Olen omistanut erimerkkisiä autoja ja ajanut satojatuhansia kilometrejä mutta tuulilasia en ole
vielä muista autoista rikki saanut.Octavian lasi
meni rikki alle 30 000 kilometrin.Voiskohan lasit
joku tutkituttaa jossain tutkimuskeskuksessa kun näyttävät niin helposti menevän rikki.
Skoda Octavia -2003 tuulilasi
7
1648
Vastaukset
- magfmm
Minulla hajosi 10t ajetuna.
Ei ole normaalia että menee pinestäkin kivestä.
Uusi lasi kestää huomattavasti paremmin. - Felix
Valitettavasti, nimittäin.
Kaikista muista autoistani olen saanut tuulilasin rikki noin kerran vuodessa, mutta 2002 Octavian tuulilasi ei halkea siten millään.
Tosin se on aivan täynnä naarmuja, joten toivoisin sen jo halkeavan. - (L)Ambi
Kohta 20 vuotta olen autoilla ajellut ja ensimmäinen auto, josta tuulilasi halkesi, oli tämä Octavia -03, eikä mittarissa ollut tuolloin vielä edes 10tkm. Vielä en ole lasia vaihdattanut, mutta aikas naarmuinenkin tuo alle vuoden vanha lasi jo näyttää olevan. Harmittava yksityiskohta nämä heikot lasit, muuten niin laadukkaassa ja hyvässä autossa.
- mahjgfk
Itse vaihdatin uuden merkkikorjaamolla ja se on nyt
kop kop sektömyt huomattavasti paremmin.
Pieni mikrohalkeaman huomasin jo siinä, mutta nyt se on hävinnyt itsestään.
Taitaa kori elää ja lasi siinä mukana.
Aloin miettimään paranisiko lasin kestävyys
konetelaan asennetulla poikittais tuellä, jota ralliautoissa käytetään ja taitaa se olla RS mallissakin jo vakiona,
Eli siksi RS-mallissa on lisätuet, ettei lasit paksahda kurveissa lujaa ajettaessa. Tämä oma arvioni asiasta.
Mitä mieltä olette? - vrs
mahjgfk kirjoitti:
konetelaan asennetulla poikittais tuellä, jota ralliautoissa käytetään ja taitaa se olla RS mallissakin jo vakiona,
Eli siksi RS-mallissa on lisätuet, ettei lasit paksahda kurveissa lujaa ajettaessa. Tämä oma arvioni asiasta.
Mitä mieltä olette?on vain takana HB:ssä eli edessä ei ole tukitankoa RS mallissa ( ucu vm -04)tuskinpa edes saa tehtaalta.
- -01 tdi
mahjgfk kirjoitti:
Mitä mieltä olette?Mitä maksaa tuulilasin vaihto ocuun.
- Pilkington
-01 tdi kirjoitti:
Mitä maksaa tuulilasin vaihto ocuun.
Pilkington - tarviketuulilasi maksoi töineen alle 300 euroa, ja lasissa on alkuperäisestä poiketen tummennettu yläosa. Kysyin hintaa myös merkkiliikkeestä, jossa sanottiin noin 450 euroa...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1416688
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1495749- 1234901
Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.434500Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?533905- 623081
Itkin oikeasti aamulla taas
Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.522976Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m242452- 422280
Naiselle hyvää viikkoa
olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢152207