nuohoaminen

eri1

Virolainen nuohooja otti 20E kahden hormin nuohoamisesta.Halpa oli.

14

255

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Joku vaan

      Kähän se noinkin, ja tuskinpa tulee ongelmia tulisijojen kanssa. Papereiden mukaan hormisi on kuitenkin nuohoamaton.

    • vei rahani

      Meillä kävi suomalainen sutari, 2 hormia, 86 euroa makso. Tästälähtien nuohoan itse.

      • hmmm...

        Millä rahalla lähtisit itse tekemään työsuorituksen omalla autollasi?


      • eri1
        hmmm... kirjoitti:

        Millä rahalla lähtisit itse tekemään työsuorituksen omalla autollasi?

        Paska-auto tyhjensi likakaivon.Maksoi 80e .
        Kalliimmat koneet,kuin sutarilla ja halvenpi hinta .
        Sutarin homma on ryöstöä,ei suti ja paku ole iso investointi.
        Kun kilpailu ulkomailta tulee loppuu ryöstösutarien työt.


      • hmmm....
        eri1 kirjoitti:

        Paska-auto tyhjensi likakaivon.Maksoi 80e .
        Kalliimmat koneet,kuin sutarilla ja halvenpi hinta .
        Sutarin homma on ryöstöä,ei suti ja paku ole iso investointi.
        Kun kilpailu ulkomailta tulee loppuu ryöstösutarien työt.

        Ryöstö tai ei mutta et vastannut kysymykseeni. Eli millä hinnalla lähtisit autolla nuohoamaan piippua 20 km. säteellä ja maksat siitä vielä verot.


    • Virolaisen

      jälkeen koko rakennus on käytännössä käyttökiellossa. Samalla voit irtisanoa vakuutukset.
      Nuohous on lakisääteinen.
      Voi minäkin nuohota mutta se ei täytä mitään määräyksiä.
      Ihan sama jos suorittaisin katsatuksen autoosi 15€. Aivan varmasti se 30 vuoden kokemuksella on turvallinen MUTTA kun se ei täytä lain vaatimuksia.
      Mistä näitä hölmöjä sikiää?

      • itsesutari

        Kukaan ei pysty kieltämään omaa taloa lämmittämästä.
        Älkää uskoko näitä nuohouskartelleja.
        Jos joskus tulipalo sattuu,aina suomessa sattuu,hormin tarkastuksella selviää.Virolainen ja latvialainen nuohooja yhtäpäteviä kuin suomalainen.


      • lkjhgfghjklö

        Hupaisia nämä sutarit, esiintyvät kuin virkamiehet, palstallakin lukevat lakia ja yrittävät pelotella ihmisiä ostamaan ylihintaisia palveluja.
        Itse annoin moiselle pikku nokiherralle porttikiellon, saa turpaansa kunnolla, jos naamaansa näyttää.


    • Virolaisen

      nuohous ei loppupelissä täytä lain vaatimuksia. Tsori vaan. Jos nuohousta ei ole suoritettu hyväksytysti niin turha maksaa vakuutusmaksuja. Hassua jos sitä ei ole suoritettu nuohoojasta johtuvasta syystä niin se ei vaikuta asiaan. Meidän mökillä nuohooja käy milloin sattuu. Lähinnä 5 vuoden välein. Tottesi vaan että hän on todennut tulisijat ja hormit olevan kunnossa niin se riittää. Hän kirjaa tiedot ja homma on siinä. Kaikki on tyytväisiä.
      Jos joku virolainen nuohoaa niin kiinteistölle voidaan lähettää nuohousmaksu vaikka siellä ei edes käytäisi.

      • 16+1

        Ei tosiaankaan voida lähettää mitään nuohouslaskua työstä, jota ei ole tehty. Hormi on nuohottava, sanotaan määräyksissä. Ketään ei kuitenkaan voida pakottaa ostamaan nuohousta joltain tietyltä nuohoojalta, jos nuohous tehdään ammattitaitoisesti muuten. Kunnalliset nuohoajat yrittävät pelotella, mutta mitään lain antamaa tukea noille pelotteluille ei ole.


