Onko kenelläkään tietoa asiasta?
Yritin etsiä tietoa asiasta, mutta en löytänyt ainakaan oman kuntani kohdalta tietoa asiasta. Joidenkin muiden kuntien sivuilta löysin, että passi kustannettaisiin ulkomaalaistaustaisille - esim. sellaisille, jotka haluavat päästä käymään kotimaassaan.
Ja olen jälkihuollossa, eli en ole aivan ''tavallinen'' sossuasiakas.
Maksaako sossu passin?
18
1036
Vastaukset
- Ei ei ei
Ei maksa.
- harkinnanvaraista
En tiedä passista mutta itse sain henkilöllisyystodistukseen tarvittavat rahat kun ei ollut minkäänlaisia henkilöllisyyspapereita. Se vanha oli 90 luvulta mutta kun ei ollut enää käypä mihinkään..
- Mikä paikkakunta?
Millä paikkakunnalla ne tuommosia kustantaa? Kyllä henkkarit, passit, ajokortit ja muut todistukset pitää hoitaa siitä perusnormista - näin ainakin tässä pikkukaupungissa.
- harkinnanvaraista
Mikä paikkakunta? kirjoitti:
Millä paikkakunnalla ne tuommosia kustantaa? Kyllä henkkarit, passit, ajokortit ja muut todistukset pitää hoitaa siitä perusnormista - näin ainakin tässä pikkukaupungissa.
Ei kaikille kustannakkaan vaan se on harkinnanvaraista.
- ;Mm;
Hei!
Kannatta varmaan kysyä sun jälkihuollon työntekijältä. Sitä kautta saattaisit ehkä paremmin tukea passin hankkimiseen saada. Käytännöt toki vaihtelee varmaan paikkakunnittain. - Petu...
Jos ei ole mitään käypää henkilöllisyystodistusta niin mielestäni sossun sellainen pitää kustantaa. Ja passi on halvempi kuin henkilökortti.
Syynä voi olla vaikkapa se, että nykypäivänä henkilöllisyystodistus on välttämätön eikä sen hankkimisen kuluja ole sisällytetty perusosaan.
http://toimeentulotuki.net/sosiaalitoimisto/henkkarit.php - ei kaikkea yhteisk.
Jos passi tai henkkari on mennyt vanhaksi, niin säästämällä vaikka vitonen kuussa sen saat hommattua. Se on sitä elämänhallintaa kun ennakoi tälläiset jutut.
- hohhoijaaa345
Säästämällä vitosen kuussa säästämiseen menee vuosi, passikuvien kanssa yli vuosikin. Miten elät ilman papereita yli vuoden?
- köyhä45
Minun pitää säästää joka kuukausi 20€/kk pesukoneeseen, sillä en tiedä milloin 18 vuotta vanha koneeni hajoa. Minun pitää säästää 20€/kk tietokoneeseen, sillä 7 vuotta vanha koneeni ei jaksa pyöritä edes selainta, että saisin edes laskut maksettua. Minun pitää säästää 10€/kk pölynimuriin, sillä sekin on jo yli 10 vuotta vanha ja voi hajota milloin vaan. Samoin kahvikeittimeen, polkupyörään, talvitakkiin, talvikenkiin, housuihin, sänkykin on hajoamisillaan, jne... En saa niin paljon, että kaikkeen "säästämiseen" rahat riittäisivät.
- 292829
ENNAKOIMALLA,ei se passi päivässä vanhene. Sen verran tulee seurata omia asioita. Tietenkin sossun sekin pitäisi hoitaa.
Voi vee näitä uusavuttomia.- ...
Alapas 292829 elää 477 eurolla/kk, ja ennakoi, ja kommentoi ja jaa ohjeitaisi sitten kun olet vuoden selvinnyt, ja kerro paljonko tuosta 477/kk olet saanut säästöön jäämään. Kiitos!
- voi vee teitä
Mene marjaan tai kerää pulloja, eli mahdollisuuksia on, jos vitonen kuussa on liikaa säästää, onkohan jossain jotain turhaa. Helvetin pummit.
- Tikkurila123
Millä lähden ja missä yövyn? Kaikki metsiköt, minne pyörällä pääsin oli putipuhtaita, mustikoista ei ollut jäljellä edes lehtiä. 5 tunnin jälkeen ei saanut kerättyä edes puol litraa marjoa. Ja pidemmälle ei ole varaa lähteä, kun bussilippu maksaa enemmän kuin marjoja saa kerättyä. Puhumattakaan siitä, että jossain pitäisi yöpyä jos pidemmälle lähtee.
