Skoda Octavia -2003 tuulilasi

EJP

Olen omistanut erimerkkisiä autoja ja ajanut satojatuhansia kilometrejä mutta tuulilasia en ole
vielä muista autoista rikki saanut.Octavian lasi
meni rikki alle 30 000 kilometrin.Voiskohan lasit
joku tutkituttaa jossain tutkimuskeskuksessa kun näyttävät niin helposti menevän rikki.

7

1648

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • magfmm

Minulla hajosi 10t ajetuna.

Ei ole normaalia että menee pinestäkin kivestä.

Uusi lasi kestää huomattavasti paremmin.

• Felix

Valitettavasti, nimittäin.

Kaikista muista autoistani olen saanut tuulilasin rikki noin kerran vuodessa, mutta 2002 Octavian tuulilasi ei halkea siten millään.

Tosin se on aivan täynnä naarmuja, joten toivoisin sen jo halkeavan.

• (L)Ambi

Kohta 20 vuotta olen autoilla ajellut ja ensimmäinen auto, josta tuulilasi halkesi, oli tämä Octavia -03, eikä mittarissa ollut tuolloin vielä edes 10tkm. Vielä en ole lasia vaihdattanut, mutta aikas naarmuinenkin tuo alle vuoden vanha lasi jo näyttää olevan. Harmittava yksityiskohta nämä heikot lasit, muuten niin laadukkaassa ja hyvässä autossa.

• mahjgfk

Itse vaihdatin uuden merkkikorjaamolla ja se on nyt
        kop kop sektömyt huomattavasti paremmin.

Pieni mikrohalkeaman huomasin jo siinä, mutta nyt se on hävinnyt itsestään.

Taitaa kori elää ja lasi siinä mukana.
        Aloin miettimään paranisiko lasin kestävyys
        konetelaan asennetulla poikittais tuellä, jota ralliautoissa käytetään ja taitaa se olla RS mallissakin jo vakiona,
        Eli siksi RS-mallissa on lisätuet, ettei lasit paksahda kurveissa lujaa ajettaessa. Tämä oma arvioni asiasta.
        Mitä mieltä olette?

• vrs
        mahjgfk kirjoitti:

konetelaan asennetulla poikittais tuellä, jota ralliautoissa käytetään ja taitaa se olla RS mallissakin jo vakiona,
        Eli siksi RS-mallissa on lisätuet, ettei lasit paksahda kurveissa lujaa ajettaessa. Tämä oma arvioni asiasta.
        Mitä mieltä olette?

on vain takana HB:ssä eli edessä ei ole tukitankoa RS mallissa ( ucu vm -04)tuskinpa edes saa tehtaalta.

• -01 tdi
        mahjgfk kirjoitti:

Mitä mieltä olette?

Mitä maksaa tuulilasin vaihto ocuun.

• Pilkington
        -01 tdi kirjoitti:

Mitä maksaa tuulilasin vaihto ocuun.

Pilkington - tarviketuulilasi maksoi töineen alle 300 euroa, ja lasissa on alkuperäisestä poiketen tummennettu yläosa. Kysyin hintaa myös merkkiliikkeestä, jossa sanottiin noin 450 euroa...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten hyvin tunnet kaivattusi?

Mikä hänessä kiehtoo? Asiallisia vastauksia kiitos. 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      141
      6688
    2. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      149
      5749
    3. Ootko nainen jotenkin

Epävarma ulkonäöstäsi
      Ikävä
      123
      4901
    4. Moi kuumis.

Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      43
      4500
    5. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      53
      3905
    6. Oletko joutunut kestämään

Mitä olet eniten joutunut kestämään?
      Ikävä
      62
      3081
    7. Itkin oikeasti aamulla taas

Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.
      Ikävä
      52
      2976
    8. Minun rakkaani.

Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m
      Ikävä
      24
      2452
    9. Where are you

Now 🫂☕️🩷
      Ikävä
      42
      2280
    10. Naiselle hyvää viikkoa

olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢
      Ikävä
      15
      2207
    Aihe