    • näinhän se on.

      Tämä legenda ettei palovakuutus korvaisi jos piippu on nuohoamatta ei pidä paikkaansa. Ensinnäkin tulipalo täytyy syttyä sentakia että piippu on nuohoamatta, tai että piipussa on pahoja vaurioita. Lisäksi vakuutusyhtiö joutuu todistamaan että tulipalo ei olisi voinut syttyä jos piippu olisi nuohottu ja tarkastettu. Olisiko piipun vika löytynyt nuohouksen yhteydessä? Ei välttämättä. Tällöin vakuutus joutuu korvaamaan täysimääräisesti vahingot.

      • gobb

        Minunkin mielestä 20e sopiva maksu yksinkertaisesta nuohoustyöstä.
        Ei ole työnvaatimus korkea.
        Itsekin olen omat joskus nuohonnut.


      • justjoo.
        gobb kirjoitti:

        Minunkin mielestä 20e sopiva maksu yksinkertaisesta nuohoustyöstä.
        Ei ole työnvaatimus korkea.
        Itsekin olen omat joskus nuohonnut.

        No alappa sitten nuohoojaksi, niin huomaat miten sopiva maksu se on.


    • jui3

      Tuossa ylempänä joku kirjoitti asian nuohouksesta.

      Lopettakaa jo pelottelemasta nuohouksella asunnon omistajia.

      Tulipalon sattuessa ei korvauksia vakuutuksesta voida kieltää, jos palo saa alkunsa sähköjohdosta vaikka hormia ei olisi koskaan nuohottu.

      Talon omistajan pitää tarkistaa määräajoin ettei kiinteistössä ole paloturvallisuus uhattuna.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin olet viimeksi nähnyt

      Kaivattusi ja missä? Onko ikävä vastaa rehellisesti.
      Ikävä
      150
      2593
    2. Onpas punavihreät taas ärhäkkäinä

      😺 Ihan tuntuu kuin syyttäisitte meikäläisiä/meikäläistä Oulun puukotuksesta. Tapaus on hyvin ikävä ja tuomittava. En
      Luterilaisuus
      421
      2235
    3. Pimahdan kohta ihan kunnolla

      Entä, jos otan sitten yhteyttä sinuun? 🫨🫥🥴
      Ikävä
      44
      2104
    4. Toivottavasti vielä kohdataan mies

      Ja aloitetaan juttelu. Nyt olisin valmis.
      Ikävä
      122
      1405
    5. Hauskaakin jopa...

      Että moni nainen olettaa, että kyse on vaan siitä kaanustinloukusta, kun mies jotain ehdottaa. 😄 Ja miettiikö monikaan
      Sinkut
      233
      1330
    6. Nainen, minkä kappaleen laittaisit nyt miehelle

      kuunneltavaksi tietäen, että hän ikävöi sinua ja kipuilee päästäkseen yhteyteen kanssasi. Jotain, joka kertoo...
      Ikävä
      119
      1199
    7. Vanhemmalle naiselle

      Aikataulu muutos. Ensi viikolla pistetään asia vireille. Ei juhannukseen asti aikaa. Kannatti valehdella!
      Ikävä
      56
      1153
    8. Jos et kaipaakaan minua täällä

      Niin miksi sinua ehkä häiritsee se, että minä kaipaan sinua? Miehelle.
      Ikävä
      11
      1097
    9. Koen, että minua tavallaan vainotaan

      Kyllä minä vain satun tietämään, että täälläkin on joitain serkun kaiman kummeja jotka kiusaavat minua. Lisäksi sairas n
      Ikävä
      124
      1074
    10. Morning has broken

      Simmut aukaistaan. Ja noustaan päivään valkeaan. Hyvää huomenta. 😊☀️🍳☕❤️
      Ikävä
      66
      998
    Aihe