Onko täyden elokuvan levittäminen yhteisöpalveluihin (Youtube, Facebook ym.) rikos? Elokuva on tehty vuonna 1998 ja se on englanninkielinen. Rikkooko se tekijänoikeuksia?
Vastaukset 5
- 15bg54
Jos et ole tuottaja, niin etpä taida omistaa levitysoikeuksia...
- dkjf
Elokuvan tekijänoikeudet lakkaavat 70 vuotta sen jälkeen, kun viimeinen tekijänoikeuksien haltija on kuollut.
- Pitkä on odotus
Eli kun tiimin nuorin, kolmekymppinen käsikirjoittaja aikanaan kuolee satavuotiaana, elokuva vapautuu 140 vuotta valmistumisensa jälkeen. Esimerkiksi suomalaisista pitkistä mykkäelokuvistakaan ei taida tällä hetkellä olla vielä vapaana muita kuin "Nuori luotsi". Äänielokuvista ensimmäisenä "Roinilan talossa" on ilmeisesti vapautunut tämän vuoden alussa (säveltäjän osalta asia on epäselvä). Hyvin on teollisuus hoitanut asiansa ja rahastusaikaa on taatusti tarpeeksi.
- 0hm0
Pitkä on odotus kirjoitti:
Eli kun tiimin nuorin, kolmekymppinen käsikirjoittaja aikanaan kuolee satavuotiaana, elokuva vapautuu 140 vuotta valmistumisensa jälkeen. Esimerkiksi suomalaisista pitkistä mykkäelokuvistakaan ei taida tällä hetkellä olla vielä vapaana muita kuin "Nuori luotsi". Äänielokuvista ensimmäisenä "Roinilan talossa" on ilmeisesti vapautunut tämän vuoden alussa (säveltäjän osalta asia on epäselvä). Hyvin on teollisuus hoitanut asiansa ja rahastusaikaa on taatusti tarpeeksi.
Sitä aikaa jatketaan aina silloin, kun Mikki-Hiiren suoja-aika on umpeutumassa.
- Euroopan Mikit
0hm0 kirjoitti:
Sitä aikaa jatketaan aina silloin, kun Mikki-Hiiren suoja-aika on umpeutumassa.
Syksyllähän tulee voimaan seuraava jatkoaika, kun äänitteiden toissijaiset oikeudet eli esittäjille ja tuottajille menevät maksut pitenevät 50:stä 70:een vuoteen. Tällä pidetään huolta siitä, että Beatlesin levyillä voidaan rahastaa vielä 20 vuotta lisää ilman kiusallista kilpailua. Ja Sir Paul McCartneykin varmaan kuolisi nälkään, ellei saisi vielä lisää palkkaa vuonna 1963 soittamistaan bassokuvioista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä mieltä olet?
Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo1511231Muistakaa pojat tämä.
Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.1191048Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin
Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset215788En ehkä onnistu siinä
Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.58765- 64732
Viesti jonka haluaisit lähettää...
hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä26729- 135696
- 44631
Pahoin pelkään nainen
että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus57622Joko kaupungin johtaja saa iskeä kuokkansa kunttaan
Särkiperällä tapahtuu 25.8 2026 klo.10.00 Fingrid Oy:n ja kahden maanomistajan kanssa maan lohkominen.Mahdollisesti täss58554