Ekaa kertaa Varsovaan menos

matkaaaaan

Kyselen kokemuksia. Miten paljon taksi maksaa lentokentältä keskustaan, pitääkö varoa jotain "pimeän taksin tarjoajia"? Valuutan vaihto lentokentältä Suomessa, onko liian kallis valuutta? Varsovasta mitään kokemuksia muuten? Vinkkejä?

3

338

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oma Aloitteinen

Haluatko myös että teemme matkan puolestasi?

• sinipuna

Vuosi sitten kun viimeksi kävin Varsovassa, maksoi taksi lentokentältä keskustaan 27 zlotya eli noin 7 euroa. Varautuisin kuitenkin vähän isompaan hintaan.

Lentokentällä on joskus ollut tehokkaita kyydin tarjoajia (joiden kyyti tulee paljon kalliimmaksi) mutta heidät kannattaa ohittaa ja kävellä määrätietoisesti ovesta ulos. Sieltä löytyvät kyllä viralliset taksit. Toki kannattaa vaikka kysyä hintaa etukäteen ja katsoa että mittari on päällä.

Vinkkejä on vähän vaikea antaa kun en tiedä, mistä olet kiinnostunut mutta itse en jättäisi Lazienskin puistoa käymättä. Enkä vanhaa kaupunkia. Enkä Stalinin hammasta. Ja ihanaa ruokaa saa lähes joka kuppilasta ravintoloista puhumattakaan - ja edullisesti.

Rautatieaseman ulkopuolella on automaatti, josta voi ostaa busseihin ja metroon kelpaavia lippuja. Ja rautatieaseman vieressä on iso kauppakeskus Zlote Tarasy. Sen tunnistaa erikoisesta katosta.

Hauskaa matkaa!

• WAW.

Taksi ei ole kovin kallis, mutta jos hotelli sijaitsee bussi- tai junareitin varrella (tämä on varsin todennäköistä), valitsisin julkkisliikenne ensisijaiseksi kulkuneuvoksi.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      47
      7685
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      33
      4263
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3735
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3200
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2886
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      65
      2601
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      61
      2474
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      51