AUTTAKAA!

Kartso22

Mulla on 1v. Poika, joka ei ikinä ole nukkunut hyvin. Sillä oli tää 3kk koliikki joka kyllä mielestäni ei ole lähtenyt minnekkään. Unikoulu aloitettiin 6kk iässä ja sitten samalla siirtyä omaan sänkyyn ja lopettaa yö imetykset. Ensimmmäiset kaksi viikkoa oli ihan hirveetä! Tätä unikoulua jaksettiin 2kk jolloin meni miehenkanssa niin huonosti että erottiin, kummatkin oltiin niin hirveän väsyneitä ja kiukkusia kokoajan.

Poika syö edelleen yöllä tissiä, herää noin 7 kertaa yössä ja jos olen imettämättä niin pahimmillaan huutaa 4h putkeen! Joudun joka ikinen yö laulaa, heijata, paijata ja kävellä ympäri kämppää. Lapsen isä ei ikinä oo saanut poikas nukkumaan vaikka miljoona kertaa varmaan yrittänyt, ainoo kuka saa sen nukkumaan oon minä, mikä on tosi turhauttavaa koska en pääse ikinä käymään missään tai olla edes yhtä yötä yksin rauhassa, koska kukaan ei saa sitä nukkumaan. Ja kuka edes haluaa hoitoon lasta joka vaan huutaa koko yön..

Päivisin on tosi iloinen ja pirteä ja päiväunet nukkuu ihan hyvin!
Tuntuu että oon kokeillut jo kaikkea mahdollista..
Omaan sänkyyn nukuttaminen onnistuu alkuyöstä mutta n.02.00 jälkeen ei sinne enää suostu mennä, nukahtaa syliin jakun siirrän omaan sänkyyn herää aina ihan heti!
Oon kuullut tosta "huudattamisesta" mutta se ei oikee innosta, en mä pysty antaa 4h huutaa yksin sielä ja en usko että hyväks lapsellekkaan!

Välillä oon niin väsynyt ja vihanen yöllä kun joudun heräämään ( tätä on siis jo jatkunut vuoden) että annan sen huutaa sielä sängyssä joku 10min. Jolloin tulee tosi paha mieli ja annan vaan tissiä. Tissille nukahtaisi heti mutta omasta mielestäni voisin jo lopettaa imetykset. Ja nyt ollaan mieheni kanssa palattu yhteen ja yrittää vielä kerran tulisko tästä mitään. Pelottaa että nää uniongelmat vaan jatkuu ja jatkuu ja että erottais ihan lopullisesti tämmösen takia.. :( lapsi on mun ensimmäinen joten kaikki niksit kelpaa !

2

62

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mikä vikana?

      Kai olet käyttänyt lapsen lääkärissä? Jatkuva yöheräily voi johtua esimerkiksi refluksivaivoista. Päiväunet voivat onnistua hyvin, koska ovat lyhyemmät, mutta kun lapsen pitäisi olla koko yö vaakatasossa, voi närästys alkaa häiritä. Tämä siis nyt vain esimerkkinä, voi olla muustakin kyse. Siktu refluksiongelmat usein tuomitaan neuvolassa koliikiksi, joten kaikilla ei ole hajuakaan siitä, miksi lapsi on itkuinen.

      Sitä ihmettelen, että miksi hitossa jatkoitte unikoulua noin pitkään, vaikka se ei toiminut!?!?? Jos viikossa ei tule muutosta parempaan, niin yleensä silloin on jo kyse jostain muusta, eikä kannata jatkaa. Nukkuuko lapsi vieressäsi hyvin? Jos nukkuu, niin miksi pitää omaan sänkyyn väkisin nukuttaa? Eivätkö perheen yöunet olisi tärkeämmät?

      • Kartso22

        Lääkärissä ollaan käyty ja kaikki on kuulema niinkun pitääkin! Neuvolassa sanottiin että pari ensimmäistä viikkoa on raskainta ja viikkojen myötä helpottaa, sentakia jatkoin niin pitkään.. Nukkuu hyvin meidän vieressä mutta joka ikiseen ääneen ja kääntymiseen herää. Omassa perheessäni saatiin nukkua vanhempien sängyssä ja kyllä meilläkin, kaikki vaan sanoo että heräilyt johtuis siitä kun nukkuu meidän välissä, sentakia haluisin opettaa omaan sänkyyn.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6729
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4360
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      272
      2783
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2090
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1643
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1437
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1141
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1127
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1114
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1081
    Aihe