Ja pulloja on kerännyt 7 vuotta, viime vuonna jouduin lopettamaan sillä kilpailu tuli mahdottomaksi ja pullojen takia oli lähteä jopa henki. Kolme kertaa sain turpaan, kun tulin vahingossa toisen pullonkerääjän alueelle ja polkupyörästä on puukolla puhjettu renkaat jo lukuisia kertoja. Vahinkojen korjaaminen maksoi jo enemmän kuin pulloilla sai kerättyä rahaa. Pullonkerääjillä on omat reviirit kuin huumediilereillä ja jos joku tulee toisen alueelle, niin nyrkit alkavat heilua. - Veron alaista tuloa
Tikkurila123 kirjoitti:
Millä lähden ja missä yövyn? Kaikki metsiköt, minne pyörällä pääsin oli putipuhtaita, mustikoista ei ollut jäljellä edes lehtiä. 5 tunnin jälkeen ei saanut kerättyä edes puol litraa marjoa. Ja pidemmälle ei ole varaa lähteä, kun bussilippu maksaa enemmän kuin marjoja saa kerättyä. Puhumattakaan siitä, että jossain pitäisi yöpyä jos pidemmälle lähtee.
Ja pulloja on kerännyt 7 vuotta, viime vuonna jouduin lopettamaan sillä kilpailu tuli mahdottomaksi ja pullojen takia oli lähteä jopa henki. Kolme kertaa sain turpaan, kun tulin vahingossa toisen pullonkerääjän alueelle ja polkupyörästä on puukolla puhjettu renkaat jo lukuisia kertoja. Vahinkojen korjaaminen maksoi jo enemmän kuin pulloilla sai kerättyä rahaa. Pullonkerääjillä on omat reviirit kuin huumediilereillä ja jos joku tulee toisen alueelle, niin nyrkit alkavat heilua.Sitäpaitsi verottajan mielestä pullojenkin keräämisestä pitää maksaa veroa!
Eli ne tulot vaikuttavat toimeentulotukeesi vähentämällä sitä (jos virallisesti mennään)
Siksi ne kaupoissa nykyään vaativat siihen kuittiin allekirjoituksen. (Keräävät sitten kuitit talteen ja lähettävät verottajalle;)
- hei kaveri, onko hen
Mulla vanheni passi viikko sitten ja nyt mietin että henkkareita ei välttämättä tarvitse muuten kuin pankissa ja alkossa ja visa electron uudet pankkitunnukset lähetetään kotiin, pankissa en koskaan asioi ja maksan aina käteisellä niin että olkoon, ollaan ilman papereita ja hankitaan jos tarvitaan.
- Henkilökortin saa
Kuvallisen henkilöllisyystodistuksen (henkilökortin) hankkimisesta aiheutuvat kustannukset voidaan ottaa huomioon toimeentulotukeen oikeuttavina menoina, koska toimeentulotuki maksetaan pääsääntöisesti pankkiin, missä henkilöllsyys on todistettava.
- Toimeentulotukea 989
Itseltäni varastettiin rahapussi ja näin ollen olen ilman henkilöllisyystodistusta. Tänään kahden kaupungnn sosiaalitoimistosta asiaa kysyessäni kummastakin tuo luvattiit maksaa. Riippuen siitä kummass akunnassa asun marraskuussa.
Miksi pitää jauhaa pasoonia täälä jos ei tiedä asiasta. Trollit ymmärrän, koska huomionkipeys on sairaus.
Lakihan tuon määrittää että henkilöllisyys pitää todistaa, joten kuulu perustarpeisiin ja näin ollen toimeentulotuen piiriin. Sossun kanssa voi sopia miten asia hoidetaan. JOko itse maksat ja haet jälkikäteen tämän korvauksen tai maksusitoumuksellakin onnistuu jos oma tili on tyhjä. - Petu...
Jälkihuollossa olevalle henkilölle myönnetään varoja mm. itsenäisen selviytymisen edistämiseen. Kuten mm. ajokortin hankintaan ja henkkareihin. Henkkareihin toki pitää saada tukea ilman itsenäistymisvarojakin, koska henkkarit ovat monta kertaa välttämättömät.
Toisaalta passi on halvempi kuin henkilöllisyystodistus.
Erään kunnan päätös:
http://toimeentulotuki.net/sosiaalitoimisto/henkkarit.php
Jos ongelmia niin: http://www.satakunta.net
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201767
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991588Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy481099Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?43984Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50856Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44822Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37780Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760