkoitetaan. Ota selvää myös siitä kuinka älytöntä on ölähdellä vieraisiin pöytiin kuin joku kylähullu kun ei ole mitään sanottavaa.

    • D1.

      Blogisivullesi ei edes pääse ohittamatta mainosta. Ja sielläkin on monta mainosta.....kutsu sitä ihan miksi huvittaa.

      • Jokaiselle jotakii

        D 1. Onkohan VP kotisivut ns. ilmaiset ja sitten ilkeä kääntöpuoli asiassa on tuo kultarahaksi mainos, joka iskee siihen? Anvyway, ei kannata liikaa takertua VP.n sanoihin ja kirjoituksiin, jos omalle kohdalle ei kolahda. Valinnan vapaus on olemassa. Vastuu on jokaisella itsellään.

        Minusta VP kirjoittaa asiallisesti ja olen linkittänyt hänen sivuja tutuille. Turha riidellä, tulokset puhuvat jokaisen kohdalla puolestaan. :)


      • Karsintaa
        Jokaiselle jotakii kirjoitti:

        D 1. Onkohan VP kotisivut ns. ilmaiset ja sitten ilkeä kääntöpuoli asiassa on tuo kultarahaksi mainos, joka iskee siihen? Anvyway, ei kannata liikaa takertua VP.n sanoihin ja kirjoituksiin, jos omalle kohdalle ei kolahda. Valinnan vapaus on olemassa. Vastuu on jokaisella itsellään.

        Minusta VP kirjoittaa asiallisesti ja olen linkittänyt hänen sivuja tutuille. Turha riidellä, tulokset puhuvat jokaisen kohdalla puolestaan. :)

        Mutta Veijon ohjeita ei pidä noudattaa sokeasti vaan arvioitava mitä niistä on järkeviä ja mitkä jopa terveydelle vaarallisia.


    • VP?

      D1

      valitettavasti asia on niin että ne mainokset joista puhut eivät ole mnun päätettävisäni.
      Niillä rahoittaa sivun omistaja sen että minulla on ilmainen blogi. Näin voi myös jakaa tietoa ja omia kokemuksiani ilmaiseksi.

      Mitä sinä jaat???

      • Vai etkö osaa

        Perusta blogisivusi omalle tietokoneellesi niin ei tarvitse palvella jotain bulvaaneja.


      • Vai etkö osaa kirjoitti:

        Perusta blogisivusi omalle tietokoneellesi niin ei tarvitse palvella jotain bulvaaneja.

        Tässä nyt selvisi, että Veijon sivulle päästäkseen ei "kultaa tarvitse muttaa rahaksi" vaan sivu on ilmaiseksi käytössä. Sitten D1 näyttäisi olevan "bogiongelma" joka poistuisi "omalla tietokoneella" mutta kuka sen sitten maksaisi kuluineen.

        Minulla puolestaan ei ole mitään ongelmaa, kunhan vai kytken virran pois ON/OFF nappulaa kääntämäällä ja pääsen vaikkapa Suomi24 keskusteluun ja halutessa vaikka Veijon blogiin kunhan sähkölaskuni maksan.

        Toisilla on suuret murheet muiden asioista, mutta minulla diabetes on hoidossa osin Heikkilän ja Dahlgvistin oppien mukaan ja sitten lisään tietojani mm Veijon bogista ja edelleen ilman korvauksia.

        Kyllä toisilla keskustelijoilla asiaakin löytyy, kiitos heille.

        Hiilihydraatteja kannattaa kyllä pitää jatkuvasti vähemmällä, sillä liika on liikaa syömisessäkin. Minulla tuli ensin ylipainot, sitten diabetes ja parään vielä verenkierto-ongelmiakin. Sydän on vielä kohdallaan.


    • VP?

      Vai etkö osaa

      Kaikkea ei taritse osata itse eikä kaikki ole millään tavalla niin kovin tarpeellistakaan. Toisalta perheestä löytyy suuren amerikkalaisen lääkeyhtiön IT-päällikkö joten mikään tietoneita koskevaei ole isompi ongelma.
      On hyvä kun ihmisellä on ystäviä ja auttaminen toimii molempiin suuntin.

      • Oletko nuuka

        Toimin parinkin yhdistyksen webmasterina eikä kummallakaan sivustolla ole mainoksen mainosta. Eikä silti tule kalliiksi, muutama kymppi vuodessa niin saa täysin sitoutumattoman nettihotellin käyttöön. Kun vielä laittaa muutaman kympin lisää, saa vielä sivuston nimeksi vaikka oman nimensä.


    • VP?

      Oletko nuuka

      Sivu käsittelee diabetesta.
      Muiden ihmisten rahoila on helppo olla ei nuuka.

      • Oletko nuuka

        Miksi sitten pidät blogiasi palvelimella joka tyrkyttää kaikenlaisia diabetekseen liittymättömiä mainoksia.

        Omista nettisivuistani (ei ole mainoksia) maksan jopa enemmän kuin näistä yhdistysten palveluista.

        Taitaa harmittaa kun et osaa vaikka olet minua paljon nuorempi.


      • VP?
        Oletko nuuka kirjoitti:

        Miksi sitten pidät blogiasi palvelimella joka tyrkyttää kaikenlaisia diabetekseen liittymättömiä mainoksia.

        Omista nettisivuistani (ei ole mainoksia) maksan jopa enemmän kuin näistä yhdistysten palveluista.

        Taitaa harmittaa kun et osaa vaikka olet minua paljon nuorempi.

        Oletko nuuka

        Oletko nuija?


      • D1.
        VP? kirjoitti:

        Oletko nuuka

        Oletko nuija?

        Veijo se vaan jaksaa olla kohtelias ihmisille...


    • kahvipapuja2

      Onko kenelläkään tietoa siitä, että voiko ihminen , jolla on diabetes, kokeilla Puhdas Caps Vihreä kahvipapu-uutetta. Jossain näin ettei saisi käyttää. Ja mihin perustuu, jos ei saa käyttää.

    • Anonyymi

      Suolisto hormooni piikki kerran viikossa niin auttaa

    • Anonyymi

      Ei. Päinvastoin on uusia diabeteslääkkeitä, joilla saadaan paino putoamaan.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1525
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      171
      1220
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      104
      1070
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      957
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      83
      885
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      66
      803
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      40
      777
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      60
      744
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      743
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      738
    Aihe